[INFO] Welk objectief moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:27

Melissaaaaa schreef:
Beste mensen van dit topic, hier komt even een lang l*lverhaal. :Y)
In mei mag ik mijn 2e bruiloft fotograferen, en die wil ik zooooveel beter doen dan de eerste. :D
Natuurlijk is het de fotograaf die de plaatjes maakt, maar ik merk nu stiekem toch dat beter speelgoed niet verkeerd zal zijn haha. Ook als het misschien verwend overkomt, dat is niet de bedoeling.
Ben zelf nu in het bezit van een Canon 400D + kitlens, 50mm f1.8, 55-250mm IS en de 430EX II flitser. Het meest gebruik ik m'n 55-250mm, maar sinds ik een paar keer met ander materiaal gefotografeerd heb ontdek ik toch wat minpunten. :o (Ik heb laatst met een Canon eos 1D Mark III met 24-70mm lens wat foto's mogen maken tijdens een workshop, en dan merk je toch een áárdig verschilletje :+ )
Een minpunt van de 55-250mm vind ik bijv. de snelheid en de scherpte, of zou dat aan mij liggen?
Maargoed, waar het nou eigenlijk allemaal om draait.. :D Ik denk erover om een leuke lens te kopen waar ik lang mee kan gaan doen. Nu weet ik alleen nog niet welke kant ik op zou willen in de fotografie, mocht ik er verder mee willen gaan. Ik fotografeer nu echt van alles. Daarom heb ik veel info gezocht over wat nou dé lens is om bruiloften mee te fotograferen, maar ik kom dan zo'n beetje op 3 lenzen uit.
De Canon 70-200mm f2.8 (waar ik al een tijd verliefd op ben O:) ), de 24-105mm f4.0 van canon en dan de 24-70mm f2.8, ook van canon. De beste combi schijnt 2 body's met de 70-200 en de 24-70 te zijn, maar dat gaat 'm niet worden, zo rijk ben ik nou ook weer niet haha :=
Sowieso geen van deze lenzen zijn nou echt goedkoop, dus ik heb ook gedacht aan huren.
Dat is helemaal niet zo duur maar ik wil liever lang voor de bruiloft er mee oefenen, en nouja, als je 'm koopt mag je 'm houden en met huren niet :Y) .
Dus welke van deze 3 lenzen raden jullie mij aan? Zijn er mensen met ervaringen met deze lenzen? Of weten jullie misschien nog alternatieven? :)

op een 400D zou ik een 24-70 zetten, maar een 17-55. Tenzij je nog ooit over wil naar FF.

Als je ooit over wil stappen >> 17-40L...

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:55

kakanox schreef:
op een 400D zou ik een 24-70 zetten, maar een 17-55. Tenzij je nog ooit over wil naar FF.
Als je ooit over wil stappen >> 17-40L...

Misschien, maar dat zal dan nog zeker een tijdje duren.

Ik neem aan dat je bedoelde dat je op een 400D geen 24-70 moet zetten? Kun je me dan ook uitleggen waarom niet? :)
Oja, en hoe wordt er hier gedacht over L-lenzen op een 400D? Haalt de body het presteren van de niet-al-te-goedkope := lens dan naar beneden of is het het juist waard om te investeren in goede lenzen?

edit; Dit las ik net op een fotografie-forum: voor de beeldchip van een 400D is een 24-105 meer dan voldoende. De 24-70 is overdone. Dat wordt pas interessant bij een fullframe camera. Ik denk dat de kwaliteit van het 2.8 diafragma pas tot z'n recht komt bij een fullframe qua randscherpte. Een cropcamera gebruikt die randen niet en daarom denk ik dat de 24-105 daarom prima voldoet. Is ook goedkoper en heeft een groter bereik.
Dus dat is nu duidelijk. :)

Apostrof

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:36

Ik denk dat een te goed objectief voor een bepaalde camera eigenlijk niet bestaat.. De 24-70 is alles behalve een foutloos objectief en er zijn echt wel gebieden waar je met de sensor van een 400D de foutjes eruit zal halen. Helaas is dat eigenlijk met vrijwel alle objectieven zo...

