[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:11

Bedankt voor de feedback tot zover!

Magda- je hebt gelijk, mijn ISO stond bij de gebruikte foto voor de scherpe takken+lucht eigenlijk te hoog. Ik heb het nog geprobeerd een beetje te temperen in lightroom maar ben dan bang dat het te plastic wordt. :=

Glenstorm: Binnenbakfoto’s blijven echt..the bane of my existence. Het blijft lastig, zeker als je zoals bij de meeste events met dieren niet mag flitsen. Desalniettemin vind ik je foto goed gelukt, het paard staat mooi en krachtig in beeld. Jammer dat de ruiter net haar ogen dicht heeft. Persoonlijk had ik iets meer van de hindernis op de foto gezet. Als je de foto ook iets oplicht komt het paard net een tikje beter uit de verf.

taarss: Ik mis hem nu al, die kerstboom.. maar dat terzijde; ik vind je bewerking wel mooi bij het nostalgische beeld passen. Jammer van het takje dat net nog voor het klokje hangt aan de onderkant. Misschien als je de bovenzijde van het klokje iets meer in de slinger had verstopt dat het ook net iets mooier had uitgekomen (ook met dat krasje op de klok). Statief maakt het je de volgende keer misschien inderdaad wat makkelijker.

JewEmm: Ik vind het licht in de rechter hoek (maan of een lampje?) teveel afleiden van het prachtige scherpe beeld van de kerk. Nu wil ik telkens naar de kerk kijken maar zie ik in m'n ooghoek dat lichtje dus dwaal ik af.

Suuzels: Ik vind zo'n achtergrond wel wat hebben..maar ik denk dat het topje van het model iets teveel afsteekt waardoor het net niet lekker kijkt. Ik had het model denk ik iets minder ruimte links gegeven zodat je lekker doorkijkt naar rechts met dat repeterende patroon.. hmm. Moeilijk om hier feedback op te geven daar ik zelf ook niet bijzonder ervaren ben met het fotograferen van mensen maar misschien heb je er wat aan :)

Gracezellaa: de druppels zijn prachtig maar de compositie is nog wat rommelig. Als je het blaadje iets meer ingezoomd was en naar rechts stond - zonder de storende voorgrond had het al weer heel anders geweest. Blijven oefenen!

Murthul: Ik heb ook een Canon := :')

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:19

magda_90 schreef:
Zul je zien Suuszels, herkenbaar. :')

taarss, voor jou inderdaad, foutje. :)
Al doende blijf je leren! Als de boom er nog staat, ben ik benieuwd naar poging 2. :j

Die staat er jammer genoeg niet meer :(

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:25

Maar gelijk wat gedaan met de feedback, oja oeps ik was eigenlijk bezig met mijn huiswerk := Maar vinden jullie hem zo beter?
Afbeelding

Sicayes

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:32

Zo vind ik hem veeeeeel rustiger Suuszels +:)+

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:34

JewEmm bedankt voor je feedback, ik zie het nu ook inderdaad! Je brengt me weer op ideeën, dankjewel :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 16:35

Persoonlijk vind ik je eerste versie mooier. :j Ik vind dat felle juist mooi afsteken tegen de achtergrond en verder vind ik hem fijn kijken. Deze hierboven vind ik juist net iets minder. Kwestie van smaak, denk ik.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:37

Ik denk dat het inderdaad een kwestie van smaak is dan :j
Ik vind denk ik ook de eerste versie beter hoewel ik mij wel een beetje stoor aan het contrast in het tshirt.

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:45

Sicayes, bedankt voor je kloontips. Ik heb gebruik inderdaad ook kloonstempel en daarna soms nog retoucheerpenseel. Nog niet gezien dat ik bij kloonstempel ook een zachte brush kan kiezen. Ga straks eens ff kijken.

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:53

JewEmm schreef:
MZorro - Hahaha, dit is echt een toffe foto! Toch jammer dat z'n kin er niet op staat. Meer afsnijden van onderen, of onder juist meer ruimte geven, zou het nog sterker maken denk ik.

Bedankt voor je feedback! Meer ruimte onder ben ik helemaal mee eens, hij is zo genomen dus nu gaat dat even niet meer, maar ik moet echt wat meer tijd gaan steken en na gaan denken in en over mijn composities. Als je hem verder zou afsnijden, zou je dan door de neus heen gaan?

En ook heel erg bedankt voor de andere feedback, die ik niet gequoted heb!
En die maanfoto is echt supergaaf! Heel mooi gedaan!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:46

Allereerst allemaal bedankt voor de feedback! :) Ik heb inmiddels de foto aangepast en het storende licht rechtsbovenin weggehaald :) Iets met lui zijn en het gewoon niet willen de eerste keer.. Haha!

