[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ismy

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:26

Bedankt voor de leuke reacties. De foto is gemaakt voor mijn profilerend interview over de tweede wereld oorlog. Op dat de gruwelijke tijd niet vergeten mag worden door jong en oud. De harde schaduw staat ook voor de harde en zware tijd.
Ik hoop dat die betekenis een beetje is te zien!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:26

herkansing #22

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Leonie_M op 01-06-15 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:28

Week 22
Afbeelding

Net nog snel gemaakt, heb echt geen tijd gehad deze week :o

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:34

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:37

week 22
Afbeelding

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:44

Mijn week 22;

Afbeelding

Komende week vrij, ik hoop weer even iets meer tijd vrij te kunnen maken voor fotograferen. :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:47

Mijn week 22.

2 falabella veulentjes. Zo moeilijk haar zwarte kleur te fotograferen. Heb overigs met een macro lens gefotografeerd. Wilde portret proberen echter kwamen ze toch te dichtbij. Morgen met de 50 mm proberen
Afbeelding[/url]

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:49

week 22
Afbeelding

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:56

Magda: Bedankt voor je feedback! Ik moet week 11 even terug zoeken om antwoord op je vraag te geven :)

Week 22

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 22:05

De samenvatting van week 22 - 2015:

Agossie verzamelt hier
Anouska15
Ash_
Asselruiter
Astor verzamelt hier
Bellatrix verzamelt hier
billionache verzamelt hier
binky
Brechtjee verzamelt hier
Bumblehorse
caaramel
calice
cathyenbeau
Cioccolato
crazy_horses
CrazyIris verzamelt hier
Dandy200 verzamelt hier
Deetjeeuh verzamelt hier
Eline91 hier
EskeGirl
Fem
GerdjeHoran verzamelt hier
glenstorm verzamelt hier
goriginal
Gracezellaa
Gub verzamelt hier
Hanna_94 verzamelt hier
HeavensLove verzamelt hier
hilly200 verzamelt hier
horserider22
Iejoorr
Ingvild
IsaCalixa
ismy
it_is_me verzamelt hier
Jespri verzamelt hier
Jessica_1998
JewEmm verzamelt hier
jilinda
joeluna verzamelt hier
Jolandaa_
Joysieee
Kanzi verzamelt hier
Killyenn
Kimmetjee04
k_m verzamelt hier
Leonie_M
LinSa
Lipydo
louiisaa
LOVESUSHI verzamelt hier
LoveUggs
Maaaarije
magda_90 verzamelt hier
manonfleur verzamelt hier
Mariett verzamelt hier
MarijeR verzamelt hier
Marit
Marjoow verzamelt hier
monbyou
MyHu verzamelt hier
MZorro
Nefertarie
NESCAFE verzamelt hier
Niece
_Patriciaa verzamelt hier
quartel verzamelt hier
Racheel levert door omstandigheden wat later in en verzamelt hier
Revanches
Robin_Rikkie verzamelt hier
rosslover verzamelt hier
Sanne_com verzamelt hier
SharonPlugge
Shiloh verzamelt hier
showteam
S_imonee verzamelt hier
Sicayes verzamelt hier
Sodeletuut
SternPhoto
Suuszels verzamelt hier
taarss
tesseke
TeSzZz verzamelt hier
Tigress verzamelt hier
Tivara verzamelt hier
Valerie98
verosjaak verzamelt hier
wendy1987 verzamelt hier
WiancaR verzamelt hier
Ylvy

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:19

Ik begin maar gelijk met mijn week 23

Het veulen van de buurvrouw.
Ik vind hem zelf iets te overbelicht, maar vind de foto zo leuk! <3

Afbeelding

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:43

Wat een heerlijke foto's maak jij toch altijd, Lipydo! Echt een geweldige sfeer en originele stijl. :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 00:17

Leuke foto Simon! Had hem zelf alleen wel van een lager punt genomen maar veulentjes zijn zo lastig!

Ik twijfel voor mijn week 23.. Wil eens iets totaal anders dan anders inleveren. Zaterdag bij het Robin van Persie Tournament geweest en foto's gemaakt. (Voor het eerst in donkere omgeving, veel mensen en verschillende lichten maar ben heel blij dat ik goede foto's heb! Kan alleen niet kiezen tussen de volgende 3 foto's;
https://flic.kr/p/tSnu5W

https://flic.kr/p/sXFUdA

https://flic.kr/p/tUGVTZ

help meee! Haha

Oeeehhww en ik ben zooo blij! Ik heb me, als beginner zijnde, even geleden aangemeld als boktfotograaf voor HE.. Had het nooit verwacht maar ik mag er gewoon bij zijn!! :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 00:38

Gelijk mijn week 23 maar inleveren :D

Afbeelding
Derby Kloosterburen, paard stond even stil na het inrijden :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:47

Leuke foto's komen er weer voorbij!

