Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar het stoort wel 
tantjeuh schreef:EngeltjeS schreef:Yasmine, ja hier bij de MediaMarkt hebben ze hem nog vol opvoor een leuk prijsje (319 euro!)
Met kitlens bij?? Daar vragen ze op marktplaats tweedehands zelfs nog 375€ voor, zou dus een zéér leuke prijs zijn!
nieuwer model, en had nu een heel leuk prijsje.

kathe_blanco schreef:http://www.bol.com/nl/p/elektronica/fuj ... uct_images
heeft iemand ervaring met deze camera ik zit er over na te denken deze te vragen voor me verjaardag
Ik ben van plan me sowieso te laten adviseren bij een winkel maar ik denk dat jullie me hier ook wel kunnen helpen. Ik heb een paar dagen geleden 500 euro gekregen (
) en ik heb besloten dat ik eindelijk eens een spiegelreflexcamera wil kopen, ik wil er al ruim 4 jaar een kopen maar sparen is nooit m'n beste punt geweest, dus nu wil ik het doen voordat ik het geld uitgeef aan iets anders. 

) dan passen ze ook op de digitale spiegelreflexen. De 28-80 vind ik eigenlijk geen vervanger voor de kitlens. Hoewel het destijds in feite ook een kitlens was, mis je op een digitale spiegelreflexcamera met cropfactor (zoals bij de 500D etc het geval is) een groot stuk groothoekbereik. Maar je hebt het over "lenzen", dus wat voor objectieven heeft je vader nog meer? Indien daar bijvoorbeeld een telelens bij zit (bijvoorbeeld de 80-210) dan scheelt dat in aankoop en zou je eerst daar eens lekker mee kunnen gaan prutsen alvorens je besluit evt een andere telelens te willen aanschaffen. 
), maar als dat niet zo is, betekent dat dat je zelf moet gaan scherpstellen en dat moet je wel goed onder de knie krijgen.
Ik wil ook nog even bij de mediamarkt kijken, ik las een paar pagina's terug dat ze daar de 450D voor 319 euro hadden dus misschien ook wel de moeite waard om te overwegen. En ik denk dat ik maar afzie van die oudere lenzen, maar dat ik misschien wel meteen een betere lens erbij koop dan de kitlens. Jullie hebben me in elk geval al een stuk verder geholpen.
Wie kan mij helpen?