Ik ga het proberen een beetje bij te houden door elke keer op nieuwe foto's te reageren, dat is voor mij denk ik makkelijker dan in 1 keer heel veel :)

Dus van week 2:

glenstorm: Het lijkt of er wel wat ruis inzit, maar voor een hele donkere binnenbak vind ik het wel al heel knap dat die verder wel scherp toont! Het paard lijkt alleen wat donker waar de rest van de foto juist wat te licht lijkt.

Sicayes: Wauwwauwwauw! Wat ontzettend gaaf gedaan zo zeg! Heel mooi zo, ik heb best een tijdje gekeken en dacht al, hoe krijg je dat zo voor elkaar. Maar dus 2 foto's. Dan nog vind ik het een knap staaltje fotografie en bewerken!! :))

taarss: Leuke foto! Ik kan alleen niet heel snel vinden waar die nou op zijn scherpst is. Misschien net op het iets overbelichte deel op het klokje? Wel een leuke foto met verschillende voorwerpen, leuk zo!

JewEmm: Nette foto, niet veel op aan te merken.

Suuszels: Nette foto ook, ik vind het zelf alleen wat 'spannender' als het model niet zo in het midden staat. Maar verder niets op aan te merken. * Aaah, 2e foto, ja ik vind hem zo ook mooier :j *

Gracezellaa: Ik vind het een hele leuke foto! Knap dat je hem toch mooi scherp hebt en de belichting vind ik zo ook mooi :)

Zo, nu mijn foto's van vandaag eens even bewerken en kijken of ik die plaats of van de week nog een keer erop trek. Haha!

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:47

@ MZorro: Je zou dan inderdaad door de neus heen gaan, maar dan ligt de focus op kijken nog meer op z'n leuke ogen. Zo stoort het op dit moment ook niet echt dat z'n horens er maar een beetje op staan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:54

Mijn camera ligt bij de cameraboer om schoongemaakt te worden :D Dus, bij deze een foto van vorige week :)

Afbeelding

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:12

t/m de K gedaam rest komt zo. Moeilijk weer om feedback te geven zeker met zoveel.

Agossie : Leuk model zeg, en erg leuke foto. Deze heeft voor mij geen wauw effect maar zeker een nette foto.
Asselruiter: Netjes gespeelt met scherpte en diepte zo met die bleom ervoor. Vind hem verder niet heel sprekend omdat het voor mij niet direct duidelijk is wat voor onderwerp het is dat scherp is.
Astor: Mooi zo in zwart/wit, persoonlijk had ik nog wat meer ruimte willen zien aan de linker kant waardoor het wat minder centraal word.
Babel: Erg mooie foto, de blik van de hond en de glans in de ogen. Erg netjes
Bellatrix: Ben zelf niet zo van de vuurwerkfoto’s, maar vind deze erg sfeervol.
billionache: Vind het achter de hond iets te wit, hond had ik liever de camera in zien kijken.
binky: Mis wat scherpte in deze foto, voor mijn gevoel zijn de takken scherp ipv de kat.
Brechtjee: Wauw!!
Bumblehorse: Leuke foto zo in de sneeuw, ik had zelf alleen wel het paaltje weggehaald en het draad.
caaramel: Sfeervolle foto, had alleen liever het onderwerp wat minder centraal mogen zijn.
calice: Super leuke foto, plezier straalt er vanaf.
cathyenbeau: Netjes qua scherpte, verder ben ik niet heel erg van de vuurwerkfoto’s dus vind moeilijk om commentaar te geven.
Carolaaxxxx: Bij mij lijkt het of er een soort gloed over de foto zit. Wel erg goed moment, lekker alert en vrolijk.
crazy_horses: Wauw!!
CrazyIris: Leuke foto, lekker scherp
Crazymel: Leuk model en heerlijk zo in de sneeuw, mis alleen best veel scherpte.
Dandy200: Mooi zo’n closeup, jammer alleen dat de tastharen aan de onderzijde voor een deel er niet op staan.
Deetjeeuh: Erg gaaf
_Elke: Mis wat scherpte, vind de kleur van deze foto wel heel sfeervol.
EskeGirl: Sprekende foto, jammer alleen dat het hoofd word afgesneden van het model.
Fellow: Leuk zo qua scherpte/diepte.
femmelz: Mis in de foto een wauw effect, vind hem niet heel intressant omdat er niet echt een onderwerp is als je me begrijpt.
G_entle: Mooi sfeerplaatje, ik zou hem zelf iets lagen nemen.
glenstorm: Mooie sprekende foto, paard is lekker alart en mooi scherp.
Gracezellaa: Erg leuk
Gub : Ik ben nooit van de vuurwerk, maar vind deze erg mooi.
Hanna_94 : Mooie foto zo, erg leuk moment niets op aan te merken.
HeavensLove : Mooi zo met dat zijlicht, voor mijn gevoel ligt de scherpte alleen maar bij de borst dan bij het hoofd.
hilly200 : Gave sprekende foto, mooi dat hij niet zo centraal is, jammer alleen van het bruine op de achtergrond.
horserider22: Sfeervolle fijne foto.
Iejoorr: Mis wat scherpte in de foto, wel fijne kleuren zo.
Ingvild: Gaaf!!
Irene96: Erg mooie zachte foto
it_is_me: Netjes zo vooral de scherpte, vidn hem alleen net iets te centraal.
ismy: Wauw erg gaaf, jammer alleen dat de bovenkant van haar haar wegvalt.
Jespri : Mooie foto en sfeer, geen commentaar verder op.
Jessica_1998: Vind de hond iets aan de donkere kant waardoor mijn aandacht snel weg is van de foto. Mis ook wat scherpte.
JewEmm: Wauw!!
jilinda: Persoonlijk houd ik wel van straatfotografie, alleen vind ik het intressanter als er ook mensen op staan, leuk plaat maar niet bijzonder.
joeluna: Haha erg leuk, mooie met die blauwe lucht.
Jolijnn: Erg netjes, mooie kleur en scherpte.
jooproo: Erg gave foto, kan er naar blijven kijken
Joysieee: Mooi scherp en sprekend.
juliaka: Jammer van die schaduwstrook achter de ganzen, wel leuk moment van die rechtergans.
Kanzi : Erg leuk gedaan zo, leuk met die bokeh op de achtergrond
k_m : Mooi, niets op aan te merken
Killyenn: Mooie plaat, en kleuren
KimdeGroot94: Leuk foto, niets op aan te merken (ben wel benieuwd hoe die ik kleur zou zijn)
_Kiki_ : Nette foto, zou alleen het zwart aan de onderzijde en linker zijde iets minder willen zien.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:13

