Ik denk dat ik mijn keuze gemaakt heb.
Edit: alleen nog ff de Panasonic Lumix DMC-FZ8 bekijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pam schreef:ik krijg straks de 50 mm 1.8 binnen van canon
met welke instellingen maak ik t beste foto's van een concert in een donkere ruimte?
magic_lover schreef:NinaElisa schreef:tja ik heb verder niet zoveel verstand van fotografie/de verschillende camera's..
maar ik wou even zeggen dat de persoon achter de camera ook erg veel uitmaakt..
en dat je denk ik beter niet af kunt gaan op 1 negatief ( of positief natuurlijk) advies..
Klopt.... heel veel mensen denken we kopen even een hele dure camera, en vervolgens kunnen we zulke plaatjes maken als al die fotografen...
maar daar komen ze snel genoeg achter.... 't valt nog niet mee.
Kijk als je bagger plaatjes schiet (om het even cru te zeggen, dan zal dat met een dure camera niet veel anders worden... wel iets, maargoed je moet er toch ook wel een beetje 'inzicht' voor hebben.
ach en gewoon voor de leuk thuis, moet je het natuurlijk zelf weten toch
NinaElisa schreef:magic_lover schreef:
Klopt.... heel veel mensen denken we kopen even een hele dure camera, en vervolgens kunnen we zulke plaatjes maken als al die fotografen...
maar daar komen ze snel genoeg achter.... 't valt nog niet mee.
Kijk als je bagger plaatjes schiet (om het even cru te zeggen, dan zal dat met een dure camera niet veel anders worden... wel iets, maargoed je moet er toch ook wel een beetje 'inzicht' voor hebben.
ach en gewoon voor de leuk thuis, moet je het natuurlijk zelf weten toch
nou moet ik wel zeggen:p
dat met de slr van me tante t veeeel makkelijker is om mooie fotos te maken als met bijv de compact van me moeder..
mijn eigen camera ( finepix s6500) zit er tusse inmaar ik moet ook nog vééél leren
runningkawa schreef:Op de fz 18 zit ook een leica lens, dus je verhaal gaat ook daarbij op kokomo?
xDramaQueen schreef:ik heb hem, fijne camera absoluut top voor een beginner![]()
kijk maar op me website voor voorbeelden
merrietje schreef:Ik zit eraan te denken om de fijufinpix s5600 te kopen, heeft iemand ook een mening over deze camera, en of die geschikt is voor een redelijk beginner? en is de s5700 veel beter?
xDramaQueen schreef:ik zie door alle bomen het bos niet meer vraagje aan de profesionele fotograven hier, wat vinden jullie nou de beste slr?
TeeGee schreef:Mn vriend heeft zich net getrakeerd op een Nikon D40x met een extra lens:55-200mm.
Iemand daar ervaringen mee??
xDramaQueen schreef:ik zie door alle bomen het bos niet meer vraagje aan de profesionele fotograven hier, wat vinden jullie nou de beste slr?
xDramaQueen schreef:ik heb er ook idd een paar gezien van wauhauw! maar die was rond de 1500 euries en dan alleen de body nog maar![]()
ik wil max. 1000 uitgeven aan de camera mét kitlens.
iemand enig idee welke lens ik nodig zou moeten hebben voor veel zoom, en een lichtsterke? die koop ik waarschijnlijk 2de hands