[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knoffer

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 01:08

Danku Afgod

Ik denk dat ik mijn keuze gemaakt heb.
Edit: alleen nog ff de Panasonic Lumix DMC-FZ8 bekijken Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:52

Op de fz 18 zit ook een leica lens, dus je verhaal gaat ook daarbij op kokomo?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:02

volgens mij zit op al die panasonic Lumix Dmc-Fz........ Knipoog een leica lens, althans op die van mij ook Knipoog

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:32

ik krijg straks de 50 mm 1.8 binnen van canon
met welke instellingen maak ik t beste foto's van een concert in een donkere ruimte?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:36

Vanavond ga ik de Sony DSC-W80 kopen!
Verheug me er nu al op. Go jij! Go jij!

Binnekort zal ik foto's plaatsen van deze camera. Cheese!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:13

Pam schreef:
ik krijg straks de 50 mm 1.8 binnen van canon
met welke instellingen maak ik t beste foto's van een concert in een donkere ruimte?

Proberen sluitertijd zo kort mogelijk te houden, zeg maar niet langer dan 1/160 ofzo. Daarbij je diafragma zo ver openzetten als nodig is (soms is 1.8 echt noodzakelijk, maar zelf houd ik m'n diafragma liever op F2.8-4.0 in verband met scherpte, ook afhankelijk van de lens). Bij heel goed licht ISO op 800, bij heel slecht licht op 1600.

Handigst is om te beginnen op ISO1600. Zet je camera op de diafragmaprioriteitstand, zet je diafragma vast. Merk je dat je sluitertijden erg kort zijn, kun je terug naar ISO800. Merk je dat je foto's bewogen worden, ga dan over naar 3200. In de praktijk fotografeer ik met concerten 90% op ISO1600 met kleinere podia etc (mits binnen, festivals zijn weer een ander verhaal), meestal ISO800 bij grotere podia/goed licht.

Mocht het écht lastig worden of worden de foto's naar jouw smaak te licht, kun je nog ongeveer 2/3 onderbelichten.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:21

magic_lover schreef:
NinaElisa schreef:
tja ik heb verder niet zoveel verstand van fotografie/de verschillende camera's..
maar ik wou even zeggen dat de persoon achter de camera ook erg veel uitmaakt..
en dat je denk ik beter niet af kunt gaan op 1 negatief ( of positief natuurlijk) advies..

Klopt.... heel veel mensen denken we kopen even een hele dure camera, en vervolgens kunnen we zulke plaatjes maken als al die fotografen...

maar daar komen ze snel genoeg achter.... 't valt nog niet mee. Knipoog
Kijk als je bagger plaatjes schiet (om het even cru te zeggen, dan zal dat met een dure camera niet veel anders worden... wel iets, maargoed je moet er toch ook wel een beetje 'inzicht' voor hebben.

ach en gewoon voor de leuk thuis, moet je het natuurlijk zelf weten toch Knipoog

nou moet ik wel zeggen:p
dat met de slr van me tante t veeeel makkelijker is om mooie fotos te maken als met bijv de compact van me moeder..
mijn eigen camera ( finepix s6500) zit er tusse in Tong uitsteken maar ik moet ook nog vééél leren

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:34

tuurlijk maakt het wel iets verschil een 'betere' camera, maar idd veel oefenen dan word het vaak vanzelf beter. Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:38

NinaElisa schreef:
magic_lover schreef:

Klopt.... heel veel mensen denken we kopen even een hele dure camera, en vervolgens kunnen we zulke plaatjes maken als al die fotografen...

maar daar komen ze snel genoeg achter.... 't valt nog niet mee. Knipoog
Kijk als je bagger plaatjes schiet (om het even cru te zeggen, dan zal dat met een dure camera niet veel anders worden... wel iets, maargoed je moet er toch ook wel een beetje 'inzicht' voor hebben.

ach en gewoon voor de leuk thuis, moet je het natuurlijk zelf weten toch Knipoog

nou moet ik wel zeggen:p
dat met de slr van me tante t veeeel makkelijker is om mooie fotos te maken als met bijv de compact van me moeder..
mijn eigen camera ( finepix s6500) zit er tusse in Tong uitsteken maar ik moet ook nog vééél leren

Het is inderdaad makkelijker ik heb de finepix s5600 en ik krijg voornamelijk te horen met welke spiegelreflex ik fotografeer dit vat ik als een groot compliment op nartuurlijk terwijl als ik sommige mensen met mijn camera zie of sommige met een slr Nagelbijten / Gniffelen

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:50

Ik zit eraan te denken om de fijufinpix s5600 te kopen, heeft iemand ook een mening over deze camera, en of die geschikt is voor een redelijk beginner? en is de s5700 veel beter?

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:01

Ik ehb net even op consumentenbond.nl gekeken en daar komt toch de s5600 er beter uit, is dat dus een betere keus? En oja, zijn er twee soorten, want ik kwam ergens een 'zoom'versie teegen en eentje sd5600fd

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:09

ik heb hem, fijne camera absoluut top voor een beginner Lachen
kijk maar op me website voor voorbeelden Lachen

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 00:44

runningkawa schreef:
Op de fz 18 zit ook een leica lens, dus je verhaal gaat ook daarbij op kokomo?

