Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rianne_E schreef:Haayy
Ik volg al enige tijd dit topic over welke camera je moet kopen en wil ook graag een nieuwe camera alleen ik kom er even niet meer uit wat ik nu precies wil![]()
Ik heb op dit moment een Sony A200 met een Sigma 70-200mm F2.8 lens. Nu merk ik dat ik wel tegen de grenzen aanloop wat mijn camera kan en wil ik de overstap gaan maken naar een Canon. Alleen ik twijfel heel erg tussen de Canon 7D en de Canon 60D. Ik heb hier in het topic al veel dingen over beide camera's gelezen. En beiden hebben voordelen waardoor ik twijfel tussen deze 2. Weet iemand wat de nadelen/voordelen de camera's ten opzichte van elkaar hebben?
En dan heb ik nog een vraag over het objectief. Ik wil sowieso een 70-200 mm van Canon alleen dan zit ik nog te twijfelen tussen de F4 en de F2.8. De bedoeling ligt dat ik vooral veel buiten fotografeer en dan voornamelijk paarden. Binnenbakken wil ik me niet meer aan wagen, omdat de kwaliteit vaak niet zo is als je het graag wilt zien. Maar wil wel mooie foto's kunnen maken als het bijv. bewolkt is. Nu weet ik dat het voor een groot deel aan je instellingen ligt, maar een goede lens ervoor helpt ook een enorm stuk.
Wat zouden jullie mij aanraden? Alvast bedankt in ieder geval!
Yasmine schreef:Meestal niet, en da's het gemene.Sluitertijd en diafragma kan je ook op compactcamera's zelf instellen. Scherptediepte kan je met een compactcamera ook niet bereiken zoals dat met een spiegelreflex kan...