[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:56

manzano schreef:
Is niet helemaal waar..... de 1D heb je inmiddels in 4 varianten (en prijsklasses).
Het is idd veel geld....wat mis je op je huidige camera? Wat wil je meer? Je hebt nu de 300D toch? Wellicht is de 30D dan een mooie tussenstap?

Ook niet helemaal waar, zes of zeven inmiddels Lachen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:23

Nouks schreef:
manzano schreef:
Is niet helemaal waar..... de 1D heb je inmiddels in 4 varianten (en prijsklasses).
Het is idd veel geld....wat mis je op je huidige camera? Wat wil je meer? Je hebt nu de 300D toch? Wellicht is de 30D dan een mooie tussenstap?

Ook niet helemaal waar, zes of zeven inmiddels Lachen

Klopt, maar een aantal zijn bij sommige winkels al niet makkelijk meer verkrijgbaar omdat die gewoon vervangen zijn door de Mark II en III

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 00:28

Boven de 5D zijn maar 2 modellen. De 1 Ds MkIII en de 1D MkIII. De andere toestellen zijn gewoon de oude modellen. Je zegt toch ook niet dat er tig soorten BMW 3 op de markt zijn en noemt daarbij ook al zijn voorgangers op. De markII versies zullen nog wel hier en daar nieuw te koop zijn, maar dat is gewoon oude voorraad. Zouden ze dus eigenlijk in de uitverkoop moeten doen.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 00:44

Ik ga vrijdag de Fuji FinePix S5700 halen.
Dit is een overstap van mijn olympus sp-310 met 3 optische zoom naar de Fuji met 10 optische zoom en veel meer opties en ook 7 megapixel net zoals mijn olympus.
Heeft iemand nog informatie over deze camera of juist goede/slechte ervaringen?
Misschien raad iemand het mij juist onwijs af.
Deze camera is nu te koop voor 198 euro.
Zoveel kostte mijn olympus vorig jaar ongeveer .. zo zie je hoe snel het allemaal veranderd.
http://www.digitalstreet.nl/product_inf ... jpm07je037
Hier de camera en hier ga ik de camera ook kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 00:57

Kokomo schreef:
Boven de 5D zijn maar 2 modellen. De 1 Ds MkIII en de 1D MkIII. De andere toestellen zijn gewoon de oude modellen. Je zegt toch ook niet dat er tig soorten BMW 3 op de markt zijn en noemt daarbij ook al zijn voorgangers op. De markII versies zullen nog wel hier en daar nieuw te koop zijn, maar dat is gewoon oude voorraad. Zouden ze dus eigenlijk in de uitverkoop moeten doen.

Tsja, ok. Maar als iemand zegt "De 1D heb je inmiddels in 4 varianten", klopt dat dus niet, dat zijn er namelijk 7.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 06:56

De 1D MKII en 1Ds MKII zijn toch ook nog gewoon te koop.... dan is dat toch ook een optie om te kopen die boven de 5D valt.
Dat bedoelde ik ermee....
Er zijn 4 varianten TE KOOP (buiten de 2ehands markt) boven de 5D.

Ben wel benieuwd naar de 40D..... zal dat een flinke prijsdaling van de 30D veroorzaken denken jullie?

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:17

Ik ben opzoek naar een nieuwe camera die meerdere frames per seconden kan schieten
nu zag ik dat Canon EOS 400D 18-55/55-200 + BGE3 dat kon
en dit is een totaal pakket zodat ik weer mooi aan de slag kan.

ik verkoop mijn E-500
een super camera daar niet van
maar ik wil meer pixels en meer keuze in objectieven.
omdat ik nu ook met modellen ga werken

weten jullie meer goede camera's die meerdere frames schieten?
graag onder de 1200 euro

Ik zou nog een jaartje of 1 en een half door kunnen sparen en me kapot werken en dan de nieuwe mark 3 kopen voor bijna 4000 euro Huilen en das zo veel geld.