Maar droom ik het nu of hebben er toch een aantal mensen hier last van een fotografie-dipje? Ik lees toch bij een aantal mensen dat ze er niet toe komen om te fotograferen of dat ze er de puf niet voor hebben. Ik zit ook nog steeds in een dipje, maar dat wijt ik aan het feit dat mijn paard al een hele tijd ziek is Y;(

Sorry als ik nogal kort van stof ben in mijn feedback, maar ik laat het altijd te lang liggen en dan moet ik een hele week in één keer doen :=

Vervolg week 22

ismy Erg leuke foto, gaaf sfeertje ;)

Gracezellaa Wat een goeie foto's zeg, vooral week 18 en week 22 springen er voor mij echt uit ;) Knap werk!
Week 17: Erg leuk en spontaan portret :)
Week 18: Heel erg gaaf gedaan, erg fijn beeld ;) Mooie DoF en gaaf effect met dat insect. De bloemetjes geven je foto nét dat extra :)
Week 19: Gaaf sfeertje met die palmbomen
Week 20: Enorm fijne kleuren, wat een bijzondere lucht zeg :j
Week 21: Ontzettend gave sfeer en heel fijne kleuren! Ik kan er blijven naar kijken, me afvragend waar dat bootje heen gaat :=

Lipydo Ontzettend gaaf effect met die fisheye, leuk gedaan!

Shiloh Erg leuk gespeeld met je DoF, knap werk :) Er is alleen een vrij groot stuk bloemen dat scherp is, misschien had je wat schuin kunnen fotograferen zodat je net één bloem heel mooi scherp had?

Anouska15 Fijne foto's! Week 21 vind ik echt heel erg goed, je hebt een heel mooie DoF en bokeh, de kleuren lijken echt te kloppen en het oog staat er haarscherp op :)

Ingvild Leuke actiefoto en sterke compositie :)

Dandy200 Erg fijne foto, sterke compositie en mooie DoF :)

binky Heel erg gaaf gedaan, de kat heeft een enorm intrigerende blik en door je ondiepe DoF wordt alle aandacht naar de kat toe getrokken :j Knap werk!

billionache Ik vind 'm echt en gaaf effect geven, hoe heb je dit gedaan? :o

showteam Wat een ontzettend lieve en schattige foto :D Fototechnisch is hij ook heel sterk, je hebt een mooie compositie en een fijne DoF, en die bloemetjes maken het helemaal af :j

Valerie98 Erg bijzondere actiefoto, al had ik de compositie wat ruimer genomen. Maarreeeh, wie voedt wie nu op? _O-

Bumblehorse Fijne foto's, vooral de tweede vind ik erg gaaf met dat barokke paard en tuig :D

Kimmetjee04 Wat een enthousiaste foto, leuke nabewerking ook :)

Astor Enorm lieve en schattige foto, sterke compositie en fijne bokeh ;) Knap gedaan hoor!

Asselruiter Best leuk gedaan, fijne compositie en goeie DoF :) De kleuren vullen elkaar ook mooi aan.

goriginal Wat een leuk dier, hij is oranje := Fijne foto hoor, erg leuke bokeh ;)

S_imonee Wat een sprookjesachtig sfeertje, erg leuk :D

louiisaa Jammer dat de silhouetten een beetje wegvallen in het donker, ik had denk ik toch net iets langer belicht.

Tigress Erg fijne foto, mijn aandacht wordt echt rech tnaar het onderwerp getrokken :) Leuk hondje ook!

Cioccolato Fijne foto, nette compositie :) Jammer dat de lucht niet echt blauw is, ik denk dat de kleuren dan iets beter in balans geweest waren :)

Sanne_com Leuke foto, fijne compositie. Naar mijn gevoel heeft-ie alleen nét iets te weinig contrast :o

HeavensLove Erg gave foto zeg, heel leuk hoe je met die Dof speelt en erg fijne compositie/kleuren ook :)

Jespri Leuke foto ook, het model heeft een erg intrigerende blik :)

MarijeR Wat een leuke foto, ik vind 'm echt heel geslaagd :j

quartel Erg fijne foto, leuk gedaan! Veel beterschap met je rug trouwens!

Suuszels Gaaf dier, en erg leuke foto! Fijn effect met dat licht, zo springt hij er echt uit :)

EskeGirl Fijne compositie, maar naar mijn gevoel net iets te donker :)

rosslover Ik vind hete vooral erg jammer dat het hoofdje zo wegvalt in de schaduw, dat is echt iets waar je moet proberen op te letten :)

Killyenn Erg gave foto, fijn sfeertje zeg! Hoe heb je deze nabewerkt? :o

Sodeletuut Waauw zeg, wat een leuke bokeh! Erg geslaagde foto!

Nefertarie Erg fijne foto, heel erg leuk hoe je dat bijzondere moment hebt vastgelegd :j

calice Leuk gedaan, lieve Poow toch :D

GerdjeHoran Gave foto, fijne DoF en mooie bokeh! Een beetje jammer van de opvallende paarse longeerlijnen, maar het heeft eigenlijk wel iets :=

Marit Wat een leuke en spontane foto, ik vind hem heel erg geslaagd! Fijne DoF en bokeh, en leuk gespeeld met het licht!

Verosjaak Erg leuk gedaan, interessante compositie :) Balen van je lens zeg!

Gub Wat een gave foto zeg, waaauw :D

horserider22 Fijne foto, goeie compositie en mooie DoF :) Ik heb het gevoel dat hij net wat te donker uitvalt, maar dat kan aan mij liggen hoor :o

Anouska15 Bedankt voor de feedback :)
Leuke foto, interessante compositie en fijne DoF. Het is eens wat anders dan de 'standaard' zwangerschapsshoot :=

monbyou Hahaha wat een grapjas :D := Je foto maakt mijn dag goed!

manonfleur Erg leuke foto, maar inderdaad wat jammer van het gebouw op de achtergrond :)

IsaCalixa Erg fijne foto, interessante omkadering en gaaf sfeertje :)

MyHu Ontzettend gave actiefoto, knap gedaan :)

Ash_ Erg schattig dat meisje, nat was ze anders wel := Leuk gedaan!

taarss Wat een ontzettend gave foto, fijn sfeertje zeg! :D

Sicayes Leuk gedaan, de herhaling maakt je compositie erg sterk en de afwijkende elementen op de voorgrond geven net iets meer :)

magda_90 Erg fijne foto, ik wou dat ik erbij was op je zonnige weiland ;)

SternPhoto Erg bijzondere foto en nabewerking, heel interessant effect :j

JewEmm Aah wat een lief kontje := Leuk gedaan!

Robin_Rikkie Dat vuil is net leuk, dat geeft aan dat ze echt paard zijn :D Fijne compositie en goeie DoF, netjes gedaan!

LinSa Leuk gedaan, erg gaaf concept ;)

Tivara Wat een ontzettend gaaf sfeertje zeg, je foto's weten me echt altijd enorm te boeien. De weg leidt mijn blik echt door de foto :)

Mariett Ik vind 'm ook best leuk :=

Fem Gelukkig hebben jullie het toch laten doorgaan! Erg fijne foto zeg, wat een enthousiasme :D

Revanches Aaah wat een heerlijk lieve foto <3 Erg gaaf gedaan!

crazy_horses Erg leuke foto, gaaf hoe je de blik van het paard hebt vastgelegd :D

wendy1987 Wat lief :D De lensflare vind ik wel een klein beetje storend, maar laat dat je pret niet bederven :)

Niece Hahaha wat een ontzettend gave dieren! :D

Marjoow Erg gaaf gedaan hoor, heel fijne actiefoto! Ik had haar vanboven alleen net iets meer ruimte gegeven zodat ze haar hoofd niet stoot aan de rand van de foto :')

NESCAFE Erg leuk sfeertje, interessante foto! :)

Joysieee Erg leuke foto, je hebt de blik van het dier heel fijn vastgelegd :)

it_is_me Leuke foto, fijne DoF ook :) Probeer er wel op te letten dat je model niet te veel schaduw in haar gezicht heeft, zeker als je iemand met een bril fotografeert :o

Brechtjee Erg leuke foto, fijne DoF en kleuren! De vlinder springt er echt heel mooi uit! Balen van je camera zeg, wat scheelt eraan?

Ylvy Erg gave foto, het enthousiasme van de hond spat er zo vanaf :D Leuk gedaan hoor!

caaramel Moet je niet studeren dan in plaats van wolkjes te fotograferen? ;) Geintje hoor, erg fijne foto!

ismy Erg bijzonder sfeertje, heel interessant beeld! :j

Hanna_94 Erg fijne foto, leuk gedaan :)

TeSzZz Waauw zeg, enorm gaaf gedaan! :j

LOVESUSHI Erg fijn portret, het model heeft een leuke spontane blik :)

Maaaarije Heel erg gaaf gedaan, de herhaling zorgt voor een rustgevend beeld en dat zwarte schaap sprint er echt uit := Gaaf sfeertje ook!

