[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 11:54

Bedankt voor de uitleg en het opbouwende commentaar ladies!

Dan laat ik deze mooi aan mij voorbij gaan en kijk ik verder naar wat anders.

Emma, de body heb ik juist gekocht omdat het niet veel geld is. Heb er zelfs via een gerenommeerde fotozaak nog tot augustus keurig garantie op. En in mijn ogen heb ik niet teveel betaald.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:08

Ik heb ook de canon 75-300 en geen fijne lens helaas heb toen de 55-250 gekocht en die is veel beter! Zit ook stabilisator op.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:00

Ik zou ook zeggen zoek een 55-250, heb die lens ook gekocht (tweedehands bij een fotozaak) om te proberen of ik het wel leuk vind om te fotograferen. Mij bevalt die lens erg goed.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:48

Hallo, ik kom ook even binnenvallen hier. :)
Ik ben opzoek naar een nieuwe lens voor op mijn Canon 77D, ik heb nu gewoon een standaard lens erbij maar ik ben opzoek naar een lens met meer zoom en een een diafragma van 2.8 of 4.0
Ik zit te denken aan de 70-200mm (f4.0 en zonder beeldstabilisatie) lens van Canon, (tweedehands) en ik vraag mij af of er ook echt zo'n groot verschil inzit in de 70-200mm wat betreft met of zonder beeldstabilisatie en natuurlijk met het verschil van het diafragma getal, of weet iemand misschien nog een soort vergelijkbare lens? :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 22:03

MarliesV schreef:
Vind je bericht wat lastig te interpreteren. Mijn initiële reactie was: je bent een sukkel dat je die lens wilt en die body hebt aangeschaft.
Maar misschien is dat wat te zwart wit opgevat.

Begin net en heb een simpele, goedkope body gekocht om eens te testen of het leuk is, of ik wat feeling heb enz. Zoek daar dus een andere lens bij met vooral wat meer zoom opties.

Tips?

Beetje te weinig tijd voor een nette onderbouwing, dus ja, het staat er wat plat door de bocht.

De nuance is intussen al door anderen geplaatst.

Nog een kleine waarschuwing: je hebt 2x een 70-300 van Canon: https://www.cameratools.nl/lenzen-objec ... -6-is-usm/
z'n opvolger: https://www.cameratools.nl/lenzen-objec ... is-ii-usm/

een 70-300 L-serie (zo'n witte): https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... 5-6l-is-1/

en een 75-300. Die is nieuw niet meer te koop en tweedehands zie ik 'm zo snel ook even niet te staan.

Let dus heel goed op wanneer je in dit lijntje iets zoekt. Die 75-300 moet je vergeten, tenzij je onder hufterige omstandigheden moet werken waar schade aan je lens een serieus risico is.
Die 70 - 300's zijn in oplopende volgorde prima. Let op de prijs van die L-serie, dit is een occasion!

Wie zocht er iets in de beroemde 70 - 200 serie van Canon? "mijn" winkel heeft er op dit moment verschillende occasions op de site staan, doe je voordeel: https://www.cameratools.nl/occasions/?m ... duct=Canon

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 22:07

Afbeelding
Afbeelding

Twee onbewerkte foto's met mijn nieuwe 50 mm! Wat een leuk lensje :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 22:11

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 17:48

Hello hello, ik ben op zoek naar een groothoeklens voor mijn Nikon D3100. Heeft iemand tips of ervaring?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 17:54

Als het een crop is 1 van de lenzen van Tokina :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:00

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:05

Dank je ikke, ik was te lui :Y)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:57

isabel_94 schreef:
Hello hello, ik ben op zoek naar een groothoeklens voor mijn Nikon D3100. Heeft iemand tips of ervaring?

Als je het kan betalen, dan zonder twijfel een Nikkor 12-24 f4. Dit is de meest geweldige groothoek voor de cropcamera’s van Nikon. Prachtige kleuren, mooi contrast en je kan er bijna straffeloos tegen de zon in fotograferen. Tweedehands is het mogelijk om ze voor ongeveer 450-500 euro te krijgen.

Mocht dit er niet in zitten, dan is Tokina een goede tweede. Alleen, let bij aankoop wel goed op dat je een type lens hebt dat op jouw camera past. Veel Tokina lenzen hebben geen ingebouwde motor, dat is pas in een later stadium gekomen. De eerste types passen niet aangezien jouw camera geen motor heeft.

Laat je iig niet verleiden om de sigma te kopen.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:49

Bedankt voor jullie reacties! Ik zal naar zowel die van Tokina als naar de Nikkor kijken. Als de Nikkor echt zo veel beter is denk ik dat ik iets langer doorspaar voor die!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:54

Ik ben van mening dat de Nikkor echt een klasse apart is. Ik heb op mijn cropcamera zowel de Tokina 11-16 gehad als de Nikkor 12-24 en de Nikkor was zoveel mooier. Maar ik ben dan ook een enorme landschapsfotografie fanaat. Ik doe niets liever.

Ik vind het nog altijd jammer dat ik die lens niet mee kon nemen naar ff (al is de 16-35 ook ontzettend goed, alleen recht de zon in verliest hij).