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:53

Ik denk dat de 30d niet veel meer zal gaan zakken. Kost nu nog ''maar'' 800 Euro. De 40d kost waarschijnlijk 1150 Euro. Ik wacht nog even met de aanschaf van de 40d. Zodra die wat gezakt is neem ik er denk ik een, maar ga nu waarschijnlijk eerst voor een 30d.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:10

heeft er iemand voorbeeld foto's van de fujifinepix s5700??
de foto's van de eerste pagina doen het namelijk niet..
dus kan ik nog niet zien wat de camera kan qua foto's...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:21

JW18 schreef:
Ik denk dat de 30d niet veel meer zal gaan zakken. Kost nu nog ''maar'' 800 Euro. De 40d kost waarschijnlijk 1150 Euro. Ik wacht nog even met de aanschaf van de 40d. Zodra die wat gezakt is neem ik er denk ik een, maar ga nu waarschijnlijk eerst voor een 30d.

Precies wat ik dacht, ja Lachen

Althans, wat de kosten betreft. Aan een 40D heb ik niet zo heel veel behoefte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:28

XUlyssesX schreef:
Ik ben opzoek naar een nieuwe camera die meerdere frames per seconden kan schieten
nu zag ik dat Canon EOS 400D 18-55/55-200 + BGE3 dat kon
en dit is een totaal pakket zodat ik weer mooi aan de slag kan.

ik verkoop mijn E-500
een super camera daar niet van
maar ik wil meer pixels en meer keuze in objectieven.
omdat ik nu ook met modellen ga werken

weten jullie meer goede camera's die meerdere frames schieten?
graag onder de 1200 euro

Ik zou nog een jaartje of 1 en een half door kunnen sparen en me kapot werken en dan de nieuwe mark 3 kopen voor bijna 4000 euro Huilen en das zo veel geld.

Lieve schat, de Olympus E-500 heb je nu?

Plingie doet aan 2,5 frames per seconde en kan dus óók "meerdere frames schieten".
*Het verschil tussen de 8 megapixel van de E-500 en de 10 megapixel van de 400D zul je écht niet merken. Neem dat maar van mij aan.
*Een Mark III lijkt me een enigszins overdreven investering. Da's een camera waar zelfs de profs nog LANG niet allemaal mee rond lopen te sjouwen... Kun je je geld, lijkt me, beter stoppen in een wat goedkopere (maar voor jou net zo goede) body met een verzameling GOEIE objectieven (L-objectieven voor Canon, bijvoorbeeld).

Keuze in objectieven is een goede reden om over te stappen op Canon, de rest iets minder.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:39

Mijn camera schiet lang niet snel genoeg voor de springsport das echt doodzonde nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:44

Lang niet snel genoeg voor de springsport? Aan je timing werken! Een goeie fotograaf maakt van één sprong ook maar één foto Haha!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:52

hier ga ik maar niet over in discussie me foto's verkopen goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:07

Dat zal ook best en is vast zo en ik geloof je direct, maar toch. Met een goeie timing heb je die hele burst niet nodig.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:09

je hebt gelijk.
ik dacht dat er dan een hele nieuwe wereld voor me open zou gaan
en me moeder eens wat meer foto's van mij kon schieten

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:39

Ik schiet van 1 sprong ook altijd 1 foto. Het is gewoon een kwestie van oefenen. Hetzelfde doe ik bij de dressuur. Laatst stond er iemand naast mij met een 1d die stond gewoon tientallen plaatjes weg te schieten i( met 8,5 frames per sec. )n de hoop dat je dan een goede foto hebt.

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:32

Wie kan mij vertellen wat het belangrijkste verschil is tussen de Panasonic Lumix DMC FZ8 en de Panasonic Lumix DMC FZ50?

Zelf ga ik eigenlijk liever voor de FZ8, oa. vanwege het prijsverschil, maar ik ben benieuwd of ik er beter aan doe om door te sparen voor de FZ50.

Heb ik aan de Fz8 ook een goede camera voor leuke plaatjes van beweging, paarden ect?

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:43

orion_ schreef:
Wie kan mij vertellen wat het belangrijkste verschil is tussen de Panasonic Lumix DMC FZ8 en de Panasonic Lumix DMC FZ50?

Zelf ga ik eigenlijk liever voor de FZ8, oa. vanwege het prijsverschil, maar ik ben benieuwd of ik er beter aan doe om door te sparen voor de FZ50.

