Week 21 Zelf vindt ik de ruis natuurlijk erg jammer. Helaas moest de ISO flink omhoog omdat ik anders bewegings onscherpte kreeg. Iemand tips hiervoor? Diafragma F5 ISO 3200 Sluitertijd 1/200 Focuslengte 155 mm
monbyou
Geplaatst: 24-05-15 21:44
mijn week 21
MarijeR
Geplaatst: 24-05-15 22:04
Mijn week 21
Eline91
Geplaatst: 24-05-15 22:35
Oeps, ik ben weeral de hele week niet in het topic geweest Met paardje naar de kliniek geweest, diagnose COPD gekregen.
Er moest één en ander aangepast worden qua weidegang en dergelijke (Sem moet liefst zo veel mogelijk op de wei, maar voor zijn vriendje de shet is dat niet ideaal dus we hebben een draadje moeten spannen) Maar die nieuwe weide-indeling, daar was Bugs echt niet wild van
Ik vond Bugs zijn reactie op dit grote onrecht dat hem werd aangedaan wel een plaatsje in dit topic waard:
Suuszels Mooie foto, mooie kleuren. Hij lijkt alleen niet helemaal scherp hier. Eskegirl Mooie foto, niets aan toe te voegen. Kanzi Lief. Wel jammer van het donker voor in. Zie niet goed of het nou schaduw is of een andere kitten. WiancaR Mooie foto, niets aan toe te voegen. Marjoow Mooie foto en mooie sfeer. Quartel Mooie foto, niets aan toe te voegen. GerdjeHoran Mooie foto, misschien voor het mooie alleen net iets te krap rechts. Marit Wat een heerlijke collage, niks aan toe te voegen. Goriginal Mooie foto, mooie warme kleuren. Sanne_com Mooie foto, niets aan toe te voegen. taarss Mooie foto, zou misschien een tikje lichter mogen. Joeluna Lief. Jammer van de ruis, maar verder niets aan toe te voegen. monbyou Mooie foto, niets aan toe te voegen. MarijeR Hele mooie plaat, fijne kleuren. Niks aan toe te voegen. Eline91 Wat vervelend van de COPD. Haha wilde shet, leuke foto. Nefertarie Mooie foto, fijne sfeer. glenstorm Mooie foto, niets aan toe te voegen. Racheel Mooie foto, niets aan toe te voegen.
Showteam, die zou ik insturen voor een wedstrijd heel mooi.
showteam
Geplaatst: 25-05-15 14:26
Feedback week 21:
Bellatrix: Ik vind de compositie en de pose prachtig, alleen lijkt de foto zo verscherpt dat dit afbreuk doet aan het geheel mijn inziens.
S_imonee: Mooie foto, wellicht had ik iets meer lucht willen zien en iets minder van de grond hier zit namelijk toch geen informatie in en is dus ik had meer gefocust op de mooie lucht en het water.
binky: Hele mooie foto met prachtige kleuren!
Tivara: Heel mooi! Wat een prachtig plekje zeg
horserider22: Mooie zachte foto, alleen ik had het scherptepunt liever iets hoger gezien. Nu moet ik eerst zoeken naar waar de foto scherp is ipv dat mijn ook er gelijk op valt.
billionache: Mooie foto van een fotogenieke plek! Dit is niet in Nederland denk ik?
Kimmetjee04: Prachtige foto, hele mooie en veelzeggende pose
louiisaa: Mooie foto! Jammer dat het model last heeft van de felle zon en daardoor haar ogen niet zichtbaar zijn. Je kunt proberen in dit soort omstandigheden de zon niet van recht van voor de laten komen maar juist met tegenlicht te fotograferen of wat meer van zijkant.
Jolandaa_: Mooie scherpe foto! Ik had de ruimte die nu rechts zit alleen liever links gehad, dat geeft mijn inziens een mooier beeld
LoveUggs: Hele nette foto! Een iets mooier moment was geweest als het paard nog aan het stijgen was, nu is het paard al wat meer naar beneden gericht.
Joysieee: Mooie foto! Dat de zon verkeerd stond is al gezegd, maar sowieso is de foto zonder geshopte zon denk ik veel mooier
Hanna_94: Leuk je nieuwe logo! En de foto zelf is ook erg mooi. Qua compositie had ik die 2 paardenbloemen liever los van elkaar in beeld gezien, dus eentje meer links en de andere wat meer naar rechts in het nu 'lege' stuk in de foto.
Sodeletuut: Jij treft met zulke buren prachtige en unieke foto!
