[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:14

Lipydo schreef:

@ 1234: Het oog mag wat kleiner. De verhoudingen verder kloppen volgens mij, alleen denk ik dat de hals iets dikker mag. De manen en de voorpluk mag iets netter en de binnenkant van de oren wat donkerder. Het is verder een beetje moeilijk te zien of ie krasserig is. Ik zou hier ongeveer 3/5 euro voor geven

Die hals is volgens mij wel goed, want die was ook zo op de foto (http://img8.imageshack.us/img8/104/jessyvanarieskuh2rh.jpg)
En de voorpluk/manen en het oog is indd te groot, maar dat heb ik al veranderd
manen zijn ook niet mijn sterkste punt

CaPrIoLe`79

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:45

Babe ik keek net in je profiel. Je werken in kleur zijn toch wel van een heel andere kwaliteit als dat zwart-wit. Als ik jou was zou ik alleen nog maar in kleur werken. .
Voor mijn nieuwe schilderijen: check m`n site! Ik heb er net weer 3 af

sonnyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:08

uit pure nieuwsgierigheid, 'k ben helemaal niet van plan om ze te verkopen:
Afbeelding
(in 2 gesplitst i.v.m. te groot voor de scanner)
Afbeelding
Afbeelding
deze zijn met gewoon HB potlood op A3

deze is met chinese inkt+pen op nogal klein formaat
Afbeelding

alvast bedankt

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:25

Nu ik hier opeens allemaal erg hoge taxaties zie voor grafiet tekeningen(veel imo waar ik geen cent voor zou geven) ben ik wel benieuwd wat jullie die van mij dan zouden taxeren.
Ben nu al een tijdje gestopt met grafiet omdat ik het de pijn en moeite (letterlijk) niet waard vond voor wat ik ervoor kreeg. Maar zo af en toe doe ik er nog wel een voor al iemand het echt graag wilt.

Zoals deze:
Afbeelding
grafiet, 25x35cm (helemaal bladvullend) nek is nog wel een cm dikker gemaakt en door de scan lijkt hij wat streperig.

Ben benieuwd of wat ik ervoor gevraagd heb een beetje overeen komt met wat jullie zouden zeggen .

Meteen ook even de vraag hoe jullie meerdere paarden op 1 tekening rekenen.

En @ Fnanne, die vind ik echt heel erg mooi, vind je stijl echt heel erg gaaf, maar nog steeds niet portrettig (maar het zou wel zo een boek in kunnen)

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:30

@iceprincess: wat ík hiervoor over zou hebben is.... zo rond de 45/50 euro. heel mooi gemaakt, goed in detail.

Ik vind dat ook eigenlijk, dat er erg hoog getaxeerd wordt, ik denk dan steeds dat het aan mij ligt dat ik zo weinig taxeer, dus ga ik vaak maar een beetje mee met de rest Maar ik ben dus niet de enige.

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:08

iceprincess: Ik denk 50 euro !

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 00:13

Allereerst bedankt voor alle reacties!!
Tijd om weer een rondje te maken: vanaf pagina 24.

@ Lunas: anatomisch gezien kan het nog wel wat beter. Er zitten mooie elementen in, maar als ik jou was zou ik nog even flink blijven oefenen. Zowel watbetreft de anatomie als materiaalgebruik. Geld zou ik er nog even niet voor vragen... Dank voor je commentaren trouwens!
@ Fenn: (even offtopic: ik kon het niet laten om even op je Lingh te reageren op die manier )
@1234: ik vind je stijl wel wat hebben, ben heel benieuwd wat de toekomst nog gaat brengen! Kan er helaas nog geen prijs aan verbinden.
@ Alena: jouw tekening heeft iets heel eigens wat ik erg mooi vind! 10 euro ga ik voor!
@ Sonnyke: ze komen op mij nog wat on-af over. Alsof het schetsen zijn die nog verdere uitwerking verdienen. Kan er nog geen prijs aan koppelen.
@ IcePrincess: dank voor je commentaar
Watbetreft jouw tekening: leuke compositie, vind het iets dromerigs hebben! Erg goed (heb alleen een klein beetje moeite met het knotje tussen de oren...) verder: no comments!! Ongeveer 30/40 euro.

