[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:06

Heel erg bedankt voor de feedback! Nu ben ik waarschijnlijk helaas niet heel snel weer in de woestijn in Australië (zeg maar gerust nooit meer, op het prachtige landschap na vond ik het verschrikkelijk) dus kan ik er nog niet écht mee aan de slag helaas.. Ik zal proberen straks ook weer feedback te geven! :j

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:12

Feedback Week 3

Magda_90: Leuke foto! Mooie actie en fijne kleuren.

NESCAFE: Wederom een artistiek beeld zo. Ik vind hem erg geslaagd.

Bellatrix: Hele mooie kat zeg. Inderdaad jammer van de uitsnede maar vind hem verder echt heel netjes qua belichting en scherpte! Heel mooi!

Murosch: Ik stoor me enkel aan het dichtstbijzijnde takje links. Zonder die had het een fijnere winterplaat geweest denk ik. :j Verder prima!

Argai: Heel leuk moment en mooi scherp. Niets aan toe te voegen!

xMaxxiee: Deze vind ik al beter dan de vorige. Wit op het hondje lijkt ook echt wit. Probeer ook hier weer te spelen in je compositie, minder centraal.

Lolleke: Leuk beeld, zeker met die enkele kleur van de vuurtoren!

Maaaarije: Goed scherp op de ogen, had hem alleen iets opgelicht denk ik. Vind hem nu iets te donker.

k_m: Geslaagd reportage! Heel gaaf. De foto van het kantoor vind ik om de een of andere reden ook heel sterk. Je hebt alles heel mooi vastgelegd zonder dat het een vies bloederig geheel is geworden.

Fading: Hele nette foto dit! Mooie kleuren en je achtergrond is hier al veel beter!

MarijeR: Witte vignettering? Heel geslaagd in deze winterfoto. Leuk! Lijkt bijna getekend.

Horserider22: Heel apart. sx

Peca: Had hem al gezien, en deze is heel leuk! Mooie kleuren :D

Calice: Ik vind het mooi dat je de thee zo ziet ‘trekken’ in het glas.

Luckyy80: Qua scherpte en licht lijk je goed te zitten, alleen jammer van de vele reflectie in het oog! Leuke compositie.

Mariett: Mooi! Leuk met de schaduw van kant op haar gezicht.

kirsten4:
Week 1: Let op je afsnede, nu vallen de voetjes van het paard er af.
Week 2: Juiste moment genomen, let hierbij wel op je horizon want die staat nu scheef.
Week 3: Leuke foto! Mooie kleuren, let ook hier weer op je horizon! :)

Shiloh: Prachtige foto. Hij is lekker scherp en helder. Je afsnede vind ik prima hier, dat de pootjes er niet op staan stoort in dit portret niet :)

GerdjeHoran: Ik heb toevallig je before/after gezien in het fotobewerkingstopic. Erg goed gedaan! Het is nu echt een kraakhelder winterplaatje.Top!

Niobe: Creepy! Ze is inderdaad erg apart. Ik stoor me ook niet aan dat het onder de voeten een tikje minder zwart lijkt te zijn (en dan heb ik het ook echt over heel weinig). Ze lijkt nu wel echt ergens op te staan ipv te zweven.

Marjoow: Geslaagde foto! Als ik mag mierenne*ken dan vind ik het alleen jammer van het ene takje dat rechts voor de dromenvanger gaat.

Nayomie: Have kat! Hij mist inderdaad een klein beetje scherpte. Vind de groene ogen wel heel mooi tot hun recht komen in het grijs van de kat. :j

S_imonee: Mooie foto! De sneeuwvlokjes op de achtergrond geven inderdaad een heel leuk effect. Grappig dat je dit beeld eigenlijk een beetje ‘toevallig’ tegen kwam.

horsesm: De kleuren vind ik wat te hard, te geel/rood. Komt misschien door het tijdstip?

pradadaan: Toch heel mooi gelukt, juiste moment én goed scherp!

Rosslover: Wat een lieve foto, volgens mij ligt je scherpte alleen net een stukje te ver naar achteren.

Lynn85: Aan die grote oren te zien is dit een corgi? :P heel leuk, vind dat licht van achteren echt heel gaaf!

IsaCalixa: Leuk dier, prima foto zo :D

Gracezellaa: Heel gaaf, mooie foto!

xmichxrocky: Leuke pony! Het lijkt alsof de scherpte zich net meer op de borst bevind dan op het hoofd, maar in dit tempo is het ook kwestie van oefenen oefenen oefenen om daar snel op te reageren.