MB_foto en Ash_ Bedankt voor jullie feedback. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:40

taarss schreef:
magda_90 schreef:
Zul je zien Suuszels, herkenbaar. :')

taarss, voor jou inderdaad, foutje. :)
Al doende blijf je leren! Als de boom er nog staat, ben ik benieuwd naar poging 2. :j

Die staat er jammer genoeg niet meer :(

Zet hem terug. -O- :')

Suus
Qua kleuren vind ik hem nog steeds niets, sorry. Dat roze blijft fluorescerend, wellicht de volgende keer een bruingetint shirtje?

Marjoow
Heel mooi zo, mooie omlijning van de rug, tegenlicht en de bokkeh. Iets minder is wellicht het draad erbij.
Verder gewoon een mooie foto. :j

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:42

Iedereen vast bedankt voor de feedback. :D Vanavond zal ik tijd nemen voor feedback van iedereen!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:48

2de deel

LauraBloem: Hij lijkt erg verscherpt, is dit ook zo? Kan aan mijn beeld liggen, zou de foto ook wat lager genomen willen zien.
laurajoy15: Erg gaaf!
Leonyr: Altijd al fan van je foto’s maar deze is ook weer erg gaaf.
Lipydo: Heel mystrieus, erg leuk!
LinSa: Mis wat scherpte in het gezicht, kleuren van de foto vind ik wel erg gaaf.
LOVESUSHI: Had het hert wat scherper willen zien, wel erg leuke en mooie plaat.
magda_90: Leuk idee zo! Ben alleen wel snel uitgekeken bij deze foto weet niet zo goed waarom.
manonfleur : Vind de hoek waaruit de foto is genomen minder, de schaduw op het hals van het paard word zo heel zichtbaar. Wel mooi moment vas gelegd.
Manou_xxx: Wauw
MarBri : Super lief genieten van de sneeuw, nette foto niets op aan te merken
marijepagter: Erg leuk, heb alleen het idee dat de pootjes scherper van dan het hoofdje
MarijeR: Super foto, mooie kleuren lekker scherp.
Marit: Leuke sprekende foto, vind alleen dat je je hand wat geforceerd houd.
Marjoow: Mooi, zo met die bomen? Eronder
Mb_foto: Mooie glans in de ogen en lekker alert.
monbyou: Mooie foto en kleuren
Murthul: Leuk moment heb je vastgelegd!
MyHu: Jammer van de schaduw aan de linker kant van de hond, glans in de ogen van de hond heb je wel netjes vastgelegd!
MZorro: Super leuke foto met nette kleuren.
Nefertarie: Leuk vooral dat je hem laag hebt genomen, geeft toch altijd een effect aan een foto.
NESCAFE Leuk zo dat ruwe effect!! Kat kijkt wat geschrokken, had de kat liever alert zien kijken.
Niene87: Mooie foto, mooie kleuren en fijn moment.
_Patriciaa : Mooi zo, de druppels op de zwaan zijn ook mooi zichtbaar
ponyaddicted: Leuk, blijf er op een of andere manier naar kijken
quartel: Leuke foto, had iets meer van het neusje willen zien.
Racheel : Wauw die kleuren!
RianC: Hier houd ik van, erg leuk!
Rianne_: Erg leuk, qua moment en ook qua compositie
Robin_Rikkie : Erg mooi
rosslover: Leuk moment, mis alleen wel scherpte bij de kop van de hond
Sanne_com: Mooie sfeervolle plaat.
SharonPlugge: Leuk moment, mooie scherpte, jammer van de vouwen in het doek
showteam: Wauw!
Sodeletuut: Leuk moment en erg mooi met dat licht.
sorsie: Leuk moment, jammer dat de takken scherp zijn ipv de vogel
SternPhoto: Wauw!
SuperLiesje: Erg gaaf, mooie sfeer, en kleuren
Suuszels : Gave foto mooi zo in de sneeuw en vanuit de positie waarin het gemaakt is, jammer dat de ogen allen niet echt zichtbaar zijn van de hond.