Leonie_M Erg fijne actiefoto! :D

_Patriciaa Wat lief <3 erg leuk gedaan!

tesseke Interessante foto, heel fijne compositie en je weet de blik van de kat heel sterk vast te leggen +:)+

CrazyIris Leuke actiefoto, fijne compositie ook :)

Jessica_1998 Leuk gedaan :) Het hondje lijkt erg geconcentreerd op iets en dat maakt je foto interessanter ;)

k_m Interessante reeks zeg :)

Agossie Erg gaaf gedaan :D Het paard heeft ook een heel fijne en geconcentreerde blik, knap werk hoor!

MZorro Erg lieve foto :) Balen van je lens, misschien is het tijd om te sparen voor een nieuwe? :o Je kan hem ook altijd laten herstellen als je denkt dat hij echt niet meer scherp is :)

Deetjeeuh Erg leuke foto, wat heeft de hond een fijne blik zeg! :D Mooie bokeh ook, en gave kleuren!

Iejoorr Gaaf gedaan, erg fijne kleuren :)

joeluna Wat leuk zeg, heel erg lieve foto! :D

Leonie_M Erg fijne foto, leuk hoe je dat moment hebt vastgelegd :)

SharonPlugge Leuk sfeertje, waar is deze genomen? Ik twijfel alleen een beetje aan de zwart-witbewerking, hoe was de foto in kleur? :o

hilly200 Fijne foto zeg, erg leuk gedaan :D

Kanzi Erg gave foto, leuk gedaan zeg!

Jolandaa_ Wat een lieverdjes <3 Erg geslaagde foto!

cathyenbeau Erg leuke kleuren en compositie, maar ik denk dat ik persoonlijk had geprobeerd om wat meer met de DoF te spelen :)

Lipydo Wat een gaaf sfeertje weer, hoe doe je dat toch altijd? :=

WiancaR Erg leuk gedaan, fijn ook die shoot-through waas :D Heel liefdevolle foto!

Week 23

S_imonee De belichting valt goed mee hoor :j Ik vind de foto erg geslaagd :D

Tigress Erg leuk gedaan, fijne compositie en mooie DoF :)

---------------------------------------
Reacties

S_imonee Bedankt voor de feedback!

Anouska15 Ook erg bedankt voor je feedback :j

manonfleur Bedankt! Ik wou inderdaad lager gaan maar dan zat er een draad in de weg :=

magda_90 Bedankt voor je feedback, echt respect dat je alle gemiste weken aan het inhalen bent ;) Ik waardeer echt je moeite voor dit topic! ;)

Jespri Bedankt voor de feedback :D De foto is inderdaad lichtjes scheef zie ik net, maar ik woon op een berg dus de horizon loopt ook nog eens extra scheef :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:57

Dankjewel voor de feedback Eline! :D

En Wendy, weer zo'n prachtige foto van je! :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:17

Bedankt voor de feedback :D

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:31

Dankjewel, ik ga echt naast m'n schoenen lopen van al jouw lieve feedback Eline!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:41

Jessica_1993[/u
Leuke foto. Ik had hem alleen vanaf de andere kant genomen. Er zit nu veel schaduw op de hond.
[u]K_m

Mooie reeks!
Agossie
Mooie foto!
MZorro
Mooie foto! Erg liefdevol sfeertje.
Deetjeeuh
Wauwie! Wat een mooie! Die kleuren! Prachtig.
Iejoorr
Mooie foto!
joeluna
Leuke foto!
Leonie_M
Veel beter! Leuke foto!
SharonPlugge
Mooie foto!
hilly200
Leuke foto! Prachtige beesten zijn dat toch!
jilinda
Mooie foto! Mooie scherpte-diepte!
Kanzi
Wat gaaf! Precies goede timing! Mooie foto!
Jolandaa_
Leuke foto!
catyenbeau
Mooie foto!
Lipydo
Wow! Die is gaaf! Heerlijk sfeertje
WiancaR
Mooie foto!

week 23
Tigress
Mooie foto! Hij kijkt zo lief!

LoveUggs: Bedankt! T is voor het eerst dat ik een veulen gefotografeerd heb :o Ik loop er bijna dagelijks langs om paard op te halen, dus er zullen nog wel meer fotomomenten komen denk ik :D
Eline91: Bedankt voor je feedback! En compliment op mijn week 23! :D

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:58

@ Magda: om terug te komen op mijn foto week 11 en je vraag naar meer van deze serie, ja die heb ik! Ik denk dat ik binnenkort even een topic voor ga aanmaken :)

@ IsaCalixa en Deetjeeuh: Dankjewel!

