[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:16

Nouks schreef:
Zou ik met een lens niet doen. Het werkt inderdaad, maar je tast daarmee wel onwijs de coating van de lens aan.

Jolanda, je weet natuurlijk niet hoe hun foto's er uit zijn komen te zien he, misschien was bij andere fotografen de boel ook wel beslagen maar gingen ze desondanks vrolijk door ;) Wat wél helpt is trouwens je camera flink laten acclimatiseren en zorgen dat schommelingen in temperatuur en vochtigheid zo klein mogelijk zijn.

Daarom zette ik 't er ook nog maar even bij :D.. Maar ja, dan weet ik nu ook iig dat ik dat niet hoef te proberen als ik last krijg van een lens die beslaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:17

Met een föhn? Daar heb ik dan weer nog nooit van gehoord, maar ik kan me er ergens iets bij voorstellen :D

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:12

Jolandaa_ schreef:
ik zit ineens te denken he.. ik heb dus een sony cybershot dsc h10. maar toen ik naar Emmen Zoo ging kon ik in de vlindertuin geen foto's maken omdat mijn camera toen besloeg. kan ik dat met de D60 nikon wel?
mijn camera besloeg ook , toen heb ik gewoon even een tijdje gewacht tot hij niet meer beslagen was :) en toen kon ik foto's maken :D

SteffiiY

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:08

Ik ga nog even doorsparen tot ik de 1000D kan kopen :D

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:01

We zijn eruit! We gaan bij de Dixons de Canon 1000D bestellen!!

Nu maar hopen dat die snel binnen is!

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:34

ik heb vanaf gisteren de Canon eos 1000D! Als ik thuis ben zal ik mn eerste fotos uploaden! :)
Heb er vandaag nog een extra accu bijgekocht! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:24

Ik heb een nieuwe camera! *\o/*

(de Canon Powershot SX200 IS, voor degenen die niet gevolgd hebben :+ )

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 17:31

Mensen, ik heb de 40D met 17-85 besteld!
Eind augustus is ie pas welliswaar in mijn bezit aangezien ik hem dan afbetaal, maar ik ben er echt super blij mee! Als ik langer had gewacht was ie waarschijnlijk niet meer leverbaar geweest!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:45

en jolanda die is blij, en jolanda die is blij, en jolanda die is blijjjjjjjj, want die heeft de nikon d60 erbij :D

Thanx voor de info. hij ligt nu in de oplader. heb 2 lenzen erbij + tas. ( mooie grote) en ik had ook een uv filter, maar die is te groot, dus die moet nog even geruild worden..

linnieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:22

hey hey

ik wil de sony Alpha 300 gaan kopen, is dat een verstandige keus??

hoor graag reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:31

Zelf geen fan van Sony, maar als ik objectief kijk is het zeker een goeie camera. Erg goedkoop voordeel is ook dat Sony beeldstabilisatie in de body heeft. Je hoeft dus niet steeds lenzen aan te schaffen met beeldstabilisatie tegen een meerprijs.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:34

Zo de canon 1000D is besteld en wordt vrijdag geleverd!!
Heb je een uv filter perse nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:35

Nee. Áls je er een gebruikt, moet je direct een goeie aanschaffen. Maar die zijn errug duur.
Goedkope filters zorgen alleen maar voor kwaliteitsverlies.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:40

Oh ooke dan ga ik me daar morgen over inlezen!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 23:58

ik heb wel een uv - filter. als er een beschadiging op komt dan zit die op de filter en niet op mijn lens. dus voor extra veiligheid. nu hebben ze in de winkel alleen per ongeluk de verkeerde maat meegegeven. het was druk, en mijn camera zat in 1 van de 34 binnen gekomen kratten :+
ik heb hem gehaald bij dixons. hier luisteren ze naar je, helpen ze je en nemen ze tijd voor je. iets wat ik belangrijk vind. en dat kan ik totaal niet van de expert vinden waar ik eerst geweest was. werd haast de winkel uit gekeken. ze toonde geen interesse 'want dat zal wel weer iemand zijn van de jeugd die komt kijken en niets koopt' zo voelde ik me. misschien niet zo bedoeld van hun, maar ik was daar niet gewenst. bij bcc was ie op, maar konden ze mijn vragen niet beantwoorden. dixons is voor mij nummer 1. ook mijn vorige komt daar vandaan. fijne winkel :))

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:58

Ik mag een spiegelreflex aanschaffen van de zomer. Zat zelf te denken aan een Sony, want dat ligt nog een beetje in mijn budget, en ik heb zelf altijd wel goede ervaringen gehad met sony (gewone digitale camera's, nog nooit spiegelreflex gehad). De lens die erbij zit moet wel een beetje goed zijn, dus niet dat ik hem persee hoef te vervangen want zoveel geld heb ik niet, haha.

Maar mijn budget is 300-400 euro.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:28

Hoe zit dat dan met de maten van de filters? Ik heb straks 2 lenzen een 18-55 mm en een 75-300 mm Tamron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:43

Sharon_Jims schreef:
Hoe zit dat dan met de maten van de filters? Ik heb straks 2 lenzen een 18-55 mm en een 75-300 mm Tamron.

Kitlens is 58mm, de 70-300 zal ook zoiets of net iets groter zijn. Zal waarschijnlijk wel aan de binnenkant van de frontdop staan, en waarschijnlijk ook wel ergens op de doos of in de documentatie in de doos. Maar ik zou je sowieso willen aanraden om voor beide lenzen direct te zorgen voor een zonnekap en bij voorkeur geen UV-filter te gebruiken. Goede UV-filters zijn duur, en als ze positief voor de kwaliteit van je foto's zouden zijn zou Canon (of Tamron) ze er zelf wel voor schroeven lijkt me. Die dingen doen over het algemeen (veel) meer kwaad dan goed.

Overigens kun je dit soort vragen beter in het objectieventopic plaatsen.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:06

Welke lenzen passen er op een D80?

Wat voor telelens heb ik nodig voor kleine objecten, zoals bloemen, details, potret enz?

Ik heb op mijn Canon analoog D600 camera een sigma lens 70-210 mm (meer geschikt voor paard/mens) en een canon zoom lens 35-135 mm (meer voor kat en hond) .

Met beiden lenzen krijg ik niet het beeld wat ik wil voor kleine details.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:28

Nouks dankje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:32

Romy, ik zag dat je dezelfde vraag ook in het objectieventopic hebt gesteld. Misschien is het handig de vraag ook daar te houden.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:44

Ja klopt ik had hem eerst hier gesteld, totdat ik dat topic vond voor je vragen met lenzen, toen was het dus al te laat om deze in dit topic te verwijderen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:46

linnieke schreef:
hey hey

hoor graag reactie!

Volgens mij raad onze school die ook aan.. tussen welke camera's zit je te twijfelen?

linnieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 23:44

NonaWen schreef:
linnieke schreef:
hey hey

hoor graag reactie!

Volgens mij raad onze school die ook aan.. tussen welke camera's zit je te twijfelen?

ik zit niet echt erg te twijfelen, maar hoor graag meningen van andere of misschien mensen die hebben al hebben. Alleen een klasgenootje heeft de sony a 200 en die beviel goed ( heb hem ook even mogen vast houden).

wat is een goede alternatief voor de sony a 300? ( rond dezelfde prijsklasse 500 euro)

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 02:12

Waar kan ik het best een Canon EOS 400D spiegelreflexcamera bestellen, *rond de 300/400 euro*
weet iemand een goeie site en betrouwbare, ik hoor graag!