...het idee achter mijn keuze voor een 17-55 of een 17-40 is dat jij volgens mij op zoek bent naar een standaardlens. Een 24-70 heeft zo weinig groothoek dat je - voor een bruiloft - denk ik vaak terug zal moeten grijpen op je kitlensje. Datzelfde geldt dus voor een 24-105, al heeft die een klein beetje voordeel ivm flink telebereik.

De 17-55 is een heerlijk standaardlens op een cropcamera, zij het iets minder contrastvol @ open diafragma dan een 24-70/17-40.
De 17-40 is een prettige contrastrijke standaardlens op een cropcamera, ondanks het redelijk beperkte max diafragma. Op een fullframe wordt het een vrij redelijke groothoek.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:37

Ik wil de Canon 70-200 F2.8 (zonder IS) kopen :+ vraagje aan de mensen die het objectief hebben, krijg je geen hernia? :+

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:56

Whahahaha, het is even wennen en spierballen kweken. :D

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:14

lifaya schreef:
Ik wil de Canon 70-200 F2.8 (zonder IS) kopen :+ vraagje aan de mensen die het objectief hebben, krijg je geen hernia? :+

passend antwoord in je pb... :)

Het is vrij belangrijk hoe je zo'n ding vasthoudt. Probeer niet twee handen aan je body te houden, maar ondersteun het objectief met je linkerarm. Nadruk op onder >> zorg dat je arm echt ónder het objectief zit, en niet opzij ofzo.

Moet zeggen dat ik van een 70-200 alleen nooit last heb, alleen als ik ergens rondstruin met twee bodies (één tele één standaardzoom+flitser) voel ik het vaak.
In die gevallen: zorg dat je partner een massagecursus neemt :(:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:15

ik heb inderdaad altijd 1 hand aan het objectief en het andere aan mijn camera :P heb al eens gefotografeerd met de 70-200 F2.8 van canon, maar toen merkte ik wel dat die behoorlijk zwaar is vergeleken met mijn sigma 50-150 F2.8. het is natuurlijk wel een kwestie van wennen :+ maar toch :')

heb helaas geen partner :') zit er waarschijnlijk de komende jaren ook niet in dus maar een massage van mijn moeder :')

Ik loop gelukkig met alleen een Canon EOS 50D en de lens die ik op dat moment gebruik en een rugzak waar me lenzen inzitten (zoals de 50mm F1.8 en de 70-300 IS USM ) ..

maar ik zal misschien een andere tas aanmoeten schaffen als ik meerdere lenzen mee wil nemen met de Canon 70-200 F2.8 :') heb nu een lowepro rugzak

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:18

Welke tas heb je Renee?
Ik wil zelf ook nog steeds mijn Sigma inruilen voor een Canon 2.8

Wat zouden jullie eerder doen. Bovenstaande ruil of een 300mm F4 kopen die ik ook al een tijdje wil.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:25

ik heb de Lowepro Orion Trekker II rugzak , heel veelzijdige tas, maar ben bang dat als ik de 70-200 heb alleen de body en lens erin past :=
Afbeelding

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:30

Zou de Nikkor 50mm 1.8 geschikt zijn om foto's te maken in een dansschool , of is de autofocus daar te langzaam voor ? :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:31

ik denk dat het wel moet kunnen, maar ik weet niet wat voor foto's je wild maken in wat voor lichtomstandigheden?

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:31

Als we het dan over tassen hebben... ik wil ook nog een RUGtas.. Heb nu een schoudertas en daar kan alles in wat heel fijn is. Maar ik wil ook een rugtas waar ik mijn body, 70-200, flitser en nog een lensje of 2 mee kan nemen.... Iemand ervaring met een goede tas en beetje leuk prijsje?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:58

Ik heb zelf de volgende twee tassen:
Lowrepo slingshot 300 (bestaat tegenwoordig met laptop ruimte). Als ik het bos in ga en ik wil snel mijn camera hebben of ik heb geen extra spullen mee gebruik ik deze tas. Mijn verrekijker past precies in het bovenste vakje maar er is geen ruimte voor extra's (heb zelf mijn sigma lens tas aan de riem voor een fles water :+)
En omdat ik een lange excursie ging doen en mee mee wou kunnen nemen heb ik een grotere tas waar ook mijn toekomstige 300 f4 in kan en dat is de lowepro computrekker AW

Onderstaande is helaas vlink in prijs gestegen.

