Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kokomo schreef:Butterfly14 schreef:En wat voor merk lens is het?
Oja, enig idee op wat voor vergroting je nu zit? (a)
Zit ik dan met mn peperdure macrolens...![]()
Ik denk dat je met jouw objectief toch wel scherpere foto's kunt maken. Het formaat waar ze hier in staat zie je dat verschil niet maar als je wat verder gaat vergroten krijg je het wel te zien. Want het wordt nooit scherper als de scherpte van het objectief waar die close-up lens op zit. Denk trouwens dat er hier nog geen sprake is van een vergroting, maar dat het zo rond de 1:5 zit. Een vergroting wordt het pas als je groter dan 1:1 zit 2:1 en verder. En dat wordt dan gerekend hoe die verhouding is op je sensor.
Myukii schreef:Ik niet snap.
Myukii schreef:Pff, na drie keer nalezen snap ik het! Super bedankt, hele duidelijke uitleg geef je elke keer, moet ik zeggen![]()
Dus, dat 1:1 en 5:1 en 1:5 ed. slaan niet op 1 cm op de foto, is 1 cm in het echt (of mm, of m, maakt het uit), maar ten opzichte van de negatieven (bij analoog) of de sensor (bij digitaal)?
Toch? Of snap ik het nog steeds verkeerd![]()
Dat er tegenwoordig veel macrofoto's wel macrofoto's genoemd worden, maar het niet zijn, weet ik. Hetzelfde geld voor objectieven, en dát is pas echt zonde, omdat onwetende mensen dan een duur objectief kopen, wat niet eens echt macro genoemd mag worden. Maargoed, de onwetende mensen zullen daar dan ook niet echt mee zitten.
Myukii schreef:Over een poosje is hij zoiezo goedkoper te krijgen, dat is altijd zo, met wat je ook koopt. Of het nu een tv, koelkast of camera is, als er nieuwere modellen van komen, zakt de prijs van de oudere modellen.
Vraag is alleen, hoe lang het duurt voordat de prijs zo erg is gezakt. En dat weet volgens mij niemand precies. Ik zou zeggen: doen als je het echt wil. Ik vind het een mooie aanbieding, en de objectieven sluiten goed op elkaar aan (ik zelf heb de 18-55 en een 90-300, en dat is écht een erg groot gat, helaas)
LoveLeandro schreef:Bedankt allemaal!
De aanbieding is bij de mediamarkt. De 80 euro is er al afgehaald.
Ik heb veel geïnformeerd en ga toch niet voor deze, aangezien er een tamron lens bij zit.
Bij fotokonijnenberg ( http://www.fotokonijnenberg.nl ) is de 400D met kitlens (18-55) nu voor 739 euro in de aanbieding, en dan moet de 80 euro er nog af.
Ik denk dat ik voor die ga.
Dorage schreef:Héy!
Ik heb al paar keer geprobeerd om mijn pony in stal te zetten die vrij donker is en dan foto te maken zodat de achtergrond zwart is, maar dat lukt maar gewoon niet.
Hij maakth eel langzaam een foto, en die is dan ook bewogen en de achtergrond is dan niet zwart ofzo..
Is daar een speciale stand voor ofzo?