Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
welmoed__ schreef:Mooie foto's maak je!
Ik vind lightroom en photoshop wel meevallen qua prijs, €12,50 per maand. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Het groene een wat bruine kleur geven doe ik inderdaad met lightroom, daar kan je per kleur aanpassen. Weet niet of je dat met andere gratis programma's ook kan doen.
k_m schreef:Je maakt mooie foto’s hoor! Als je dat extra gevoel wilt ga je toch denk ik naar lightroom moeten gaan. Je foto’s opzich zijn super netjes! Denk met wat meer nabewerking dat je gelijk echt verkoopbare reportages kan maken!
Bellatrix schreef:Doe jij dan de selectie omdraaien ofzo? Of hoe maak je de achtergrond zwart dan? Dat had ik net toevallig ook maar dat zag er niet uit...
AbleToDream schreef:@bellatrix, wat ook kan helpen is als je de achtergond al donderder zet met een masker te maken en je paarden 'weg te gommen' uit je masker. Ben zelf niet echt grootte fan van blackfoto's maken dus meer advies heb ik niet voor je, maar veel succes!!
Ondertussen heb ik nog wel eentje die ik hier eens wil delen, misschien een beetje too much voor sommigen maar s avonds editen met een wijntje erbij en dan ga ik wel eens even nuts met alles :p Het idee was om de scene na te maken waar Anna in Frozen bevriest en terug ontdooit door een daad van ware liefde van haar zus Elsa.
Voor, na edit in Lightroom wel al.
[ Afbeelding ]DSC_7867b by Evelien J.T. Van Puymbroeck, on Flickr
Na
[ Afbeelding ]DSC_7867 by Evelien J.T. Van Puymbroeck, on Flickr
welmoed__ schreef:Haha, ik vind hem ook leuk!
Hier weer een voor en na van mij. Iemand nog tips?![]()
[ [url=m/bRKmoN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ir2aRx.jpg]Afbeelding[/url] ]
lillypon schreef:Vorige week heb ik van deze knappe haflinger foto's gemaakt en hiervan wil even de voor en na foto's laten zien. Ik heb vooral geprobeerd een lichte en iets warme sfeer te creëren. Ben er zelf wel trots optips zijn natuurlijk altijd welkom!
![]()
Voor:
[ [url=m/kSYnp0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na:
[ [url=m/lrHBRb.jpg]Afbeelding[/url] ]