[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:05

Hoi allemaal!
Ik ga deze zomervakantie backpacken door Thailand en ik zoek een leuke nieuwe camera om mee te nemen! Ik heb tot nu toe gefotografeerd met de canon 400d van mijn ouders met een tamron ( volgens mij? ) 18-200 mm of zo. Nou ben ik deze camera helemaal zat want ik krijg nooit ruisloze foto's. Dus tijd voor een investering :)
Ik fotografeer vooral voor mijzelf maar ook voor anderen af en toe, paarden en honden. Ik zoek een body die kan filmen en daar goed in is, toch wel 1080 p minstens en snelle autofocus. Dat vind ik ook een pre aangezien ik veel paarden onder het zadel en losgegooid wil fotograferen.
Tips? :) Ik wil er ook een canon 50mm 1.8 bij halen maar hoop een basic lensje bij de body te kunnen krijgen om mee te nemen. Ik wil uiteindelijk een 70-200 mm f4 kopen maar daar heb ik op het moment geen geld voor, want die is toch te zwaar om mee te nemen op reis.
Edit: een budget van zo'n 600 euro. Excl de 50 mm lens. En graag een lens waarmee ik nog een poosje vooruit kan.
Suggesties? :D

Edit 2/3 : ik heb al naar de canon 760 gekeken, die sprak mij best aan maar ik denk dat er een betere is voor die prijs. :)

maaikemuis

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:11

Qua, snel scherpstellen... dat doet de lens en niet de body. En daar begint je eerste probleem, die tamron 18-200. Wat voor body je daar ook achter zet, die lens gaat je niet helpen.

Mijn advies zou zijn om te kijken naar een leuke body met een 18-55 en een 55-250 lens van Canon.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 07:36

Iemand ervaring met de Nikon D3100?

Er staat er hier 1 met een 18-55 lens te koop voor een prikkie op marktplaats.
Is dit een fijn starterstoestel?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:22

noox schreef:
Hoi allemaal!
Ik ga deze zomervakantie backpacken door Thailand en ik zoek een leuke nieuwe camera om mee te nemen! Ik heb tot nu toe gefotografeerd met de canon 400d van mijn ouders met een tamron ( volgens mij? ) 18-200 mm of zo. Nou ben ik deze camera helemaal zat want ik krijg nooit ruisloze foto's. Dus tijd voor een investering :)
Ik fotografeer vooral voor mijzelf maar ook voor anderen af en toe, paarden en honden. Ik zoek een body die kan filmen en daar goed in is, toch wel 1080 p minstens en snelle autofocus. Dat vind ik ook een pre aangezien ik veel paarden onder het zadel en losgegooid wil fotograferen.
Tips? :) Ik wil er ook een canon 50mm 1.8 bij halen maar hoop een basic lensje bij de body te kunnen krijgen om mee te nemen. Ik wil uiteindelijk een 70-200 mm f4 kopen maar daar heb ik op het moment geen geld voor, want die is toch te zwaar om mee te nemen op reis.
Edit: een budget van zo'n 600 euro. Excl de 50 mm lens. En graag een lens waarmee ik nog een poosje vooruit kan.
Suggesties? :D

Edit 2/3 : ik heb al naar de canon 760 gekeken, die sprak mij best aan maar ik denk dat er een betere is voor die prijs. :)

De canon 100D misschien een optie? Dat is een kleinere/compactere spiegelreflexcamera, dus ideaal voor mee op reis. En dan zou ik voor een canon 18-55mm lens gaan en een canon 55-250mm.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:50

Dank jullie wel! Ik ben alleen toch wel op zoek naar een camera waar ik naast mijn reis ook lekker mee uit de voeten kan. Zo'n canon 100d icm de 70-200 f4 lijkt me niet zo'n handige combi.
Idd wel fijn dat hij klein is, maar ik zoek toch iets waarmee ik over een paar jaar ook nog fijn mee kan werken en groeien dus.
Iemand ervaring met de 760?
Een uitklapbaar scherm vind ik ook fijn.
Bedankt ook voor de lens suggesties! Daar had ik nog niet naar gekeken. Ik ga me erin verdiepen :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:05

Ik ben net van een 350D naar de 700D gegaan en wat een verademing! Ze veel sneller, handiger en met meer opties, heel fijn :D
Ik heb de 760D ook in handen gehad maar vond hem vrij zwaar. Gezien ik vooral foto's maak voor mijzelf en op vakantie wil ik niet een te zware camera. Filmen heb ik nog niet gedaan :o

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:32

kelliiee1993 schreef:
Iemand ervaring met de Nikon D3100?

