Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amado schreef:Hoihoi
Ik heb nu samen met mijn stiefvader de Canon 1200D, maar ik wil zelf wat verder de fotografie in en een eigen body+lens.
Lens heb ik al uitgezocht.
Ik heb alleen geen idee welke body ik moet nemen. Het wordt een Canon -ik en nikon kunnen het niet goed samen vinden- maar Nikons mogen ook evt aanbevolen worden.
Welke camera kan ik het beste nemen? Het liefst met filmfunctie maar is geen must.
Het is voornamelijk voor paardenfotografie.
Als je nou zegt van: die lens met die body moet je nemen, zeg ook even waarom
Char_lotte schreef:Hoi allemaal!
Ik heb even een vraagje. Ik fotografeer nu een jaar of 3, eerst met de Canon EOS 1100D en sinds een jaar met de 1200D. Ik heb hierbij de 18-55mm en de 55-250mm lens.
Op zich is het een prima camera, maar aangezien ik veel (bewegings-) foto's van paarden maak vind ik hem wat te langzaam. Ik wil dus een wat snellere camera en één waarmee ik het liefst lang door kan groeien
Ik zat zelf te denken aan de 700D, denken jullie dat dat een grote verbetering op de 1200D is? Of kan ik beter nog een jaar verder fotograferen met de 1200D en doorsparen voor de 70D of 80D?

Char_lotte schreef:Char_lotte schreef:Hoi allemaal!
Ik heb even een vraagje. Ik fotografeer nu een jaar of 3, eerst met de Canon EOS 1100D en sinds een jaar met de 1200D. Ik heb hierbij de 18-55mm en de 55-250mm lens.
Op zich is het een prima camera, maar aangezien ik veel (bewegings-) foto's van paarden maak vind ik hem wat te langzaam. Ik wil dus een wat snellere camera en één waarmee ik het liefst lang door kan groeien
Ik zat zelf te denken aan de 700D, denken jullie dat dat een grote verbetering op de 1200D is? Of kan ik beter nog een jaar verder fotograferen met de 1200D en doorsparen voor de 70D of 80D?
Ik heb nog even kritisch naar mijn budget gekeken en besloten dat de nieuwe body rond de 500 euro mag gaan kosten, aangezien ik daarna graag verder wil sparen voor een betere lens
Nu heb ik de 7D en de 60D beide als occasion gevonden voor tussen de 450 en 500 euro. Aan welke denken jullie dat ik het meeste plezier ga beleven? Zoals gezegd wil ik vooral paarden/ andere dieren gaan fotograferen, en verder ook wat landschaps- en portetfotografie.

Char_lotte schreef:Oh wat handig inderdaad, die vergelijking! Ik had er helemaal niet aan gedacht om daarop te zoeken![]()
Ik ben er wel uit dan, het wordt de 7D. Bedankt!
noox schreef:Vertrouwen jullie occasions? Is het soort van refurbished?
Char_lotte schreef:Ik heb daar gisteravond inderdaad nog even op gezocht en kwam een hoop tegen
Ik neigde sowieso al wat meer naar de 7D omdat 'ie zo snel is. Ik ben erg benieuwd hoe hij me gaat bevallen!
noox schreef:Vertrouwen jullie occasions? Is het soort van refurbished?

Ik ben voor de 700D gegaan ipv een 750D omdat die voor mij voldoende upgrate was vanuit mijn 350D, een stuk goedkoper dan de andere twee en ik wil niet een te zware camera mee op vakantie.
Beide bodies die je noemt zijn prima, echter is de 50mm wel een leuk objectief om er bij te hebben vanaf het begin
Ze heeft het in het compact topic gevraagd, maar overweegt ook een bridge en wil een kleinere zodat de tas met haar spiegelreflex niet mee hoeft?