[FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 23:32

Week 5:

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 23:32

Mijn week 5

Afbeelding

Hele slechte bewerking, ik weet het... Ik hoop mijn bamboo weer aan de praat te krijgen...

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 00:08

Samenvatting week 5 – 2018

Agossie verzamelt hier
Arianne
Athelas
Babette
Bellatrix verzamelt hier
BernetteO
Bo_Y verzamelt hier
caaramel
Calice
cathyenbeau
Cynn verzamelt hier
Fading
Fem
Fientj
Fris
GerdjeHoran
Gianti
Gub
hamsterfan verzamelt hier
Hannemarie
horses_m verzamelt hier
Iselda
jesicaaaa
JewEmm verzamelt hier
kirsten4 verzamelt hier
LoveSenna verzamelt hier
LoveUggs verzamelt hier
magda_90 verzamelt hier
MariaMaaike verzamelt hier
Mariett
MarijeR
Marjoow
MarjanB verzamelt hier
MichieldeM
Murosch
Nayomie verzamelt hier
NESCAFE verzamelt hier
Neverland
Niobe verzamelt hier
Nooor_
Nynkster
Pauley
Quir verzamelt hier
R_emkee
Revanches
rosslover
Sharani verzamelt hier
Talithah
tesseke
xEliesx
xMayo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:36

WEEK 5
Excuses als iets 'bot' overkomt, maar ik geef mijn persoonlijke mening. Uitleg kan ik geven als je dat wil :)

