Melissaaaaa schreef:Beste mensen van dit topic, hier komt even een lang l*lverhaal.![]()
In mei mag ik mijn 2e bruiloft fotograferen, en die wil ik zooooveel beter doen dan de eerste.![]()
Natuurlijk is het de fotograaf die de plaatjes maakt, maar ik merk nu stiekem toch dat beter speelgoed niet verkeerd zal zijn haha. Ook als het misschien verwend overkomt, dat is niet de bedoeling.
Ben zelf nu in het bezit van een Canon 400D + kitlens, 50mm f1.8, 55-250mm IS en de 430EX II flitser. Het meest gebruik ik m'n 55-250mm, maar sinds ik een paar keer met ander materiaal gefotografeerd heb ontdek ik toch wat minpunten.(Ik heb laatst met een Canon eos 1D Mark III met 24-70mm lens wat foto's mogen maken tijdens een workshop, en dan merk je toch een áárdig verschilletje
)
Een minpunt van de 55-250mm vind ik bijv. de snelheid en de scherpte, of zou dat aan mij liggen?
Maargoed, waar het nou eigenlijk allemaal om draait..Ik denk erover om een leuke lens te kopen waar ik lang mee kan gaan doen. Nu weet ik alleen nog niet welke kant ik op zou willen in de fotografie, mocht ik er verder mee willen gaan. Ik fotografeer nu echt van alles. Daarom heb ik veel info gezocht over wat nou dé lens is om bruiloften mee te fotograferen, maar ik kom dan zo'n beetje op 3 lenzen uit.
De Canon 70-200mm f2.8 (waar ik al een tijd verliefd op ben), de 24-105mm f4.0 van canon en dan de 24-70mm f2.8, ook van canon. De beste combi schijnt 2 body's met de 70-200 en de 24-70 te zijn, maar dat gaat 'm niet worden, zo rijk ben ik nou ook weer niet haha
![]()
Sowieso geen van deze lenzen zijn nou echt goedkoop, dus ik heb ook gedacht aan huren.
Dat is helemaal niet zo duur maar ik wil liever lang voor de bruiloft er mee oefenen, en nouja, als je 'm koopt mag je 'm houden en met huren niet.
Dus welke van deze 3 lenzen raden jullie mij aan? Zijn er mensen met ervaringen met deze lenzen? Of weten jullie misschien nog alternatieven?
op een 400D zou ik een 24-70 zetten, maar een 17-55. Tenzij je nog ooit over wil naar FF.
Als je ooit over wil stappen >> 17-40L...