Heb ik aan de Fz8 ook een goede camera voor leuke plaatjes van beweging, paarden ect?

De FZ50 is in samenwerking met Leitz gemaakt, een cameramerk die bekend staat om zijn erg hoge kwaliteit. Leica zelf brengt ook precies dezelfde camera onder de merknaam Leica uit, maar die is 300 euro duurder. Daardoor is de kwaliteit over het geheel omhoog gegaan. De FZ50 heeft dan ook een Leica objectief erop en die is stukken beter dan die van de FZ8. Er zijn natuurlijk ook verschillen als iets meer pixels en minder ruis bij hogere ISO ed. De FZ50 is de compactcamera die het dichts de kwaliteit en mogelijkheden van de DSLR benaderd. Beter en meer dan de FZ8.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:46

JW18 schreef:
Ik schiet van 1 sprong ook altijd 1 foto. Het is gewoon een kwestie van oefenen. Hetzelfde doe ik bij de dressuur. Laatst stond er iemand naast mij met een 1d die stond gewoon tientallen plaatjes weg te schieten i( met 8,5 frames per sec. )n de hoop dat je dan een goede foto hebt.

haha dat viel mij ook op er stond iemand naast ons en we dachten dat er op ons geschoten werd ofzo Nagelbijten / Gniffelen ging echt snel. als je zo de hele dag door schiet is je geheugen zo vol

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:47

elmiran schreef:
JW18 schreef:

haha dat viel mij ook op er stond iemand naast ons en we dachten dat er op ons geschoten werd ofzo Nagelbijten / Gniffelen ging echt snel. als je zo de hele dag door schiet is je geheugen zo vol

Misschien hebben ze zich vergist en dachten ze dat het een videocamera was Haha! Haha!

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:48

Kokomo schreef:
orion_ schreef:

De FZ50 is in samenwerking met Leitz gemaakt, een cameramerk die bekend staat om zijn erg hoge kwaliteit. Leica zelf brengt ook precies dezelfde camera onder de merknaam Leica uit, maar die is 300 euro duurder. Daardoor is de kwaliteit over het geheel omhoog gegaan. De FZ50 heeft dan ook een Leica objectief erop en die is stukken beter dan die van de FZ8. Er zijn natuurlijk ook verschillen als iets meer pixels en minder ruis bij hogere ISO ed. De FZ50 is de compactcamera die het dichts de kwaliteit en mogelijkheden van de DSLR benaderd. Beter en meer dan de FZ8.

Bedankt Lachen
Dus eigenlijk doe ik er beter aan om eventjes door te sparen voor de FZ50?

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:57

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 00:36

Oké... ik zit met een dilemma... Nagelbijten / Gniffelen

Volgend maand kan ik eindelijk mijn eigen digitale spiegelreflex aanschaffen, alleen nu nog kiezen of ik t gelijk goed doe en een Pentax K10D aanschaf (die wil ik eigenlijk het liefste) of een goedkopere camera, wat meer geld overhouden en dan sparen voor een K10D....

Eigenlijk weet ik t zelf al Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:03

Kokomo schreef:
De FZ50 is gewoon de betere camera. Op de link staat zijn Leica broer.
http://www.dpreview.com/reviews/specs/L ... _vlux1.asp

Ondanks dat hij nog niet uit is, weet jij belangrijke dingen over de FZ18?
Juist door zijn enorme zoom lijkt het voor mij een fijne camera.
De H9 heb ik een dag in huis gehad en terug gebracht wegenz zijn belachelijke foto's.
Van de olympus hoor je ook niet alle lof en verder ben ik best een voorstander van een accu.
Vandaar dat mijn oog nu op de FZ18 is gevallen.

Er blijkt ook een burst mode op te zitten, ik weet dat je op het juiste moment moet knippen, maar ik ben een ei, ik kijk vaak naar de paarden en wil knippen tegelijkertijd Tong uitsteken Gaat niet Clown
Dus het lijkt me voor mij dan ook wel een handige optie.
Maar verder heb ik totaal geen verstand van alle verdere specificaties.