NESCAFE: Hele mooie sfeervolle collage, ik twijfel nog of ik het juist sterk vind dat de eerste en derde foto op elkaar lijken of dat ik het beter had gevonden als de derde foto een ander onderwerp had haha.
k_m: Heel vet gedaan! Krijg er gelijk trek in Het ziet er wel nog iets te geplakt uit, vooral het flesje wat de foto een beetje plat maakt.
Mariett: Ik vind de foto opzich heel mooi, maar ik moest wel even kijken wat het nou precies was. Eigenlijk gebeurd er heel veel in beeld maar zie je net niks. Mijn aandacht wordt getrokken naar de handschoen en de onscherpe arm. Ik had denk ik voor een ander standpunt gekozen zodat je beter kunt zien wat er nu precies aan de hand is. Of meer het gezicht van de tandarts erbij betrokken
MyHu: Leuke foto alleen inderdaad niet zo heel erg spannend.
Dandy200: Aaaahh mooie foto!
Valerie98: Probeer er op te letten dat er geen ledematen worden afsneden, in dit geval valt net het hoefje van het veulen buiten beeld. Wel een super schattig ding en leuke compositie! Een stapje achteruit had gezorgd voor een completer beeld en meer kans om het veulen en de hond beide scherp er op te krijgen
MZorro: Gewoon heel mooi, prachtig paard ook!
LinSa: Je zegt het zelf al, inderdaad de sluitertijd wat hoger en dan moet het goedkomen. Ik vind de foto erg schattig
Cioccolato: Mooie foto inderdaad, het ziet erg wel een beetje ingewikkeld uit qua houding haha. Ik vind de bewerking net een tikje te geel/dof.
Ingvild: Hele mooie foto!
Jespri: Wauw ja ik vind hem echt fantastisch! Alleen links boven heb je de rok iets verlengt of iets weggeshopt of niet? De randjes zijn dat wat zachter dan de rest van de rok.
SternPhoto: Aaah wat een droppie mooie foto!
Tigress: Mooie foto van een prachtige houding! De foto oogt wel wat te geel.
Shiloh: Welkom! Mooie foto lekker spontaan koppie
Verosjaak: Mooie scherpe foto. De compositie vind ik iets minder geslaagd omdat de scherpe waterkip nu bijna tegen de rand van de foto zwemt. Die had ik liever wat meer naar links gezien. Maar dat is natuurlijk erg makkelijk praten, ik weet ook dat ze nooit zwemmen zoals jij dat wilt haha.
Astor: Top foto! Prachtige ogen zeg.
Suuszels: Wauw mooie lucht! De foto lijkt alleen niet erg scherp en de horizon loopt niet helemaal recht.
EskeGirl: Goed gelukt! Jammer dat de andere schildpad er net achter zit.
Kanzi: Wat een dropje! Ik vind de foto wel wat onduidelijk door de grote schaduw plek voor de kat en de vreemde houding is het niet meteen duidelijk hoe en wat er op de foto staat.
WiancaR: Prachtige foto!
Marjoow: Ja ondanks dat de foto niet scherp is en de lichten erg zijn uitgebeten en het donkere erg donker is vind ik dit best een fijne plaat. Lekker artistiek!
quartel: Heel mooi portret met het licht door haar haren!
GerdjeHoran: Je zegt het zelf al van de neusharen, ondanks dat vind ik het een erg sprekende foto
Marit: Super lief! Lekker sfeertje ook
goriginal: Heel mooi! Prachtig die achtergrond! Alleen de ruimte links van de hond had mijn inziens beter rechts kunnen zijn, de richting waar het hondje naar toe kijkt.
Sanne_com: Mooie Danbo foto! Leuk met de reflectie
taarss: Mooie foto! Ik ben alleen niet zo heel erg weg van de bewerking, maar smaken verschillen natuurlijk
joeluna: Wat een droppie Inderdaad jammer van de ruis. Er is helaas weinig aan te doen qua instellingen denk ik, kon je diafragma nog omlaag? En ander de kitten meenemen naar een plekje waar het licht beter is
monbyou: Schattig! Ik vind de foto wel wat dof, iets meer contrast zou de foto wat sprekender maken.
MarijeR: Top foto! Lekker scherp ook, erg mooi!
Eline91: Haha wat een lekkerding. De foto wordt denk ik nog mooier als je iets door je knieën gaat tijdens het fotograferen.
Nefertarie: Super mooie foto, ik vind jou kleurgebruik altijd erg mooi
glenstorm: Nette foto! Qua moment was het denk ik mooier geweest als je de foto iets eerder had gemaakt, dat het paard net nog stijgende was.
Racheel: Zonde dat je je camera niet mee had! Mooi uitzicht zo
XiiaaooNaa: Wauw, prachtige foto!
louiisaa: Mooie foto, alleen het beeld was denk ik net iets sterker geweest als de bloem er compleet op stond.
