Heb over de genoemde Panasonic erg goede dingen gehoord.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) of een nieuwe .. Ik heb nu nog een Panasonic Lumix en dat is een leuk ding, maar ik krijg het op mijn systeem ervan
Je kan er niks handmatig mee instellen en als je dat éénmaal gewend bent ...
Camera is leuk als je gaat wandelen ofzo voor landschapskiekjes en dergelijke, maar bij de paarden enzo werkt hij nooit mee
). Misschien dat die camera dat niet verdraagt omwille van de lens (12x zoom is toch een andere lens dan een 3x zoom lijkt mij). Ik weet het niet .. Yasmine schreef:Tantjeuh, wij hebben een Canon G9 (een oude versie van die G12 dus) en ik vind het een heel tof ding in gebruik! Ik weet niet hoe duur hij nu is, maar ik vond hem toch behoorlijk duur toendertijd. Maar hij heeft al je eisen, kan handmatig worden ingesteld en ik vind de kwaliteit van de foto's persoonlijk erg goed. En hij is ook vrij plat, de lens gaat helemaal in de body en dat vind ik persoonlijk handiger dan die brede superzooms (of hoe je dat ook noemt). Als je wilt, PB ik je een paar paar foto's, maar dat is dus wel uit een toestel dat in 2007 of 2008 is gekocht.
?
. Geen slechte prijs, om tweedehands te zijn!
NathalietjeB schreef:ik doelde eigenlijk op de nieuwe eos 60D ik lees heel veel forums dat hij niet zo heel goed is.
ook vraag ik me af hoe sterk de body is aangezien die van plastic is. en of zo een draaibaar schermpje wel heel handig is
HLPhoto schreef:Ik vind de G11 en de G12 beide erg goed, 1 van de weinige compacts die ik nog wel leuk vind om mee te schieten

voor een leuk prijsje (319 euro!) HLPhoto schreef:Ik vind de G11 en de G12 beide erg goed, 1 van de weinige compacts die ik nog wel leuk vind om mee te schieten

) de SX200 dus ik ben gewend aan 12x zoom ... Kan nu niet zeggen dat ik die heel vaak gebruik, maar het idee om niet zover meer te geraken .. snap je? Alhoewel het natuurlijk wel waar is, dat de foto's dan een stuk minder zijn ... Alhoewel ik geen technische hoogstandjes verwacht .. Heb gewoon graag alles binnen bereik zeg maar, ookal sta ik eens wat verder 
[***] schreef:HLPhoto schreef:Ik vind de G11 en de G12 beide erg goed, 1 van de weinige compacts die ik nog wel leuk vind om mee te schieten
Heb je met andere compacts ook ervaring?
Waarom bv. wel de G12 en niet de Powershot SX200/210/... ?
Op het eerste zicht kan je bij de G12 wel in RAW schieten, maakt dat het verschil misschien?
Ook heeft hij een pak minder zoom (5x t.o.v. 12x), stoort dit niet?
Hij ziet er in ieder geval wel een stuk steviger uit .. groter/logger ook volgens mij .. maar dat is misschien maar een idee
*gaat even via internet vergelijken*
(naast diafragma etc.) Alhoewel de gewone brandpuntsafstand ook wel wijzigt zie ik nu ..
(heb ik met de Canon nooit gemerkt, maar misschien omdat je daar zelf alles kon instellen?).
(als ik echt ga wandelen en landschappen wil enzo en misschien wat verder wil inzoomen kan ik nog altijd de Panasonic meenemen
). [***] schreef:Weet jij meer over die sensor? Want daar snap ik dus werkelijk niks van![]()
Ook over het verschil ccd (SX200/210) en cmos (SX220) sensor? Heb al dingen opgezocht maar ik kom er gewoon niet uit.
. Enige wat ik (uit lezen van andere fora) heb kunnen opmaken, is dat beide zowel voor als nadelen hebben. CCD geeft betere kwaliteit, maar is duurder en verbruikt meer, CMOS is minder van kwaliteit, minder lichtsterk, goedkoper maar ondertussen door technologische snufjes hebben ze die lichtsterkte en problemen met ruis weten overbruggen met een betere ruisreductie (betere prestaties op hoge ISO). Ze zijn ook sneller en verbruiken minder energie. Maw: vroeger was CMOS minder goed, ondertussen is de technologie zo aan het ontwikkelen dat het even goed kan presteren én goedkoper is, waardoor meer en meer camera's die CMOS gaan gebruiken
. Correct me if i'm wrong..
De andere winkel had een aantal modellen:
Vraag me af hoe anderen dat doen die met paardenfotografie bezig zijn .. altijd van op een kilometer afstand en nooit eens een paard aanraken (want dan worden je handen vuil) enzo?
Maar daar erger ik me groen & geel aan qua foto's en ook qua filmen. Filmt leuk hoor, daar niet van, vooral de bestandsgrootte is erg interessant, maar ik zet dus altijd mijn camera ergens op, druk op filmen en ga dan dingen met mijn pony doen. En blijkbaar vindt deze camera het nodig om regelmatig belichting ofzo opnieuw te berekenen, ik weet niet wat die doet maar als de omgeving verandert past hij aan ofzo denk ik. Op zich geen probleem, maar het geeft wel schokjes in je beeld en die zijn erg vervelend ... Bv. in dit filmpje te zien: http://www.youtube.com/watch?v=hKDjBY-NY1g (en het is geen toeval, dacht ik eerst nog maar hij doet het systematisch in alles wat ik tot nu toe gefilmd heb
). Dit had de Canon niet .. En verder was de Canon gewoon veel interessanter voor foto's, als je éénmaal zelf instellingen doet valt het vies tegen als je alles aan je camera moet overlaten