Er staat er hier 1 met een 18-55 lens te koop voor een prikkie op marktplaats.
Is dit een fijn starterstoestel?

Op zich een goede camera, maar wel een oud model uit de beginnerslijn. Of het interessant is hangt in deze helemaal af van het aantal clicks, de prijs en wat je verwacht van je camera.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:11

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:40

JustLizz schreef:
Ik kwam deze tegen in mijn zoektocht:
https://www.kamera-express.nl/is-bin/IN ... ategoryID=

volgens mij een super goede aanbieding en een fijne set om te starten?

Die kwam ik net inderdaad ook tegen op bol.com
Heb deze op mijn lijstje gezet. Lijkt me inderdaad een goede set om mee te beginnen

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:57

Iemand die mij wat tips kan geven? Ik zie door het bomen het bos niet meer. Ook niet als ik kijk naar de lijst met verschillende lenzen en camera's.

Ik wil mij meer gaan verdiepen in fotografie en uiteindelijk ook cursussen, workshops etc. gaan volgen en dus echt goed worden in fotografie.

Nu ben ik opzoek naar een camera die gebruiksvriendelijk is en wel kwalitatief echt goede foto's maakt. En niet dat ik over 2 jaar ineens weer een nieuwe camera moet omdat er te weinig optie's oid. op zitten.
Kan iemand mij helpen? Enige tips zijn welkom!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:30

Dan is de eerste vraag.... wat is je budget?
Want vanuit daar kun je voortborduren wat de best haalbare mogelijkheden zijn binnen je budget...

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:38

kelliiee1993 schreef:
JustLizz schreef:

Heb deze op mijn lijstje gezet. Lijkt me inderdaad een goede set om mee te beginnen

Ah goed idee van Bol.com! Ik heb daar nog wat tegoedbonnen van dus als ik dat erbij kan leggen scheelt ook weer!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:02

kelliiee1993 schreef:
JustLizz schreef:

Ik zou me van die Tamron alleen niet al te veel voorstellen. Kwaliteit heeft nu eenmaal een prijskaartje......

Xivura schreef:
Iemand die mij wat tips kan geven? Ik zie door het bomen het bos niet meer. Ook niet als ik kijk naar de lijst met verschillende lenzen en camera's.

Ik wil mij meer gaan verdiepen in fotografie en uiteindelijk ook cursussen, workshops etc. gaan volgen en dus echt goed worden in fotografie.

Nu ben ik opzoek naar een camera die gebruiksvriendelijk is en wel kwalitatief echt goede foto's maakt. En niet dat ik over 2 jaar ineens weer een nieuwe camera moet omdat er te weinig optie's oid. op zitten.
Kan iemand mij helpen? Enige tips zijn welkom!

Als je wat wil, zul je budget moeten hebben. Zo niet, zul je het in stapjes moeten doen.

Wil je een camera die je voorlopig echt niet in de steek laat, dan ga je voor een 7D (mII) of een kwalitatief vergelijkbare Nikon.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:19

JustLizz schreef:

Alleen is die tamron dan weer jammer. Dat is namelijk niet het beste lensje onder de zon.afige beeldkwaliteit gecombineerd met een enorm langzame autofocus. Hebben ze niets leuks met de 55-200 Nikkor erbij?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 08:29

Fem schreef:
Want vanuit daar kun je voortborduren wat de best haalbare mogelijkheden zijn binnen je budget...

Ik denk tot 1000,-

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 08:32

Xivura schreef:
Fem schreef:

Ik denk tot 1000,-

En dat is dan het budget voor camera(body) en lens? Of alleen voor de body en dan nog los een lens erbij?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 08:50

Dat is body met lens zoals het nu lijkt.

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 17:41

ikke schreef:
Char_lotte schreef:
Hoi allemaal!

