[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 22:50

Zou ik wel een iets sneller kaartje kiezen. 50 mb/sec is niet zo heel snel als je veel opnames achter elkaar wilt maken.
Zou zonde zijn als je kiest voor een body met goede burst mogelijkheden en de boel loopt traag door het kaartje...

kirsten4

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 23:19

Bedankt allebei! Weet ik dat ook weer! Dan ga ik daar even voor kijken deze week :D

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 19:42

Hallo,
Vandaag ben ik in een foto zaak geweest, om me meer te verdiepen in een nieuwe camera. Momenteel instap model van Canon, 1100d. Heel veel van geleerd, maar grootste punt waar ik tegen aan loop, is dat hij te traag is.
Nu begon de man van de foto zaak over systeem camera's, ik wist niet dat deze zo in opkomst kwamen. En ook qua mogelijkheden, soms zelfs beter zijn dan een spiegelreflex. Ik ben benieuwd naar meningen hierover, of dat jullie toch bij een spiegel reflex blijven. :)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:24

Hello dames,

Ik stond op het punt om van de week de Nikon D7100 nieuw aan te schaffen en was zojuist even aan het rondkijken op de Zuid Afrikaanse versie van marktplaats, waar ik deze camera met dezelfde lens tegen kwam, slechts 3 maanden oud.
Heb net de eigenaar gesproken, hij is fotograaf en heeft deze camera voor een project gebruikt maar doet voornamelijk film en heeft besloten om bij zn oude camera te blijven. Hij heeft er 1000-1500 foto's mee gemaakt.

Ik kan de camera voor R4000 goedkoper overnemen dan de nieuw prijs, wat 275 euro is, dus zeker wel de moeite waard om hem op zn minst even te gaan bekijken.

Ik ben even benieuwd wat hier de tips zijn waar ik naar moet kijken als ik de camera ga zien en testen.
Ik weet uiteraard hoe een camera behoort te werken, maar er zijn vast wel tips van de pro's hier waar ik wat aan heb?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:28

Ik ben de camera wezen bekijken en heb hem aangeschaft :D Hij was in super staat, vorige eigenaar was er heel zuinig op en er stonden inderdaad maar 1500 shots op de teller. Kreeg er een hand strap, filter en dus ook snelle SD kaarten blij, al met al heb ik 400 euro uitgespaard :)
Hoop dat ik van het weekend de kans krijg om er wat mee te gaan spelen.

Thanks voor alle hulp hier :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:55

Iriscope schreef:
Ik ben de camera wezen bekijken en heb hem aangeschaft :D Hij was in super staat, vorige eigenaar was er heel zuinig op en er stonden inderdaad maar 1500 shots op de teller. Kreeg er een hand strap, filter en dus ook snelle SD kaarten blij, al met al heb ik 400 euro uitgespaard :)

En? Lekker gespeeld?

Voor degenen met een wat minder royaal budget die een leuke startset zoeken, mooie kans:
https://www.cameratools.nl/acties/outle ... 250is-stm/

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:14

Iriscope schreef:

En ik heb ook de Canon 7D aangeschaft naar aanleiding van de tips en hulp hier! Het is erg wennen, maar ik ben er nu al heel erg blij mee! :)) Dus bedankt voor alle hulp! :D

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:16

Ik ben me momenteel aan het verdiepen in het kopen van mijn eerste spiegelreflex camera.

Nu zit ik heel erg te twijfelen tussen de:
Nikon D3400
en de Nikon D3300 + 18-55mm AF-P VR

Wat zouden jullie doen?

Het gebruik is voornamelijk privé, dus geen fotoshoots.
Wel wil ik hem gebruiken om foto;s te maken bij sportwedstrijden van mijn broertje. (Judo en voetbal)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:20

Heel eerlijk.... pak de goedkopere 3300. Eigenlijk is de camera op de meeste punten hetzelfde gebleven. Het enige wat hij meebrengt is snapbridge, een soort Bluetooth verbinding waarmee je foto's naar de telefoon kunt sturen. Maar of dat nu echt het behoorlijk veel hogere bedrag waard is....

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:51

Hoi!

