[FOTO] Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:27

Gave manipulatie ! :oo

En thanks. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:01

Ik ben laatst even in de tuin bezig geweest. Beide fotos zijn overigens wel bewerkt, de before is bewerkt vanuit een RAW bestand (fotografeer alleen nog maar RAW) is alleen beetje contrast bijgekomen en belichting iets verandert. De after vond ik zelf wel gaaf, eens wat anders.

Afbeelding

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:15

Ziet er tof uit marije!

Ik heb er ook weer eentje, heerlijke golden hour shoot gehad

Afbeelding

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:05

HELP.....
Ik probeer er een auto bij op de foto te zetten, maar ben niet tevreden met hoe dit uitpakt. Is er iemand die tips heeft of dit voor mij kan doen?
Dit zijn de voor foto's:
Afbeelding
Afbeelding

En dit is wat ik er van kon maken.....

Afbeelding

Helaas niet helemaal wat ik in mijn hoofd had :(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:07

Dat is ook een lastige, want beide foto's zijn vanuit een andere hoek genomen en met ander lichtinval. Ik denk dat je beter de losse vrachtwagen nog eens kunt fotograferen met dezelfde omstandigheden en vanuit dezelfde hoek. Dan maak je het jezelf makkelijker. :)

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:51

Dat is nu net het probleem, de auto is verkocht en kan hem dus niet opnieuw op de foto zetten :o

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:31

JoukjeV schreef:
Dat is nu net het probleem, de auto is verkocht en kan hem dus niet opnieuw op de foto zetten :o

Kan je dan niet de 2 andere voertuigen matchen aan degene die verkocht is? :)

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:17

Ik heb ook nog eens een voor en na beeld. Lopen jullie soms ook tegen het probleem dat je niet goed weet bij het begin welke richting qua kleuren je uit wil bij een foto? Bij deze was ik steeds aan het twijfelen om eerder groen geel te gaan of oranje geel. De laatste is het dus geworden maar wel na lang twijfelen.

Afbeelding

Afbeelding

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:40

Erg mooi!
Ik hou niet van groen, dus voor mij is de keuze makkelijk :D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:09

Tof gedaan!

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:17

AbleToDream schreef:
Ik heb ook nog eens een voor en na beeld. Lopen jullie soms ook tegen het probleem dat je niet goed weet bij het begin welke richting qua kleuren je uit wil bij een foto? Bij deze was ik steeds aan het twijfelen om eerder groen geel te gaan of oranje geel. De laatste is het dus geworden maar wel na lang twijfelen.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Gaaaaf! <3

Hoe zorg jij ervoor dat het onderwerp niet bedolven wordt onder het oranje? Of juist een abnormaal verschil? Is dit een kwestie van spelen met de belichtingen van achtergrond/onderwerp?

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:11

Melewel94 schreef:
AbleToDream schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Gaaaaf! <3

Hoe zorg jij ervoor dat het onderwerp niet bedolven wordt onder het oranje? Of juist een abnormaal verschil? Is dit een kwestie van spelen met de belichtingen van achtergrond/onderwerp?

Dankjewel allemaal!
@Melewel94 Ik maak heel veel gebruik van maskers om zo achtergrond en onderwerp apart van elkaar te bewerken ;)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:16

Abletodream doe je dat in Photoshop maskers ? En heb je eventueel een voorbeeld filmpje in youtube waarin ze dit duidelijk uitleggen ?

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:57

Citaat:
Dankjewel allemaal!
@Melewel94 Ik maak heel veel gebruik van maskers om zo achtergrond en onderwerp apart van elkaar te bewerken ;)

Vindt je bewerkingen altijd prachtig :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:47

Mooi hoor!! Ik kies zelf meestal voor een natuurlijker kleur gebruik, omdat ik ook niet maar een bepaald aantal foto's aflever. Dus dan is het echt veel te veel werk om 100 foto's helemaal aan te passen.

Maar vind het wel super tof zo voor 1 foto!!

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:11

Janinevv schreef:
Abletodream doe je dat in Photoshop maskers ? En heb je eventueel een voorbeeld filmpje in youtube waarin ze dit duidelijk uitleggen ?

Ja inderdaad in Photoshop, ik heb het al doende geleerd en op workshops, maar ik denk dat je op youtube wel enkele tutorials hierover kan vinden. Voor meet dan 10 foto's is het inderdaad veel werk maar ik hang meestal rond de 7 foto's, 9 max die ik aflever dus dan vind ik het zeker de moeite wel waard. Ik vind het wel leuk om aan elke foto apart tijd te besteden in op maat gemaakte edits.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:02

AbleToDream schreef:
Janinevv schreef:

Ja inderdaad in Photoshop, ik heb het al doende geleerd en op workshops, maar ik denk dat je op youtube wel enkele tutorials hierover kan vinden. Voor meet dan 10 foto's is het inderdaad veel werk maar ik hang meestal rond de 7 foto's, 9 max die ik aflever dus dan vind ik het zeker de moeite wel waard. Ik vind het wel leuk om aan elke foto apart tijd te besteden in op maat gemaakte edits.

Ahh top ik ga eens googelen !
Maar laat jij zelf nooit de klant kiezen ? En dat je die verder uit werkt ?

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:52

AbleToDream schreef:
Janinevv schreef:

Maar laat jij zelf nooit de klant kiezen ? En dat je die verder uit werkt ?[/quote]

Jawel hoor, ik kies zelf altijd 1 foto die ik als voorproefje afwerk, en daarna kiezen de klanten de overige foto's uit die ik dan verder bewerk. :) Maar ik sorteer wel op voorhand de foto's al eens zodat ze niet door 200 foto's moeten scrollen bij het kiezen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:57

AbleToDream schreef:
Janinevv schreef:

Maar laat jij zelf nooit de klant kiezen ? En dat je die verder uit werkt ?[/quote]

Jawel hoor, ik kies zelf altijd 1 foto die ik als voorproefje afwerk, en daarna kiezen de klanten de overige foto's uit die ik dan verder bewerk. :) Maar ik sorteer wel op voorhand de foto's al eens zodat ze niet door 200 foto's moeten scrollen bij het kiezen.[/quote]

Nee precies maar bewerk je dan al een selectie lichtjes ?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:08

Kun je overigens niet zelfde effect krijgen met de historiepenseel ?

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:51

Hoe doen jullie dat trouwens als je de klant foto's laat uit kiezen? Gebruik je daar dan een bepaald programma voor?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:55

Pixieset <3 !

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:02

Eigen website met wachtwoord beschermd gedeelte.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:39

Ik gebruik ook pixieset :j Laat de klanten het vanaf daar niet downloaden btw, heb het gevoel dat ze toch wat kwaliteit afsnoepen

Mocht vanmorgen weer een lifestyle doen, dat kan gelukkig volgens de regels en met afstand.

voor:
Afbeelding

na:
Afbeelding

bentefoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:30

@Liselot: laat je dan je klanten gewoon de nummers van de foto’s doorsturen oid? Van degene die ze willen