Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Te weinig kleur en/of een boeiend onderwerp. Technisch een prima foto verder.

Fijne kleuren en scherpte en zeker een boeiend onderwerp!! 
Fijne kleuren en scherpte is ook okee. Stoor mij alleen een beetje aan die onscherpe halmpjes die ervoor zitten. 

Kasteel? Echt helemaal mijn ding. Mooie belichting. Fijn sfeertje!
Alleen had ik er een soort panorama foto van gemaakt, dus een stuk van boven en onderkant gehaald. En ik had nog iets met de kleuren gespeeld.
Leuk die lichtinval!
Jij hebt altijd zo'n mooi apart sfeertje in je foto's zitten. Alleen een beetje jammer dat hij net gras gegeten heeft. 
Je ziet steeds wat nieuws. 

Alles klopt hier. Kleuren, scherpte en de foto is interessant om naar te kijken. 
Netje scherp en de wolken die er bij drijven geven een leuk effect. 
Vind deze één van de mooiste foto's van deze week! Scherpte, kleur, belichting en compositie zijn allemaal TOP! Prachtige hond met prachtige blauwe ogen. 

ben ook erg blij met se foto Asselruiter schreef:faatxhorse - Mooie foto, wat een leuk moment dat je daar te pakken hebt! Mooi scherp en dat blauw op de achtergrond bevalt me ook goed.

Bellatrix schreef:faatxhorse: Wow! Ook hier super scherpte en fijne kleuren en belichting. Jammer dat je nog ziet waar de meeuw op staat maar je zal niet heel makkelijk van compositie hebben kunnen wisselen.
Nee klopt, het was op een boot en ik moest tussen de spijlen heen fotograferen. Verder kon ik ook niet uitzoomen omdat ik mijn zoomlens gebruikte. Maar ik zal er de volgende keer op letten, je hebt wel gelijk!

Ik ook niet, want in een van de eerste weken heb ik precies hetzelfde probleem gehad!
_Kiki_ schreef:Asselruiter
Pluspunt: De rust laat je wat mij betreft erg mooi zien, erg fijn gedaan. De lucht is echt prachtig. Ik vind de rotsen (?) rechtsonder leuk en ‘anders’ op de foto.
Verbeterpunt: Ik denk dat ik het nog mooier had gevonden als de zee ‘leeg’ was geweest, al snap ik dat het lastig is.
Heel erg bedankt!
Maargoed hier dus het eerste deel van mijn feedback. Dit is hoe ik tegen jullie foto's aan kijk, iemand anders kan iets heel anders vinden. Trek het je dus niet te erg aan 

Goed gedaan!
Wat een mooi landschap! Je aandacht wordt direct naar de lucht getrokken omdat de rest zo donker is. De weerspiegeling in het water is ook echt prachtig. Goede compositie. Ik heb hier niks op aan te merken eigenlijk, behalve natuurlijk dat de foto nog mooier was geweest als je 'm met je camera had gemaakt (qua kwaliteit) 

Maar er zijn wat storende elementen; bijvoorbeeld de loshangende riempjes, de schaduw die er net niet helemaal op staat en het hek op de achtergrond. De schaduw en de achtergrond kan je proberen te verbeteren door de foto vanuit een ander perspectief te maken.
En de kleur van het veulen oogt mij iets te oranje, maar dat is misschien een kwestie van smaak.
Het enige wat me opvalt is dat de wolken een beetje groenig zijn, ik neem aan dat je de kleuren van de foto wat hebt opgehaald? Ik denk dat de foto mooier was geweest met iets minder contrast (/verzadiging). Maar dat is een kwestie van smaak. 

Heel mooi scherp en geweldige DoF! Mooie compositie ook. Geen tips 
Wat een ontzettend schattig konijn! Goede timing, mooie expressie. De achtergrond en DoF zijn ook top. Voor mijn gevoel had hij alleen wat scherper gemogen en rechts lijkt het konijn wat overbelicht.
manonnevot schreef:Bedankt voor de feedback allemaal, zie dat hij inderdaad heel klein is, vreemd.
Hier even de grote versie in link
http://i61.tinypic.com/313ozle.jpg
ik had em wat meer pit proberen geven, wat lichter misschien en de kleuren nog wat meer laten doorkomen. Verder een hele goede foto hoor! Mooi scherp, leuke compo
DShots schreef:Heavenslove - Flower power haha, Ik hou van bloemenfoto's. Ik vind hem goed gelukt, je hebt je gefocussed op de rechter kant van de foto.
Waardoor je linkerkant heel wazig wordt vanzelf en dat vind ik goed voor zo'n foto.
Asselruiter schreef:HeavensLove verzamelt hier - Mooi mooi hedie kleuren. Misschien tikkeltje te druk naar mijn zin, maar dat is persoonlijke voorkeur
ondanks al mijn twijfels
Bellatrix schreef:Heavenslove: Lekkere zomers foto.Fijne kleuren en scherpte is ook okee. Stoor mij alleen een beetje aan die onscherpe halmpjes die ervoor zitten.
_Kiki_ schreef:HeavensLove
Pluspunt: Mooie zomerse foto, die kleuren zijn echt heerlijk!
Verbeterpunt: Het enige zeurderige dat ik kan bedenken is dat ik het nog mooier had gevonden als de roze bloemen aan de linkerkant van de foto helemaal weggevallen waren, nu trekken ze net een beetje mijn aandacht weg bij het echte onderwerp.

faatxhorse schreef:HeavensLove verzamelt hier - Mooie kleuren en DoF, heel goed gedaan! Hij is alleen rechts een beetje 'druk', veel scherpe stukken bloemen. Daardoor weet ik niet zo goed waar ik naar moet kijken. Maar verder heel mooi!

DShots schreef:monbyou - Ik vind hem wel oke, het is een welshje daar heb je een pluspunt mee. Maar ik had hem liever van een andere kant gezien. dus dat je zijn manen ziet.
Ik mis ook hier en daar wat scherpte en wat kleur om het toevoegen.
Asselruiter schreef:monbyou - Wat een mooie paardje! Mooi scherp. Ik vind het een beetje jammer van de schaduw op de zijkant van het paardje en had misschien graag nog wat meer ruimte gezien aan de linkerzijde van de foto, omdat je paard naar daar kijkt. Verder geen slechte foto
Bellatrix schreef:de pony stond op een blok en ik heb de foto iets van onderaf genomen.monbyou: Heb je deze foto op ooghoogte genomen? Ziet eruit alsof je hem lager hebt genomen. Heel jammer ook van de schaduw op de pony. Mis ook wat kleur en scherpte kan beter.
_Kiki_ schreef:met de schaduw ga ik aan het werkMonbyou
Pluspunt: Wat een leuke foto en een leuk koppie!
Verbeterpunt: Jammer dat er zoveel schaduw over de pony valt.