Edit: typo

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 00:58

Ik ook weer eens aan t neuzen :

Nynkk: bijzonder, zoals je de streep in t oog en t glasachtige mee hebt kunnen pakken, vind ik mooi! Ik vind t iid moeilijk om n prijs te noemen als ie nog niet af is, ik wacht nog even

Fenn: zoals je t rechteroor diepte hebt gegeven, vind ik echt knap! Dat lijkt mij heel moeilijk. Sommige stukjes zijn nog wat krasserig, maar dat komt vast wel goed. 10?

babe: heel mooi! T oogje had misschien nog wat meer uitgewerkt mogen worden? 15 euro?

neillo: iid die manen, maar het geheel is niet slecht! Heb je de manen nog bijgewerkt later? Ong 15?

rebeltje: wauw! Hoe mooi! Voor n tekening van jou wil ik gerust 40 euro betalen!

babe: alweer, moet altijd eerst naar je avatar kijken: schitterend .
Deze is ook zeker mooi, wat ik n beetje mis zijn de details. Bijv de oortjes zijn helemaal glad, terwijl die meestal toch wel n haperende spriet hier en daar hebben . Ook rond de 15?

Carita: netjes! Je tekent vrij "simpel" , in de zin van: geen onnodige toeters en bellen en toch hebben jouw tekeningen uitstraling . Rond de 10-15 euro?

Fnanne: owjee, van al die mooie grafietwerken krijg ik ook zin om mn grafietpotlood weer eens uit te proberen (nee, das geen succes met mij, dr komen maar geen kleurtjes uit! )!
Ik vind deze prachtig maar de krassen op de hals storen mij dan wel iets. Ik vind ze vooral afsteken naast t mooie "gladde" hoofdje van dit paard.
30-40 euro?

Lunas: hij is echt wel soeps . Maar om geld te vragen zou ik eerst nog wat oefenen met schaduwen en verhoudingen .

1234: ik heb de foto niet gezien maar hij ziet er zo wel "kloppend" uit .
T oogje spreekt mij erg aan, donker maar je ziet wel "alles" , mooi! T krasserige zou nog iets minder mogen. 5-7.50?

alena: t oogje is n beetje n zwart vlak, maar ik vind hem wel mooi en zeker aansprekend! 5 euro?

sonnyke: eerste: t papier is nogal leeg, dat geeft de tekening nogal n kille uitstraling. Tweede: ziet er heel goed uit, iig n moeilijke pose van t paard! Voor deze 15? Derde: vind ik moeilijk iets van te zeggen omdat de afbeelding (kaarsje) mij niet zo aanspreekt .

IcePrincess: die bitring, hoe heb je die zo goed gekregen? (heb altijd ruzie met die dingen!) Maar iid, meer paarden op 1 papier is toch wel meer werk, dus met meer paarden zou er best iets meer gerekend mogen worden .
Ik vind deze schitterend! Vind hem zeker 40-50 euro waard .

Nina_Chicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 01:46

Gewoon even voor de gein, niet echt gedetailleerd gedaan maar wat zou zoiets waard zijn? (voor jullie dan he)

Afbeelding

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:55

tijd voor weer een taxatie. In mijn ogen word er ook veels te veel geboden voor sommige tekeningen. Ik teken gratis voor vrienden en verjaardagen en ben in mijn ogen nog lang niet goed genoeg om er geld voor te vragen. Zo zie ik hier meer tekeningen die wel hartstikke mooi zijn, maar voor een portret van je paard zou ik toch eerder naar iemand met meer tekenervaring en net iets mooiere portretten gaan, maar dat is mijn mening, want wanneer je er geld voor krijgt is het altijd mooi meegenomen.

