Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cicigirly schreef:Ik wil graag weten hoe je bewegingen beter en scherper kan fotograveren, ik heb namelijk dat ik vaak heb dat er nog vegen inzitten , van de beweging.
Ik heb een Nikon D80 spiegelreflex met 15-800 mm lens
_Bitje_ schreef:hallo,
ik heb de canon1000d en in donkere ruimtes krijg ik amper tot niet een mooie foto er uit.
hoe krijg ik dat met een goede instelling voor mekaar?
met de iso op 100 en sluitertijd op? (want als ik die laat instel dan komt er een wazige foto uit)
Ibbel schreef:Heb je een zoomlens? Vaak kan die op de korte lensafstand groter diafragma aan dan uitgezoomd. Als het goed is staat er dan ook op jouw lens: F 3.5 - 5.6. De F 3.5 geldt dan voor lensafstand 28 mm (bv) en de F 5.6 voor de 70 mm. Of wat voor een lens je ook hebt.
In he donker bewegende kittens fotograferen kan je vergeten. Je hebt een snelle sluitertijd nodig, en je wilt eigenlijk ook je diagfragma niet te ver open hebben omdat je toch nog wel wát scherptediepte nodig hebt. Flitsen met een omnibounce, zodat je mooi indirect kunt flitsen is het enige dat je nog kunt proberen. Rechtstreeks flitsen wordt ook niet mooi, krijg je scherpe schaduwen van.