[FOTO] Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:48

Melewel94 schreef:
Suuszels schreef:
Bewerk je ze in Photoshop? Het kan zijn dat je kleurprofiel niet klopt :)

ik bewerk ze inderdaad in photoshop, maar nooit eerder aan de hand gehad

Je zou voor de zekerheid even kunnen kijken of de bestanden srgb profiel hebben

@animalfriend, RAW ziet er idd wat doffer uit als jpeg foto's. Dat komt omdat bij jpeg er een soort automatische bewerking overheen zit.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:49

ze worden in RAW geschoten

Melewel94

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:54

Dit zie ik in photoshop staan. 8)7

Afbeelding

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:59

Sinds kort fotografeer ik hobby matig een beetje. Eerder bewerkte ik enkel met Lightroom en nu ben ik wat aan het prutsen gegaan met fotoshop. Het is nog lang niet wat het moet zijn maar ik vind het wel leuk om er een beetje mee aan de gang te gaan. Ik wil wel een keer een fotoshop cursus oid gaan volgen want nu doe ik maar wat :') ik was allang blij toen ik het ‘traantje’ weg kreeg.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 23:16

Ik heb nog een leuke voor jullie :p Mijn kat is trouwens geheel vrijwillig erbij komen zitten <3

Het is een samenloop van verschillende foto's bij elkaar aangezien ik bij zelfportretten elke keer met mijn gsm de camera bedien en dus maar 1 hand op overschot heb :p
Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 23:31

Ikheetesmee: Elk begin is een goed begin.
Eerste foto vind ik persoonlijk wat te "rood". Maar dat is denk ik kwestie van smaak.
2e Foto vind ik al een stuk beter :j.

AbleToDream: <3 <3 <3. Meer kan ik er niet over kwijt. Vind het zo knap dat je dat doet :j.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:46

ikheetesmee schreef:
Sinds kort fotografeer ik hobby matig een beetje. Eerder bewerkte ik enkel met Lightroom en nu ben ik wat aan het prutsen gegaan met fotoshop. Het is nog lang niet wat het moet zijn maar ik vind het wel leuk om er een beetje mee aan de gang te gaan. Ik wil wel een keer een fotoshop cursus oid gaan volgen want nu doe ik maar wat :') ik was allang blij toen ik het ‘traantje’ weg kreeg.

[ [url=m/Y3uRxf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VIcgBH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lNylhE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MRbdb8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat nabewerking betreft ben ik nooit zo fan van het nepzonnetje :o Verder denk ik dat jij heel veel winst gaat behalen uit een workshop/cursus, leer je camera goed kennen en ga oefenen om echt scherpe beelden te krijgen

AbleToDream schreef:
Ik heb nog een leuke voor jullie :p Mijn kat is trouwens geheel vrijwillig erbij komen zitten <3

Het is een samenloop van verschillende foto's bij elkaar aangezien ik bij zelfportretten elke keer met mijn gsm de camera bedien en dus maar 1 hand op overschot heb :p
Voor
[ Afbeelding ]

Na
[ Afbeelding ]

Niet mijn smaak, maar supertof gedaan! Heel knap!!!

Ik heb er ook weer eentje, mijn grootste liefde; newbornbaby's <3

RAW - Na lightroom
AfbeeldingSchermafbeelding 2020-06-11 om 09.26.29 by Liselot Kamphuis, on Flickr

En uiteindelijke resultaat na photoshop
AfbeeldingLiselotFotografie-2-1 by Liselot Kamphuis, on Flickr

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:55

Prachtige plaatjes zie ik hier weer voorbij komen! <3

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:35

@ikheetesmee,
Netjes weggewerkt dat traantje! Ik zou als tip willen geven, niet zozeer over de nabewerking, maar over de foto, om het oog scherp te krijgen en bij de tweede foto iets meer van de oren erop te krijgen. Verder leuk gedaan, ik krijg een zomers gevoel bij je foto's!

@AbleToDream,
Wauw! Wat ontzettend knap zeg! <3

@Liselot,
Heel erg mooi gedaan! Echt prachtig! <3

Ik ben een tijdje terug eens bezig geweest en heb voor het eerst geprobeerd om o.a. wat dingen weg te werken. Ik denk zelf dat ik misschien de ogen nog iets meer had mogen laten oplichten, maar dit vind ik lastig om te doen zonder dat het 'nep' wordt.

Before
Afbeelding

After
Afbeelding

Before
Afbeelding

After
Afbeelding

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:57

@ikheetesmee,
Dat traanspoortje heb je prachtig weggewerkt! Ik had zelf nog iets meer uit de ooghoek meegenomen. Je verdere nabewerking met het zonnetje en de kleur vind ik niet persee iets toevoegen.

@AbleToDream,
Ik ben fan van jouw HP creaties! <3

@Liselot,
Heel fijn om naar te kijken, prachtig zacht! <3 De houten vloer vind ik het beeld echt versterken!

@dunja_11
Ik vind de na versies wel een verbetering van het beeld. De ogen vind ik alleen wel iets too much. Door het gouden uurtje reflecteert er veel rood licht in de ogen die je erg naar voren hebt gehaald. Het model krijgt zo een onnatuurlijk eng oog qua kleur vind ik. Je hebt het gouden uurtjes sfeer wel goed te pakken!

