Ik liep langzaam naar de richting van de stem, toen m'n telefoon in mn broekzak afging. "oliebol!" Fluisterde ik. Met een enorme zucht nam ik mn mobiel op. "Met Patty" Zei ik op een zeiktoon. "Hej Lieverd." Hoorde ik aan de andere kant. "Momentje." Fluisterde ik.
Ik hoorde de stem niet meer, maar wel rennende voetstappen. "Moment!" Schreeuwde ik door de telefoon. Ik rende voorbij het muurtje en zag Jenny wegrennen. "Jenny, wachten!" Schreeuwde ik. Maar het had geen effect. Ze rende weg, en ik kon haar niet bij houden.
sorry voor het korte stukje, heb echt geen tijd meer.. morgen! xxiezz
Ik rende nog een stuk achter haar aan, maar tevergeefs. Ze was te snel.
Ik stopte, en draaide me om. Kwaad liep ik richting huis. "Hallo?" Hoorde ik ineens. Ik keek om me heen, niemand te vinden. "HALLO?" Hoorde ik weer. Ik keek nogmaals om me heen, en zag m'n telefoon. "OOooo heej!"Zei ik maar snel. "Sorry geen tijd... Ben even achter..." Maar ik kon niet verder met antwoorden. "Patty, ben je er anders drie uur in het park?" Vroeg Ben aan me door de telefoon. Ik zuchtte. "Sorry maar ik kom niet, moet even een vriendin terug pakken. Klein kansje dat ik er wel ben." Zei ik. "Oo ik ben er drie uur, en wacht tot half zes. Tot dan" En Ben hing op.
Ik intresseerde me niet meer in het telefoon gesprek, en liep naar huis. "Ik ben er weer!" Schreeuwde ik door het lege huis. Maar ik kreeg geen antwoord. M'n ma was vast al weg, lekker shoppen. Met een sip gezicht, ging ik op de bank zitten. En de vislucht hing bij me. Ik stonk gewoon onwijs! De vis had ik nog in m'n handen, en ik besloot hem weg te gooien. "Viezerd!" Zei ik toen ik hem in de container deed. "Rot maar lekker weg"
Ik keek naar de vis, die gebroken in de container lag. Een rilling door m'n lijf, liet merken dat ik het ziek vond. Dat Jenny me niet gestuurd had! Ik liep naar boven, en zette de douche aan. Langzaam trok ik al m'n kleding uit, en stapte er onder. De warme druppels over m'n rug, leek als een massage te voelen. De warmte over m'n haren, spoelden me blanco. De vislucht was weggespoeld, het was waar het zijn moest.
Ik waste m'n haren, en spoelde het uit. Ik zette na een tijdje de doushe uit, en droogde me af. M'n haren droogde ik apart af, en ik wikkelde er een handdoek omheen. Ik deed de douche deur open, en liep naar m'n slaap kamer. Ik kleede me aan, en besloot om een rokje aan te doen.
Toen ik alles aan had, keek ik in de spiegel, en vond het me perfect staan! M'n buikje was amper te zien. Met m'n schoenen deed ik niet moeilijk. Ik deed m'n mooie hakschoenen aan, en liep naar m'n bureau. Snel wat make up opdoen, en m'n haren in de juiste positie kammen. Ik was net bezig met m'n haar, toen de huis telefoon ging. Ik rende naar de telefoon, en nam op. "Met Patty" Zei ik. Maar ik hoorde niks. "Hallo? Met Patty?!" Zei ik nogmaals. Ineens hoorde ik een auto remmen met piepende banden, en hoorde een knal. "Bello!" Hoorde ik aan de andere kant. Ik hoorde gelach, en een zachte stem. "Ik heb alles gefilmt." En er werd opgehangen. Tranen in m'n ogen, toen ik aan het telefoon gesprek dacht. Ik was er kapot van! Waarom moest ik weer aan het ongeluk denken? Waarom was Bello er niet meer?
goed stuk weer!!! ga zoo door .. ze moet wel naar ben gaan in het park hoor.. maar dat zei ben door de telefoon .. misschien was ben het wel niet .. je weet maar nooit.. maarjaa iig hoop ik dat het goed komt ...