[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Racheel

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:45

Haha je mag ze altijd sturen! Ben wel benieuwd :D

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:46

Week 33
Afbeelding

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:11

Mijn week 33
Afbeelding
foto is vorig week gemaakt. iedere keer als ik deze week tijd had om te fotograferen ging het hier wel regenen :')

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:41

Ik heb de vorige keer niets ingeleverd. Hiervoor mijn excuses.

In mijn gedachte heb ik dat wel gedaan. Tot ik vandaag het topic ging terug zoeken en hij ineens niet meer in mijn lijst staat :=

Hierbij de foto voor deze week nog week 33.
Ik ga ook volgende week weer feedback bij houden, heb het rete druk op de laatste weken van mijn werk. Straks in september nieuwe opleiding en minder dagen werken.

Gisteren een fotocursus Fotograferen in 1 dag van Fotoclass gevolgd en hier is ook deze foto van. Erg leerzaam. Cursus ligthroom in de planning en macro op 't lijstje :D

Afbeelding

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:42

Commentaar week 33:

showteam > geweldig mooie blik gevangen van de kat lekker arrogant,ook de kleuren vind ik fijn kijken.

Marit > Van deze foto word je toch spontaan vrolijk! Topfoto!

Heavenslove > Wat een snoepie dat hondje hij komt ook zo mooi uit met die roze achtergrond.

Straalina > Waarom heb je deze foto niet vanaf de voorkant genomen zodat de hele aanspanning er op zou staan dat zou een mooier plaatje opleveren denk ik.

Jes-sam > ook deze foto had ik liever recht op het koppie gehad misschien iets scheef maar wat meer blik van de hond lijkt mij leuker.

Suuzel > je ruiter heeft geen cap op {whahahaha ff op zijn boks} nu even serieus prachtige kleuren en wat knap dat er geen een grasprietje voor je lens zat zo laag bij de grond.

K-m > intressante foto, je gaat er bij nadenken wat doet hij en wat is het resultaat en dat maakt het in mijn ogen een goed foto!

Mb-foto > Zo mooi zacht die kleuren mooi hoor!

Astor > Wat kan ik meer zeggen dan Wauw, mooie foto mooi paard mooie pose mooie omgeving!

DShots> Wat een pracht paard, op de foto word ik afgeleid door de hangende teugel helaas......

Calice > Wat is dit schaduw of verf? In ieder geval wel een foto waarbij ik op onderzoek uit ga dus gelukt!

C-estmoi > vrolijke foto al had ik het nog leuker gevonden als je kon zien waar het meisje mee bezig is dus bv de oren van het paard/hals /hoofd er nog bij?

Sodeletuut > boeiend! Het paard is lekker aan het werk en de menner geconcentreerd mooi hoor al had ik zelf het gestreepte geval voor het paard er af gesneden maar dat is misschien smaken verschil?

Lizaa01 > Zo mooi hoe de zonnestralen nog door de wolken komen, je moet het maar net zien!

Laurajoy > ahhhhhh smelt <3 de ogen zijn niet scherp maar dat geeft niets bij deze foto ik smelt al bij het zien van dat scherpe neusje!

Asselruiter > hij had wat mij betreft nog iets scherper gemogen, maar verder niets te klagen pracht plaat!

Ismy > ik vond nummer twee zo veel leuker :) maar je had zelf al gekozen voor nummer 1 {die ik wel mooi vond maar eigenlijk niets zeggend kun je me nog volgen ;) }

Eviii_x > mooie hond meer kan ik eigenlijk niet over de foto zeggen sorry....

Bellatrix > Standaard....tja maar wel heleeeeeee mooie ringen er om heen ;)

Deetjeuh > Wat een geweldige drieluik, niets meer aan doen.

Hanna_94 > Honden zijn hier nog al favoriet, en het is niet dat ik niets met honden heb hoor maar ik weet niet hoe ik die foto's nou echt moet beoordelen.....Het enige wat ik zou kunnen zeggen over jou foto is dat het lijkt als of het hondje scheef staat op zijn benen.

Racheel > goede duidelijke foto zie zelfs de vliegen die in en om zijn ogen zitten. ik zou de achtergrond wat donkerder maken zodat het paard wat beter uit zou komen.

jilinda > sorry maar ik weet niet wat dit moet voorstellen kan de tekst op het bordje niet goed lezen misschien dat daar juist de aanwijzing opstaat?

Sanne_com > Wat een lieve uitstraling heeft dit paard en dat heb jij goed weten vast te leggen.

Monbyou > Mooie foto al lijd de plek in zijn nek {wat is het?} me af van de rest en dat vind ik zonde....

Tot zover mijn commentaar voor week 33, ik vond het hoog nodig dat ik er ook weer eens wat tijd in stak ;) al vind ik het nog altijd heel moeilijk om te doen foto's maak je toch op je eigen smaak en wat de ene mooi vind vind de andere soms niets. Dus sorry als ik je foto niet mooi vond het is zeker nooit mijn opzet om iemand te kwetsen of af te kraken.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:30

Ik heb deze week helaas niet veel tijd gehad om foto's te maken en morgen ook niet..
Heb net even snel een foto gemaakt, ben er niet heel gelukkig mee, zit te veel ruis in, maar beter iets dan niets :)

Week 33
Afbeelding
Canon 70D met kitlens 18-55mm 17-08-2014

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:33

Mijn week 33:

Afbeelding

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:45

week 33

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 01:26

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:47

Vervolg feedback week #33:

Hanna_94: Mooie foto, mooi scherp, knappe hond. :) Vind het alleen beetje jammer dat ie zo centraal staat.