Ik ben op het moment in het bezit van een hele oude Canon 450D, hier heb ik altijd met veel plezier mee gefotografeerd, maar deze camera is nu toch echt aan vervanging toe. Ik fotografeer voornamelijk dieren (zowel portret als actie foto's), kinderen en ik wil uiteindelijk ook een service aanbieden dat ik foto's maak voor op websites (portret foto's van personeel, bedrijfsruimtes, sfeer plaatjes etc.).

Ik wil graag bij Canon blijven. Op dit moment heb ik alleen een oude kitlens, een kapotte zoomlens en een nieuwe EF 50mm 1.8 lens. Ik wil graag een nieuwe zoomlens (het liefst de 70-200mm 2.8), maar mijn budget is erg klein. Ik heb een hoop gelezen op internet en in dit topic en ben terecht gekomen bij 3 camera's: Canon 80D, Canon D7 II en de Canon D5 III. De D5 valt eigenlijk al direct af omdat ik hier geen budget voor heb.

Nu twijfel ik over de voordelen van de D7 II t.o.v. de 80D. Ze hebben beiden een cropt sensor, de D7 is sneller en heeft meer autofocus punten. Maar uit eindelijk denk ik dat ik in de toekomst over wil stappen naar een Full Frame camera (zodra deze goedkoper worden en ik meer geld heb haha). Wat zouden jullie aanraden, een goedkopere camera (80D) zodat ik nog ruimte heb voor een nieuwe lens die in de toekomst op een Full Frame camera gebruikt kan worden, of toch voor de snellere (en betere?) D7 gaan? Ik heb gezien dat een occasion D7 niet veel hoeft te verschillen met een nieuwe 80D maar is een tweedehands body kopen wel verstandig?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen! *\o/*

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 17:48

maaikemuis schreef:
Heel eerlijk.... pak de goedkopere 3300. Eigenlijk is de camera op de meeste punten hetzelfde gebleven. Het enige wat hij meebrengt is snapbridge, een soort Bluetooth verbinding waarmee je foto's naar de telefoon kunt sturen. Maar of dat nu echt het behoorlijk veel hogere bedrag waard is....

Bedankt voor je mening!

Zat ook naar andere merken te kijken, maar zie door de bomen het bos niet meer haha.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 01:03

Even een juich post omdat ik zo blij ben met mijn D7100 :D
Nog even een keer bedankt voor iedereen :D Ik ben maandag in een game reserve dus er komen snel foto topics aan gok ik :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:07

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:51

Ik kom even meelezen :)
Heb momenteel een Canon 40D. Fotografeer erg weinig, maar wil het eigenlijk wel weer oppakken en wellicht nog een fotoreis maken, dus ben me een beetje aan het orienteren op een upgrade.
Budget moet ik nog bepalen, maar lees iig een beetje mee wat hier zoal langs komt aan overwegingen/adviezen etc.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 07:54

Misschien heeft iemand advies over de verschillende winkels?

Ik ben van plan elk moment een nieuwe set te kopen voor behoorlijk wat geld. Zeg maar richting de 4000 euro. Nu heb ik de meeste neiging om naar cameranu te gaan ivm de garantie van 5 jaar. Maar met zo'n uitgave denk ik dat het best mogelijk moet zijn om er nog iets leuks uit te slepen. Iets van korting, of een sd kaartje of extra accu of zo.

Iemand enig idee of je iets dergelijks voor elkaar kunt krijgen bij een winkel als cameranu? Of hebben jullie misschien tips over beter naar een andere winkel te gaan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 08:55

Shiloh schreef:
Misschien heeft iemand advies over de verschillende winkels?

Ik ben van plan elk moment een nieuwe set te kopen voor behoorlijk wat geld. Zeg maar richting de 4000 euro. Nu heb ik de meeste neiging om naar cameranu te gaan ivm de garantie van 5 jaar. Maar met zo'n uitgave denk ik dat het best mogelijk moet zijn om er nog iets leuks uit te slepen. Iets van korting, of een sd kaartje of extra accu of zo.