@ Eline91: Nee, je bent absoluut niet de enige die in een dip zit. Op het moment haal ik maar weinig lol uit fotografie. Er zijn piekjes voor die ene shoot die ik doe in een maand, maar ik ben zo ontzettend streng op mezelf dat ik niet tevreden kan raken en daardoor geen plannen kan/wil maken voor de zovele ideeën die ik nog wil uitwerken. Heel vervelend. Ook ik wijt dit aan zorgen die alles overnemen.
Desalniettemin: het komt vast wel weer terug als alles weer een beetje op de rit is! :) Sterkte met je paardje!

Ik ga nu er even goed voor zitten om iedereen wat feedback te geven :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:00

Week 23.

Afbeelding

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:05

Lipydo schreef:
@ Eline91: Nee, je bent absoluut niet de enige die in een dip zit. Op het moment haal ik maar weinig lol uit fotografie. Er zijn piekjes voor die ene shoot die ik doe in een maand, maar ik ben zo ontzettend streng op mezelf dat ik niet tevreden kan raken en daardoor geen plannen kan/wil maken voor de zovele ideeën die ik nog wil uitwerken. Heel vervelend. Ook ik wijt dit aan zorgen die alles overnemen.
Desalniettemin: het komt vast wel weer terug als alles weer een beetje op de rit is! :) Sterkte met je paardje!

Bedankt! Hopelijk raak jij ook snel uit je dipje, want ik geniet echt altijd van je werk :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:09

Eline91 schreef:
Lipydo schreef:

Bedankt! Hopelijk raak jij ook snel uit je dipje, want ik geniet echt altijd van je werk :)

Ik ook! En we moeten jouw ideetje toch nog eens gaan uitwerken hoor! Van de gekleurde flash-boxjes ;) !
Ik kan ook echt genieten van de foto's die van jou online verschijnen!
Maar ik denk dat veel fotografen zich zullen herkennen in dat verhaal.
Dat krijg je met kritische 'kunstenaars'... ;)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:26

Feedback week 22

Agossie verzamelt hier
Prachtige foto! Mooi hoe het licht zich alleen concentreert op het hoofd en langzaam vervaagd naar de kont die toch nog licht zichtbaar is. Ik denk dat het nog mooier was geweest als je het hoofdlicht iets meer naar je toe had gezet, zodat de schaduwen op de zijkant van het hoofd minder worden en de grens van hoofd en hals subtieler is.

Anouska15
Leuk dat je wat anders geprobeerd hebt! Ik weet alleen nog niet zo goed of ik dit standpunt geslaagd vind. Ik ga proberen uit te leggen waarom.
Er mist lucht bij het lichaam van de vrouw, waardoor het een gek-vormend geheel wordt. Om het heel onsubtiel anders te verwoorden: ik krijg een associatie met een ei die in het gras ligt. Opzich is dit een heel leuk uitganspunt natuurlijk, aangezien het om een zwangerschap gaat! Maar de schouders blokkeren deze vorm weer. Wat in dit geval denk ik mooier had geweest is om de schouders te verstoppen (achter meer graspollen) en de grond onder de rug/heupen te verhogen, zodat het bovenlichaam van de vrouw wat lager komt te liggen en je meer buik en gezicht (ogen!) te zien krijgt. Omdat je nu ook best wel veel inkijk hebt in de voorgevel (kan misleiden) het topje wat verhogen. Dit beeld vraagt dan wel symmetrie in de achtergrond. De achtergrond nu loopt door het perspectief wat schuin wat het totale beeld wat afzwakt in compositie.

Ash_
Wat een emotie heb je hier te pakken gekregen! Nice. Bijna jammer dat je de regen niet overduidelijk kan zien. Ondanks dat de kleuren de lol weerspiegelt, denk ik dat de foto het in zwart/wit ook erg goed zal doen en de regen beter naar voren komt.

Asselruiter
Prima foto, mooie rode kleur. Roos oogt wat vies, wat het beeld wat minder maakt. De foto laat de schoonheid zien, totdat je de spinnenwebben ziet. Mooie compositie! Wellicht iets te overheersend groen aan de linker bovenkant.

