[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:19

Welke lens had je op de 7100?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:21

Nikon AF-S 70-200mm F/4.0G ED VR

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:27

Die zou daar prima op moeten werken. Het kan zijn dat je lens stuk is, dat altijd, maar in principe zou de combi geen problemen moeten geven (mijn D90 en D300 pakten hem zonder probleem).

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:33

Ik heb hem ook tijdelijk in gebruik op m'n oude D90 en dan werkt het zonder problemen dus vind het ook raar..

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:40

Het klopt ook gewoon echt niet!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:54

Ja ik stond ook echt verbaasd te kijken. Dacht even dat ik 't domme blondje was maar 't is echt raar := Zou dan zo gezegd met contrast en te weinig scherpstelpunten van de lens te maken hebben dat ie geen bewegende objecten scherp kan krijgen. :?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:01

Cynn schreef:
Ja ik stond ook echt verbaasd te kijken. Dacht even dat ik 't domme blondje was maar 't is echt raar := Zou dan zo gezegd met contrast en te weinig scherpstelpunten van de lens te maken hebben dat ie geen bewegende objecten scherp kan krijgen. :?

Ik kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat ze je erin proberen te luizen.
Waarin is me dan niet helemaal duidelijk, maar ben op je hoede!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:04

Huh, dan zou de D90 helemaal voor problemen moeten zorgen.

Ik vind het een heel raar verhaal (al heb ik mij vorige week al mogen verbazen over de deskundigheid van het personeel)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:09

Doe ik. Maar ik vind het zo gek aangezien ik er al jaren klant ben en de meesten daar wel ken inmiddels. Altijd hele fijne service. En nu dit. Snap er werkelijk geen bal van. :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:55

Volgens mij wisselt het nogal bij het personeel qua kennis. Ik ben een aantal keer geholpen door mensen die echt goed mee dachten en goed advies konden geven, maar ook door een paar waar zelfs ik enorme vraagtekens bij had. :+

Hopelijk kan het gewoon gemaakt worden!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:44

Was laatst bij KE en ik wist meer van de bodies dan het personeel :=

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:10

Hoii!
Ik denk kom even binnen waaien, ik zit al heel lang te denken om een spiegelreflex camera te kopen.
alleen ik heb geen idee welke! Zit zelf te denken aan een Nikon of een Canon, incl 1 lens.

De soort foto's die ik maak zijn huis/tuin en keuken foto's dus niet bedoeld voor verkoop.
Maak veel foto's van dieren; zoals mijn konijntjes en hond(puppy), tevens maak ik foto's van mijn hobby: Airsoften. Deze sport lijkt heel erg op paintball.

Dus eigenlijk zoek ik een camera die goed beweging kan fotograven maar wegens mijn hobby wil ik ook dat die redelijk kan inzoomen omdat de actie soms wat verder weg is.

Eis: oplaadbare accu, goed kunnen zoomen en goed beweging kunnen fotograven.
Budget: 500 euro.

(als het kan graag via pb reactie en beetje onderbouwen waarom je denkt dat die camera het beste is of zelf afraad.)

Marit_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:52

Hallo allemaal!

Ik ben sinds een tijdje aan het kijken voor een nieuwe body, maar ik zie door de bomen het bos niet echt meer en aangezien ik nogal slecht ben in onthouden wat waar nou precies goed voor is wil ik graag jullie hulp inschakelen.

Ik ben momenteel in het bezit van:
Canon EOS 1100D
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 III
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 III
Canon EF 50mm f/1.8 STM

De body heb ik vrij lang geleden (2011 of zelfs eerder) samen met de eerste twee lenzen gekocht. De 50mm heb ik pas sinds januari. Ik merk vooral dat de body erg langzaam is en gewoon niet meer helemaal werkt zoals hij zou moeten werken. Zo duurt scherpstellen met de autofocus steeds langer en ook het schermpje wilt nog eens haperen of zwart worden en vervolgens zwart blijven :')
Dit is natuurlijk niet het einde van de wereld, maar met dieren fotograferen is het wel fijn als ik niet zo loop te prutsen met scherpstellen :j

Ik ben gewoon een hobbyfotograaf en maak foto's van wat ik tegenkom, de ene keer zal dat mijn kat zijn, de andere keer weer portretfoto's van mijn zusje of mooie natuurplaatjes op vakantie.
Ben momenteel nog lekker aan het sparen, maar mijn limiet zal wel bij de 500 euro zijn. Goed werkende tweedehands body's zijn van harte welkom :)

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:27

Hi, ik heb nu de 750D Canon body maar wil eigenlijk een stapje verder.
Wat is goede body die weer net een stapje beter is?
Ohja ik heb de 70-200 lens.
Ik doe voornamelijk dieren en paarden fotografie.
Bedankt alvast voor de tips.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:36

hagelkruis schreef:
Hi, ik heb nu de 750D Canon body maar wil eigenlijk een stapje verder.
Wat is goede body die weer net een stapje beter is?
Ohja ik heb de 70-200 lens.
Ik doe voornamelijk dieren en paarden fotografie.
Bedankt alvast voor de tips.

