Fading schreef:MarijeR Ik vind je week 4 beter dan je week 5! Alleen enoooorm zonde dat de linker wolf niet scherp is, dat is voor mij een soort vlek die afleid. Verder vind ik het een heeeeel gaaf moment! Je tweede foto vond ik jammer dat hij te ruizig is door de sneeuw. Ik denk dat je met een beetje bewerking dit wel weg zou krijgen! Kan ik wel even proberen voor je.
Dat de linker wolf niet overal scherp is, is een bewuste keuze om de snelle bewegingen te laten zien. Vandaar bewust met de sluitertijden gespeeld en de foto is scherp waar ik hem scherp wilde.
Je zal dit trouwens wel vaker bij mijn foto's tegenkomen, wil dit jaar met mijn fotografie de wat meer creatieve kant op.
Mijn doel dit jaar is dus juist minder de 'cleane dierentuinplaatjes' in mijn wildlife fotografie
Bij de wisenten is juist de sneeuw nog wat extra benadrukt in de nabewerking, is geen ruis. Het sneeuwde daar erg hard en dat beeld geeft het harde en rauwe leven weer van hoe de dieren daar leven.
Maar goed, het is iets waar je van moet houden. Het geeft mij wel veel meer uitdaging in de fotografie.