Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maaikemuis schreef:Bij beide lenzen moet je nagaan of er een motor in de lens zit (volgens mij heeft jouw body deze namelijk niet, maar kijk dit even na). De tamron geeft erg veel onscherpte is mijn mening en stelt wat langzaam scherp, de sigma daarvan weet ik dat deze ook wat moeite schijnt te hebben met de snelheid van de AF, scherpte weet ik niet. Hoe goed is je Engels, je zou kunnen zoeken op een review op dpreview of Ken Rockwell.
Ikzelf zou voor de nikkor lens gaan en nog even doorsparen. (Al blijf je met superzoom lenzen altijd problemen houden met scherpte en aberratie, tenzij je meer dan 1000 euro uitgeeft)
Ilse_C schreef:Nee, dat heb ik gevraagd en zou minstens net zo duur worden als een nieuwe lens... Het gaat me nu vooral om vakantiefoto's, leuke kiekjes tussendoor en in het theater. De 55-200 moet nog vervanging voor komen, maar dat hoeft niet persé nu
jilinda schreef:ik heb een vraagje,
sinds juni heb ik de canon 1100D+ kitlens en ik ben nu een beetje aan het rond kijken voor een leuke lens erbij. Ik merk eigenlijk vanaf het begin al dat ik graag wat verder wil kunnen zoomen.
en ondertussen heb ik een paar leuke lenzen gevonden maarja wat is de beste keus
ik ben voorlopig op zoek naar een niet al te dure lens voor voornamelijk paarden/fotografie
nu twijfel ik vooral tussen de Canon 55-250mm en de tamron 70-300mm
verder vroeg ik me af wat jullie vinden van de canon 50mm F1.8, die kwam ik namelijk ook tegen en ondanks dat het natuurlijk geen zoomlensben ik wel benieuwd wat jullie vinden.
ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen