[FOTO] Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:01

Hoi! Ik heb eigenlijk al een jaar niet zo veel meer met fotografie gedaan, helaas want vind het wel echt heel leuk en ook het nabewerken!

Nu dus wat op aan t pakken en ben eigenlijk aan t kijken of er ergens gratis presets voor Lightroom en Actions voor Photoshop te vinden zijn om eens te proberen of dat wat is. Of niet te dure is ook goed, maar wil niet een hoop geld uitgeven aan iets waarvan ik nog niet weet of ik het wat vind. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:11

Quir schreef:
Hoi! Ik heb eigenlijk al een jaar niet zo veel meer met fotografie gedaan, helaas want vind het wel echt heel leuk en ook het nabewerken!

Nu dus wat op aan t pakken en ben eigenlijk aan t kijken of er ergens gratis presets voor Lightroom en Actions voor Photoshop te vinden zijn om eens te proberen of dat wat is. Of niet te dure is ook goed, maar wil niet een hoop geld uitgeven aan iets waarvan ik nog niet weet of ik het wat vind. :=

Wat wil je maximaal uitgeven? Ik krijg de hele tijd een Facebook Ad met een gigantisch pakket voor $15. :) Ik kan kijken of ik hem terug kan vinden en hem naar je doorsturen.

Captain

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:13

Presets en actions kun je makkelijk gratis vinden hoor! :j Staan er genoeg online.

Myponyhoward

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:01

Nynkster schreef:
Ik vind de eerste totaal geen fijn beeld. Alleen al om de gezondheid en conditie van de pony en hoe die erop staat. Zoiets zou ik zelf niet publiceren..

deze is nog van een tijd geleden toen hij net bij ons stond, inmiddels ontwormt en we doen zo veel mogelijk ons best om hem weer gezond te krijgen, hij ziet er nu ook al een stuk beter uit. Ik heb amper goede foto's op mijn laptop dus had deze even snel gepakt. Maar ik begrijp wat je bedoeld hoor! Ik laat gewoon de situatie van de pony weten en dat het nu beter gaat.

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:58

Suuszels - Wauw, wat een droomfoto is dit geworden! Echt heel mooi gedaan. _/-\o_
Nicje87 - Netjes gedaan, het kleurgebruik is erg mooi. Persoonlijk had ik hem misschien iets ruimer bijgesneden bij het oor. :)
xRoossie95 - Die tweede is echt ontzettend goed gedaan wat het wegwerken betreft! Ik kan geen dubbele, geclonede delen spotten. Netjes!
Eefsel2109 - Wat een leuke foto, gaaf idee. :D Ik denk dat een versie met vaders erbij ook mooi uit zou kunnen pakken.
ikheetesmee - De tweede is hier favoriet, daar komen de warme kleuren uit de nabewerking het beste uit vind ik.
Kashmino - Wat een transformatie! Ik kan me voorstellen dat daar enorm veel werk in gezeten heeft, met die hand voor de neus. Op mijn scherm zie ik er niks van terug in de after.
Discodipp - Mooi kleurgebruik en wat zijn de huizen goed weggewerkt! :) Rechts van de hond zie ik nog een stuk witte lucht op de overgang van de vacht naar de achtergrond, maar dat valt waarschijnlijk alleen op omdat de before erbij staat.
Myponyhoward - Fijne kleuren in het portret van de kat, die is goed opgeknapt.

Hierbij nog een paar nieuwe van mij, waar ik blij mee ben. De een wat extremer dan de ander. Gepost met de boktupload.

Voor

Afbeelding

Na

Afbeelding

Voor

Afbeelding

Na

Afbeelding

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:07

Prachtig ushanka!
Die met de husky is wat extreem maar daar houdt ik persoonlijk wel van op deze manier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:25

Ik vind in beide foto's de ogen onnatuurlijk licht, en het rozenblad dat voor de kop van de husky zit, erg afleidend. Bij de tweede foto had ik persoonlijk niet voor zo'n donker vignet gekozen. Het is duidelijk een zonnige zomerdag, dan past zo'n extreem vignet imo niet echt. Verder wel nette bewerkingen, met name de harde schaduwen bij de teckel en de rozen op de achter- en voorgrond bij de husky. :j

lillypon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 18:42

Ushanka- ik vind dat je een hele mooie stijl hebt! Vooral de foto met de husky vindt ik erg mooi, maar zoals hiervoor al gezegd vind ik ook het blaadje in het gezicht een beetje afleidend. Verder erg mooi!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:32

Oh ik vind die husky echt waanzinnig!! <3 Hoe heb je 'm zo'n zachte uitstraling gegeven?

