[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:46

Ik ben op zoek naar een vrij eenvoudige camera (moet gewoon leuk "scherp" bewegende paarden kunnen fotograferen en liefst ook in een hal) en scherpstellen tijdens het inzoomen bij het maken van een filmpje. Ben verder geen fotograaf, ambieer dat ook niet.
Ik heb mijn oog laten vallen op deze aanbieding . Met een extra accu. Wat vinden jullie?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:56

Gem schreef:
Ik ben op zoek naar een vrij eenvoudige camera (moet gewoon leuk "scherp" bewegende paarden kunnen fotograferen en liefst ook in een hal) en scherpstellen tijdens het inzoomen bij het maken van een filmpje. Ben verder geen fotograaf, ambieer dat ook niet.
Ik heb mijn oog laten vallen op deze aanbieding . Met een extra accu. Wat vinden jullie?

Ik heb deze sinds vandaag, met die 18-55 lens en daarbij nog een Tamron 70-200 lens omdat ik veel natuurfotografie doe.
Heel gebruiksvriendelijk, erg mooie foto's ( al veel gefotografeerd vandaag). Met WiFi zet je de foto's gemakkelijk op de tablet.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 23:08

Klinkt goed, morgen ga ik eens kijken!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 23:26

Joysieee schreef:
Ik denk dat mijn vraag in dit topic thuishoort, maar ik weet het niet zeker.

Ik ben mijn zicht in mijn rechteroog vrijwel verloren door een aandoening. Het is onbekend of het nog terugkomt. Maar mijn rechteroog was uiteraard mijn zoekeroog. Zijn er mensen hier die met hun linkeroog door de zoeker kijken? Dit zou voor mij de oplossing zijn maar toen ik het ging proberen had ik er heel erg veel moeite mee. Ik zou het onwijs jammer vinden als ik zou moeten stoppen met fotograferen hierdoor.

Ik ben benieuwd!

Ik fotografeer ook met mijn linkeroog. Ik kan alleen mijn twee ogen dicht doen of mijn rechter, dus niet veel keus :')

Het zal een kwestie van veel trainen zijn denk ik om van zoekeroog te wisselen

lunabreezer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:26

manzano schreef:
De ene heeft wel IS en de ander niet. (Image stabilization)

En wat is dat? Sorry ik ben een echte beginner

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:00

Image stabilisatie zorgt er voor dat je minder bewegingsonscherpte hebt als je vanuit je hand schiet. Bij hele kort sluitertijden heb je daar niet veel last van, maar naar mate je sluitertijden langer duren krijg je bewegingsonscherpte, omdat je uit de hand nooit helemaal stil bent, maar altijd wel licht beweegt.

Sommige bodies hebben image stabilisatie in de body, dan heb je geen lens nodig die ook nog image stabilisatie heeft.

Sommige bodies hebben Dual image stabilisatie, dat betekend dat naast de stabilisatie in de body, zij ook kunnen samenwerken met stabilisatie in de lens. Als je body geen dual stabilisatie aan kan, betekend dat niet dat je niet met objectieven die in lens IS hebben kunt fotograferen. Alleen voor een optimaal resultaat moet je er dan wel voor kiezen om de stabilisatie in de body, of in de lens uit te zetten.

Sommige bodies hebben geen eigen IS, om dan toch fijn uit de hand te kunnen schieten, is het wel prettig om een lens te hebben met IS.

Objectieven met IS zijn over het algemeen (volgens mij altijd wel), duurder dan objectieven zonder IS.

Althans, zo werkt het in de systeemcamera's (zonder spiegel), ik ga er vanuit dat dat bij DSLR hetzelfde werkt. Als het niet klopt wat ik heb geschreven, dan moet iemand me maar even verbeteren, maar dit is wat ik ervan begrepen heb :+

manzano

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:55

Een spiegelreflex heeft geen IS in de body.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:58

Shiloh schreef:
Misschien heeft iemand advies over de verschillende winkels?

Ik ben van plan elk moment een nieuwe set te kopen voor behoorlijk wat geld. Zeg maar richting de 4000 euro. Nu heb ik de meeste neiging om naar cameranu te gaan ivm de garantie van 5 jaar. Maar met zo'n uitgave denk ik dat het best mogelijk moet zijn om er nog iets leuks uit te slepen. Iets van korting, of een sd kaartje of extra accu of zo.

Iemand enig idee of je iets dergelijks voor elkaar kunt krijgen bij een winkel als cameranu? Of hebben jullie misschien tips over beter naar een andere winkel te gaan.

Ik wasnet bij Kamera Express en die bieden ook 5 jaar garantie werd mij net verteld. In ruil voor een review :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:51

manzano schreef:

Ah, ok, dan lijkt me in lens IS wel een grote pré, maar ja, kost ook wat.

manzano schreef:
Shiloh schreef:
Misschien heeft iemand advies over de verschillende winkels?

Ik ben van plan elk moment een nieuwe set te kopen voor behoorlijk wat geld. Zeg maar richting de 4000 euro. Nu heb ik de meeste neiging om naar cameranu te gaan ivm de garantie van 5 jaar. Maar met zo'n uitgave denk ik dat het best mogelijk moet zijn om er nog iets leuks uit te slepen. Iets van korting, of een sd kaartje of extra accu of zo.

Iemand enig idee of je iets dergelijks voor elkaar kunt krijgen bij een winkel als cameranu? Of hebben jullie misschien tips over beter naar een andere winkel te gaan.

Ik wasnet bij Kamera Express en die bieden ook 5 jaar garantie werd mij net verteld. In ruil voor een review :')

Ja, daar was ik inmiddels ook achter. :) .