Iemand enig idee of je iets dergelijks voor elkaar kunt krijgen bij een winkel als cameranu? Of hebben jullie misschien tips over beter naar een andere winkel te gaan.

Geen mening over Cameranu, maar ik weet dat er bij Cameratools in Apeldoorn wel wat kan. Dat deden ze bij mij in ieder geval wel toen ik met iets minder budget ook een nieuwe set kwam halen.

Ik denk dat alle zichzelf respecterende camerawinkels iets doen aan de prijs bij sets van dergelijke budgetten.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:36

Cameratools en konijnenberg heb ik wel ervaring mee en daar kan vaak wel wat extra's bij. En ik neem altijd wat body's mee die een schoonmaakbeurt nodig hebben. Kunnen ze die ook even gratis doen ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:39

Heb altijd alles online besteld. Maar lees over cameranu niets dan lof. Je kan het gewoon proberen toch. Weggaan kan altijd (wedden dat je het dan alsnog wel krijgt hihi)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:34

Wat ga je allemaal kopen? Heerlijk om nieuwe dingen uit te zoeken!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:37

Jammer dat (tot dusver) niemand ervaring heeft met cameranu zelf, het maakt je toch wat brutaler als je weet dat anderen het ook is gelukt :+

Ik heb even gekeken op de pagina's van foto konijnenberg en cameratools, maar die zijn voor wat ik wil al net een tikkie duurder. Foto konijnenberg dan weer niet, maar die gratis 5 jaar garantie van cameranu spreekt me wel heel erg aan. Ach, ik kan er altijd heen en het proberen. Het is wel een stukje rijden, maar ik rijd gelukkig op benzine van de baas :Y) .

Helemaal zeker ben ik nog niet, maar waarschijnlijk de Olympus OMD EM1 mark ii, met de 12-40 f2.8 pro en de 40-150 f2.8 pro en misschien ook nog de 1.4x teleconverter van olympus.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:45

Gaaf!! Op zich is die extra garantie al een mooi extraatje.
Denk dat al die winkels wel een kaartje ofzo willen doneren aan zo'n goede klant. Kost ze niks bijna.
Go for it!

lunabreezer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:43

Hoi,
Ik wil een nieuwe camera aanschaffen omdat mijn oude camera het niet goed deed. Nu zit ik te twijfelen tussen de Nikon D3300 en Canon Eos 1300d (Mijn voorkeur ligt op dit moment bij de Canon Eos 1300d). Heeft iemand ervaring met deze twee? Zijn ze handig voor beginners? Of weet iemand nog andere goede camera voor beginners onder de €400 met lens en waar je ook mee kan filmen?
Alvast bedankt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:52

lunabreezer schreef:
Hoi,
Ik wil een nieuwe camera aanschaffen omdat mijn oude camera het niet goed deed. Nu zit ik te twijfelen tussen de Nikon D3300 en Canon Eos 1300d (Mijn voorkeur ligt op dit moment bij de Canon Eos 1300d). Heeft iemand ervaring met deze twee? Zijn ze handig voor beginners? Of weet iemand nog andere goede camera voor beginners onder de €400 met lens en waar je ook mee kan filmen?
Alvast bedankt.

Over Nikon geen mening, maar die 1300D, daar weet ik nog een leuk prijsje voor:
https://www.cameratools.nl/acties/open- ... -open-box/

Open box wil zeggen dat de camera binnen twee weken na aankoop is teruggestuurd door de koper. Camera is volledig gecontroleerd en er zit volledige fabrieksgarantie op.

lunabreezer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:54

ikke schreef:
lunabreezer schreef:
Hoi,
Alvast bedankt.

Over Nikon geen mening, maar die 1300D, daar weet ik nog een leuk prijsje voor:
https://www.cameratools.nl/acties/open- ... -open-box/

Open box wil zeggen dat de camera binnen twee weken na aankoop is teruggestuurd door de koper. Camera is volledig gecontroleerd en er zit volledige fabrieksgarantie op.

Dankje

Weet iemand ook het verschil tussen de EF-S 18-55 IS II lens en de EF-S 18-55mm III lens? Beide zijn van Canon

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:26

De ene heeft wel IS en de ander niet. (Image stabilization)