Astor verzamelt hier
Zoooooo zonde dat de baby die helemaal vriendjes is met de beer! Want de foto is prachtig, alles klopt, behalve de uitdrukking van de baby :D

Bellatrix verzamelt hier
Mooi portret, mooi dat de bles zo fel naar voren komt en de kleuren werken ook goed. Maar heb een aantal dingetjes die in mijn ogen het beeld sterker kan maken. Door het hoge contrast verdwijnt veel ‘informatie’ in bijvoorbeeld het oog. Daarnaast is de ruimte bovenin wat de veel, waardoor het paard wat gekrompen oogt.

billionache verzamelt hier
Vind het een mooi beeld. Mooi contrast. Heb je de kroonluchter ook recht van onderen gefotografeerd? De compositie hier kan denk ik beter, omdat het bovenin lichter is lijkt daar meer ruimte te zitten dan onderin. Net een beetje in onbalans dus.

binky
Prachtig hoe de kleuren van de ogen matchen met de achtergrond! Ik zou zelf iets van de losse haartjes/dingetjes weghalen om het wat geheel wat softer/rustiger te maken, maar het pluisje laten zitten :D

Brechtjee verzamelt hier
Mooie vastgelegde vlinder. Hij is iets te donker en wellicht croppen naar een verticale foto, want het blad ligt daar mooi voor! De linkerkant van de foto voegt niet zo veel toe.

Bumblehorse
Oeh, wat een gave bok en actie! Knap gedaan voor in een binnenbak. Misschien voegt het oplichten van de donkere delen wat toe.

caaramel
Wauw, mooi zeg die lucht. Mooi ook dat je een deel van de ‘grond’ erbij hebt gedaan. Zo oogt het nog aparter, die lucht. De lantaarnpalen staan ietsje scheef, beeld wordt (nog) sterker als je de horizon zou rechtrekken.

calice
Een fel zonnetje en een zwart paardje, altijd lastig. Het groen is hierdoor wat te fel geworden door overbelichting van die delen, terwijl de pony gewoon goed belicht is. Om dit te voorkomen kan je de gemeten belichting een stop (of twee) onderbelichten dan wat je camera zegt en in de nabewerking de donkere delen wat op te lichten. Die wind door de manen is mooi!

cathyenbeau
Heerlijke foto! Heb verder niets op of aan te merken.

Cioccolato
Nice dat de witte benen van het paard op de grens ligt van het zand en het gras! Als ik dan verder kijk zie ik meer lagen in de achtergrond wat gaaf is. Je zou het geel misschien nog meer willen aanzetten hierdoor om daar de grens beter te bepalen voor de opvolgende ‘laag’. Ik mis wel iets van leven in het oog van het paard. Ook kan het wegwerken van storende dingen iets beter door gekloonde stukken minder met elkaar overeen te laten komen.

crazy_horses
Mooie foto! Jammer dat de zon van de verkeerde kant komt. Dit is in de nabewerking wel wat op te lossen. Leuk ook hoe het gat in de heg de neus omringt :)

CrazyIris verzamelt hier
Mooie actiefoto, goede kleuren, scherpte en contrast.

Dandy200 verzamelt hier
Mooi standpunt! De uitdrukking van de hond zegt alles over dat moment denk ik :P lekker chillen in de zon. Ik heb het idee dat je witbalans iets te koel stond. Om de compositie iets pakkender te krijgen is om de hond niet centraal te zetten (en in dit geval net ernaast), maar de hond rechts te kaderen en meer ruimte te geven in de kijkrichting.

Deetjeeuh verzamelt hier
Heel gaaf nabewerkt! Mooi contrast met de engelachtige pup en de vurige omgeving! Om toch nog iets op te merken: ik zie nog wat groene blaadjes ^^ :P

Eline91
Door de felle zon raken de kleuren wat ‘uitgewassen’ en daardoor het geheel wat vaal. Is het een idee om de foto in zwart/wit om te zetten en de lucht donkerder te maken? Ik denk dat het dan een hele mooie plaat is! Ik zie ook overduidelijk dat je iets hebt weggekloond links :)

EskeGirl
Mooie scherpte diepte en kleuren! Jammer dat het koppie helemaal in de schaduw valt.

Fem
Heerlijke foto Femke! Fullframe bevalt wel denk ik? :D

GerdjeHoran verzamelt hier
Zou zo een foto kunnen zijn voor instructie. Mooi getimed! De schaduwen zijn wel heel hard.

glenstorm verzamelt hier
Prachtig!

goriginal
Mooi portret zeg, fijne toning ook. Misschien iets te veel rood.

Gracezellaa
Wauw wauw. Ik ben verliefd op de kleuren haha! Heel mooi!

Gub verzamelt hier
Gave foto, mooi fris en helder. Leuk dat de spiegeling in het water bijna net zo fel is als de werkelijke kleuren. Oogt wat surrealistisch hierdoor.

Hanna_94 verzamelt hier
Mooi getimed en gekaderd! Niets op aan te merken.