Brechtjee: Mooie foto, wel wat donker (zeker niet te donker maar ik vind frisse foto's altijd wat sprekender)
showteam
Geplaatst: 25-05-15 14:27
NESCAFE schreef:
Showteam, die zou ik insturen voor een wedstrijd heel mooi.
Dankjewel !
Anoniem
Geplaatst: 25-05-15 14:34
Heel erg bedankt voor de feedback
Mijn week 21 (niet deze week gemaakt, helaas)
caaramel
Geplaatst: 25-05-15 14:35
week 21:
boktupload
Killyenn
Geplaatst: 25-05-15 15:01
Wat gaan de weken toch snel de afgelopen tijd Heb wel wat foto's gemaakt maar niks 'bijzonders', alleen van m'n vrienden in het park. Ben over beide fototechnisch niet enorm tevreden maar kan daardoor ook niet kiezen Welke vinden jullie beter, deze of deze?
Feedback caaramel - vind de donkere zwart-wit omzetting een beetje jammer van het lente-achtige onderwerp! Wel mooi zo met de handen, heeft iets teers. Niece - ik ben niet zo'n fan van de uitsnede en zie ook niet echt een scherptepunt. Daardoor is de foto niet zo heel interessant om naar te kijken. Brechtjee - je foto oogt wat donker/grauw, en het is jammer dat de haren aan de rechterkant net worden afgesneden. Mooi expressief moment! Scherpte ligt helaas niet op het oogje. Showteam - Lente! Wat een geweldig schattige foto. Hij lijkt net iets overbelicht, dat kan met zo'n foto prima maar daardoor mis ik net wat contrast op het hoofdje van de vogel. louiisaa - Jammer dat de bloem wordt afgesneden! Had de scherpte liever net iets naar achteren gezien. Prachtige kleuren! XiaaooNaa - Ik hou zo van die honden Enorm leuke, spontane foto. Had hem misschien net iets krapper uitgesneden, hond op 2/3de rechts gezet zodat je de blaadjes er wel op houdt. Mooi contrast tussen voor en achtergrond. Racheel - duidelijk een mobiele foto, wel een mooi uitzicht glenstorm - strakke foto, mooi scherp. Qua moment had je net een tikje eerder of later kunnen schieten, dan had je net de twee ideale momenten te pakken. Nu zet je er precies tussenin! Nefertarie - leuk gedaan! Mis net de scherpte precies op het oogje, maar dat zou het uploaden kunnen zijn. Mooie kleuren. Eline91 - leuk moment heb je te pakken! Ik had hem iets krapper gecropt, meer paard en minder omgeving. Ook zou ik proberen een lager standpunt te nemen volgende keer, dan krijg je een interessanter aanzicht. MarijeR - de foto lijkt iets te verscherpt? Verder weinig op aan te merken, prima foto monbyou - probeer echt zo laag mogelijk te komen als je kleine dieren fotografeert, dan krijg een een veel interessanter standpunt! Nu kijk je erg tegen het kleine ding z'n voorhoofd aan. Mis net wat contrast. Altijd leuk om die verharingspatronen op de kleintjes te zien joeluna - vind de ruis enorm meevallen! Geeft imo altijd juist wat karakter bij indoor foto's. Hij lijkt wel net wat scheef te staan (naar links hellend). En wat een enorm schattige kitten taarss - mooie foto, fijne sfeer. Vind zelf de kusjes-foto altijd wat gemaakt maar het plaatje klopt in ieder geval. Hij lijkt net wat te geel, daardoor mist de foto wat diepte. Sanne_com - zoals altijd met de danbos, schattig Leuk sfeertje zit er in. goriginal - wat een herfstige foto voor het seizoen Wel erg mooi. Had net wat meer ruimte rechts willen zien, hij voelt krap. Zeker omdat er zo'n groot stuk over is linksboven. Marit - veel te schattig Vind hem als collage misschien net iets repetitief. Maar verder valt er uiteraard weinig aan te merken op zo'n inzending Gerdjehoran - de uitsnede geef je zelf al aan, had hem ook boven net iets hoger afgesneden willen zien. Mooie z/w omzetting en scherpte. De compositie is juist daarom extra jammer
Asselruiter
Geplaatst: 25-05-15 15:32
Week #21 - enige foto die ik deze week gemaakt heb...
Net eindelijk de Rhodondendron in de tuin op de foto kunnen zetten Persoonlijk tevreden maar kan nog een hoop verbeteren. Naar mijn idee is hij namelijk niet helemaal scherp.