NESCAFE Persoonlijk trekt de plaat mij niet helemaal. Ik had de kat liever met open ogen gezien. Ik vind wel dat er een erg fijn sfeertje over de foto zit, leuk effect.
Hannemarie Ah! Wat een schatje! Alleen zoals ik een paar posts terug zei in het topic vind ik het zonde dat hij niet scherp is. Scherpte vind ik echt het belangrijkste punt voor een foto. Verder vind ik hem wel heel schattig!
horses_m Het is net een soort poster! Vind het wel erg leuk gedaan! leuk om naar te kijken!
MarijeR Ik vind je week 4 beter dan je week 5! Alleen enoooorm zonde dat de linker wolf niet scherp is, dat is voor mij een soort vlek die afleid. Verder vind ik het een heeeeel gaaf moment! Je tweede foto vond ik jammer dat hij te ruizig is door de sneeuw. Ik denk dat je met een beetje bewerking dit wel weg zou krijgen! Kan ik wel even proberen voor je.
R_emkee Toffe plaat! Alleen enkel jammer dat hij een beetje wegvalt door het donkere licht onder. Verder had ik hem misschien iets ruimer onder willen zien!
Marjoow Het moment is echt perfect. Ik weet dat binnenbakfotografie om het zo maar te zeggen erg lastig is qua licht. Maar vind deze erg leuk gelukt.
Fem Oh! wat een leuk idee. Erg leuke foto en erg leuk uitgewerkt!
Gianti Hele toffe plaat!
jesicaaaa De foto is inderdaad niet scherp. En ik vind het eigenlijk niet echt een mooie foto. Het idee is erg leuk, alleen ik vind de uitvoering iets minder!
Mariett Deze vind ik wel mooiere dan die hierboven. Ik vind de scherpte mooi en ik vind het wel een mooi sprekend plaatje!
xEliesx Niet bang zijn om fotos te plaatsen! Is nergens voor nodig. Ik vind het enkel jammer dat de scherpte op de neus niet helemaal is. En ik denk dat ik hem persoonlijk liever in kleur had gezien :)
Sharani Weer een maanfoto, was de maan zo mooi daar in NL dan? :P Ik vind hem niet helemaal scherp dat vind ik jammer. En de plaats waar de maan staat had ik anders gedaan, had hem liever meer bovenin gezien.
MichieldeM Heel gaaf! Ik houd van jou stijl!
kirsten4 Ik bedoel het zeer zeker niet vervelend, maar ik vind je foto's toch meer kiekjes. Bij je week 4 zie ik wel wat scherptediepte wat ik dan wel weer leuk vind. Maar ik zou meer gaan doen in de tuin (als dat gaat) of in een soort van geimproviseerde studio om net wat proffesioneler te schieten!
GerdjeHoran Fijn lensje he! ik vind hem ook nog steeds geweldig <3 Ik vind je foto ook erg mooi! Mooie scherpte en fijne kleuren!
xMayo Hele toffe plaat!!!!!!
Talithah De foto is niet scherp, en ik vind het geen mooie close up. Met welke cameraset fotografeer jij? Dan kan ik je op basis daarvan misschien wat tips geven!
rosslover Mooie plaat! Ik mis alleen net wat scherpte, dat vind ik zonde.
Fientj Ik vind de foto erg donker! Maar het moment is wel erg goed! Verder denk ik ook wat scherpte te missen maar dit kan ook komen doordat de foto wat aan de donkere kant is!
Pauley Erg leuke foto! Lijkt wel een tekening!
tesseke Hele toffe foto! Leuk hondje ook :D
cathyenbeau Jammer dat ik in deze foto net wat scherpte mis! Wel erg leuke foto verder :)
LoveSenna Ik vind de viesjes helemaal niet zo opvallen hoor. Vind het een erg leuke foto!
Iselda Leuke foto maar ik mis idd scherpte! Ook wil ik een tip geven om iets lager standpunt te nemen, dat is sowieso al mooier!
Quir Tof moment! Mooi licht ook!
Athelas Ik mis wat scherpte in deze foto. Ik denk ook door het tegenlicht! Maar ik vind het wel erg mooie kleuren!
MarjanB Hmmm, dit is voor mij meer een kiekje. Vind het idee ook niet helemaal leuk. Sorry maar dat is mijn mening.
magda_90 Ik vind dit weer een beetje een kiekje, vooral omdat er fototechnisch voor mij niet iets bijzonder goed aan is. Ik vind het licht niet mooi, hij is niet scherp, en ik vind de compositie niets. Dat maakt het voor mij een kiekje, niet zozeer om de reden die jij noemt.
Gub Hele toffe foto!
Niobe Vind dit ook een hele mooie plaat!
Nynkster Jammer dat je net wat scherpte mist, verder vind ik het een hele toffe plaat!
Bellatrix Mooie foto, alleen voor mij iets te verzadigd, en misschien net wat krap!
JewEmm Leuke foto, maar hij spreekt mij verder niet aan!
Cynn Het moment is wel goed, maar ik vind de foto te donker en ik mis scherpte.
Nooor_ Leuke foto maar voor mij niet bijzonder.
LoveUggs Hele schattige foto, ik mis alleen net wat scherpte!
Neverland Wauw, heel gaaf. Spreekt me erg aan deze plaat!
Nayomie Hmmm sorry deze spreekt me helemaal niet aan.
hamsterfan Gaaf moment, had hem om een puntje te geven misschien wel iets lichter gezien op de hals!
BernetteO Leuke foto! Zonde altijd he als het grauw weer is... Heb ik straks ook weer last van haha!
Bo_Y Leuke foto maar voor mij niet bijzonder!
Arianne Leuk idee deze foto, maar ik vind de maan niet echt meer opvallen terwijl dat volgensmij juist wel de bedoeling is.
Fris Zonde van de ruiter op de achtergrond, verder vind ik het een leuke foto!
Revanches <3
Calice Leuke foto, alleen vind ik het jammer dat de hond niet kijkt en onscherp is! Verder vind ik het een toffe plaat!
MariaMaaike Mooie foto, mooi licht ook! Erg leuk!
Murosch Foto is niet helemaal scherp, en ik vind de witte waas afleiden. Ook zoals ik al eerder tegen anderen zei vind ik paarden met dekens sowieso eerder een kiekje, omdat er niet echt moeite is gedaan om ze verder op de kiek te zetten.
caaramel Vogels blijven lastig, heb ik hier nu wel door ook! Met welke lens fotografeer je? Dan kan ik je misschien wel wat tips geven!
Babette Zonde van de schaduw, dat maakt de foto voor mij eigenlijk wel minder, omdat je bijna niets ziet.
Agossie Leuke foto, alleen jammer van de schaduw links op zijn hoofdje, en ik had de oogjes wat opgelicht denk ik. Dan komt hij er net wat mooier uit!
[b]

Anoniem

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:37

WEEK 6
Omdat ik de vogeltjes ga missen <3

Afbeelding

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:43

Fading, dankjewel en ik snap wat je bedoelt hoor :j Dit was ook zeker omdat ik ruim een week ziek ben geweest en alleen maar op de bank en in bed heb gelegen, dus toen kon ik ook niks -O- Maar ben het wel met je eens hoor! Vind het ‘s winters alleen ook wel lastig , met dat slechte weer iets moois schieten. Maar wil daar zeker aan werken :j

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:47

Bedankt voor je feedback Fading! Foto was inderdaad net meer af geweest als de hond ook had gekeken :j .

Hele gave foto van een suikerdiefje :+: !

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:04

Jouw vogeltjesfoto is wel héél wat beter dan die van mij, wauw! ;)
Ik gebruik mijn Canon 70-200mm 4.0 lens.
Meer zoom zou welkom zijn, maar dat heb ik jammer genoeg niet...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:11

Fading schreef:
MarijeR Ik vind je week 4 beter dan je week 5! Alleen enoooorm zonde dat de linker wolf niet scherp is, dat is voor mij een soort vlek die afleid. Verder vind ik het een heeeeel gaaf moment! Je tweede foto vond ik jammer dat hij te ruizig is door de sneeuw. Ik denk dat je met een beetje bewerking dit wel weg zou krijgen! Kan ik wel even proberen voor je.

Dat de linker wolf niet overal scherp is, is een bewuste keuze om de snelle bewegingen te laten zien. Vandaar bewust met de sluitertijden gespeeld en de foto is scherp waar ik hem scherp wilde.
Je zal dit trouwens wel vaker bij mijn foto's tegenkomen, wil dit jaar met mijn fotografie de wat meer creatieve kant op.
Mijn doel dit jaar is dus juist minder de 'cleane dierentuinplaatjes' in mijn wildlife fotografie ;)

Bij de wisenten is juist de sneeuw nog wat extra benadrukt in de nabewerking, is geen ruis. Het sneeuwde daar erg hard en dat beeld geeft het harde en rauwe leven weer van hoe de dieren daar leven.

Maar goed, het is iets waar je van moet houden. Het geeft mij wel veel meer uitdaging in de fotografie.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:25

Thanks voor de feedback! :D Bokt upload verkloot kwaliteit, hij is hier donkerder dan de gewone versie. Apart. Maar nog steeds is 'ie dan wel wat donker hoor, helemaal mee eens!, klote binnenbak. haha.
Hij is gelukkig gewoon scherp. Zal ook door het uploaden wel vertekenen.

Ivm de feedback discussie denk ik dat ik daar maar even mee stop. Vond het erg leuk om te geven maar was er veel tijd aan kwijt, als er dan mensen gaan stoppen vanwege goed bedoelde feedback dan hoeft dan van mij ook niet meer zo.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:28

Bedankt weer voor de feedback Fading! Vind het fijn dat er zoveel mensen zijn die de moeite nemen om feedback te geven en tot nu toe kan ik er ook veel van leren als beginner :) Vond het alleen wel spannend om een foto met mijn eigen hoofd te plaatsen afgelopen week ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:30

Dank je wel fading.
Ik snap maar niet waar die onscherpte vandaan komt hoor.. tijdens de nabewerking is hij echt retescherp en dan zie ik hem later hier terug en dan zinkt de moed me in de schoenen -O-
Hij is overigens geüpload via boktupload, maar had geen tijd meer dit erbij te vermelden want het eten stond op tafel :+ als je kijkt op mijn verzamelplek, zie je dan verschil in de foto?

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:32

Fading, bedankt voor je feedback. Het was een zwembad in het land, dus wilde niet zo graag in het gras gaan liggen, maar ik begrijp je punt inderdaad haha. Volgende x toch maar statief, zo laag mogelijk bij de grond, dan maar even een vuilniszak op de grond :+ Zal de scherpte echt zijn door het uit de hand fotograferen en het handmatig scherpstellen moeilijk vinden denk je? Ik had een sluitertijd van 1/125 seconde geloof ik, maar dacht later, bewegende beelden.. Dus misschien ook iets sneller? Hopelijk kun je me weer wat verder op weg helpen!
O, en wat een super leuke foto van die vogel van week 6!!

Cynn, jammer dat je wilt stoppen met de feedback. Ik vind het heel fijn om feedback te lezen, ik neem het ook echt weer mee bij mijn volgende foto's en probeer natuurlijk telkens beter te worden. Al begrijp ik het natuurlijk wel hoor, jammer!