Hier die van mij:

In lightroom:
Afbeelding

Na photoshop:
Afbeelding

(wel bokt upload)

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:03

Flux schreef:
@dunja_11
Ik vind de na versies wel een verbetering van het beeld. De ogen vind ik alleen wel iets too much. Door het gouden uurtje reflecteert er veel rood licht in de ogen die je erg naar voren hebt gehaald. Het model krijgt zo een onnatuurlijk eng oog qua kleur vind ik. Je hebt het gouden uurtjes sfeer wel goed te pakken!

Okee, dankjewel voor je feedback! In deze foto's heb ik het oog niet apart bewerkt, dus dan zou ik juist de belichting daar iets omlaag moeten halen misschien. Ik zie wel wat je bedoeld inderdaad!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 23:18

@abletodream: Tis echt niet mijn ding maar erg knap hoe je het doet hoor!

@Liselot: Ontzettend mooi <3

Onze kat was vandaag het slachtoffer
Afbeelding
Afbeelding

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:51

Flux: ik vind persoonlijk je vignet een beetje zwaar, er zit er duidelijk een lichte vlek om de hond heen. Verder zouden van mij de schaduwen ietsje opgelicht mogen

Disco: wat een mooie kat! Ik zou met fotograferen al opletten om hem/haar iets mooier in je frame te krijgen. Aan de rechterkant heb je nu vrij veel loze en donkere ruimte waar je oog naar toe getrokken wordt.

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:18

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:04

@Liselot: Jaa klopt helemaal. Moet daar echt op gaan letten!

@Roomz: Ik heb er geen ervaring mee, altijd met de officiële Adobe abbo’s gewerkt. Elements naar mijn mening niet gehad.

Vandaag het paard van een vriendin voor mijn lens gehad. Voor het eerst black fotos proberen te maken. Op de harde schaduw na vind ik hem persoonlijk erg goed gelukt als eerste keer! :o
Paard was trouwens wel nat, dus vandaar dat hij raar glimt, super jammer, maar goed maakt de foto niet perse minder mooi naar mijn mening
Fotos wel via boktupload.

Before
Afbeelding

After
Afbeelding

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:55

Roomz schreef:
ik weet niet zeker of mijn vraag hier mag worden gesteld.
Het gaat over photoshop.

https://www.groupon.nl/deals/adobe-phot ... dows-mac-9 deze deal/actie zag ik voorbij komen.
Gebruikt 1 van jullie ook deze photoshop?

Vroegâh (denk aan 10+ jaar terug) wel eens met Elements proberen te werken. Kwam niet eens inderdaad de buurt van de mogelijkheden van PS dus ik was er gauw klaar mee... Ik vermoed dat ze deze strategie aangehouden hebben vanuit Adobe maar zeker ben ik niet :)

DiscoDipp, zeker niet verkeerd! Ik probeer altijd direct zonlicht op het onderwerp te vermijden bij blackphotos, dan heb je nooit problemen met schaduwen :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:08

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:31

Ik vind jouw foto's echt heel tof Liselot <3

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:03

Tnx!!

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:21

Prachtig Liselot! Een heel mooi puur beeld!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:26

Vind ze ook heel mooi! En ik hou niet eens van kinderen. :')

Anyhow, ik wil eigenlijk fotografie wat op gaan pakken en betaalde shoots gaan doen.. Hoe pak ik dit het beste aan? Kan dit ook zonder site enzo? :o Heb helemaal geen zin om dat op te zetten eigenlijk. :') Heb al wat reclame gemaakt op instagram waar mensen aangeven dat ze er 75 euro voor willen geven, gewoon een oproepje plaatsen en dan mond op mond reclame?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:34

Captain schreef:

Anyhow, ik wil eigenlijk fotografie wat op gaan pakken en betaalde shoots gaan doen.. Hoe pak ik dit het beste aan? Kan dit ook zonder site enzo? :o Heb helemaal geen zin om dat op te zetten eigenlijk. :') Heb al wat reclame gemaakt op instagram waar mensen aangeven dat ze er 75 euro voor willen geven, gewoon een oproepje plaatsen en dan mond op mond reclame?

Lijkt mij een prima begin :) je zou evt in je highlights van je story's wat meer informatie kunnen zetten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:34

Ik krijg heel veel van mijn klanten via insta en facebook, denk wel zo’n 90%
Dus als jij op insta en facebook een portfolio hebt staan heb je een site in principe niet perse nodig.
Ik zelf vind het wel prettig, kan mensen naar mijn website verwijzen voor meer informatie en heb ook direct een professioneel mailadres

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:38

Hier ook niks met kinderen, maar ik vind je foto's heel mooi, Liselot!

Captain schreef:

Haha, toevallig ben ik echt precies hetzelfde aan het doen momenteel. :+ Ik heb vanmorgen een oproepje op FB geplaatst met dat ik de komende maanden fotoshoots wil aanbieden, tegen welk tarief en wat mensen ervoor krijgen. Wil dat ook met m'n Instagram gaan doen. :j
Een vriend van mij doet al een aantal jaar betaalde shoots en had voorheen een website, maar krijgt nu eigenlijk al z'n aanvragen via Intagram en heeft z'n website de deur uit gedaan. Wellicht dat ik nog iets van een Squarespace portfolio aanmaak, maar ik heb ook geen zin om een hele website te gaan bouwen. :') Zo vreselijk fanatiek ben ik nou ook weer niet; ik wil gewoon meer fotograferen, maar ik merk dat ik het "gratis" segment wel een beetje ontgroeid ben, als ik zie wat sommige anderen vragen voor hun foto's. :o

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 17:38

Ben benieuwd wat jullie van mijn black foto’s vinden ?
Afbeelding
Afbeelding