HeavensLove verzamelt hier
Mooi portert, fijne kleuren. Heel soft-ogend, maar de blik van de kat is sterk.

hilly200 verzamelt hier
Jaa, gaaf! Mooi beeld. Éen dingetje: als je de lucht vervant door een andere, kijk dan naar wat realistisch is. De wolken nu horen in perspectief hoger de horizon te zitten. Maar de kleuren heb je mooi te pakken zo!

horserider22
Is een prima portret! Mooie rustige achtergrond. De compositie kan beter als je het lichaam erbij wilt hebben. Of de buik afsnijden (dus de rug/schoft en iets meer als onderkant in de foto), of juist meer benen erbij pakken.

Iejoorr
Oef, felle kleurtjes haha! Pas op dat je niet te fel doet, dan verlies je ‘informatie’ in je bloemen. Ook is het fotoformaat niet helemaal vierkant volgens mij, als dit wel je idee was. Dit zwakt je compositie wat af.

Ingvild
Mooie foto! Mooie actie en fijne bak zo om in te fotograferen :) Het paard gallopeerd nu wat bergafwaarts, je kan de foto wat bijdraaien om het paard nog krachtiger te laten ogen.

IsaCalixa
Vind dit een hele pakkende foto. Setting en styling kloppen met elkaar. Ook de hand was een goed idee, om de kimono wat te breken. Ik weet niet of het een wat ouder model was, anders oogt dit wel een beetje door de (daarom storende?) schaduwen in het gezicht. Heb je de achtergrond (bokeh) meeverscherpt? Die oogt een beetje rommelig/pixelig.

ismy
Mooie getekende handen heb je vastgelegd die bloemen vasthouden. Zit een concept achter naar mijn idee. Iets klopt niet helemaal in de compositie, ik denk dat hij net wat te krap gekaderd is.

it_is_me verzamelt hier
Leuke foto! Het kader had net iets naar onder gemoeten, omdat bovenin wat te veel ruimte is en onderin wat te krap.

Jespri verzamelt hier
Gaaf concept en mooi model, maar deze foto doet het voor mij niet helemaal (de andere foto uit de serie is werkelijk prachtig!). De horens lijken van het hoofd te vallen en ze met haar handen probeert deze op de plek te houden. Ik mis dus iets in de expressie en de ‘kracht’ in de armen en handen. Ook de lichtplek achter haar vind ik teveel aanwezig (uitgebeten). Hoe het gezicht oplicht is wel heel mooi!

Jessica_1998
Nette foto, mooi scherp. Een lager standpunt of juist meer inzoomen zou het beeld sterker maken (geen storende achtergrond). Lichtinval is wel mooi zo!

JewEmm verzamelt hier
Twee mooi stel kontjes bij elkaar :) Leuke foto!

jilinda
Heel bijzonder mooie bokeh! Echt heel mooi, blijf er naar kijken.

joeluna verzamelt hier
Leuke foto! Niets op aan te merken.

Jolandaa_
Mooi getimed, leuke actie foto zo. Heb het idee dat ik wat bewegingsonscherpte zie.

Joysieee
Mooi statig en krachtig portret! Omdat zwart en wit in een felle zon een behoorlijke uitdaging is, zie je dat het wit mooi belicht is en daardoor de zwarte delen eigenlijk onderbelicht.

Kanzi verzamelt hier
Wauw, hoe lang heb je daar gezeten toen je deze foto kon maken? :D Knap!

Killyenn
Het stel heb je er mooi opgezet! Ze stralen geluk uit. Enkel de achtergrond is wel wat afleidend.

Kimmetjee04
Wat een toffe foto! Mooi omgezet naar zwart/wit en leuk dat je hem schuin gehouden hebt.

k_m verzamelt hier
Hele mooi serie. Ik weet het concept niet, maar qua beelden en gevoel is het echt een serie die spreekt waarbij ik in elk geval zelf een verhaal kan maken.

Leonie_M
Mooi moment! De witte delen zijn net iets te overbelicht.

LinSa
Vind het leuk dat je de scherpte niet op de voorste pluisjes hebt gedaan, maar het oogt daardoor wel wat rommeliger. Gehele foto heeft wat contrast en helderheid nodig om meer uit te poppen.

louiisaa
Wat een prachtige lucht! Vind bijna jammer dat het een beetje een zoekplaatje is of er een paard met eigenaar staat. Ietjes lichter in het midden kan geen kwaad denk ik.

LOVESUSHI verzamelt hier
Leuk portret! Niets op aan te merken.

LoveUggs
Interessant kader en compositie, vind hem heel geslaagd!

Maaaarije
Leuk zo’n stel nieuwsgierige schaapjes. De lucht is enkele wat uitgebeten, maar verder leuke foto.

magda_90 verzamelt hier
Fijne kleuren en contrast! Paard staat zo niet echt op z’n charmanst (er is geen nek, tegenover een lekkere welvaren of drachtige buik ).

manonfleur verzamelt hier
Mooie band geeft deze foto weer! Hij is wel wat te donker en de horizon is scheef, waardoor alles wat bergafwaarts oogt.