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:44

Dank jullie wel. De hus is van mij. Ik kan me inderdaad voorstellen dat de vallende blaadjes afleiden en zou dit waarschijnlijk ook niet zo snel in een betaalde shoot toepassen- maar voor aan mijn eigen muur vind ik het zo gaaf. :D Bedankt voor alle feedback, alleen maar nuttig.

Captain, een combinatie van levels aanpassen, een matte curve erop en wat gespeel met burn and dodge. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:48

Prachtige hond heb je! :D
Het is puur dat ene blaadje dat ik afleiden vind hoor, voor de rest heb je die bewerking heel netjes gedaan met de verschillende dieptes waarop je ze geplaatst hebt met bijbehorende focus, of juist niet. :j

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:01

Ik vind de onnatuurlijke kleur juist echt heel erg mooi!!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:25

DiscoDipp schreef:
xRoossie95 schreef:
Ik heb ook weer eens foto's gemaakt. Ben benieuwd of jullie nog wat tips hebben;
1.
[ [url=m/5y2bif.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dDzggG.jpg]Afbeelding[/url] ]

2.
[ [url=m/2csNUD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2E0VbL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het mooie foto's! Van mij zou op die laatste foto alleen het veulen zelf er iets meer uit mogen springen, maar dat verschilt in smaak natuurlijk!

Kashmino schreef:
Ik heb ook weer eens wat geknutseld. Het is niet heel bijzonder, maar er zat best wat werk in! Zeker omdat ik de weerkaatsing van de pailletjes op de neus niet zo mooi vond en ik een deel van de neus mis in het origineel :')

[ [url=m/BN6XYm.png]Afbeelding[/url] ]

Mooi weggewerkt!
Vind wel dat je het nog iets ziet, maar dat komt ook omdat ik dan eerst naar de before heb gekeken haha. Dan weet je dat er iets zat ook..

Ik hem vandaag de Labrador van een vriendin voor mijn lens gehad. Echt een super leuk dier alleen zo ongelooflijk enthousiast en een enorm jaaginstinct, moeilijk om te knippen als ze echt op lichtsnelheid gaan :') :')

Dit keer extra gelet op ruis en zuiverheid, in PS zijn ze nu echt kraakhelder! Hier via boktupload, en via de linkjes via imgur hier zijn ze gelukkig ook helder!!

Before
[ [url=m/GkoCoA.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://imgur.com/2F0jLBf

After LrC en PS
[ [url=m/36yR8d.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://imgur.com/Haqnmko

Heel netjes weg gewerkt!!

Myponyhoward schreef:
[ [url=m/61zBcD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CPeazB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qSxz7I.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/34RfY8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb sinds gister photoshop en lightroom dus heb wat tutorials gekeken en wat geoefend maar vind het nog wel best lastig dus dit zijn niet echt de geweldigste edits maar goed, blijven oefenen dan wordt het vast wel beter. Hebben jullie nog tips?

Ik vind de bovenste in combinatie met de matte sfeer en pose een trieste uitstraling krijgen, ik denk dat als je hem wat warmer maakt, dat dat al iets beter wordt.

Onderste spreekt wel een stuk meer!

@ushanka: Hele toffe stijl! Hou wel van dat zacht!

Ik spiek hier al zo lang mee! Zal ik dan maar ook iets plaatsen eens :D

Afbeelding

Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:18

@Ushanka; ik vind vooral de Teckel super mooi. De husky is ook fraai maar voor mij iets teveel van het goede. De Teckel geeft een beeld waar ik naar blijf kijken. De combinatie van het wat matte beeld en de blik van de hond geeft mij het gevoel dat ik hem een aai zou willen geven.

