Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ikke schreef:In de tijd:
700D, 750D, 760D,
60D, 70D, 80D
Dit zijn de instap en middensegment series.
Hierboven zitten:
7D, 7D mark II
6D
5D mark III, 5Dr, 5D mark IV
1DIV, 1DX en 1DX mark II
Dit is de professionele serie van Canon.
Ga zo hoog in de boom zitten als je financiële middelen toelaten maar ben wat terughoudend met oudere camera's zoals de 5D mark II en de 1D mark III. Hierbij moet je je even terdege afvragen wat ze je te bieden hebben.
Laurahh schreef:ikke schreef:In de tijd:
700D, 750D, 760D,
60D, 70D, 80D
Dit zijn de instap en middensegment series.
Hierboven zitten:
7D, 7D mark II
6D
5D mark III, 5Dr, 5D mark IV
1DIV, 1DX en 1DX mark II
Dit is de professionele serie van Canon.
Ga zo hoog in de boom zitten als je financiële middelen toelaten maar ben wat terughoudend met oudere camera's zoals de 5D mark II en de 1D mark III. Hierbij moet je je even terdege afvragen wat ze je te bieden hebben.
Ok, dus in je rijte zijn de linker het oudst en dan rechts de nieuwere.
Ik zat inderdaad al te kijken naar de prijs en dan hoe duurder hoe beter, maar bij occassions waren de prijsverhoudingen soms niet meer te volgen.
Bedankt in ieder geval!
Vanaf een bepaald type (onder de 7D ofzo?) kunnen niet meer alle lenzen erop toch?
Bijvoorbeeld de 55-250 die ik nu heb.
Iriscope schreef:Ben ik ook weer!
Had ik net besloten om fijn voor de D5300 te gaan na veel uitzoekwerk, heb ik nu een financieele meevaller gehad waardoor ik twijfel voor de D7100 te gaan.
Ben hier dan ook maar (weer) voor advies.
Mijn twijfels;
optie 1;
D5300, 18-55mm VR,
Totaal prijs R9000 = EUR 670
optie 2;
D7100, 18-140mm VR,
Totaal prijs R16000 = EUR 1200
optie 3;
D7100, zonder lens
Totaal prijs R12000 = EUR 900
Ik ben bereid om het verschil in prijs uit te geven aan de D7100, als het echt de moeite waard is, maar moet ook nog glas kopen.
Behalve een kitlens (of dat dan de 18-55 of 18-140 wordt hangt van het model dat ik kies af) wil ik ook nog een zoomlens van 70-300mm kopen. Ik heb wat rondgekeken en denk dat ik liever voor een Nikon dan een Sigma ga, het prijsverschil is hier niet eens zo heel groot.
Ik twijfel nu tussen de Nikon AF-P 70-300mm f/4.5-6.3G ED DX VR Lens en de Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO DG Macro Lens (Nikon). Het prijsverschil is hier maar EUR 60 dus dat zou niet zoveel uit maken.
Lang verhaal kort, normaal zou ik denk ik voor een goedkopere body kiezen en voor betere lenzen gaan. Maar het prijsverschil met de lenzen waar ik aan denk is niet heel groot. Als ik naar de volgende stap lenzen van 70-300mm kijk dan wordt dat de Nikon AF-S 70-300mm f/4.5-5.6 G IF-ED VR Lens die hier bijna het dubbele kost van de eerder genoemde lenzen.
Is het beter om voor die lens te gaan met een D5300? Of kan ik beter nu investeren in de D7100 en voor de eerder genoemde sigma/nikon gaan?
Heel verhaal, zie zelf ook door de bomen het bos niet meer nu!
ikke schreef:Welk argument had cameraland om je die 70D aan te bieden?
Ik blijf erbij: koop altijd de hoogste en nieuwste body die past bij je eisen en je budget.
Niks mis met een occasion 70D, maar als een 80D ook prima binnen het beoogde budget past, waarom dan niet?
Als je even goed zoekt op de site van Canon (is best even pielen) dan vindt je uiteindelijk alle specificaties. Leg die naast elkaar en wat voor jouw het belangrijkste is, moet je als argument gebruiken.
Wellicht boven jouw budget, maar dit is toch wel een setje![]()
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... ii-body-1/
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... -8l-is-ii/
Voor de liefhebber
kirsten4 schreef:De Canon EOS 7D, zit hier een andere SD kaart in dan de 'standaard'? Heb nu een 1100D namelijk en ik zag een filmpje van de 7D en het leek of hier een veel grotere SD kaart in ging. Weet iemand dit toevallig ?
ikke schreef:kirsten4 schreef:De Canon EOS 7D, zit hier een andere SD kaart in dan de 'standaard'? Heb nu een 1100D namelijk en ik zag een filmpje van de 7D en het leek of hier een veel grotere SD kaart in ging. Weet iemand dit toevallig ?
De 7D werkt met CF kaarten; die zijn inderdaad wat groter van formaat.
In eerdere tijden was de CF kaart relatief sneller dan SD en omdat de 7D ontwikkeld is met snelheid als oogmerk, stop je er snelle kaarten in
kirsten4 schreef:ikke schreef:De 7D werkt met CF kaarten; die zijn inderdaad wat groter van formaat.
In eerdere tijden was de CF kaart relatief sneller dan SD en omdat de 7D ontwikkeld is met snelheid als oogmerk, stop je er snelle kaarten in
Okee thanks!Dus zo een zou bijvoorbeeld goed zijn?
https://www.cameratools.nl/foto-video-a ... -1080p-re/