[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:13

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:22

Hee!
Ik heb al veel gekeken op internet over de Fuji Finepix s5700, maar kom er niet uit of je hier nu een andere lens op kunt zetten, al maakt me dat helemaal niks uit. Dat zou ik graag nog even willen weten!
xxx Noraly

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:29

Somebitch schreef:
Ik heb een Canon powershot A40. Ik zie hem alleen niet in de beginpost staan, is dit een goede camera om mooie / goede foto's mee te maken?

Iemand?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:03

@Noraly_
Je kunt er bijv een telelens op zetten, maar de lens die er op zit ken je niet eraf halen Haha!. Met een schroevendraaier misschien

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:22

Ik zou graag wat ervaringen willen weten van de Fuji finepix S9500. Ik zag in de beginpost wel een linkje staan, maar de meeste foto's doen het er niet van..

Ik heb nu ook nog niet zo'n oude camera misschien 3 maanden oud, de panasonic lumix LZ7, hele fijne camera, maar ik wil gewoon meer naar het spiegelreflex toe. Maar ook wel de mogelijkheid behouden om de stand op automatisch te zetten aangezien ik geen ervaring heb met spiegelreflex..

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:59

Olle schreef:
Ik zou graag wat ervaringen willen weten van de Fuji finepix S9500. Ik zag in de beginpost wel een linkje staan, maar de meeste foto's doen het er niet van..

Ik heb nu ook nog niet zo'n oude camera misschien 3 maanden oud, de panasonic lumix LZ7, hele fijne camera, maar ik wil gewoon meer naar het spiegelreflex toe. Maar ook wel de mogelijkheid behouden om de stand op automatisch te zetten aangezien ik geen ervaring heb met spiegelreflex..

Een Fuji Finepix S9500 is geen spiegelreflex.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:00

haha nee dat snap ik wel, maar ik wil een camera met wat meer mogelijkheden als een spiegelreflex, maar juist nog geen spiegelreflex..

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:07

Olle schreef:
haha nee dat snap ik wel, maar ik wil een camera met wat meer mogelijkheden als een spiegelreflex, maar juist nog geen spiegelreflex..

Dat noemen ze een prosumer.
De beste op dit moment is de Panasonic DMC FZ50.
Op www.dpreview.com kun je voorbeeldfoto's van heel veel camera's bekijken.

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:17

Ik ben ook opzoek naar een nieuwe camera.
Zou iemand mij het verschil en vooral de voor- en nadelen kunnen vertellen van een Spiegelreflex camera, integenstelling van een gewone?
Schiet op dit moment regelematig met de camera van een vriendin, een fuij finepix huppeldepup Tong uitsteken.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:58

Kokomo schreef:
Olle schreef:

Dat noemen ze een prosumer.
De beste op dit moment is de Panasonic DMC FZ50.
Op http://www.dpreview.com kun je voorbeeldfoto's van heel veel camera's bekijken.

Ok, dank je wel.
Had al wel eens van die site gehoord, maar was hem alweer vergeten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:17

ik heb vandaag een camera gekocht, de fuji finepix S5700

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:21

@dees_daan, die wil ik ook kopen! Alleen moet Noraly nog even sparen Clown waar heb je hem gekocht en voor hoeveel als ik vragen mag?
xxx

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:22

dees_daan schreef:
ik heb vandaag een camera gekocht, de fuji finepix S5700

ow die heb ik ook erg fijne camera!!!

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:23

Noraly_ schreef:
@dees_daan, die wil ik ook kopen! Alleen moet Noraly nog even sparen Clown waar heb je hem gekocht en voor hoeveel als ik vragen mag?
xxx

ik had m voor 230 maar hij is er wel nog goedkoper hoor

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:25

Ik wil hem op internet kopen onder rembours, dan is hij te koop voor 198 euro Lachen Verzend kosten heb ik niet opgelet, maar die zullen wel hoog zijn Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:32

ik heb hem idd ook voor voor €230, met een 2 mn geheugenkaart, voor 19 euro, heb al een paar proeffoto's gemaakt, die zal ik zo even showen Haha!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:46

En ik ben bezig met een topic van het losspringen van m'n verzorgpony Clown
Komt in mijn onderschrift dus als je het wilt zien ... Ik heb m ook voor 230,- maar dat wist je al ha ha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:55

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 20:00

@suus, ja dat wist ik Haha! het is toch niet gevaarlijk om iets onder rembours te kopen op internet? Je betaalt pas als je het hebt, en bovendien is die camera dan een stuk goedkoper, of ben ik nou gek?! Clown
xxxx

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:00

orion_ schreef:
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe camera.
Zou iemand mij het verschil en vooral de voor- en nadelen kunnen vertellen van een Spiegelreflex camera, integenstelling van een gewone?
Schiet op dit moment regelematig met de camera van een vriendin, een fuij finepix huppeldepup Tong uitsteken.

Bij een slr kijk je door het objectief waardoor je dus de werkelijkheid ziet. Dat is gemakkellijker met bewegende onderwerpen. Je kunt met een slr verschillende objectieven er op zetten die je dus precies kunt aanpassen aan wat jij wilt. De sensor is vrijwel altijd groter waardoor de beeldklaliteit beter is. De sensor is alleen aan op het moment dat de foto gemaakt wordt. Hierdoor heb je minder last van ruis, want die ontstaat voor een belangrijk deel door het warmer worden van de sensor. De objectieven zijn in de regel van betere kwaliteit dan bij de compact en je kunt, als je genoeg geld hebt erg goede ervoor kopen. Doordat de sensor groter is hoeft een objectief niet zo goed te zijn als bij een compact.
Het grote nadeel van een slr is wel de prijs. Voordat je een complete set aan camera objectieven enz. bij elkaar hebt ben je dus heel wat geld kwijt. Ook word vaak als nadeel ervaren dat je objectieven moet wisselen. Vaak kopen die mensen een objectief met een groot zoombereik op hun slr, waardoor de kwaliteit van de beelden niet beter is als met een goede compact. Velen hebben eigenlijk een betere keuze aan een goede compact zoals de Panasonic DMC FZ50. Die heeft vrijwel dezelfde mogelijkheden als een dslr.

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:03

Bedankt! Daar heb ik wat aan. Lachen
Die Panasonic die je noemt heb ik ook al eventjes naar zitten kijken, is dat de aanrader onder de compact camera's?
Want ik denk dat ik waarschijnlijk toch voor een compacte ga...

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:52

orion_ schreef:
Bedankt! Daar heb ik wat aan. Lachen
Die Panasonic die je noemt heb ik ook al eventjes naar zitten kijken, is dat de aanrader onder de compact camera's?
Want ik denk dat ik waarschijnlijk toch voor een compacte ga...

De Panasonic die ik noemde is denk ik de beste compact op dit moment. Er is nog een erg goede, maar die is een paar honderd duurder. Deze Panasonic wordt ook aangeboden met de naam Leica er op. Die kost ook een paar hinderd meer, maar is technisch hetzelfde toestel. Alleen de default instellingen zijn iets anders, maar dat kun je bij de Panasonic ook met de hand in stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 08:57

Ik hoop dat de panasonic FZ18 snel uitkomt en er reviews van komen. Die lijkt mij echt helemaal super

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:19

Wat vinden jullie trouwens van de Panasonic lumix DMC FZ8 ?:)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:28

De FZ8 heb ik sinds gisteren, en ik ben tot nu toe heel tevreden!
Van ruis heb ik weinig last, maar ik heb ook alleen nog ISO 100 en 200 gebruikt.