[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 10:57

Ben net terug naar de winkel geweest, man man, wat zijn ze daar klantonvriendelijk geworden zeg }:0
Eerst kreeg ik al zo'n leuke mail, nu kreeg ik het ook nog eens op mijn bord, dat ze niks konden zolang ze het toestel niet hadden (neen, bellen naar Canon om te vragen of ze er überhaupt wel naar willen kijken heb je echt het toestel voor nodig }:0 ). En gewoon hun hele houding was echt bagger, zat tegen een andere klant de hele tijd over de crisis te zagen etc. etc. en ik stond daar maar wortel te schieten.

Maarja, toestel is nu daar, ze gaan Canon contacteren, als die zeggen dat ze er niet aan beginnen kan ik 'm gewoon gaan terughalen, en anders wordt die opgestuurd. Dan is het ofwel nog herstellen onder garantie (omdat het niet de eerste keer is dat hij zo "kapot" gaat), ofwel zeggen ze dat het mijn eigen schuld is (wat ik eigenlijk wel verwacht :+ ) en kunnen ze hem wel herstellen maar dat zal me dan een aardig centje kosten .. Ofwel wordt de camera daar vernietigd.

Toch misschien maar stilaan uitkijken naar iets nieuws dan ...
Weet echt niet welke richting ik moet zoeken -O- Ik neig naar de opvolger (of misschien de opvolger daarvan :+ ), omdat ik die camera ken qua gebruik en ook een heel aantal batterijen enzo heb liggen ... Maar is dat wel een goed idee, als ze allemaal zo gevoelig zijn ... -O-

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:03

@Sabine, mocht deze winkel/Canon je niet kunnen of willen helpen (tegen een redelijk bedrag), zou je ook eens kunnen informeren bij Rofa in Den Haag. Die zijn super klantvriendelijk en doorgaans een stuk goedkoper dan Canon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:07

Dank je, maar ik woon in België dus denk niet dat dat zo'n simpele oplossing is ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:08

Oh ja, dat wist ik ook eigenlijk wel :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:09

Haha, geen probleem hoor ;)
Vind het al fijn dat je wil helpen :)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:14

san4nie schreef:
Hallo, ik zit te twijfelen tussen de Nikon Coolpix L120 en de Sony DSC-HX1.

Ik wil vooral graag foto's maken van mensen (kinderen en portretten) en van de paarden.
Dus binnen in de bak, met springen en in de wei. Voor de paardne in de wei (veulens etc.) zou ik wel graag een aardig goede zoom willen hebben. Kan iemand mij adviseren over welke het meest geschikt is? Of misschien nog een andere camera?

Mijn budget is, zoals de voorbeelden laten zien, rond de €300,-

Zou iemand nog antwoord willen geven?
Of hebben julli er allemaal overheen gelezen?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:44

san4nie... ik heb geen ervaring met hand cameraatjes

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:54

Ik wil binnenkort een spiegelreflex camera gaan aanschaffen. Ik wil er niet téveel geld aan uitgeven, aangezien het voor mij echt hobbiematig is en ik ook nog niet zo heel veel weet van spiegelreflexcamera's.

Nu zit ik te denken aan de Canon EOS 1000D. Heeft iemand hier ervaring met deze camera? En zo ja, wat zijn je ervaringen dan?

Alvast bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:55

Channiiiej, zou je alsjeblieft de zoekfunctie onderaan deze pagina eens willen gebruiken? Er is verschrikkelijk veel geschreven in dit topic over de 1000D.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:26

chan ik zou zeggen doe net als mij gewoon even t hele topic doorspitten ;)
ik heb nu de helft gelezen en ik zit nu met de keuze uit 2 camera's van canon maar voor de laatste keuze ga ik naar winkels om toch nog wat meer t voelen en t kijken

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:47

Links onderaan de pagina bij zoek naar: kun je zoeken op termen in dit topic. Heel handig.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:12

Bedankt voor de tips, had er zelf nog niet aan gedacht hihi! :D Ga ik zeker even doen!
@NathalietjeB; Tussen welke 2 van Canon twijfel jij nog?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:29

NathalietjeB schreef:

Jammer..

Want die camera's die hier allemaal besproken worden, gaan grotendeels echt boven mijn budget! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:32

San4nie: Om voor mezelf te spreken, ik heb je berichtje wel gezien maar heb niet gereageerd omdat ik de genoemde camera's niet ken. Wel zou ik je aanraden niet te veel te verwachten van foto's in de binnenbak, gezien dat met de meeste dure spiegelreflexcamera's met nog duurdere objectieven al een enorme uitdaging is meestal.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:34

Nouks, Oke, bedankt.
Jaa, het is vaak niet echt super inderdaad, maar met de camera die ik nu heb, is er geen paard te herkennen. ;)
Jammer dat er niemand de camera's kent.
Misschien iemand die een beetje vergelijkbare prijs/ kwaliteit camera weet?