Eefsel2109: Aww <3 wat lief. IK had hem in de nabewerking nog ietsje opgelicht, maar hij is wel mooi scherp op het hoofd.

_Bitje_:
Week 2: Mooi scherp, oogt alleen iets te gelig.
Week 3: Ik vind hem ook heel leuk, mooi scherpgesteld en fijne bokeh.

Paard_Aap: Het zijn net allemaal lichtjes. Mooie foto, vind het erg apart hoe de scherpte verloopt naar het einde.

Revanches: Ontzettende lieve en mooie foto <3 niets op aan te merken.

Appelstroop: Ik had er hier voor gekozen om d.m.v. het spelen met oplichten de kleuren van het busje echt goed tot zijn recht te laten komen. Nu oogt het geheel nog wat grauw en saai.

Fem: Prachtige foto! Wat een heerlijk beeld. Had zelf misschien stiekem nog de boei in het water weg gepoetst.

Fristilover: Leuke foto, niets op aan te merken. Ik ben zelf niet zo van in de zon fotograferen maar snap waarom je dat in dit geval wel hebt gedaan.

caaramel: Wat een lief beeld, mooi hoe de zon met de haartjes op de buik speelt van beide pony’s. <3

CrazyIris: Misschien extreem, maar vind het nou ook niet onnatuurlijk ogen. Mooie foto!

Asselruiter: Foto’s met emotionele waarde zijn ongeacht alles gewoon top. :) Geweldig dat hij over zijn angst heen komt!

Laura_Stella: Jammer van het lens flare bolletje, zonder had hij voor mij perfect geweest. Prachtige kleuren!

tivara: Je compositie is leuk, maar vind het contrast net iets te hoog. Zachtere kleuren hadden de foto wat meer een geheel gemaakt.

CastaMickey: Gaaf moment, vogel springt er alleen net niet lekker uit en mijn oog valt er meer ‘toevallig’ op omdat hij wegvalt in de achtergrond.

Gub: Heerlijke foto, mooie gezichtjes! Misschien had ik in de nabewerking de sterretjes iets meer contrast gegeven.

Jespri: Wat een super stoer ponytje! Heel leuk deze foto.

xniieeenke: Ik vind dit wel wat mysterieus hebben, een aparte keuze om de foto zo zwart/wit en donker te hebben. Origineel, vind het echt wel wat hebben!

Tigress: Mooie foto, misschien had hij er nog meer uitgesprongen als hij een tikje helderder was.

Sanne_com: Fijne blackphoto, ook leuk zo een iets lager standpunt.

Biebz: Foto lijkt niet helemaal scherp op het kopje, maar vind de kleuren en het vervaagde aan de onderkant wel wat hebben.

Hamsterfan: De foto oogt hier ook iets teveel verscherpt. Probeer niet te verkleinen via flickr! Gewoon altijd voor ‘original’ kiezen. (Want volgens mij, als je al voor iets anders kiest bijv Large gaat hij er zelf ook al aan kloten)

LoveSushi:
Week 2: Had denk een tikje meer van de onderkant af gehaald bij deze foto.
Week 3: Echt zo’n foto voor bij een creepy verhaal. Ik vind het wel wat hebben dat je niet goed ziet wat het is (ik dacht eerst..auto? maar nu ik beter kijk zie ik dat het een tram is.)

Joysieee: De kleuren vind ik hier iets te hard/licht.

rosslover: Oogt hier niet helemaal lekker scherp op het oog. Jammer, want vind het leuk dat je een deel manen en knotjes ziet!

Ismy: Wat een leuke foto! je straalt, vind de kleuren erg mooi bij elkaar passen.

Deetjeeuh: Leuke foto, leuke pose en mooi met de bloemen op de voorgrond. Je staat hier in de zon, maar zie niet veel storende schaduwen dus je komt goed weg op deze locatie!

EskeGirl: Had scherpte op het lontje bij deze foto mooier gevonden, wel gaaf dat je nog stukken kaars ziet aan weerszijde.

Joeluna: Ik vind hem heel mooi winters, lekker scherp maar niet té. Prima foto!

JewEmm: Delft <3 Mooie foto! Niks op aan te merken.

Ingvild: Scherpte ligt volgens mij meer op het neusje dan op de ogen. Dat is jammer. Had hem nog iets opgelicht om hem frisser te maken.

