Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:Je zou ook door kunnen sparen voor de D7000. Dat is de opvolger van de D90.
lovey_ou schreef:D7000 is wel een stuk boven mijn budget moet ik zeggen. Is wel een super mooie camera hoor daar niet van heb hem ook mogen vast houden volgens mij in combie met de 70-200 en zoals je zelf ook al zei is dat een mooie combie maar wel erg prijsig..
Nouks schreef:@Mallow:
Zitten er al objectieven bij de 450D? Ik denk dat als je graag paarden wil fotograferen (o.a.) dat dan een camera met de kitlens (18-55) en daarnaast een 55-250 (heel ietsje boven je budget) een mooie keuze zouden zijn om mee te starten. Binnen je budget heb je niet zo enorm veel keuze en de onscherpte van de achtergronden met de 55-250 is niet zo zacht als met bijvoorbeeld een 70-200 F2.8 maar als je daar een beetje rekening mee houdt, bijv. door te zorgen voor voldoende ruimte tussen je paard en de achtergrond, dan krijg je best mooie achtergrondonscherpte
Voor een kleine scherptediepte/onscherpe achtergrond gebruik je doorgaans een groot diafragma (laag getal, bijvoorbeeld F1.4 of F2.8). Maar daarmee ben je er nog niet. De brandpuntafstand doet ook een hoop (onscherpe achtergrond doe je liever op 200mm dan op 18mm of 55mm) en dus de afstand tussen jou, je onderwerp en de achtergrond.
Mallow schreef:Ik zag de 450D als 2e hands staan, dus was er benieuwd naar. Er staat dat er een zoomlens bij zit, maar welke weet ik nog niet.
Citaat:Een kitlens is een 'gewone' lens zegmaar toch?
Citaat:En wat betekenen die getalletjes er achter dan? ( Ben echt een grote leek ).
Citaat:Dus als de cijfers dichter bij elkaar liggen krijg je betere scherpte of begrijp ik t nu helemaal verkeerd?
Citaat:En de brandpunt afstand moet dus zo groot mogelijk zijn eigenlijk?
Citaat:Hartstikke bedankt voor jullie antwoord
Nouks schreef:lovey_ou schreef:D7000 is wel een stuk boven mijn budget moet ik zeggen. Is wel een super mooie camera hoor daar niet van heb hem ook mogen vast houden volgens mij in combie met de 70-200 en zoals je zelf ook al zei is dat een mooie combie maar wel erg prijsig..
Persoonlijk zou ik in dat geval liever voor een goedkopere, maar nieuwe body gaan dan voor een tweedehands D90. Ook een beetje afhankelijk van waar je tweedehands wil kopen natuurlijk. Maar doorgaans adviseer ik als eerste DSLR altijd een nieuw exemplaar en geen tweedehandsje omdat dat (zeker als je van particulieren koopt) toch risicovol kan zijn/een teleurstelling kan opleveren.
Mallow schreef:Maar zit er een groot verschil tussen bijvoorbeeld een D1100 of een D450? Behalve in prijs danis het verschil erg belangrijk als je startend bent?
Mallow schreef:Maar zit er een groot verschil tussen bijvoorbeeld een D1100 of een D450? Behalve in prijs danis het verschil erg belangrijk als je startend bent?