Het is misschien wel een investering maar ik heb er nog geen spijt van!

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:15

lifaya schreef:
ik denk dat het wel moet kunnen, maar ik weet niet wat voor foto's je wild maken in wat voor lichtomstandigheden?

Afbeelding
Voorbeeldje :) weet niet of je daar wat aan hebt ? :)
Nu moet ik elke x flitsen enzo..maar dat vind ik zo....niet mooi :+

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:56

Ik wil ook een keer een fijne tas. Nu heb ik ze telkens in een gewone rugtas en dan de body in de tas met kitlenzen en de lens los in zijn tas. Veel gedoe dus met lenzen wisselen. Heb de afgelopen dagen de hengstenkeuring gefotografeerd met de camera+70-200 in mn schouder/handtas maar dan ben ik toch bang dat ie beschadigd én het is vrij zwaar. Dus tassen-tips zijn hier ook zeer welkom!
Heb trouwens mn vriend al aan het masseren gekregen dus dat scheelt :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:05

hihi ik ben op zoek naar een tas waar dit in zal passen:

Canon eos 50D body
Canon 70-200 F2.8
Canon 70-300 IS USM
Canon 50mm
Canon 18-55 IS

:+ iemand enig idee? wil er ook nog eten en drinken in kunnen stoppen :P

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:29

Jazeker heb ik wel een idee welke tas gaat passen :j
Ik zie 'm niet zo op de site staan, maar ik heb vorig jaar bij konijnenberg een rugtas gekocht van hun eigen merk.

Daarin passen zeer zeker 2 body's, 2 grote lenzen en een viertal andere lenzen, tevens nog een vak voor een laptop, houder aan de buitenzijde voor statief, drinkflesje en nog veel meer vakken en daarbij ook genoeg ruimte voor eten, drinken, batterijen, geheugenkaarten enzovoorts.

Betaalde er geloof ik iets van 65 euro voor.

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:35

Ja die tas heb ik ook maar kan hem ook niet meer vinden. Zat daar ook al naar te zoeken.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:36

Honeybee schreef:
Jazeker heb ik wel een idee welke tas gaat passen :j
Ik zie 'm niet zo op de site staan, maar ik heb vorig jaar bij konijnenberg een rugtas gekocht van hun eigen merk.

Daarin passen zeer zeker 2 body's, 2 grote lenzen en een viertal andere lenzen, tevens nog een vak voor een laptop, houder aan de buitenzijde voor statief, drinkflesje en nog veel meer vakken en daarbij ook genoeg ruimte voor eten, drinken, batterijen, geheugenkaarten enzovoorts.

Betaalde er geloof ik iets van 65 euro voor.

Die heb ik ook, en hij is alles behalve geschikt voor zwaar gebruik.. de mijne slijt als een malle, zit al een nieuwe rits in en de stof begint flink kort te worden.
Nog geen jaar oud...

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:41

Ik heb 'm nu straks een jaar, gebruik 'm zeer intensief en hij is altijd afgeladen met zooi (zoveel dat het moeilijk tillen is), maar ziet er nog als nieuw uit en mankeert helemaal niets nada nop aan. Misschien een fabricage probleem? Die van mij blijkt in ieder geval oersterk.

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:42

Ja die van mij is ook nog goed.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:46

Renee reageer je nog ff op mijn reactie :) ?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:48

Fanta denk dat die 50mm wel geschikt is hiervoor, maar je moet wel rekening houden met het bereik :P

Ik ga op zoektocht naar dé geschikte tas :')

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:51

Okee dankje!
Succes :) ik ga slapen :) :wave:

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:55

Honeybee schreef:
Ik heb 'm nu straks een jaar, gebruik 'm zeer intensief en hij is altijd afgeladen met zooi (zoveel dat het moeilijk tillen is), maar ziet er nog als nieuw uit en mankeert helemaal niets nada nop aan. Misschien een fabricage probleem? Die van mij blijkt in ieder geval oersterk.

ook een laptop?
>> Sinds ik twee lange teles, twee bodies, een standaardzoom, een groothoek en een laptop mee ging sjouwen begon het nl. mis te gaan..