[FOTO] Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:08

In pixieset kan de klant favorieten aangeven dmv op hartjes te klikken. Ik kan dan de nummers zien van de foto’s die ze als favoriet aangemerkt hebben. Werkt dikke prima

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:22

Ik heb hetzelfde alleen dan op eigen site, ook met hartjes. Maar sommige geven liever nummers door.

Liselot, zo mooi altijd. Ik zou zo bij je boeken, de sfeer is altijd zo geweldig en puur.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:56

Ah wat lief, tnx!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:12

MyWishMax schreef:
Ik heb hetzelfde alleen dan op eigen site, ook met hartjes. Maar sommige geven liever nummers door.

Liselot, zo mooi altijd. Ik zou zo bij je boeken, de sfeer is altijd zo geweldig en puur.

Wat voor systeem heb jij op je site zitten :)?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:14

Prachtig Liselot! <3

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:18

Ik neem aan dat de foto’s op pixieset of je eigen website op geen manier op te slaan zijn door de klant als ze uitgekozen moeten worden? En zetten jullie dan een groot watermerk door de foto? :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:20

Suuszels schreef:
MyWishMax schreef:

Wat voor systeem heb jij op je site zitten :)?

Ik heb een via WordPress een plugin, zou moeten nakijken hoe die heet.

En ik heb sowieso rechtermuisknop uitstaan op site, de plugin heeft beveiliging tegen opslaan en er staat een groot logo doorheen, plus nog een melding dat ze enkel voor nabestellen zijn. Screenshots kan wel, maar dan staat er dus allemaal tekst doorheen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:35

joeluna schreef:
Ik neem aan dat de foto’s op pixieset of je eigen website op geen manier op te slaan zijn door de klant als ze uitgekozen moeten worden? En zetten jullie dan een groot watermerk door de foto? :)

De enige mogelijkheid die de mensen hebben is het maken van een printscreen. Daarom heb ik dus lomp (zoals bij de onbewerkte foto op de vorige pagina) mijn logo door de hele foto staan

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:00

Liselot schreef:
joeluna schreef:

De enige mogelijkheid die de mensen hebben is het maken van een printscreen. Daarom heb ik dus lomp (zoals bij de onbewerkte foto op de vorige pagina) mijn logo door de hele foto staan

Oké top, dat zou ik inderdaad dan ook doen. En heb je daar een abonnement voor nodig?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:50

Nee is gewoon gratis (al is er ook een betaalde versie, maar voor wat ik er mee doe is het gratis) je moet je wel even aanmelden
www.pixieset.com

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:26

Interessant die pixieset!

Dus concreet:
Jullie laden daar een selectie foto's in, sturen die link naar de klant door, en laten dan hun voorkeursfoto's doorgeven? Het is niet dat ze daar bestellingen opmaken toch (want dat is het doel van die site of ben ik fout :+ )? Het dient enkel als galerij om je foto's te bekijken en de klant stuurt via mail/whatsapp welke foto's hij graag bewerkt wil zien?

Voor de gratis versie heb je slechts 3GB opslagruimte. Verwijder je dan geregeld sets van klanten?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:45

Ik gebruik het alleen als galerij inderdaad. Zet de foto’s er in klein formaat op(1400px lange zijde), dan kunnen er zeker 20 galerijen op staan hoor.
Zodra ik de selectie bewerkt en al naar de klant heb gestuurd haal ik de galerij ook offline

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 01:05

Weet iemand of er dan ook ergens een programma is waar er op alle foto's in 1x de watermerk word gezet? Of doen jullie dat per foto?

bentefoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 07:13

Vealosz schreef:
Weet iemand of er dan ook ergens een programma is waar er op alle foto's in 1x de watermerk word gezet? Of doen jullie dat per foto?

Doe dat via lightroom! Daar kun je bij export instellingen een watermerk maken en instellen dat die op elke foto moet komen bij exporteren

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:44

Ik heb gisteren een fotoshoot gehad om daarmee pixieset uit te proberen. Het is nog zoeken, maar het is gelukt! Zo fijn dit :D

En om even ontopic te blijven, een voor en na van die shoot

Afbeelding

AfbeeldingMokka by winniefotografie, on Flickr

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:54

Ik kwam vandaag een losse vreemde hond tegen tijdens het wandelen :') maar even gebruik gemaakt van de gelegenheid!

