"Jij trekt je terug voor de wedstrijd van morgen, heb je dat begrepen bitch?" Meredith knipperde met haar ogen. "Rene, je gaat me niet serieus vertellen dat je daarvoor op dit tijdstip hierheen komt he?!"
Rene gaf een duw tegen de deur en pakte Meredith bij haar schouder. 'Ik meen het, dame!" Meredith deed een stap achteruit. "Laat me los of ik ga heel erg hard gillen Rene!" "Is niet nodig meisje, ik ben al wakker! Rene, zou je Mer los willen laten? En willen stoppen met deze achterlijke acties? het is verdomme half 4 in de nacht zeg! Ga iets anders doen dan ons lastig vallen!" Rene liet Meredith los, maar bleef haar aankijken.
"Ik heb je gewaarschuwd he?" Meredith geeuwde. "Rene, als je het niet erg vind ga ik mijn bed in, ik krijg een beetje de kriebels van je en morgen moet ik fit zijn! Goodnight Rene!" Met die woorden draaide ze zich om en liep ze naar het bed terug. "Weg wezen Rene!" Markus sloot de deur en kroop ook weer in bed. "Het moet niet gekker wordeng eloof ik! Gaat het liefje?" Meredith knikte en mompelde:"Ja, het gaat wel schat, ik ben moe, gaan we slapen?" Markus lachte, gaf haar een kus en drukte haar stevig tegen zich aan. Nog voor ze in slaap viel fluisterde ze:"Morgen start ik Checkmate!"
De volgende ochtend was het fris en regende het. Meredith trok haar jas aan, floot de hond en liep snel naar de auto.
Toen ze de auto voor de stal parkeerde rinkelde haar telefoon. "Ja?"
"Meredith!" "Kurt!" De bodscoach aan de lijn. Meredith zuchtte. ze had iets tegen die man. "Ik wil dat je Shutterfly start vandaag!" Meredith sloot de auto af en liep naar de stallen."Shutterfly is kreupel Kurt, dat heb ik gisteren al gezegd, ik rijd Checkmate." "Hoorde je wat ik zei? dan rijd je maar niet voor het team!"
"dat is dan jammer, dat rijd ik niet voor het team vandaag, inderdaad!" Kurt snauwde:"Mooi. dan weet ik dat!" "Sukkel!" Meredith stop te de telefoon in haar jaszak en liep fluitend de stal in. "Hey! Wat een rot weer het Jan?!" Janna lachte en knikte. "Het is inderdaad koud!!" "Hoe is het met Shutterfly?" MEredith ging de box in en klopte het paard op zijn hals."Gaat goed met jou he lieverd?! "
Shutterlfy hinnikte en bedelde om iets lekkers.
"Ik wil Checkamte rijden vandaag Janna!"
"Dan poets ik hem extra mooi mer!"Lachte Janna
De wedstrijd begon met een aantal valpartijen. Meredith zat gespannen op Checkmate naar het parcours van Markus te kijken, Zijn paard struikelde en samen gingen ze onderuit in het natte gras. "MARKUS! LEO!" Meredith sprong van Checkmate af, gaf de teugels aan Janna en rende de bak in. "Markus! MArkus! gaat het?" Markus zat alweer rechtop en glimlachte flauwtjes. "Mer! Ja, ik geloof dat het wel gaat! DAt gras is verdomd glad! Hoe is het met Leo?" LAngzaam liepen ze naar de uitgang van de bak waar Nina met Leo stond. "goed geloof ik! Maar schat ikmoet starten! Duim je voor me?" "Ja, kijk alsjeblieft uit bij die dubbelsprong, dat is krap!" "Ok!"
Checkmate was druk. Na de bewuste dubbelsprong bokte hij ondeugend! "Doe normaal Joey!" Meredith corrigeerde snel en met een reuze sprong kwamen ze over de oxer.
Foutloos kwamen ze door.
Na haar moest Rene als laatste starter.
Hij was snel...heel snel.....en foutloos....ook barrage voor hem dus!
"Succes lieve schat, kijk uit en doe je best!"
Markus knuffelde haar zachtjes en ze steeg op.
Snel ging ze van start en na een snel en foutloos parcours glibberden Checkmate en zij door de finish. Nog wat andere ruiters kwamen maar geen was foutloos...
"Dat was geweldig Mer! Nu Rene nog en dan weten we het!"
Rene galoppeerde flink door. Denver deed zijn uiterste best, maar toen hij de zoveelste klap kreeg was het even genoeg! Hij weigerde de laatste sprong en Rene kwam met een klap op de grond terecht.
Even bleef hij liggen. Het was doodstil op de tribunes. Denver draafde naar de uitgang van de bak en Meredith pakte zonder aarzelen de teugels.
TOen stond hij op en strompelde hij naar de uitgang van de bak. Hij keek rond en liep dreigend op Denver en Meredith af.......