centraal foto-thema / opdracht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:07

Mijn stem gaat naar deniseqm. Vond die van valanee ook wel erg mooi en sfeervol.

Hoe doe je trouwens die bokeh?

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:18

tesseke schreef:
Mijn stem gaat naar deniseqm. Vond die van valanee ook wel erg mooi en sfeervol.

Bedankt voor de stem :). Mbv van kleine lampjes heb ik die bokeh gekregen :D.
Kan bijv. heel makkelijk met van die kerstboomlichtjes en als je die een eindje weg hebt liggen en dan scherp stelt op je onderwerp dat dichterbij ligt, krijg je dus die bokeh. Heel makkelijk eigenlijk :)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:19

Typ met telefoon. Wil iig even laten weten aan degene die feedback hebben gegeven dat ik met die tips/opmerkingen zeker nog een keer bezig ga voor mezelf. Moest nu ook snel-snel allemaal, dus niet erg veel aandacht aan besteed. Maar hier kan ik zeker mee verder :)

Mijn stem gaat naar Valanee. Ik zou dat echt zo hier in de keuken ophangen :j

boooo

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:30

Ik stem ook voor Valanee, heel goed gedaan, fijne sfeer!

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:56

Ik stem voor VERAx :)

Ik wilde op iedereen reageren maar toen klikte ik het perongeluk weg :( Dus ik doe volgende keer gewoon 'bijhouden' :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 21:50

Ik stem valanee

Marieke_Put

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:52

Ik stem voor: Captain_ :j
Kiezen is echt heel lastig! :oo

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:55

Hoe is de stand nou?

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:55

Captain_ schreef:
Nooor_: Leuk gedaan. Ik zou nog even de lijn wegwerken in alle drie je fotos, en ik zou ook wat meer contrast toevoegen :)

Dankje, de lijn heb ik bewust niet weggewerkt, dat doe ik nooit; het is de waarheid dat dieren worden vastgehouden en zeker als het zo'n simpele lijn is vind ik het daarom niet nodig om hem weg te werken. Bij bijv. blackfoto's of als het een fel gekleurde lijn is vind ik het mooi om weg te werken, maar anders niet (:
En de stijl heb ik óók bewust zo gedaan, zodat de herfst goed over zou komen. (En omdat mijn hond gauw oranje lijkt als ik teveel contrast toevoeg, en als ik dat tegen ga is de rest van de kleuren weer dof. Maar het ging grotendeels over het herfsteffect)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:59

Mijn eerste stem: Valane
(2e: deniseqm
3e: veraX)
tesseke schreef:

Dit is ook een manier, leuk om eens mee te spelen :) http://www.fotografille.nl/tutorials/tu ... uren-maken
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 16-12-12 22:08, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:05

Niet allemaal reageren nu, dan wil ik wel even kijken wat de stand tot nu toe is! :)

Edit: iets zegt mij dat we niet een week hoeven wachten voor de uitslag te bepalen :D

Valanee : 19
Lara : 2
Marjoow : 1
Captain_ : 2
PaulaPom : 1
VERAx : 1
Lipido : 1
Deniseqm : 1
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-12-12 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:12

F_Orumster schreef:
Mijn eerste stem: Valane
(2e: deniseqm
3e: veraX)
tesseke schreef:

Dit is ook een manier, leuk om eens mee te spelen :) http://www.fotografille.nl/tutorials/tu ... uren-maken

dat is echt heel gaaf! dat ga ik een keer proberen :))!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:15

Zij heeft veel leuke tutorials op haar site staan :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:19

Ik snap er niets van.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:21

Waarvan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:35

Leuke tutorial!! Heb nog niet verder op haar site gekeken, maar deze ga ik zeker eens proberen denk ik :)

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:41

idinn schreef:
Leuke tutorial!! Heb nog niet verder op haar site gekeken, maar deze ga ik zeker eens proberen denk ik :)

:))

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:44

Volgens mij hoeven we ook zeker geen week te wachten met stemmen, dat was de voorgaande keren toch ook geen week? 1 à 2 dagen toch?
& Leuke site F_Orumster :j

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:54

Ik ben benieuwd naar de volgende opdracht, deze keer had ik helaas geen tijd maar deze week moet het wel gaan lukken! :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:56

Ik ook, boooo! Valenee, heb je al een idee?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:58

Goed, ik ga ook even mijn best doen.

Marjoow;
we hebben het er al over gehad; witbalans op kunstlicht instellen en anders belichten.
Verder erg leuk en creatief bedacht, daar zou ik dus nooit opkomen (heb ook geen knuffels).
Hoewel ik de kleur van de ondergrond leuk vind, zou het strakker kunnen.