Mariett verzamelt hier
Ik krijg echt een vakantiegevoel hiervan! Lekker met de auto roadtrippen. Mooie toning!

MarijeR verzamelt hier
Heeeeel mooi! Thumbs up!

Marit
Wat een heerlijk stel kinderen, de lol straalt er vanaf. Mooie foto dus! Huidskleur is wel iets te groenig hier.

Marjoow verzamelt hier
Gave actiefoto! Mooi gekaderd, fijn contrast. Dat de lucht wat grijzer is dan de witte delen in de foto werkt goed zo.

monbyou
Haha, toffe foto!

MyHu verzamelt hier
Mooie serene foto, niets op aan te merken.

MZorro
Jammer dat hij onderin wat te krap is, want het is wel een mooie foto. Hij oogt wel wat onscherp?

Nefertarie
Weer zo’n leuke spontane foto, mooi! Fijn licht ook.

NESCAFE verzamelt hier
Mooie sfeer! Kaderomlijning past er ook goed bij.

Niece
Aah, hakuna matata :D Leuk!

_Patriciaa verzamelt hier
Mooie foto! Witbalans is iets te koel volgens mij.

quartel verzamelt hier
Vind het een bewerking die goed werkt. Kan zo als een illustrerende foto dienen voor een hoefsmid!

Revanches
Ach, wat een droppie. Mooi vastgeled, helder en fris. Echter de rode tonen in het gezicht zijn iets te veel aanwezig.

Robin_Rikkie verzamelt hier
Mooi portret! Niets op aan te merken.

rosslover verzamelt hier
De lucht is moooi! Jammer dat het paard helemaal in de schaduw valt, misschien nog op te lossen met nabewerking?

Sanne_com verzamelt hier
Mooi portret! Fijne kleuren. Er mag voor de compositie wel wat van de onderkant af, omdat de rand van de buik de rand van de foto raakt.

SharonPlugge
Nice! De tijd lijkt stil te staan op de foto.

Shiloh verzamelt hier
Lekker kleurtje! Jammer dat de bloemen al beetje waren uitgebloeid.

showteam
Ja, geweldig natuurlijk. Echt een topplaat!

S_imonee verzamelt hier
Mooie sfeer. Vind het zelf een beetje storen dat het bruggetje wat scheef loopt. Ik denk dat als je die recht zou trekken dat de foto ook sterker gaat ogen.

Sicayes verzamelt hier
Oeh, mooi! Lekkere kleuren zo dat oranje tegenover het blauw. De lijnen vragen wel om wat rechtrekkingen :)

Sodeletuut
Mooie sprekende foto, met een mooi bokeh. Niets op aan te merken!

SternPhoto
Topplaat!

Suuszels verzamelt hier
Mooi veulen, mooie sfeer. Mooie foto! Mijn hoofd zegt wel gelijk: haal het schrikdraad weg, maar dat moet je maar net willen (doen) :P

taarss
Wat een mooie compositie, hoe de achtergrond werkt met de hoofdpersonen op de voorgrond. Mooi dynamisch in belichting, maar nét wat te veel contrast naar mijn smaak (de kleuren zijn daardoor ook wat te fel geworden, vooral in het gezicht).

tesseke
Warme foto, leuk met het bontje. Heel huiselijk gevoel krijg ik erbij.

TeSzZz verzamelt hier
Nice! Het kroontje van de bloem leidt wel iets af van de druppel.

Tigress verzamelt hier
Mooie kleuren, mooi contrast, niets te donker of te licht en een geweldige uitdrukking van de hond. Leuk!

Tivara verzamelt hier
Mooi landschap! Ik denk dat je met nabewerking iets meer uit de foto kan halen, zodat de lucht en de ‘grond’ meer samen komen.

Valerie98
HAHAHA, geweldig :’)

verosjaak verzamelt hier
Mooi portret! Niets op aan te merken.

wendy1987 verzamelt hier
Als je een flare wilt toevoegen in je foto, kan dit eigenlijk alleen als je tegen de zon in hebt gefotografeerd. De foto is in zijn geheel te donker, waardoor de flare er nu wat gekunsteld uit ziet. Verder staat de pony te krap in zijn kader en valt het zonlicht niet ideaal. Het kostuum is geweldig! Heel stoer!

WiancaR verzamelt hier
Wauw, prachtige setting had je daar! Mooi gedaan!

Ylvy
Mooi portret, niets op aan te merken! :)