Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarliesV schreef:Vind je bericht wat lastig te interpreteren. Mijn initiële reactie was: je bent een sukkel dat je die lens wilt en die body hebt aangeschaft.
Maar misschien is dat wat te zwart wit opgevat.
Begin net en heb een simpele, goedkope body gekocht om eens te testen of het leuk is, of ik wat feeling heb enz. Zoek daar dus een andere lens bij met vooral wat meer zoom opties.
Tips?
MarjanB schreef:Als het een crop is 1 van de lenzen van Tokina
isabel_94 schreef:Hello hello, ik ben op zoek naar een groothoeklens voor mijn Nikon D3100. Heeft iemand tips of ervaring?
maaikemuis schreef:Ik ben van mening dat de Nikkor echt een klasse apart is. Ik heb op mijn cropcamera zowel de Tokina 11-16 gehad als de Nikkor 12-24 en de Nikkor was zoveel mooier. Maar ik ben dan ook een enorme landschapsfotografie fanaat. Ik doe niets liever.
Ik vind het nog altijd jammer dat ik die lens niet mee kon nemen naar ff (al is de 16-35 ook ontzettend goed, alleen recht de zon in verliest hij).
Alwiene schreef:Jammer dat er geen exif gegevens meer in de foto staan. Maar als je sluitertijd inderdaad snel genoeg is (ik ga er even vanuit dat je beseft dat dat op 200mm iets anders is dan met 55mm, alleen voor je eigen trilling) denk ik inderdaad dat de lens je probleem is. Als ik hem ff snel google lees ik dat je hem wel terug mag stoppen tot f8 voor acceptabele scherpte. En als ik uitga van 'je krijgt waar je voor betaalt' is dat ook niet al te hoopvol voor deze lens.
Kun je niet van iemand een fatsoenlijke lens even lenen om 100% uit te sluiten dat het aan jou of aan de camera ligt? Een 50mm is veel vergevingsgezinder bij fouten dan een 200mm natuurlijk. Welke body heb je eigenlijk?
Quir schreef:55-250 mm, zeker weten! Niet duur, maar echt een nette lens.
quintenvo schreef:ikke schreef:Hoe oud is die 80 - 200? zou die niet gewoon vuil kunnen zijn van binnen?
Hij is indd al heel oud. Mijn vader denkt dat ze al zo'n 20 jaar oud zijn
Citaat:Dat vermoeden had ik al en zeer waarschijnlijk heb je gewoon aanslag op je interne glas. Ik dacht het al een beetje te herkennen van een oude lens die ik heb en die hetzelfde beeld geeft en waarvan ik weet dat ie niet meer schoon is.