Magda- je hebt gelijk, mijn ISO stond bij de gebruikte foto voor de scherpe takken+lucht eigenlijk te hoog. Ik heb het nog geprobeerd een beetje te temperen in lightroom maar ben dan bang dat het te plastic wordt.

Glenstorm: Binnenbakfoto’s blijven echt..the bane of my existence. Het blijft lastig, zeker als je zoals bij de meeste events met dieren niet mag flitsen. Desalniettemin vind ik je foto goed gelukt, het paard staat mooi en krachtig in beeld. Jammer dat de ruiter net haar ogen dicht heeft. Persoonlijk had ik iets meer van de hindernis op de foto gezet. Als je de foto ook iets oplicht komt het paard net een tikje beter uit de verf.
taarss: Ik mis hem nu al, die kerstboom.. maar dat terzijde; ik vind je bewerking wel mooi bij het nostalgische beeld passen. Jammer van het takje dat net nog voor het klokje hangt aan de onderkant. Misschien als je de bovenzijde van het klokje iets meer in de slinger had verstopt dat het ook net iets mooier had uitgekomen (ook met dat krasje op de klok). Statief maakt het je de volgende keer misschien inderdaad wat makkelijker.
JewEmm: Ik vind het licht in de rechter hoek (maan of een lampje?) teveel afleiden van het prachtige scherpe beeld van de kerk. Nu wil ik telkens naar de kerk kijken maar zie ik in m'n ooghoek dat lichtje dus dwaal ik af.
Suuzels: Ik vind zo'n achtergrond wel wat hebben..maar ik denk dat het topje van het model iets teveel afsteekt waardoor het net niet lekker kijkt. Ik had het model denk ik iets minder ruimte links gegeven zodat je lekker doorkijkt naar rechts met dat repeterende patroon.. hmm. Moeilijk om hier feedback op te geven daar ik zelf ook niet bijzonder ervaren ben met het fotograferen van mensen maar misschien heb je er wat aan

Gracezellaa: de druppels zijn prachtig maar de compositie is nog wat rommelig. Als je het blaadje iets meer ingezoomd was en naar rechts stond - zonder de storende voorgrond had het al weer heel anders geweest. Blijven oefenen!
Murthul: Ik heb ook een Canon