Babe: Ik vind hem heel mooi, maar het is absoluut niet mijn ding. Ik kan er ook niet zo maar een prijskaartje op plakken.
neillo Ik vind hem een beetje slordig getekent en heb het gevoel alsof het neusje heel erg naar voren komt. Misschien toch iets geduldiger zijn, want in principe is hij goed. €5,- voor deze als het mijn eigen paardje zou zijn. Ik denk dat je meer kan vragen wanneer je netter werkt.
rebeltj' Hij is mooi, vooral dat hoofdstel. Op een of andere manier stoort de neus me een beetje. €15,-
babezie vorige taxatie. Mag ik een opmerking maken, ik vind de achtergrondkleur niet mooi, het is niet mijn kleur (ja, bokt is ook die kleur, daar heb ik me bijneergelegd) misschien eens afwijken?
michelle Ik heb het gevoel alsof ze een beetje stripachtig zijn, zoals die haflinger dat is een egaal vlak, €8,- ?
Fnanne (ik kende hem echt niet, maar goed. Genoeg daarover het is wel een leuke tekening geworden) Dat jij zo kan werken met B2, dat word bij mij op een of andere manier een beetje korrelig (werk alleen nog maar met H2 en B1 en af en toe pak ik wat anders voor afwisseling), maar ik vind de hals een beetje streperig. Volgens mij heb ik wel eens mooiere gezien van jou. €25-
Lunas lekker doorblijven oefen, hij lijkt nog niet helemaal te kloppen.
1234 Oog is iets te groot, had iets meer diepte in de oren gekunt en misschien de neusriem van het halster wat donkerder, omlijnen. €5,-
Alena commentaar had ik al gegeven, €10,-
sonnyke lijkt een beetje fantasy (shadofax van lotr zie ik er in) Ook lijken ze even snel geschetst (vooral die bovenste) wel mooi . €8,-
iceprincess grafietpotlood oogt mooi. Meerdere paarden op een blad kost denk ik ook gewoon meer. Het is meer moeite en tijd. Je moet twee keer het hele schaduw hier, schaduw daar gedoe afwerken enz. Ik denk dat je dan sowieso €5 a €10 erbij op mag tellen. (ligt eraan hoeveel tekening waard is) €35,-
Ninna_chicka: meer proberen af te werken etc. Hij is nog niet af.

Dat was hem weer.

Nina_Chicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:38

[quote="Nina_Chicka"]Gewoon even voor de gein, niet echt gedetailleerd gedaan maar wat zou zoiets waard zijn? (voor jullie dan he)

Zie mijn tekst, lees en neem het op

Met andere woorden: Niet in detail getreden, gewoon een vluchtige tekening, staat ook bij "Gewoon even voor de gein, wat zou zoiets voor "jullie" waard zijn".

Geen professionele schouwingen.
In het onderwerp van dit topic staat namelijk niet dat je enkel "afgewerkte" tekeningen mag showen

Anyway: Mijn complimenten voor élke tekenaar hier want iedereen's werk is klasse!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:36

Remy schreef:
@ Rebeltje: ik kan me helemaal vinden in je post. Ik krijg sinds ik een aantal tekeningen geplaatst heb, en bij wat mensen in de gang of huiskamer hang, ook steeds meer aanvragen binnen. Wat mij opvalt is dat de mensen uit mijn vrienden/kennissenkring die om een tekening vragen, er eigenlijk zelf al vanuit gaan dat ze er een vergoeding voor geven, terwijl ik dat van hen juist absoluut niet wil. Maar veel mensen die ik totaal niet ken gaan er dan juist weer van uit dat ik het wel gratis doe.

Dit gaat niet over diegenen die op een nette manier vragen of ik het wel of niet gratis doe, die bedoel ik daar niet mee. Ik bedoel inderdaad diegenen die menen dat ze meteen maar (onduidelijke, saaie en kwalitatief bagger) foto's moeten gaan sturen en dat ik het dan wel effe voor nop voor ze doe. Don't think so...

Hier kan ik me perfect in vinden, vooral dat bovenste stukje Voor vrienden en kennissen wil ik graag tekenen, en doe ik 't echt voor hun plezier, super. Ik hoef er niks voor te hebben, maar krijg wel altijd wat. Maar plaats ik 1x een tekening, krijg ik pb'tjes of ik gratis teken inclusief foto die bijna niet te zien is etc...

sonnyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:20

wat zouden jullie hier voor geven?
Afbeelding

ik heb ff een nieuwe stijl geprobeerd en schrok zelf wat een verschil het was (*trots*)

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:33

Ook ik heb weer twee nieuwe tekeningen gemaakt

ze zijn alle twee op A4

Afbeelding

een veulen

Afbeelding

en een veulen met zijn moeder (Sorry voor de slechte foto, maar ik ben een beetje heel erg slecht in fotograferen en ook mijn camera helpt me daar niet echt mee )

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:43

IcePrincess schreef:
Nu ik hier opeens allemaal erg hoge taxaties zie voor grafiet tekeningen(veel imo waar ik geen cent voor zou geven) ben ik wel benieuwd wat jullie die van mij dan zouden taxeren.