@Gianti; enorm mooi portret. De belichting heb je mooi gedaan en je model heeft een prachtige uitstraling.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:55

Thank you <3 en is een geweldig model om mee samen te werken! Weet echt wat ze doet voor de camera.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:08

Heel mooi, Gianti! Je weet ook een goede balans te vinden tussen het egaliseren van de huid, maar het niet onnatuurlijk strak trekken. :j Vind het ook leuk dat je de sproetjes op haar neus hebt laten zitten. Belichting, en het hele kleurenpalet zijn inderdaad mooi gedaan.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:21

Ik ga mee met KMango, zier er echt zo mooi natuurlijk uit!!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:29

Prachtige platen komen er weer voorbij!

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:45

Ik heb me gisteren een wacom tablet aangekocht. Das is wennen joh :')

Mocht er iemand een raw fototje beschikbaar hebben wil ik graag eens de tablet testen :D ik zit momenteel bij m'n ex thuis waar ook de pc staat momenteel, maar heb geen raw foto's ter beschikking nu := en verveel me :=

Myponyhoward

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:55

Ushanka schreef:
Suuszels - Wauw, wat een droomfoto is dit geworden! Echt heel mooi gedaan. _/-\o_
Nicje87 - Netjes gedaan, het kleurgebruik is erg mooi. Persoonlijk had ik hem misschien iets ruimer bijgesneden bij het oor. :)
xRoossie95 - Die tweede is echt ontzettend goed gedaan wat het wegwerken betreft! Ik kan geen dubbele, geclonede delen spotten. Netjes!
Eefsel2109 - Wat een leuke foto, gaaf idee. :D Ik denk dat een versie met vaders erbij ook mooi uit zou kunnen pakken.
ikheetesmee - De tweede is hier favoriet, daar komen de warme kleuren uit de nabewerking het beste uit vind ik.
Kashmino - Wat een transformatie! Ik kan me voorstellen dat daar enorm veel werk in gezeten heeft, met die hand voor de neus. Op mijn scherm zie ik er niks van terug in de after.
Discodipp - Mooi kleurgebruik en wat zijn de huizen goed weggewerkt! :) Rechts van de hond zie ik nog een stuk witte lucht op de overgang van de vacht naar de achtergrond, maar dat valt waarschijnlijk alleen op omdat de before erbij staat.
Myponyhoward - Fijne kleuren in het portret van de kat, die is goed opgeknapt.

Hierbij nog een paar nieuwe van mij, waar ik blij mee ben. De een wat extremer dan de ander. Gepost met de boktupload.

Voor

[ [url=m/Y38kjD.png]Afbeelding[/url] ]

Na

[ [url=m/SWadT8.png]Afbeelding[/url] ]

Voor

[ [url=m/G16ppQ.png]Afbeelding[/url] ]

Na

[ [url=m/se0yDj.png]Afbeelding[/url] ]

Hele mooie foto's! hoe heb je de ogen van de husky zo mooi opgelicht? Sorry ben een beginner en wil het graag leren (:

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:13

Hé Jolien!
Mooie foto's Liselot! <3 Ik heb je al bij m'n favorieten opgeslagen voor als ik ooit ga trouwen :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:31

Aaaah superleuk!!!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:20

Renee1991 schreef:
Hé Jolien!
Mooie foto's Liselot! <3 Ik heb je al bij m'n favorieten opgeslagen voor als ik ooit ga trouwen :')

Haha ja ik ook, of voor een toekomstige baby :))

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:23

Liselot schreef:
Ik heb er ook weer eentje, vorige week geschoten op een huwelijk

[ Afbeelding ]Schermafbeelding 2020-06-28 om 15.32.40 by Liselot Kamphuis, on Flickr

[ Afbeelding ]LiselotFotografie-1139 by Liselot Kamphuis, on Flickr

En nog eentje met golden hour
[ Afbeelding ]Schermafbeelding 2020-06-28 om 15.37.07 by Liselot Kamphuis, on Flickr

[ Afbeelding ]LiselotFotografie-4007 by Liselot Kamphuis, on Flickr

Prachtig! Ik vind jouw stijl zo mooi, simpel, niet te veel gekkigheid en poespas maar een mooi puur beeld die direct spreekt.
Zo gaaf! Daar kan ik nog heel veel van leren