Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Geryon schreef:Halen jullie halstertouwen etc. vaak sowieso al weg of gebeurt dat in overleg met de klant? Als ik zie hoe sommige foto's bewerkt zijn zou ik daar als klant echt niet blij mee zijnVan een dicht oog een open oog maken, van mistig weer hartstikke zonnig zomerweer maken etc. etc.
Wel heel gaaf om te zien hoe lelijke/dooie foto's ontzettend mooi uit kunnen pakken
finnens schreef:faatxhorse schreef:Dit was mijn poging om een compleet mislukte foto op te krikken.Ik bewerk fototechnisch vaak erg veel na, maar zal nooit paarden er mooier uit laten zien dan ze werkelijk zijn.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Is dat toevallig Hydalgo?
Leuk om al die na bewerkingen te zien, ik zal vanavond ook wat plaatsen.
Goof schreef:Fiffill schreef:Nooit je originelen weggooien.... ga je echt spijt van krijgen. Ik heb ook foto's van jaren terug waarvan ik de originelen niet meer heb en daar baal ik echt van.
Want?
Ik heb van alle foto's 1 goede versie. Ik heb die originelen niet meer nodig. Voor mezelf al helemaal niet meer.
lifaya schreef:Geryon schreef:Halen jullie halstertouwen etc. vaak sowieso al weg of gebeurt dat in overleg met de klant? Als ik zie hoe sommige foto's bewerkt zijn zou ik daar als klant echt niet blij mee zijnVan een dicht oog een open oog maken, van mistig weer hartstikke zonnig zomerweer maken etc. etc.
Wel heel gaaf om te zien hoe lelijke/dooie foto's ontzettend mooi uit kunnen pakken
Als ik écht een gaaf moment te pakken heb met een longeerfoto waar die dichte ogen heeft dan bewerk ik (logisch) sowieso al het touwhalster + lijn weg en dan plak ik als het mogelijk is dus een oog van een andere vergelijkbare foto erin. Maar enkel als het qua moment echt een topper is, anders nietVergeet niet dat paarden echt vaak op de meest vervelende momenten hun ogen dicht doen
Dus dan is het uiteraard zonde als hij telkens bij de opsprong zijn oog dicht doet, dan ga ik geen mindere momenten leveren omdat ik geen ogen er in zou willen plakken
KootMiraDrum schreef:[ Afbeelding ]
daphneM schreef:ik heb corel paintshop pro x3 hij staat er niet bij...
Goof schreef:Wat ik me afvraag; Bewaren jullie van iedere foto 2 bestanden? Dus een originele en een bewerkte versie?
Ik bewaar van iedere foto namelijk 1 exemplaar (ofwel het origineel ofwel een licht bewerkte versie)anders zie ik door de bomen het bos niet meer.