Its_Juliaa: Wat een heerlijke foto! Ze kijkt inderdaad zo van ‘heb je haar weer met die camera :+’ zo kon mijn hond ook kijken :’) Je achtergrond vind ik erg interessant..lijkt wel roterend? Prachtige kleuren. Gewoon geweldig. Ik zie nu je before en after. Heel gaaf dat je dit zo in de nabewerking weet te doen. TEACH ME :’)

jesicaaaa: Jammer dat hij zo donker is! Foto pakt me daardoor niet zo.

cathyenbeau: Ik mis een beetje scherpte op de ogen lijkt het hier. Had misschien ook nog een tikje lager gaan zitten. Verder prima.

———

Feedback Week 4:

CastaMickey: Heel gaaf deze! Mooi moment.

magda_90: Hij is goed scherp! Misschien wat grauwig.

Luckyy80: Moi beeld zo door de bomen heen, ik zie alleen niet goed waar hij scherp is. Helemaal rechts? Had het takje voor de zon denk ik beter gevonden.

Murosch: Ik mis hier ook wat scherpte geloof ik. Vind je kleuren wel lekker winters.

Maaaarije: Wat een superleuke foto! Heerlijke kleuren ,mooi scherp. Echt geweldig!

horserider22: Vind je compositie verder prima. Kleuren zijn inderdaad niet zo sprekend.

Biebz: Mooi! Goed scherp en juiste belichting.

Peca: Wat is ze wit! :’) Hahaha. Prima foto verder, mooie nabewerking qua kleuren.

Mariett: Mooie foto, fijne sfeer!

Fading: Wat lief!! Prachtige foto. Zou een valentijnskaart moeten worden.

Caaramel: Wat een toffe double exposure! Heel gaaf gedaan.

Pradadaan: Mooie artistieke silhouet foto. Niks op aan te merken!

Bellatrix: Ik zei het hierboven al. Vind deze foto van Faery echt heel mooi. Mooi scherp, ze ziet er lekker fluffy uit. Je belichting is mooi. Top!

ZO hehe.. ik was m’n lijstje kwijt :+ nu alles maar gelijk gedaan!
Grappig om te lezen over mijn week 3 dat de meeste toch mijn irritatiepunt (de rommelige gordijnen) juist wel goed bij de foto vinden passen! :P

En dan die van mij:

Week 4:

Afbeelding

Ik heb deze week gefotografeerd bij een stalgenoot die een eigen bedrijfje begint in paardenmassages. Heel iets anders dan ik gewend ben, vond het best lastig om de juiste momenten te kiezen!

Mijn sluitertijd was hier ook echt veeel te laag..foei! Ik ben verrast dat hij scherp is :')

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:15

Bedankt voor de feedback allemaal.
Ik hoop dat ik er deze week nog aan toe kom om mijn feedback van week 2 af en te maken en die van week 3 ook te doen.

Het gaat inderdaad om een hond, een Welsh Corgi Cardigan inderdaad :)
Het licht werd achter de hond geplaatst en zo kon ik een foto maken met een randje licht rond de hond. Enkel bij de neus is het randje niet vol, dat wil ik nog een keer beter proberen, als ik weer in de gelegenheid ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:45

Dank je Jespri, ik vind het soms nog lastig om snelle paarden te fotograferen, zeker mijn bliksemsnelle paardje :Y) z voortaan kijken of ik meer door mijn knieën kan zaken bijvoorbeeld.

Dankje Yessica! En je weet wat ik van jouw foto vind +:)+ super gedaan hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:09

Bedankt voor de feedback allebei, leuk om te horen! :D

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:18

Sicayes Ja klopt de zon ging bijna onder vandaar dat het zo oranje is geworden.. ik wou het persoonlijk weghalen maar de klant vond het juist erg mooi vandaar dat ik het zo gelaten heb ;)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:35

[FK] [FOTO] Het begin van 'Nienke D.J. fotografie'
Pfff, hier moet ik uit kiezen voor week 4 wat gaat dat rot worden... XD vind een paar veel te leuk om tussen te kiezen (vooral van de lcuht en de laatste)

