Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:Charlottje, gefeliciteerd met je aanschaf! Welke twee andere objectieven krijg je er nog bij?
En staat dat echt in de handleiding? Ik doe dat echt nooit.... Althans, niet omdat dat beter zou zijn. Als ik de objectieven al van de body haal voor ze in m'n tas te stoppen is dat vanuit praktisch oogpunt.
Nouks schreef:@Maaike: Je hebt een hartstikke leuk budget om mee te beginnen. Probeer wel voldoende geld over te houden voor wat mooie objectieven. Als ik zo kijk naar je wensen (natuur, landschappen, dieren, etc) wil je vooral een breed bereik afdekken, dus bijvoorbeeld van 18 tot 200 of 250 of zelfs 300. Dan kun je alle kanten op en zowel wijdse vergezichten fotograferen als inzoomen op paarden die een galopje wagen op het strand of in de wei.
Ik neig ernaar je de 550D aan te raden met de 18-55 IS II en de 55-250 IS. Je houdt dan nog wat geld over voor een fijne tas, geheugenkaartjes, een extra accu, enzovoort. Ook blijf je dan netjes binnen je budget wat misschien een volgende aanschaf (mocht je op den duur "iets" gaan missen in je basisset) wat makkelijker kan maken.
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... mm-is.html
Charlottje schreef:Nouks schreef:Charlottje, gefeliciteerd met je aanschaf! Welke twee andere objectieven krijg je er nog bij?
En staat dat echt in de handleiding? Ik doe dat echt nooit.... Althans, niet omdat dat beter zou zijn. Als ik de objectieven al van de body haal voor ze in m'n tas te stoppen is dat vanuit praktisch oogpunt.
DankjeHeb nog de 50mm F/1.8 en de 75-300mm F/4-5.6 USM III. Niet de beste lens (75-300) maar mocht het allemaal gaan bevallen komt de 70-200mm F/4.0 L USM er denk bij
Dat staat er echt in, vroeg me bij het lezen al af of iedereen dat doetDe batterij had te maken met dat die kon gaan lekken.
Helemaal niet gerelateerd aan het topic, maar wat voor tas gebruiken jullie? Ik zit te twijfelen tussen de canon 1, 10 en 100EG
Nouks schreef:@Maaike: Je hebt een hartstikke leuk budget om mee te beginnen. Probeer wel voldoende geld over te houden voor wat mooie objectieven. Als ik zo kijk naar je wensen (natuur, landschappen, dieren, etc) wil je vooral een breed bereik afdekken, dus bijvoorbeeld van 18 tot 200 of 250 of zelfs 300. Dan kun je alle kanten op en zowel wijdse vergezichten fotograferen als inzoomen op paarden die een galopje wagen op het strand of in de wei.
Ik neig ernaar je de 550D aan te raden met de 18-55 IS II en de 55-250 IS. Je houdt dan nog wat geld over voor een fijne tas, geheugenkaartjes, een extra accu, enzovoort. Ook blijf je dan netjes binnen je budget wat misschien een volgende aanschaf (mocht je op den duur "iets" gaan missen in je basisset) wat makkelijker kan maken.
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... mm-is.html
Fleurtje100 schreef:Ik heb ook zo'n slingshot (geloof ik). Deze: http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... -mica.html
Vind het een ideaal ding, past een camera met 2 lenzen in (een erop en een ernaast), en nog allemaal andere spullen, niemand herkent 'm als cameratas tot nu toe. Heb 'm vooral gekocht als 'starttas' en voor op vakantie. Als ik mijn apparatuur uit ga breiden zal ik een grotere tas moeten kopen. Of het los erbij in van die beschermende hoesjes.