[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:12

Hoihoi
Ik heb nu samen met mijn stiefvader de Canon 1200D, maar ik wil zelf wat verder de fotografie in en een eigen body+lens.
Lens heb ik al uitgezocht.

Ik heb alleen geen idee welke body ik moet nemen. Het wordt een Canon -ik en nikon kunnen het niet goed samen vinden- maar Nikons mogen ook evt aanbevolen worden.
Welke camera kan ik het beste nemen? Het liefst met filmfunctie maar is geen must.
Het is voornamelijk voor paardenfotografie.

Als je nou zegt van: die lens met die body moet je nemen, zeg ook even waarom

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:28

Amado schreef:
Hoihoi
Ik heb nu samen met mijn stiefvader de Canon 1200D, maar ik wil zelf wat verder de fotografie in en een eigen body+lens.
Lens heb ik al uitgezocht.

Ik heb alleen geen idee welke body ik moet nemen. Het wordt een Canon -ik en nikon kunnen het niet goed samen vinden- maar Nikons mogen ook evt aanbevolen worden.
Welke camera kan ik het beste nemen? Het liefst met filmfunctie maar is geen must.
Het is voornamelijk voor paardenfotografie.

Als je nou zegt van: die lens met die body moet je nemen, zeg ook even waarom

Nikon of Canon is wat jij het prettigste vind. Technisch doen ze niet voor elkaar onder. Hooguit als je specifieke funkties zoekt, dat je een voorkeur kunt hebben.

Koop de beste, duurste body die je budget dragen kan maar besteed het meeste geld aan het glas wat je ervoor plakt.

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:08

Char_lotte schreef:
Hoi allemaal!

Ik heb even een vraagje. Ik fotografeer nu een jaar of 3, eerst met de Canon EOS 1100D en sinds een jaar met de 1200D. Ik heb hierbij de 18-55mm en de 55-250mm lens.
Op zich is het een prima camera, maar aangezien ik veel (bewegings-) foto's van paarden maak vind ik hem wat te langzaam. Ik wil dus een wat snellere camera en één waarmee ik het liefst lang door kan groeien :)
Ik zat zelf te denken aan de 700D, denken jullie dat dat een grote verbetering op de 1200D is? Of kan ik beter nog een jaar verder fotograferen met de 1200D en doorsparen voor de 70D of 80D?

Ik heb nog even kritisch naar mijn budget gekeken en besloten dat de nieuwe body rond de 500 euro mag gaan kosten, aangezien ik daarna graag verder wil sparen voor een betere lens :)

Nu heb ik de 7D en de 60D beide als occasion gevonden voor tussen de 450 en 500 euro. Aan welke denken jullie dat ik het meeste plezier ga beleven? Zoals gezegd wil ik vooral paarden/ andere dieren gaan fotograferen, en verder ook wat landschaps- en portetfotografie.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:13

Char_lotte schreef:
Char_lotte schreef:
Hoi allemaal!

Ik heb even een vraagje. Ik fotografeer nu een jaar of 3, eerst met de Canon EOS 1100D en sinds een jaar met de 1200D. Ik heb hierbij de 18-55mm en de 55-250mm lens.
Op zich is het een prima camera, maar aangezien ik veel (bewegings-) foto's van paarden maak vind ik hem wat te langzaam. Ik wil dus een wat snellere camera en één waarmee ik het liefst lang door kan groeien :)
Ik zat zelf te denken aan de 700D, denken jullie dat dat een grote verbetering op de 1200D is? Of kan ik beter nog een jaar verder fotograferen met de 1200D en doorsparen voor de 70D of 80D?

Ik heb nog even kritisch naar mijn budget gekeken en besloten dat de nieuwe body rond de 500 euro mag gaan kosten, aangezien ik daarna graag verder wil sparen voor een betere lens :)

Nu heb ik de 7D en de 60D beide als occasion gevonden voor tussen de 450 en 500 euro. Aan welke denken jullie dat ik het meeste plezier ga beleven? Zoals gezegd wil ik vooral paarden/ andere dieren gaan fotograferen, en verder ook wat landschaps- en portetfotografie.

7D, by far......
Er vanuit gaand dat het beide goede, nette camera's zijn met niet te idioot veel clicks.

_Lot

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:15

Haha, da's duidelijk :D
De 7D heeft 21.000 clicks, de 60D nog maar 900.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:17

Er zijn veel vergelijkingssites/stukken te vinden. Zie bijvoorbeeld http://www.leonweggelaar.nl/2011/03/23/ ... n-eos-60d/

Ik zou zelf de 7d kiezen, absoluut.
Zou missch ook even kijken of je ze ergens naast elkaar in handen kan houden. Ze zijn toch wat verschillend, ook in gewicht. Dan kan je kijken welke je fijn vind.

Er zijn heel veel 7D occassions te vinden.

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:11

Oh wat handig inderdaad, die vergelijking! Ik had er helemaal niet aan gedacht om daarop te zoeken :+
Ik ben er wel uit dan, het wordt de 7D. Bedankt!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:54

Char_lotte schreef:
Oh wat handig inderdaad, die vergelijking! Ik had er helemaal niet aan gedacht om daarop te zoeken :+
Ik ben er wel uit dan, het wordt de 7D. Bedankt!