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:05

maaikemuis schreef:
Ik ben van mening dat de Nikkor echt een klasse apart is. Ik heb op mijn cropcamera zowel de Tokina 11-16 gehad als de Nikkor 12-24 en de Nikkor was zoveel mooier. Maar ik ben dan ook een enorme landschapsfotografie fanaat. Ik doe niets liever.

Ik vind het nog altijd jammer dat ik die lens niet mee kon nemen naar ff (al is de 16-35 ook ontzettend goed, alleen recht de zon in verliest hij).

Heb je advies opgevolgd! Ben er erg blij mee *\o/*

Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:21

Oeh, beauty!!!!!! Daar ga je nog heel veel jaren plezier van hebben. Veel plezier met de zonsondergangen!

Afbeelding
Even als voorbeeld. Uiteraard is de foto bewerkt, maar ik heb geen flare weg hoeven halen.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:36

maaikemuis schreef:
Oeh, beauty!!!!!! Daar ga je nog heel veel jaren plezier van hebben. Veel plezier met de zonsondergangen!

[ [url=m/GAFQdl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even als voorbeeld. Uiteraard is de foto bewerkt, maar ik heb geen flare weg hoeven halen.

Prachtige foto!

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:39

Hoi!
Ik heb de canon 80-200 f5.6, maar merk elke keer weer dat ik scherpte mis in mijn foto's. Met mijn 50mm heb ik hier geen last van, instellingen etc staan goed.
Dit is een foto die ik er mee gemaakt heb en dit is echt heel scherp voor de lens, maar voor mij niet genoeg. Weet iemand of dit aan dit type lens ligt? Ik heb twee van deze lenzen en heb met beide dit probleem.
Als het niet te verhelpen is, wil ik een nieuwe zoomlens gaan kopen. Iemand die een suggestie heeft? Ik heb maar een klein budget en ben aan het sparen voor de 70-200 2.8, maar wil voor nu ook een goede lens hebben. Tweedehands vind ik geen probleem, als het dan maar wel van een camerawinkel is.

Afbeelding

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 18:52

Jammer dat er geen exif gegevens meer in de foto staan. Maar als je sluitertijd inderdaad snel genoeg is (ik ga er even vanuit dat je beseft dat dat op 200mm iets anders is dan met 55mm, alleen voor je eigen trilling) denk ik inderdaad dat de lens je probleem is. Als ik hem ff snel google lees ik dat je hem wel terug mag stoppen tot f8 voor acceptabele scherpte. En als ik uitga van 'je krijgt waar je voor betaalt' is dat ook niet al te hoopvol voor deze lens.

Kun je niet van iemand een fatsoenlijke lens even lenen om 100% uit te sluiten dat het aan jou of aan de camera ligt? Een 50mm is veel vergevingsgezinder bij fouten dan een 200mm natuurlijk. Welke body heb je eigenlijk?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:09

55-250 mm, zeker weten! Niet duur, maar echt een nette lens.

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:18

Alwiene schreef:
Jammer dat er geen exif gegevens meer in de foto staan. Maar als je sluitertijd inderdaad snel genoeg is (ik ga er even vanuit dat je beseft dat dat op 200mm iets anders is dan met 55mm, alleen voor je eigen trilling) denk ik inderdaad dat de lens je probleem is. Als ik hem ff snel google lees ik dat je hem wel terug mag stoppen tot f8 voor acceptabele scherpte. En als ik uitga van 'je krijgt waar je voor betaalt' is dat ook niet al te hoopvol voor deze lens.

Kun je niet van iemand een fatsoenlijke lens even lenen om 100% uit te sluiten dat het aan jou of aan de camera ligt? Een 50mm is veel vergevingsgezinder bij fouten dan een 200mm natuurlijk. Welke body heb je eigenlijk?

Bedankt voor je reactie! Ik heb al een keer een lens van iemand anders gebruikt en hierbij had ik er geen last van. Exif gegevens zijn: 1/640s, f/5.6, iso 100.
Ik heb de canon 7d.

Quir schreef:
55-250 mm, zeker weten! Niet duur, maar echt een nette lens.

Oké, dankje! Ga hem eens opzoeken :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:22

Hoe oud is die 80 - 200? zou die niet gewoon vuil kunnen zijn van binnen?

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:30

ikke schreef:

Hij is indd al heel oud. Mijn vader denkt dat ze al zo'n 20 jaar oud zijn

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:39

quintenvo schreef:
ikke schreef:

Hij is indd al heel oud. Mijn vader denkt dat ze al zo'n 20 jaar oud zijn

Dat vermoeden had ik al en zeer waarschijnlijk heb je gewoon aanslag op je interne glas. Ik dacht het al een beetje te herkennen van een oude lens die ik heb en die hetzelfde beeld geeft en waarvan ik weet dat ie niet meer schoon is.

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:49

Citaat:
Dat vermoeden had ik al en zeer waarschijnlijk heb je gewoon aanslag op je interne glas. Ik dacht het al een beetje te herkennen van een oude lens die ik heb en die hetzelfde beeld geeft en waarvan ik weet dat ie niet meer schoon is.

Oké, kan je dat schoon laten maken bij een camera winkel of kan je dat ook zelf doen of is er niks aan te doen?