Wat is je budget? Een stapje hoger zal hoogstwaarschijnlijk niet heel veel merkbaar verschil maken.
Je zou bv kunnen kijken naar de 7DMII (heerlijk ding als crop geen probleem is) of naar FF. Heb je zelf daar al een voorkeur in?

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:10

FF wel beter natuurlijk, maar volgens mij ga je dan wel flink stuk omhoog qua prijsklasse.

Ik zit te denken aan bedrag tot €1500.
2ehands is ook zeker een optie

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:23

De 7DMII zit aan budget, en vind hem zelf erg prettig (ik heb naast mijn 7DMII ook vaak de kans om de 5DMIII te gebruiken) maar mis, zeker op bv een 20x60 baan of grote springring met de 70-200 dan net even die laatste mm's, maar dat is dus heel persoonlijk.

Verder is de 6D maar iets boven budget, en misschien als occasion de 5DMIII ook wel te vinden, maar ik gok niet voor budget inderdaad (al ben ik niet helemaal op de hoogte van de tweedehands prijzen, dan zou ik ook even moeten gaan zoeken haha)

Als de focus echt voornamelijk op sport ligt zou ik voor de autofocus van de 7DMII gaan ipv FF.

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:47

Thanks voor het advies!
Ik ga eens kijken naar de 7d ii en de 6d

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 15:30

hagelkruis schreef:
Thanks voor het advies!
Ik ga eens kijken naar de 7d ii en de 6d

Let wel even goed op de specs. De 6D is eigenlijk maar een wanna-bee FF, zeker als je de rest van de prestaties vergelijkt met de 7D II.

Anders gezegd: ik heb de 6D overwogen toen ie uitkwam maar kwam zeer snel tot de ontdekking dat ik alleen FF kreeg en op alle andere vlakken inleverde ten opzichte van m'n 7D. De 7D mII zit qua prestaties serieus iets boven de 7D........

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:49

Wat bedoel je met je laatste zin Ikke (ik kan hem op 2 manieren opvatten; vandaar mn vraag)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:07

manzano schreef:
Wat bedoel je met je laatste zin Ikke (ik kan hem op 2 manieren opvatten; vandaar mn vraag)

De 7D mII is beter dan de 7D (dat mag je verwachten van een opvolger) en daarmee een duidelijk betere camera dan de 6D.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:46

Ah zo ja.
Kon het ook opvatten dat je het verschil tussen 7d en 7d mark2 niet super groot vond ("iets")

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:39

Ik ben momenteel aan het zoeken naar een nieuwe spiegelreflex camera, maar ben toch wel wat dingen tegengekomen.

- Het liefste zou ik de overstap willen maken van Nikon naar Canon. Is dit slim? Is er een mogelijkheid Nikon lenzen op Canon camera's te gebruiken?
- Ik ben o.a. de 750D tegengekomen, ga ik veel verschil merken bij deze camera als mijn huidige camera een Nikon D3100 is?

Momenteel gebruik ik mijn camera voor dieren, mensen en natuur (wel veel minder dan eerder genoemde fotografiesoorten).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 16:00

Er zijn adapter ringen te koop waarmee je Nikon lenzen op Canon kan gebruiken. Ik weet niet of het voor alle Nikonlenzen geldt... als je de overstap wil maken zou ik lekker voor Canon lenzen gaan denk ik. Ik weet niet of je heel mooie lenzen hebt liggen wat de keuze lastiger maakt?

Vanwaar de wens om over te stappen?

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 16:11

Geen speciale lenzen. De kitlens van Nikon en een Tamron 70-300 zo uit mijn hoofd. Als ik er een canon lens bij zou kopen (wat sowieso ook mijn plan is) wat voor een lens zou ik dan het beste erbij kopen?

Ik heb een aantal keren met de Canon camera van een vriendin mogen fotograferen en ik vond Canon veel fijner in de hand liggen en ook veel gebruiksvriendelijker! :)