Heb over de genoemde Panasonic erg goede dingen gehoord.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yasmine schreef:Tantjeuh, wij hebben een Canon G9 (een oude versie van die G12 dus) en ik vind het een heel tof ding in gebruik! Ik weet niet hoe duur hij nu is, maar ik vond hem toch behoorlijk duur toendertijd. Maar hij heeft al je eisen, kan handmatig worden ingesteld en ik vind de kwaliteit van de foto's persoonlijk erg goed. En hij is ook vrij plat, de lens gaat helemaal in de body en dat vind ik persoonlijk handiger dan die brede superzooms (of hoe je dat ook noemt). Als je wilt, PB ik je een paar paar foto's, maar dat is dus wel uit een toestel dat in 2007 of 2008 is gekocht.
NathalietjeB schreef:ik doelde eigenlijk op de nieuwe eos 60D ik lees heel veel forums dat hij niet zo heel goed is.
ook vraag ik me af hoe sterk de body is aangezien die van plastic is. en of zo een draaibaar schermpje wel heel handig is
HLPhoto schreef:Ik vind de G11 en de G12 beide erg goed, 1 van de weinige compacts die ik nog wel leuk vind om mee te schieten
HLPhoto schreef:Ik vind de G11 en de G12 beide erg goed, 1 van de weinige compacts die ik nog wel leuk vind om mee te schieten
[***] schreef:HLPhoto schreef:Ik vind de G11 en de G12 beide erg goed, 1 van de weinige compacts die ik nog wel leuk vind om mee te schieten
Heb je met andere compacts ook ervaring?
Waarom bv. wel de G12 en niet de Powershot SX200/210/... ?
Op het eerste zicht kan je bij de G12 wel in RAW schieten, maakt dat het verschil misschien?
Ook heeft hij een pak minder zoom (5x t.o.v. 12x), stoort dit niet?
Hij ziet er in ieder geval wel een stuk steviger uit .. groter/logger ook volgens mij .. maar dat is misschien maar een idee
*gaat even via internet vergelijken*
[***] schreef:Weet jij meer over die sensor? Want daar snap ik dus werkelijk niks van![]()
Ook over het verschil ccd (SX200/210) en cmos (SX220) sensor? Heb al dingen opgezocht maar ik kom er gewoon niet uit.