Een Leica objectief is sowieso goed. Leica gaat echt niet zijn naam op een objectief zetten als die niet goed is. Maar de FZ50 is de eerste volledige camera die in samenwerking met Leica is gemaakt. Een objectief is erg belangrijk, maar de sensor en wat er verder met het fotobestand gebeurd is ook belangrijk.

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 10:02

xDramaQueen schreef:
ik heb hem, fijne camera absoluut top voor een beginner Lachen
kijk maar op me website voor voorbeelden Lachen

Ok Lachen en welke versie had je dan? Haha!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 15:48

merrietje schreef:
Ik zit eraan te denken om de fijufinpix s5600 te kopen, heeft iemand ook een mening over deze camera, en of die geschikt is voor een redelijk beginner? en is de s5700 veel beter?

ik heb zelf de s6500fd omdat ik die fijner vast vond houden als de 5600/5700..
maar verder kan ik dus alleen iets over de 6500 zeggen en niet over die andere 2 Lachen

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 16:24

Mn vriend heeft zich net getrakeerd op een Nikon D40x met een extra lens:55-200mm.

Iemand daar ervaringen mee??

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:04

Ik heb sinds vanmiddag de Olympus E-510 (digitale spiegelreflex).
Supergoede camera, handig, makkelijk en goede kwaliteit Ja

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 15:06

ik zie door alle bomen het bos niet meer vraagje aan de profesionele fotograven hier, wat vinden jullie nou de beste slr?

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 15:33

Hier thuis hebben wij een Olympus.

op de camera zelf staat:

Olympus Camedia Digital Camera C-460 Zoom
3X optical zoom
Megapixel 4.0 effective
Optical 3X zoom
Seamless 12X Zoom
Quicktime

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 15:36

xDramaQueen schreef:
ik zie door alle bomen het bos niet meer vraagje aan de profesionele fotograven hier, wat vinden jullie nou de beste slr?

Ik mag dan absoluut geen prof zijn, maar ik kan wel zeggen dat het erg afhangt van de fotograaf en van het budget dat je te besteden hebt. Of je je specifiek wilt richten op het fotograferen van paarden en paardensport e.d.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 15:38

TeeGee schreef:
Mn vriend heeft zich net getrakeerd op een Nikon D40x met een extra lens:55-200mm.

Iemand daar ervaringen mee??

Ik heb zelf een Canon, maar een vriendin van me heeft 'm. Heb er ook eens mee mogen spelen. Zij heeft die lens ook. Het scherpstellen ging naar mijn mening een beetje traag, maar imo zeker een leuke set. Lachen

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:10

xDramaQueen schreef:

Net als Elessar zegt is dat natuurlijk erg afhankelijk van het budget en wat voorr foto's je er mee wilt maken.. Ik weet wel een leuke maar de prijs daarvan zal jij vast niet willen neertellen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:55

ik heb er ook idd een paar gezien van wauhauw! maar die was rond de 1500 euries en dan alleen de body nog maar Nagelbijten / Gniffelen
ik wil max. 1000 uitgeven aan de camera mét kitlens.
iemand enig idee welke lens ik nodig zou moeten hebben voor veel zoom, en een lichtsterke? die koop ik waarschijnlijk 2de hands Ja

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:59

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:59

xDramaQueen schreef:
ik heb er ook idd een paar gezien van wauhauw! maar die was rond de 1500 euries en dan alleen de body nog maar Nagelbijten / Gniffelen
ik wil max. 1000 uitgeven aan de camera mét kitlens.
iemand enig idee welke lens ik nodig zou moeten hebben voor veel zoom, en een lichtsterke? die koop ik waarschijnlijk 2de hands Ja

Ik heb ook een hele mooie gezien, die was 8000 euri's en dat is nog niet de top.

Voor 1000 euro kan ik de de Canon 30D het beste aanraden. Met kitobjectief 18-55 te koop voor 865 euro. Heb je ook geld voor extra geheugenkaarten. De 30D gebruik ik zelf momenteel en is een erg goede camera met professionele eigenschappen en zeer betrouwbaar. Het moosite objectief hierbij is een 70-200 met diafragma 2,8. Je hebt er een van Canon zowel met als zonder image stabilyzer en je hebt er een van Sigma die wat voordeliger is. Je hebt er ook nog een met 4,0 als grootste diafragma. Iets minder lichtsterk maar vrijwel dezelfde kwaliteit beelden als de 2,8. Ze zijn niet veel 2e hands te vinden doordat degenen die deze objectieven hebben ze liever niet kwijt willen. Dat zegt genoeg. Veel zoom raad ik af. Hoe meer zoom hoe slechter de kwaliteit beelden. En dat is toch waarrom je een dslr wilt neem ik aan. Om de beeldkwaliteit beter te krijgen.