Reactierondje week 4:
CastaMickey wat een gave foto! Krachtige vogel :wow:
magda_90 idee is geniaal, maar ik vind toch dat het niet heel erg veel uitstraling heeft :o
Luckyy80 wauw. het lucht valt heel goed in, en rechts zie je duidelijk dat er zeker goede scherpstelling is!
Murosch de tak verkleurt wat groenig, is dat in het echt ook zo? maar het is wel echt heeeeel mooi gekozen, zeker.
Maaaarije ehm, dit is gewoon mooi. de kleuren zijn heel sterk, de achtergrond niet te druk, mooi!
horserider22 helemaal met jou eens, maar daar los van is het wel mooi.
Biebz wat een dotje! leuke foto ook, precies lekker op het eet momentje haha.
peca is heel licht, maar wel echt heel mooi!
Mariett toffe foto, goed licht :)
Fading wat. ont-zet-tend. LIEF.
caaramel ziet er gaaf uit, zeker! goede edit.
pradadaan manen rechts zijn wat gek, maar goed wat een prachtig ding!
Bellatrix goede foto! *-:) dat koppie, onbetaalbaar.
Sicayes mooi hoor! niet echt veel commentaar, ik vind er niet heel veel spectaculairs aan maar goed, dat is toch ook niet altijd nodig? ;) ziet er iig goed uit.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:35

Pradadaan, Peca en Sicayes, dank jullie wel voor de feedback. Scherpte is van veel factoren afhankelijk en ik probeer scherpte bewust in te zetten danwel juist onscherpte te gebruiken. Soms hoeft er in een foto niets scherp te zijn, er zijn fotografen die bewust onscherpte gebruiken om een beeld neer te zetten.

Ik twijfelde een beetje over deze omdat je misschien niet meteen kan zien wat het is. Maar bijgaand mijn week 4:

Afbeelding

Over twee weken heb ik weer wat meer tijd en zal ik ook feedback geven.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:03

xnienke ik zou voor 6 gaan, de rest is nogal gewoontjes.

Nescafe mooi! Rustgevend zoals wel vaker bij jou, fijn om naar te kijken vaak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:11

NESCAFE schreef:
Pradadaan, [naam] en Sicayes, dank jullie wel voor de feedback. Scherpte is van veel factoren afhankelijk en ik probeer scherpte bewust in te zetten danwel juist onscherpte te gebruiken. Soms hoeft er in een foto niets scherp te zijn, er zijn fotografen die bewust onscherpte gebruiken om een beeld neer te zetten.

Ik twijfelde een beetje over deze omdat je misschien niet meteen kan zien wat het is. Maar bijgaand mijn week 4:

[ Afbeelding ]

Over twee weken heb ik weer wat meer tijd en zal ik ook feedback geven.

Ja dat klopt, het kan soms echt een toevoeging hebben. Ik zie wel gelijk wat jou week 4 is :) leuk gedaan!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:25

Week 4

Ik maak ook weinig van dit soort foto's. Ik heb weinig tijd om nog te fotograferen voor zondag, daarom zend ik deze toch maar in. Zaterdag op pad geweest voor nieuwe decoratie in huis en dat moest met het mooie zonnetje in huis toch even vastgelegd worden.
De scherpte is helaas niet op de plek waar ik hem hebben wilde (midden van de bloem).

Instellingen: Canon 70D, 18-55mm lens, 44mm, ISO 400, 1/320sec, F7.1

Afbeelding

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:30

Iedereen heel erg bedankt voor al het commentaar!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:45

De helft van de lijst aan feedback, ik ga proberen zo snel mogelijk de andere helft ook te doen! Vind het soms nog best lastig om feedback te geven, zeker aan de mensen die al veel verder zijn met fotografie dan ik (eigenlijk iedereen wel dus := )