Ik denk ook dat je hier weinig serieus kan nemen. Er zijn er maar heel weinig hier waar ik serieus over na zou denken om de tekening zelf aan de muur te hangen.
En de rest, tjah oefenen zonder geld te vragen, schijnt niet meer te kunnen

Ik heb jouw pasteltekeningen eigenlijk altijd mooier gevonden dan je grafiet tekeningen De enige reden dat ik nog geen portret besteld heb, is dat ik dan mijn motivatie om door te oefenen weg haal. Helaas schieten pastel en ik nog niet erg op als het over 5 jaar nog niet gelukt is stuur ik je een pm

Maar goed.. Hoe vorm je zelf in hemels naam een prijs voor je tekeningen?? Ik zie zoveel verschil voor bijkomen. En als dat echt rond de 15 euro ligt.. Dan teken ik idd liever voor mezelf

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:47

Die prijs... Daar ben ik ook niet goed in.
Ik weet niet wat eerlijk is om te vragen.

Eerst vroeg ik 10 euro incl. verzenden. Maar omdat het nu zo lang duurt voor ik een tekening af heb, is dat 6,50 incl. verzenden geworden. Ik neem maar een beperkt aantal opdrachten aan.
De tekeningen worden wel op 20 euro geschat, maar dat durf ik er echt niet voor te vragen!

Ik teken ook gewoon gratis voor vrienden/kenissen. daar zou ik nooit geld voor durven te vragen en ik vind het ook onnodig.

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:42

ik dn3ek dat het altijd moeilijk si om een prijs aan je werk te hangen
want de mensen die heel goed tekenen en wel 50 euro kunnen vragen zullen hier ook moeite mee hebben
maar die onzekerheid blijft.
mij moet je ook niet te serieus nemen want ik heb totaal
geen verstand van prijzen, dus dat is net zo.

Nevony: ik vind je tekeningen wel mooi,
maar je meot nog veel oefenen met de verhoudingen.
die kloppen neit helemaal, ook vind ije ogen wat te strip achtig
ze zijn te groot en de lichtbollen zijn ook te groot
waardoor het lijkt alsof ze heel verdrietig zijn.
ik vind de positie van het veulen en de moeder heel leuk uitgezocht ik zou er nog geen prijskaartje aan hangen.

Sonneke : ik vind hem wel mooi getekend.
je hebt een zachte stijl en dat vind ik wel mooi,
je hebt alleen de oren iets te klein gemaakt en de
manen lijken te stro achtig (te hakerig ) +/- 5 euro
je oude tekeningen vind ik wel leuk maar niet echt prijswaardig.

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:06

Naomi21 schreef:
Ik ook weer eens aan t neuzen :

neillo: iid die manen, maar het geheel is niet slecht! Heb je de manen nog bijgewerkt later? Ong 15?

ik ben al bezig met het aan passen van de manen maar ik heb er nog niet zoveel tijd voor gehad dus dat komt nog

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:52

Ook mijn laatste er nog maar even opzetten dan.
Andere taxeren lukt mij niet goed, maar de tekening die mij echt aansprak was die van IcePrincess. Alleen een beetje een lomp paard, maar dat ligt natuurlijk aan mijn smaak en niet aan de tekening.

Afbeelding

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:49

@Myra : ik vindt hem erg mooi alleen de neus misschien iets te groot verder heeft het paardje een hele lieve uitstraling!het lijkt net of ze iets heel interresants ziet : 20 euro (ong.)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:57

Otje_Merlot schreef:
@Myra : ik vindt hem erg mooi alleen de neus misschien iets te groot verder heeft het paardje een hele lieve uitstraling!het lijkt net of ze iets heel interresants ziet : 20 euro (ong.)

Hij heeft gewoon een heel lang hoofd:
Afbeelding
Vind het vooral knap hoe ze de hand en het halster weg heeft gewerkt!

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:28

ok ik zie het al

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:48

Haha, bedankt voor het plaatsen Angelique!

Het hoofd lijkt ook inderdaad iets langer dan op de foto: dat komt omdat het halster niet is meegetekend.

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:13

oeehhh,,,, ik vind hem super
echt heel mooi
het lijkt precies.
ik zou er wel 30 euro voor kunnen geven

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:08

ja, door het halster lijkt het hoofd op de foto korter, maar als je die wegdenkt, klopt de verhouding wel!
Wat ik hiervoor over zou hebben op A4 is 23-25 euro. Je gaat vooruit! Vooral met de manen en details.

Wat ik ook ontzettend knap van jouw werk vind is dat je geen verschil ziet tussen pupil en rest van het oog, maar dat ie wel ontzettend sprekend is dat oog! Daar ben ik dus zo poepie-jaloers op!