Lara;
Hoewel ik het een gewaagd en origineel onderwerp vind, 'heb' ik er niet zoveel mee, maar dat is smaak en daarover valt niet te twisten, trek je van dat comment dus niks aan ;) Misschien zou een gothic jurk ook wel in het rijtje passen. Links is de levendigheid, de huidskleur, anders. Verder goed en sterk uitgevoerd!
Ondanks dat dit niet mijn type onderwerp zou zijn, roept me toch een idee op: De linkerfoto lijkt me ook mooi ruimer gekadert, het model naar beneden laten kijken, hand in een mooie pose in de hals en een deel van een jurk tonen. Een soort emotie vangen zeg maar. Verder zoals gezegd, de tanden iets minder bebloed.

Lypudo;
Zoals benoemd zit er niet zoveel fut meer in je bloem :D Een grote witte lelie was misschien wel mooi geweest, of hoe heet zo'n witte kelkbloem...
Je vaas zou er iets intenser uit mogen springen en door de achtergrond witter te flitsen en vervolgens op te schroeven in PS zou het effener worden denk ik.
Verder de kleuren mooi bij elkaar uitgezocht.

Geerte:
Ik had jouw post blijkbaar over het hoofd gezien? Die spin, brrr :D Het dier rechts lijkt me tof om te fotograferen.
De spin vind ik wel spannend, je weet dat dat enge ding eraan komt, alsof de hand van een moordenaar net je deurpost vastpakt zeg maar ;)
Wat ik niet lekker vind kijken is de drie verschillende invalshoeken en dat links vooral zwart is, en de anderen in grijstinten.

Deniseqn;
Mooie sfeervolle drieluik. De witbalans anders instellen, ook op kunstlicht dnek ik. Mooie bokeh.

Ash: leuk, jammer dat de linker dichterbij is.

Paulapom, lekkere kleuren, fijn winters sfeertje. Vind het wel iets eenzijdig.

Daantje; mooie kleuren, zon is mooi wolk ook, had 1 ander beeld bijgemogen, het inzoomen mist net wat toevoeging wat mij betreft.

Valane, fijne onderwerpen, samenvatting kerst, winter, fijne kleuren. Weinig op aan te merken.

Diaz, de middelste, wauw. Mooie compositie et de diagonaal en de kleuren tov het zwarte!

Captain_ door je lensjekeer heb je geen keuze in diafragma denk ik he? In de linkerplaat vind ik het kleine scherptegebied erg mooi, maar rechts een tikje storen.
Fijn sfeerbeeld. Wat is het voorwerp eigenlijk? Een creatie van pinterest gemaakt?

Noor; wat voor camera heb je? Ik mis wat warme, volle kleuren. Het is allemaal net wat flets.
Je hond is leuk! Ik zou de composities wat spannender maken, fotografeer op hondhoogte, zoom wat meer in. Laat hem voor je staan, met zijn kont naar je toe, laat m naar links of rechts kijken. Zoom dusdanig in dat je net zijn bovenkant van zijn heup, over zijn rug, naar een fier opzij kijkend hoofd kijkt. Snap je me?

Idinn: leuk idee, jammer dat de kleuren verloren raken. Volgende keer nog een kruimel van het brood ergens anders achterlaten?

Iloove nikita;
Op de rechtse na, vind ik de weerspiegeling in de ogen niet zo passen, ik dacht eerst dat de middelste je copyright was. Rechts vind ik eigenlijk wel leuk, die is ook goed gelukt, de weerspiegeling lijkt echt ipv erop geplakt. Hoewel creatief bedacht (creativiteit die ik niet bezit) vind ik de onderwerpen niet zo passend.
Misschien andersom... Je paard in een muzieknoot inbouwen en die muzieknoten in een lens van een camera plakken?

Agossie, k vind de rechterschoenen erg leuk :D De middelste is inderdaad iets vergroot en lijkt een snippie scherpte op de neus te missen.
Ik vind het alleen net een tikje... spanning missen. Een sjaaltje laten vallen op het middelste paar schoenen en een handtasje bij een ander schoen...

VeraX mooi, fijne kleuren. Heb je loontjes tutorial toegepast? Je had hem van mij iets minder mogen blurren bij de buitenste twee.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:00

Harstikke fijn al die feedback! +:)+
Nee ik heb geen tutorial gebruikt, heb ook geen Photoshop helaas :( Eerlijk gezegd heb ik niet geblurd bij de buitenste twee, alleen extreem verscherpt, kleuren aangepast en wat meer contrast.

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:11

Agossie schreef:
Ik ook, boooo! Valenee, heb je al een idee?

Ik ben druk bezig met het bedenken van een leuke opdracht! Had al wel een paar ideetjes ^^

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:16

@Forumster; de huid was daar anders omdat dat de levende is :=

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:22

ben benieuwd! :D
en idd, super al die feedback!