Agossie: Op zich niks mis met de foto technisch gezien, maar bij zo'n koor krijg ik een heerlijk gevoel van binnen (als het een beetje een goed koor is ;) ) Dat gevoel wil ik ook in de foto terugzien en dat doe ik nog niet echt. Het is nu 'gewoon' een foto van een paar zingende mensen in de kerk. Er valt denk ik nog meer uit te halen qua sfeer, maar ik hou dan ook van klassieke koren! <3
Appelstroop: Ik vind het een beetje een gekke foto, zo'n halve bus.. Een beetje grauw ook.
Argai: Mooie compositie :j Qua belichting valt hier nog wel winst te behalen.
Asselruiter: Ik had toevallig het verhaal erbij gelezen, en dat vind ik wel mooi! Verder is de foto technisch gezien niet superspannend.
Bellatrix: Wauw, weer zo'n prachtige foto! Kom mijn kat ook maar op de foto zetten als je wilt, ik ben fan van je foto's! :j
Biebz: Ik vind het blauw iets te ver doorgaan op het gras, maar verder supermooi!
_Bitje_: De tak is te centraal gepositioneerd vind ik. Sommige delen zijn scherp en andere delen weer niet..
caaramel: Superlief!
calice: Tof!! Hele gave foto van zoiets simpels als een kopje thee. Die achtergrond erbij vind ik ook heel gaaf. Het enige is dat het oor een klein beetje wegvalt, maar dan ben ik echt aan 't ingaan op de details.
cathyenbeau: De horizon is scheef en de poten van de hond vallen er af. Verder vind ik de belichting niet top en zijn de ogen niet helemaal scherp.
CrazyIris: Oh, wauw!
Deetjeeuh: Heel mooi! Je had evt. met nabewerken de lucht nog wat blauwer kunnen maken, maar dat is niet per se nodig..
Eefsel2109: Heel lief!
EskeGirl: Heel mooi, ik had liever nog een iets groter deel van de kaars gezien.
Fading: Een beetje een standaard compositie, maar wel heel mooi! :j
Fem: De bergen vind ik iets te ver op de achtergrond liggen en de steiger? te aanwezig.
FristiLover: Leuke foto! Kleuren mogen van mij iets feller maar dat is smaak.
GerdjeHoran: <3
Gracezellaa: Mooie foto, maar de kleuren mogen er van mij nog wel meer uitspringen bij de gebouwen.
Gub: Super, kan zo in een tijdschrift!
hamsterfan: Mooie foto!
horserider22: Ik heb niet echt idee waar ik naar aan het kijken ben, iets met de zon.. Maarja..
horsesm: De ogen mogen van mij nog iets aanweziger. Ze spreken wel, knap gedaan!
Ingvild: Mooi zo die achtergrond, alleen valt het poesje nu wel een beetje weg, hij mag iets aanweziger.
IsaCalixa: Gaaf!
ismy: Technisch een goede foto, maar ik vind hem toch niet écht geweldig, er mist nog een stukje 'sfeer' denk ik.. Moeilijk uit te leggen.
Its_Juliaa: Dat draaierige vind ik een beetje gek, en de horizon staat scheef. Kleuren passen wel heel mooi.
jesicaaaa: De kat valt niet echt op in dit plaatje en de kleuren zijn wat donker.
Jespri: Mooie compositie, jammer van de lucht.
JewEmm: Ik vind het raar om schuin tegen de gebouwen aan te kijken, verder vind ik de kleuren prachtig!
joeluna: Er gebeurt te weinig vind ik.. Er mag iets meer actie zijn van mij.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:17

Graag gedaan allemaal!
Ik hoop dat ik niet al te kritisch ben :o
Maar ik probeer iedereen een bruikbare tip te geven :+

Anoniem schreef:
Dank je Daniëlle voor je feedback! :D

Deetjeeuh schreef:
Dankjewel Danielle!

xniieeenke schreef:
Danielle, bedankt!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 06:08

CastaMickey schreef:
Bellatrix: Wauw, weer zo'n prachtige foto! Kom mijn kat ook maar op de foto zetten als je wilt, ik ben fan van je foto's! :j

Wat een mooi compliment! :* En ik kom graag hoor. :D

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:55

Week 4

Deze week even een oude foto, als ode aan mijn hondje. We hebben hem gister in laten slapen, en we zijn er echt kapot van... |(

Sometimes loving means letting go...
Afbeelding_DSC0477bw© by Maxime Willemsen, on Flickr

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:36

Sterkte! :(:)

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:38

Heel veel sterkte Y;(

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:22

Sterkte xMaxxiee! Y;(

Mijn week 4

Lekker op vakantie geweest, heb er van genoten en mijn camera niet veel bij de hand gehad, maar toch een foto die wel weergeeft hoe lekker het was {:} genomen met mijn mobiel vanuit een rijdende auto :+ maar soms zijn dat wel de leukere foto's.

Afbeelding

Bedankt iedereen voor de feedback!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:32

Bedankt voor de feedback! :D

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:38

Sterkte xMaxxiee :(

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:27

Heel erg bedankt voor alle feedback :D .
De achtergrond van de thee was aan de ene kant misschien mooi geweest als hij donker was, maar ik vond het label ook zo fris dus vandaar dat ik voor wit koos.

Veel sterkte xMaxxiee :(:) .

Week 4:
Afbeelding

Ben momenteel aan het experimenteren met natuurlijk licht en binnenfotografie :) .

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:01

Dankjulliewel allemaal!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:00

Sterkte Maxxiee!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:00

Mijn week 4

Afbeelding

Ietsje verscherpt door flickr. Vanmiddag heerlijk gewandeld in een klein natuurgebied in de buurt, het was nu tenminste mooi weer :D