Ik heb even een vraagje. Ik fotografeer nu een jaar of 3, eerst met de Canon EOS 1100D en sinds een jaar met de 1200D. Ik heb hierbij de 18-55mm en de 55-250mm lens.
Op zich is het een prima camera, maar aangezien ik veel (bewegings-) foto's van paarden maak vind ik hem wat te langzaam. Ik wil dus een wat snellere camera en één waarmee ik het liefst lang door kan groeien :)
Ik zat zelf te denken aan de 700D, denken jullie dat dat een grote verbetering op de 1200D is? Of kan ik beter nog een jaar verder fotograferen met de 1200D en doorsparen voor de 70D of 80D?

https://www.cameratools.nl/shop/product ... il=2DH1404
https://www.cameratools.nl/shop/product ... il=2DH1406

At your service. Mooi snel en modern setje voor een lief prijsje.

Haha, nog even doorsparen dus :D Dat is inderdaad een tof setje, dankjewel!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:03

Vanmiddag naar cameranu.nl geweest en mij goed laten adviseren.
Uiteindelijk thuis gekomen met een Nikon D5600 met een tamron 18-270mm lens. :D Nu de hele boel gaan ontdekken en veel oefenen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:03

Mag ik een kleine vraag stellen over geheugenkaartje hier?

Ik ga de 7d m2 kopen, maar wil meteen nieuwe geheugenkaartjes meenemen. Ik kom er alleen niet helemaal uit welke ik erbij neem. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nu een 16gb heb (of 2 eigenlijk) en daar heb ik vaak zat aan, maar welke klasse moet ik naar kijken? En welke merken?

Ik moet nog even kijken wanneer ik hem bij elkaar heb, ik hoop voor eind juni, want dan kan je er nog een statief bij krijgen. ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:37

MyWishMax schreef:

Ik ga de 7d m2 kopen, maar wil meteen nieuwe geheugenkaartjes meenemen. Ik kom er alleen niet helemaal uit welke ik erbij neem. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nu een 16gb heb (of 2 eigenlijk) en daar heb ik vaak zat aan, maar welke klasse moet ik naar kijken? En welke merken?

Ik moet nog even kijken wanneer ik hem bij elkaar heb, ik hoop voor eind juni, want dan kan je er nog een statief bij krijgen. ;)

16GB is op zich wel voldoende, mits snel genoeg.
Ik gebruik 50MB/sec in de 7D en dat voldoet, al haakt ie af als je de card het mes op de keel zet:
https://www.cameratools.nl/foto-video-a ... -1080p-re/

Voor snelheid ga je bij voorkeur boven 100MB/s:
https://www.cameratools.nl/foto-video-a ... dma7-800x/

Nu twijfel ik eraan of de 7DII ook met SD-card kan werken, zoals de 5D dat vanaf enig moment kon.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:40

ikke schreef:
MyWishMax schreef:

Ik gebruik 50MB/sec in de 7D en dat voldoet, al haakt ie af als je de card het mes op de keel zet:

Nu twijfel ik eraan of de 7DII ook met SD-card kan werken, zoals de 5D dat vanaf enig moment kon.

Uit mijn hoofd kan die ook met SD idd. Die GB kijk ik gewoon naar, maar die snelheid was voor mij hocus pocus. Dan ga ik kijken naar iets boven de 100mb/s, dank je wel!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:56

MyWishMax schreef:
ikke schreef:

Uit mijn hoofd kan die ook met SD idd. Die GB kijk ik gewoon naar, maar die snelheid was voor mij hocus pocus. Dan ga ik kijken naar iets boven de 100mb/s, dank je wel!

Als je i-net mag geloven (nee, dat mag niet) dan zou 50-60MB/s voldoen en dat merk ik ook bij mijn 7D maar op het moment dat je echt continue wil schieten op 7 - 8 beelden per sec (en dat kan de 7DII) dan wil je graag een snellere kaart, vanaf zo'n 70-80MB/sec. 90MB/s zou prima voldoen maar die vind ik niet meer terug op i-net, wel de 120MB/s

Even een kleine uitleg op wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/CompactFlash

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:59

Ik gebruik CF kaartjes van 120-160mb/s in zowel de 7DII als de 1DIV. Werkt hier het beste als je veel burst. Met die snelheid houdt ie het ook in RAW lang vol zonder dat de buffer vol loopt.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 05:42

7DMII heeft dubbele slots dus SD en CF :)
Heb hier voor gewone shoots een aantal van tussen de 60-80 en das meer dan voldoende maar voor voluit inderdaad ook nog een van 90-100.