taarss: Mooi foto, netjes scherp
tesseke: Gave foto!
TeSzZz: Erg mooi sprekende foto, blik van de hond is intressant. En mooie kleuren in de foto.
verography : Kan je foto niet zien
wendy1987: Sfeervol, op een mooie plek scherp, top plaat
WiancaR: Wauw!
XiiaaooNaa: Mooie spreken foto, niets op aan te merken
Ylvy: Leuk zo die snuit scherp, lijkt alleen wel veel ruis op de foto,

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:49

Week 2 :D
Heb de laatste week van 2014 redelijk wat shoots gedaan, dus ik vind het wel leuk om daar nu nog een aantal foto's van te plaatsen. Ik maak ondertussen ook gewoon weer nieuwe foto's, dus ik werk een beetje vooruit. :j
Eerste keer een baby fotograferen. Ik snap niet zo goed hoe het komt dat mijn foto's alsnog niet helemaal scherp lijken te zijn, het is een beetje pixelig ofzo, lastig uit te leggen. Heb de foto wel een klein beetje verscherpt op sommige plekken, maar daar zou het niet aan mogen liggen denk ik. Is de kwaliteit van mn fotobewerkingsprogramma dan niet goed genoeg ofzo? (GIMP)

Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:12

Week #2 - Zoals al eerder vermeld, wil ik het mezelf niet te makkelijk maken dit jaar en heb dan ook voor deze week voor een echte uitdaging gekozen, nl. m'n Swarovskiring fotograferen. Ik vond op het internet dat het niet eenvoudig is om juwelen te fotograferen en dat is het inderdaad niet. Ik ben benieuwd naar jullie feedback. Dit was de eerste keer dat ik dit deed.

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:19

Magda: draad vind ik zelf ook jammer maar ik ben zo slecht met wegwerken dat het er niet beter van zalnwprden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:33

Week 2
Een afscheidsshoot van deze knappe Haf, gemaakt in december maar deze week nabewerkt.
Afbeelding

Geschoren borst/hals hoef ik geen reactie op. Kan ik niets aan doen.

----

Vanavond zet ik mijn feedback van week online 1! Dat mag nog steeds toch?

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:39

Jup, feedback mag altijd :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:51

Dank voor fb.

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:51

Mooie foto WiancaR! Ik had het persoonlijk misschien mooier gevonden als de haflinger wat meer in het midden van het pad stond tussen die bomen zegmaar maar vind het zo ook een hele gave foto. Wat kleuren haflingers toch altijd mooi zo met die herfstkleuren!

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:12

Mijn feedback van week 2:
(ik heb er weinig verstand van hoor, plaats gewoon mijn mening :o)
WiancaR: Supergave foto! Hele mooie kleuren.
Asselruiter: Ooh die is ook gaaf! Ik probeerde een keer mijn nieuwe glitterfrontriem te fotograferen en dat zag er echt niet uit :') Prachtig gedaan! :D
Fellow: Ik zie idd ook dat hij een beetje pixelig is, geen idee of het door je programma komt. Verder een hele lieve en mooie foto <3
Marjoow: De kleuren vind ik heel erg mooi, de bokeh is ook goed gelukt <3 Vind de houding alleen niet zo interessant, maar dat is smaak natuurlijk.
Suuszels: Het roze hemdje vind ik wat jammer, het verpest de foto een beetje vind ik :o