Ik heb inmiddels wat mailtjes uitgezet naar alle grote winkels, met wat ze me kunnen bieden als ik het bedrag bij hun uit kom geven. Zitten hele aparte reacties tussen.

Zo stuurt cameranu met een offerte van ruim 250 euro duurder dan wat ik op hun website zelf kan samenstellen :+ .

Sommige bieden niks. Een geeft me, bovenop al de goedkoopste zijn, nog eens 100 euro korting.
Kamera Express zegt laagste prijs garantie te hebben, en kwamen met een bedrag en de mededeling "in de winkel kunnen we kijken of we er nog iets van accesoiressen bij kunnen doen". Maar ze hadden helemaal niet de laagste prijs. Daar heb ik ze op gewezen, en nu wacht ik af of ze nog een aanpassing van de prijs gaan doen. Als dat zo is, ga ik denk ik daar proberen voor accesoiressen twv de 100 euro die ze me bij de andere winkel bieden :+

Als dat niet lukt ga ik naar de andere winkel :+ . Het is genoeg geld hoor, daar mag ik best een beetje hard in spelen. Haha.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:33

Ik snap wel dat ze dat niet per mail aanbieden. Je wil klanten IN je winkel hebben en ook niet dingen zwart op wit zetten ivm andere klanten.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:41

Ja, maar dan moeten ze me eerst naar hun winkel zien te lokken :P . Degene die nu niks bieden, daar ga ik sowieso niet heen natuurlijk. Ik vind daarin zeggen dat er in de winkel wel iets te bespreken valt al voldoende, dat geeft me in ieder geval goede moed :P .

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:47

manzano schreef:

Een aantal modellen van Nikon wel ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:11

Courses schreef:
manzano schreef:

Ah ok. Ben niet van Nikon haha
Vraag ging ook over Canon lenzen.

Edit: welke van Nikon?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:44

Heb vanmiddag iig een goede ervaring met KE. Uur lang bodies en lenzen bekeken. Heerlijk zonder "gepush" om je over te halen iets te kopen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:57

Courses schreef:
manzano schreef:

Nope, de twee basismodellen hebben geen eigen motor. De andere modellen wel, maar die is puur en alleen voor de AF, niet voor de stabilisatie. Dat heet bij Nikon VR en is lensgebonden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:05

Dat was ook wat ik begrepen had idd. Maar heb me er nooit in verdiept.
Heb nu lenzen van canon dus zit daar wel een beetje aan "vast" (niet erg).

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:09

Canon of Nikon maakt weinig uit, ze zijn beide erg goed. Het is net wat je fijner vast vindt houden en fijner vindt werken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:14

Met dat IS toch wel echt anders als bij het systeem camera verhaal dus :+ ...

Ik ben dan vooral bekend op het Micro four thirds verhaal van panasonic en olympus. Voorheen had eigenlijk panasonic de IS vooral in de lenzen zitten en Olympus in de body. Nu lijken ze allebei beide te gaan bieden. In de meest recente modellen heeft panasonic nu ook in body IS, maar wel bijvoorbeeld maar 3-assig, tegen de 5-assige stabilisatie van olympus. Olympus heeft inmiddels ook lenzen uitgebracht met IS. Helaas kan olympus niet overweg met de lens IS van panasonic en kan panasonic niet overweg met de lens IS van olympus. Dus die dual IS krijg je alleen als je bij je merk blijft.

Voor zover mensen dit interessant vinden om te weten :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:56

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:19

Hoi allemaal!

Ik heb even een vraagje. Ik fotografeer nu een jaar of 3, eerst met de Canon EOS 1100D en sinds een jaar met de 1200D. Ik heb hierbij de 18-55mm en de 55-250mm lens.
Op zich is het een prima camera, maar aangezien ik veel (bewegings-) foto's van paarden maak vind ik hem wat te langzaam. Ik wil dus een wat snellere camera en één waarmee ik het liefst lang door kan groeien :)
Ik zat zelf te denken aan de 700D, denken jullie dat dat een grote verbetering op de 1200D is? Of kan ik beter nog een jaar verder fotograferen met de 1200D en doorsparen voor de 70D of 80D?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:44

Char_lotte schreef:
Hoi allemaal!

Ik heb even een vraagje. Ik fotografeer nu een jaar of 3, eerst met de Canon EOS 1100D en sinds een jaar met de 1200D. Ik heb hierbij de 18-55mm en de 55-250mm lens.
Op zich is het een prima camera, maar aangezien ik veel (bewegings-) foto's van paarden maak vind ik hem wat te langzaam. Ik wil dus een wat snellere camera en één waarmee ik het liefst lang door kan groeien :)
Ik zat zelf te denken aan de 700D, denken jullie dat dat een grote verbetering op de 1200D is? Of kan ik beter nog een jaar verder fotograferen met de 1200D en doorsparen voor de 70D of 80D?

https://www.cameratools.nl/shop/product ... il=2DH1404
https://www.cameratools.nl/shop/product ... il=2DH1406

At your service. Mooi snel en modern setje voor een lief prijsje.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 07:42

Ik dacht dat ik eruit was en dat ik een canon eos d80 wilde kopen maar de d700 en d750 lijken me ook wel wat. Waar kan ik echt de verschillen tussen deze camera's vinden?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:27

Als je googled zul je echt heel veel vergelijkingsoverzichten vinden.
Gebruik 700d vs 80d oid (wel de goede volgorde van letters/cijfers aanhouden ;))

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:47

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:48

mbkaatje schreef:
ikke schreef:
Voor de canon-bezitters: dit kom je maar zelden tegen als occasion:
https://www.cameratools.nl/shop/product ... il=2DH1397

Is niet meer beschikbaar. Ben wel benieuwd was het nou was?

Een hoek zoeker, en die kom je inderdaad niet zo vaak tegen nee :P