Racheel: mooie, zuiver foto! Simpel, maar mooi :)

Jilinda: hm.. als ik heel eerlijk ben spreekt de foto mij totaal niet aan... (sorry) wil je misschien even verduidelijken wat je met deze foto wilde tonen? :) Dat plakaatje dat in je foto staat vind ik wel interessant, het maakt me nieuwsgierig.

Sanne_com: Mooie, zuivere foto, leuke compo. :) Misschien had ik 'em nog een tikkeltje lichter gemaakt.

Monbyou: wat een schattig paardje :) vind het op zich zeker geen slechte foto; tip: zorg ervoor dat er geen schaduw op het paard valt, vind het hier een beetje jammer, verstoord het beeld een beetje. Verder nette foto hoor! :)

Jolandaa_: oh wat leuk dat je een ééndagscursus hebt gedaan. Je foto vind ik leuk! Mooi scherp, leuke compo! Goed!

SharonPlugge: wat een dramatische lucht zeg, de foto heeft wel iets ;) misschien net een tik te donker, ik weet het niet... maar heeft echt iets dramatisch :)

NatassJa: wow! <3 niets aan op te merken!

Tesseke: knap Tess! Ik hou echt van zulke foto's en kan niet wachten tot ik dit zelf kan uitproberen. Heel mooi gedaan, leuke compo, mooi scherp! +:)+ Heb je iets aan de kleuren aangepast? Het bos op de achtergrond lijkt me wat apart van kleur.

Irene96: wat een mooie en sprekend foto! :) Grijpt me aan, kreeg er meteen een gevoel bij van 'ocharme dat paardje'. De zwart/wit omzetting vind ik heel passend. Aparte compo zo zonder de hoeven erop, maar ergens bevalt het me wel. Is ie helemaal scherp?

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:42

Week 33
Een foto van de WE. Zit druk met de herexamens momenteel.
Volgende normaal weer gewoon nieuwe :)
(De kleuren van deze foto zijn expres zo gedaan, het bewerken ging me niet zo goed af, en dit was mooier dan alles in felle kleuren)

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:32

Afbeelding

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:47

tesseke schreef:
week 33

[ Afbeelding ]

een tip (die ik zelf ook gebruik), er was wind zie ik en enkele blaadjes zijn bewogen, neem ook altijd een 2de foto met kortere sluitertijd zodat je een foto hebt waar de blaadjes scherp op zijn en leg beide foto's op elkaar ;) zo heb je geen bewogen blaadjes :D

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:27

HeavensLove schreef:
tesseke schreef:
week 33

[ Afbeelding ]

een tip (die ik zelf ook gebruik), er was wind zie ik en enkele blaadjes zijn bewogen, neem ook altijd een 2de foto met kortere sluitertijd zodat je een foto hebt waar de blaadjes scherp op zijn en leg beide foto's op elkaar ;) zo heb je geen bewogen blaadjes :D

Die foto met korte sluitertijd heb ik nog wel ergens (was genomen om de compositie en belichting te bekijken voor ik de filter erop zette). Bedankt voor de tip :)

Asselruiter: doordat ik mijn draadontspanner niet bij had moest ik het doen met een sluitertijd die eigenlijk te kort was. Hierdoor was het groene uit de bomen verdwenen. Bij deze foto heb ik het er terug in proberen te steken. Op een andere is dit mislukt. Dit is de eerste keer dat ik zo'n foto's met deze filter maak, dus ik heb nog een hoop te leren :)

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:42

Mijn week 33:
Afbeelding

Had deze week ook nog een hondenmeeting maar die doe ik dan voor volgende week! Maar daar kan ik nog niet echt kiezen haha

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:22

Mijn week 33:
Afbeelding

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:50

~ Week 33 ~
Afbeelding
Ik weet dat de bij niet helemaal scherp is, daarom zou ik graag tips willen hoe ik ervoor kan zorgen dat ik de camera kan laten scherp stellen op de bij :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:19

JoeLuna, handmatig scherpstellen. ;)

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:04

tesseke schreef:
Die foto met korte sluitertijd heb ik nog wel ergens (was genomen om de compositie en belichting te bekijken voor ik de filter erop zette). Bedankt voor de tip :)

Asselruiter: doordat ik mijn draadontspanner niet bij had moest ik het doen met een sluitertijd die eigenlijk te kort was. Hierdoor was het groene uit de bomen verdwenen. Bij deze foto heb ik het er terug in proberen te steken. Op een andere is dit mislukt. Dit is de eerste keer dat ik zo'n foto's met deze filter maak, dus ik heb nog een hoop te leren :)

allesinds goed gedaan voor de eerste keer ;)
mijn POTW 30 gezien in het topic?
dit was ook de eerste keer voor mij dat ik de filters gebruikte, ik had wel stiekem hulp van mijn pa (die heeft er al meerdere keren mee gewerkt ^^)
https://farm4.staticflickr.com/3906/14766501024_05a695be9e_o.png

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:09

week 33:
Afbeelding
een stoomboot bij de vestingdagen, t was zo druk dus niet de hele boot staat erop want daar waren teveel mensen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:03

Bedankt allemaal voor het commentaar :)

Hier mijn week 33:

Afbeelding

Voor de liefhebbers...het is een verkoopfoto ;)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:47

Laatst bijgewerkt door SternPhoto op 18-08-14 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:49

mijn week 33, de enigste foto die ik gemaakt heb deze week, een saaie maanfoto :=

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:51

De link doet het niet...

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:16

Nu wel ?