Als je zoekt op "60D vs 7D" (of welke camera's je ook wilt vergelijken) krijg je echt heel veel vergelijkingssites. Ook in engels. Maar met veel info, testfoto's etc.
Uiteindelijk moet je altijd nog voor jezelf bepalen wat je de belangrijke elementen vindt, afhankelijk van je doel, maar het is wel handig om dingen snel inzichtelijk te maken.

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 10:27

Ik heb daar gisteravond inderdaad nog even op gezocht en kwam een hoop tegen :j
Ik neigde sowieso al wat meer naar de 7D omdat 'ie zo snel is. Ik ben erg benieuwd hoe hij me gaat bevallen!

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 10:43

Vertrouwen jullie occasions? Is het soort van refurbished?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:40

noox schreef:

Ik heb de nodige occasions, gekocht bij gerenommeerde winkels. Niks mis mee.

Char_lotte schreef:
Ik heb daar gisteravond inderdaad nog even op gezocht en kwam een hoop tegen :j
Ik neigde sowieso al wat meer naar de 7D omdat 'ie zo snel is. Ik ben erg benieuwd hoe hij me gaat bevallen!

Alleen de 1Dx is sneller wanneer je camera's uit dezelfde periode vergelijkt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:43

noox schreef:

Via een betrouwbare camerawinkel sowieso. Die zijn gewoon nagekeken en vaak zit er dan nog een vorm van garantie op waar je nog wel iets mee kan. Refurbished zijn ze over het algemeen niet, ze worden niet opgeknapt ofzo. Maar over het algemeen krijg je wel waar voor je geld.

Ik heb mijn 550D een paar maanden geleden via Marktplaats gekocht omdat ik gewoon een goedkope camera wou en dit echt een goede aanbieding was (body + batterygrip + 4 accu's met een tas en originele opladers e.d erbij voor heel weinig). Via Marktplaats is het wel altijd een risico, dus ik zou zeker even ter plekke checken hoe veel clicks erop zitten en altijd even met een eigen lens testen of alles nog wel goed werkt.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 15:07

Pff ik dacht dat ik wist welke camera ik wilde maar twijvel toch nog

canon eos d80
canon eso d700 of d750

Wie kan mij vertellen welke en waarom?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 15:45

De D komt achter het nummer bij Canon en ervoor bij Nikon dacht ;)

De vraag is, wat wil jij ;) Ik ben voor de 700D gegaan ipv een 750D omdat die voor mij voldoende upgrate was vanuit mijn 350D, een stuk goedkoper dan de andere twee en ik wil niet een te zware camera mee op vakantie.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 15:54

Ik heb 700D was eerste camera werkt prima, en handig met kantelbaar scherm en goedkoper dan dan de 750 D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:51

Als je het budget hebt neem dan de 80D. Is de beste van de 3.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 08:47

Ik gebruik de camera vooral voor vakantiefoto's, wil ook macro gaan doen Ook fotografeer ik regelmatig op vliegshow's. Een snelle camera met meerder af punten is dan wel fijn

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 22:08

Ik ga voor de canon EOS 1300D + 18-55 DC III + 50mm 1.8 STM. Voor €479

Of voor
Canon EOS 700d + 18-55mm IS STM voor €485

Het Gaat mij vooral om foto's van de natuur en omgeving maken, met een weekendje weg van gebouwen etc en om mee te nemen naar de dierentuin etc.

Maar ook om foto's bij de judo van mijn broertje te maken, dus een snelle reactievermogen is wel handig.

Welke is hier het beste voor van de 2.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 06:28

Foto's bij Judo heeft puur te maken met je instellingen, dat ligt dus geheel aan jezelf :) Beide bodies die je noemt zijn prima, echter is de 50mm wel een leuk objectief om er bij te hebben vanaf het begin :)

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:34

Bedankt voor je reactie! Dan ga ik voor de 1300D.
Hopen dat het bevalt.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 09:51

kelliiee1993 schreef:
Bedankt voor je reactie! Dan ga ik voor de 1300D.
Hopen dat het bevalt.

Ik heb de aanbieding bij de Media Markt gekocht en zaterdag de 1300 D binnen gekregen en er nu mee aan t experimenteren.. tot nu toe al een paar mooie plaatjes kunnen schieten *\o/*

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 18:11

Ik stelde mijn vraag al in het topic van de compactcamera's, maar aangezien ik ook een tussen camera overweeg ook even hier mijn vraag.

Ik ben zelf als proffesionele fotografe op zoek naar een kleinere camera voor vakantie doeleinden. Ik wil zeker dat hij in RAW kan schieten, en dat hij echt in zak formaat is. Ik heb geen zin om een extra tas mee te nemen voor mijn spiegel reflex.

Budget hangt beetje af van wat je terug krijgt, maar het hoeft natuurlijk geen leica oid te zijn. Rond de 500 euro maar liever rond de 300, maar ik ben wel beetje flexibel hierin..

Iemand tips? :-)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 18:46

Het klinkt niet echt of je op zoek bent naar een spiegelreflex. Zeker niet op zak formaat.

Ik zou op zoek gaan naar een goede compact of bridge camera, maar ik denk niet dat je dat in dit topic gaat vinden. Mensen hier hebben toch vooral verstand van echte spiegelreflex camera's.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 29-05-17 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:02

Dat zegt ze zelf toch ook? ;) Ze heeft het in het compact topic gevraagd, maar overweegt ook een bridge en wil een kleinere zodat de tas met haar spiegelreflex niet mee hoeft?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:09

Het zal wel aan mij liggen, maar dit is het spiegelreflex topic. Dan hoort die vraag hier toch niet :?