Ik ga deze week een rondje feedback doen, komt later deze week nog even.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:43

Bedankt voor de feedback fading :)

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:40

Het eerste deel van de feedback op week 5
Ik hoop de rest ook nog feedback te geven, maar ik weet niet zeker of ik daar aan toe ga komen

NESCAFE: Ik vind jouw foto’s juist altijd leuk doordat jij wel die ruis durft toe te voegen en dat ook op een goede manier doet. Bij deze foto heb ik nu namelijk het gevoel dat ik net jouw stijl een klein beetje mis. Verder een goede foto en heel mooi gespeeld met het licht.
Hannemarie: Wat een dropje! Ik vind hem wel net een tikje te donker. Maar verder een erg leuke en goede foto!
Horses_M: ik vind hier wel echt veel te veel ruis inzitten. Hij lijkt hierdoor helemaal niet meer scherp…
MarijeR: Bij je week 4 heb je zo goed gespeeld met de beweging van die ene wolf en zo gaaf dat die andere wolf dan zo scherp blijft! Wel vind ik hem erg krap in het kader.
Je week 5 vind ik erg ruig en spreekt mij een stuk minder aan. Maar wel een gaaf onderwerp gekozen.
R_emkee: ik vind het jammer dat hij net niet op ooghoogte is. Dat had hem veel spannender gemaakt!
Marjoow: het is te zien dat je apparatuur moeite had met het licht maar ondanks dat een mooie heldere scherpe foto!
Fem: Jouw foto’s stralen altijd zoveel rust en kalmte uit en ook nu weer.
Gianti: Prachtig! Alles klopt
Jesicaaa: Ik ben er niet weg van.. de maan zit veel te erg in het midden. Probeer te werken met de regel van derden en dan word het beeld al een stuk interessanter.
Marriet: Heel gaaf! De kleuren en de scherpte is echt perfect.
Xeliesx: Knap van je dat je een zelfportret gemaakt hebt! Erg leuk gedaan en zeker vanuit zo’n niet voor de handliggende hoek.
Fading: Oeh wat een leuke foto! Mooie scherptediepte.
Sharani: mooie foto van de maan! Hij is een beetje standaard. Maar je hebt hem wel mooi scherp te pakken gekregen!
MichieldeM: Mooie en heldere landschapsfoto!
Kirsten4: Wat leuk die katten! Je hebt mooi gespeeld met de scherptediepte.
xMayo: Ja rete gave foto natuurlijk!
Talithah: goede compositie, maar hij is niet scherp op de ogen en dat is zonde
Rosslover: erg mooie foto! Ik zou er graag nog iets meer kleur inzien
Fientj: wat zonde van de ruis! Maar een erg gaaf moment heb je te pakken
Pauley: mooie foto en de kleuren zijn fijn om naar te kijken.
Tesseke: Leuk een studiofoto! Wel vind ik de hond zelf nog iets aan de donkere kant. Probeer die wat meer uit te lichten. Zijn hoofd lijkt namelijk donkerder dan zijn lijfje.
Cathyenbeau: Lieve foto! Wel erg jammer dat hij alleen scherp lijkt te zijn op het neusje en niet op de hoofdjes.
Lovesenna: Een beetje aparte kleuren. De hond lijkt erg blauw, verder een prima foto
Iselda: Toch vind ik hem nog goed scherp ondanks dat je hem op 300 mm had staan. Prima foto
Quir: Heb je die echt geschoten zonder lichtsterke lens? Want dat zou je niet denken namelijk! Ik vind het een top foto en de compositie is ontzettend goed. Met welke lens heb je hem dan geschoten als ik vragen mag?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:50

Dank jullie! :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:42

Fading, let's agree to disagree gezien tot nu toe al mijn foto's schijnbaar geen positief woord waard zijn bij jou. :) Hij is scherp op de neus overigens.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:45

@magda, die van mij ook niet hoor :') maar goed, ik ben al blij dat ik foto's kan maken en dat het geen ik sta een uur met een statief bij zonsondergang sta te wachten foto's zijn kan ik nu door gezondheidsredenen weinig aan veranderen. Ik voel me dan ook niet zo aangesproken, want er is juist wel over nagedacht, voorgrond onscherp en achtergrond scherp en daarmee niet een gewoon kiekje.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:47

Dankjewel gerdjehoran voor je feedback klopt idd veel ruis was een grauwe dag dus iso 2400 ofzo :')