Afbeelding
Afbeelding

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:23

Zijn er hier ook mensen die in Lightroom bewerken? Vaak hoor ik van fotografen dat ze een foto eerst in Lr bewerken en daarna in Ps. Ik vroeg me af wat nou precies het voordeel VAN Lr tov. Ps is? Is Lr niet heel erg vergelijkbaar met het Camera RAW filter in Photoshop?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:39

AnimalFriend schreef:
Zijn er hier ook mensen die in Lightroom bewerken? Vaak hoor ik van fotografen dat ze een foto eerst in Lr bewerken en daarna in Ps. Ik vroeg me af wat nou precies het voordeel VAN Lr tov. Ps is? Is Lr niet heel erg vergelijkbaar met het Camera RAW filter in Photoshop?

Ik gebruik lightroom classic nu vooral om m'n raw foto's uit te zoeken. Zie de toegevoegde waarde er ook nog niet van. Ben wel bezig met wat cursussen. Vond het dat layermasks makkelijker zijn in lightroom. Maar moet alles nog even uitvinden.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:45

AnimalFriend schreef:

Lightroom vind ik nu persoonlijk fijner omdat alle foto's van 1 shoot in lightroom kunnen komen na importeren. Kan meteen m'n favoriete selecteren en makkelijk tussen foto's switchen. Fijn overzicht om mee te werken om bestanden te filteren en te bewerken. Mits je niet all the way gaat qua bewerkingen. :')

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:47

Lightroom is suuuuper makkelijk. Het lijkt wel beetje op camera raw, maar selecteren, exporteren,.... is veel makkelijker. Ik bewerkt alles in LR. Enkel echt wegwerken in PS. Vooral je eigen presets kunnen opslaan is heel makkelijk.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:49

AnimalFriend schreef:

Ik :) Lightroom voor het grove werk, belichting en basiskleur. Met Photoshop kan je veel beter verschillende dingen van je foto aanpassen. Maar ook bijvoorbeeld dingen weg bewerken vind ik makkelijker in ps. Ook heb je meer mogelijkheden in Photoshop doordat je met lagen kan werken.

Camera raw is vergelijkbaar, maar ik selecteer eerst in Lightroom, en kan dan de grove aanpassingen in Lightroom makkelijker doortrekken naar andere foto’s van de shoot.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:53

AnimalFriend schreef:

Ben nu een hele serie van een reis eerst door lightroom heen aan het halen, waar ik voorheen ook alleen Photoshop gebruikte. Het scheelt vooral héél veel tijd als je een hele bulk foto’s hebt. Je kan vooral op het gebied van kleur en licht heel makkelijk en snel bewerken. Het grote voordeel daarna is dat je die instellingen retesnel kan kopiëren naar andere foto’s en die met een klein beetje aanpassen ook voor die foto passend kan maken. Je hebt alle foto’s in overzicht en kan heel snel schakelen op die manier; iets wat bij mij in Ps niet (zo handig) ging. Sfeer en stijl kun je hierdoor ook heel mooi gelijk houden. Lightroom is hier meer op gebouwd dan Ps.

Photoshop is erna handig voor preciezer detailwerk of meer manipulatie :)

Ik ben in ieder geval om!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:00

k_m schreef:
Lightroom is suuuuper makkelijk. Het lijkt wel beetje op camera raw, maar selecteren, exporteren,.... is veel makkelijker. Ik bewerkt alles in LR. Enkel echt wegwerken in PS. Vooral je eigen presets kunnen opslaan is heel makkelijk.

Yes ik ook om deze redenen. En vind lightroom nog fijner en duidelijker dan camera raw :)
Maar dat alle foto’s samen kunnen is zooo handig

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:01

Weet er iemand trouwens wat al die rode driehoekjes betekenen?
Afbeelding

Laatst had ik dat ook en toen stond ineens alles in m'n prullenbak zonder dat ik zelf iets verwijderd had...
Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:54

Ik gebruik Photoshop in de basis en als ik vind dat er nog een filter overheen mort dan gebruik ik Lightroom. Ik ben heel lui dus heb ooit eens zo'n mega set presets gekocht die ik gewoon gebruik. :+

Als voorbeeld, eerste foto is in Photoshop gemaakt en bij de tweede heb ik er een preset overheen gegooid in Lightroom.
Afbeelding
Afbeelding