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:37

Janine001 schreef:
Hallo,
Kom even binnen vallen.
Mij lijkt het leuk voor het fotograferen van de pony en de hond enzovoort een goede fotocamera te kopen.
Nou leek mij dit wel een leuke camera+leuk prijs bedrag :D
Wat vinden jullie van de Nikon Coolpix L120?
Of weten jullie nog andere leuke/goede camera's onder de 300,-?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:44

Janine: ga eens naar de winkel en hou 'm vast. Technisch zit-ie wel in orde van wat ik kan zien, maar het is vooral belangrijk dat je 'm lekker vast vind houden en fijn vind werken. En onthoud dat je waarschijnlijk geen foto's in een binnenbak kan maken hiermee, of hele snelle actiefoto's.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:45

Nee ik bedoel voor in de buitenbak rijden of in het bos ofzo. Wat versta je onder snelle actiefoto?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:57

beetje donker bos? dat wordt ook al lastig. echt buiten gaat wel prima.

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:49

Zoo ik heb eindelijks een spiegelreflex gekocht :j , het is toch de canon eos 500D geworden :j. De actie van de mediamarkt en dan koop ik er in de toekomst nog een ander objectief bij :).

Zijn er hier mensen die misschien een tip hebben waar je gratis :') aan een foto bewerkingsprogamma kunt komen? Kan mijn photoshop cd niet meer terug vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:04

Fleurtje, het is niet de bedoeling hier het gebruik van illegale software te bevorderen.

@P3TR4: check eens de cd'tjes die bij je camera zitten, daar staat Digital Photo Professional op. Gratis, hartstikke goed én legaal.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:50

san4nie schreef:
NathalietjeB schreef:

Jammer..

Want die camera's die hier allemaal besproken worden, gaan grotendeels echt boven mijn budget! :o

ik heb zelf al iets van 6 jaar de fuji finepix S6500 is net zoiets als een spiegelreflex maar heeft een vaste lens ben er nog steeds enorm blij mee en ook hier kan je je diafragma enz instellen is hele leuke leercamera heeft ook standen zoals de a m en ook gewone plaatjes standen zoals portret, sport, nacht etc...

heb er zelf toen dertijd 400 voor betaald..

anders moet je eens bij fotokunst kijken daar zijn ook veel mensen die leuke foto's maken met een gewoon handcameraatje... ik denk zoiezo dat je gewoon eens langs moet gaan bij verschillende camera winkels en gewoon veel info verzamelen :j wat wil je er uiteindelijk mee kunnen/gaan doen?

ik zelf twijfel eigenlijk tussen de eos 600D en de eos 60D...en heb ook nog een hele leuke nikon gezien

wat vinde jullie eigenlijk van de eos 40D want er staat mooie set te koop op marktplaats
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 08-06-11 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:04

Ik wist helemaal niet dat je links onderin nog een zoekding had :') Handig tip!

Gisteren naar de Mediamarkt geweest en een camera gekocht. Ging eigenlijk om de 550D te halen maar het is de 60D geworden :)
Helaas was de body los niet meer verkrijgbaar dus heb er een 18-55 lens bij. Vandaag krijg ik 2 andere lenzen binnen :D

Kan niet wachten om mijn camera uit te proberen!

Nog een vraag, in de handleiding staat dat het het beste is om iedere na gebruik je lenzen en batterij eruit te halen. Doen jullie dit heel braaf of niet?

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:30

zo kom hier ook even binnen vallen, heb al een hoop pagina's van dit topic gelezen maar nog niet alle, hoop dus dat ik mijn vraag niet dubbel stel.
Ik kom van een simpele compact camera, maar wil over naar een spiegel reflex camera. Ik ga me vooral richten op natuur fotografie ( landschappen, strand, duinen, paarden zowel stil in de wei als rij foto's, vlinders, bloemen, diverse luchten zoals onweer, wolken enz)
Ik heb een budget van een kleine 1000 euro voor camera, objectieven en accessoires om te beginnen, uiteraard kan er later nog wel wat bij gekocht worden.
Belangrijk vind ik ook dat een camera een makkelijke bediening heeft, aangezien ik nog veel moet leren.
Zelf loop ik te kijken naar de canon 600 en 60 D, qua objectieven ben ik nog een beetje stuurloos, wil zoveel en red het dan niet in mijn budget, wie wil mij helpen of adviseren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:35

Charlottje, gefeliciteerd met je aanschaf! Welke twee andere objectieven krijg je er nog bij? :D

En staat dat echt in de handleiding? Ik doe dat echt nooit.... Althans, niet omdat dat beter zou zijn. Als ik de objectieven al van de body haal voor ze in m'n tas te stoppen is dat vanuit praktisch oogpunt.