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:50

Mwahh ik snap wel dat sommige afknappen vanwege het commentaar. Ik zie dat er bij sommige niks positiefs word gezegd alleen: dit is niet goed, dat is niet goed etc etc. Je kan ook zeggen gewoon zeggen: "dat vind ik iets minder, misschien de volgende keer dit en dat proberen". Dan geef je tenminste tips mee ipv dat er alleen maar word gezegd dat het niks is. :j

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:13

In de afgelopen 5 jaar heb ik veel feedback op mijn foto's gekregen, de ene keer heel positief en de andere keer een stuk negatiever (ook als ik erg trots was op een gemaakte foto). Als je net meedoet aan dit topic dan kan ik het berijpen dat het niet tof is als je negatief commentaar krijgt.
In de loop der jaren heb ik het los kunnen laten, wel wil ik nog wel eens kritischer naar mijn foto kijken als er bepaalde commentaren zijn gegeven :) , maar al met al fotografeer ik voor mijzelf. En ik ben geen type die tijden lang voor foto's maken neemt :) .

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:25

Het is feedback. De mening van degene die naar een foto kijkt. Wat je ermee doet is aan jezelf. Vind jij je foto's prima zo, niets aan doen. Wil je verbeteren? Neem de tips dan voor lief en zie wat je ermee kan doen. Wel heb ik er persoonlijk een hekel aan als er wordt gezegd; "de foto is niet scherp, de kleuren zijn niet mooi" etc. Feedback is wat jij ervan vindt. Dus jij vindt de kleuren niet mooi.

Ik snap dat feedback niet altijd even leuk over komt. Persoonlijk probeer ik ook altijd zowel iets goeds in een foto te benoemen als een tip te geven. Wat voor de een een ongelooflijk goede plaat kan zijn, kan bij de ander over komen als een 'kiekje' (naar woord :'))

Het gaat erom dat jij blij bent met de foto die je instuurt. Wees blij met wat je kunt en instuurt en trots op je eigen werk. :D een mening is maar een mening en via internet kan alles altijd zo naar overkomen.

Ik vind het in ieder geval hartstikke tof dat zoveel mensen de moeite nemen om er iedere week weer opuit te trekken om dit topic bij te houden en in zoveel verschillende foto's en stijlen te zien. +:)+

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:34

week 6

Week 5 was idd niet scherp, maar m'n nichtje is zo'n schatje dat ik het niet kon laten.
Foto was ook al rond half 5 's middags gemaakt, 't begon al te schemeren.

Hier een foto waar ik technisch veel meer tevreden over ben! <3
(ook weer via bokt upload, sorry, gemakzucht...)

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:49

Er is een verschil tussen correcte feedback en geen goed woord er voor over hebben. Met dat laatste zijn er mensen hier al afgehaakt, daarbij is dat gewoon niet tof om te horen.

Ikzelf zal er geen foto minder door plaatsen. Helaas houdt het anderen daardoor wel tegen.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:18

Feedback geven en ontvangen heeft allebei zo zijn eigen moeilijkheden :). In het bedrijfsleven, waar ook veel feedback wordt gegeven, wordt gezegd dat feedback altijd een cadeautje is. Diegene die het geeft neemt de moeite wat te zeggen en zegt dat meestal vanuit een goede intentie. Alleen heeft niet iedereen dezelfde manier van communiceren. Er zijn hele cursussen en boeken over hoe je hiermee om kunt gaan. Probeer het niet te negatief op jezelf te betrekken en zoek naar het positieve erin. Beoordeel zelf op je wat hebt aan de tip/mening die je krijgt zonder te denken dat je dan automatisch iets fout hebt gedaan.

@Fading, leuk om te horen dat je de sfeer leuk vindt in de foto. Dank voor de ogen tip, in dit geval is deze blik heel typisch voor mijn kat maar het is altijd goed hierover na te denken. Zeker als je de foto voor een ander maakt. @GerdjeHordan, leuk om te horen dat jij een stijl ziet in mijn fotografie , dat vind ik een fijn compliment.

Ik ben vanmiddag in Blijdorp geweest en had het geluk het baby neushoorntje Mara eventjes te zien. Ze rende net als een jong veulentje door de bak en het plezier spatte er vanaf. Ook 90 graden omdraaien zat erbij:
Mijn week 6:

Afbeelding