[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SternPhoto

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:56

Hier ook niet t is wazig

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:10

Ik zie em ook niet scherp...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:05

Ok bij deze dan ook mijn commentaar. :D

Agossie: Nette foto, fijn belicht en goed scherp. Alleen jammer dat ie zijn ogen niet open heeft maar daar kan jij niets aan doen. :P

Asselruiter: Ik vind er eigenlijk te weinig op te zien. :o Te weinig kleur en/of een boeiend onderwerp. Technisch een prima foto verder.

binky: Ik weet niet zo goed wat ik hiervan vindt...beetje creepy met die imo te dikke ketting. En het zal persoonlijk zijn maar ik vind het ook zonde dat zijn hoofd er niet helemaal op staat. Zwart/wit vind ik dan wel weer goed gekozen, maakt de foto krachtiger.

Bumblehorse: Fijne warme kleuren leuke compositie. Netjes scherp op de ogen ook. :)

calice: Leuke speelse foto! Naar mijn mening iets te flets maar ik hou gewoon van veel contrast. :')

C_estmoi: Hier mis ik wat scherpte en contrast. Leuke compositie maar jammer dat het lijkt alsof ze haar ogen dicht heeft.

CrazyIris: Hier mis ik ook scherpte maar vind de foto wel interessant, er is veel te zien. Lucht is ook mooi met die kleuren alleen had ik ze wat heftiger gemaakt.

Dshots: Erg mooie foto!! Super scherp en hele fijne belichting en kleuren. Enige jammere is dat ze niet lacht. :+

Eviii_x: Jammer dat deze foto niet buiten is genomen, met een kleurrijke achtergrond. Vind hem nu qua kleur zo saai. En hij lijkt ook niet helemaal scherp.

faatxhorse: Wow! Ook hier super scherpte en fijne kleuren en belichting. Jammer dat je nog ziet waar de meeuw op staat maar je zal niet heel makkelijk van compositie hebben kunnen wisselen.

Fenneeee: Prima foto maar imo niet heel interessant. Kleuren hadden wat gewaagder gemogen en persoonlijk vind ik het tuig niet mooi zo. Er zit geen kar achter en daarom lijkt het zo nutteloos zeg maar. Had de pony liever helemaal tuigloos zo zien staan. En in de zon want nu zie ik alleen maar schaduw op de pony.

Gub: Briljante foto!! _O- Fijne kleuren en scherpte en zeker een boeiend onderwerp!! :))

Hanna_94: Wat een aparte hond zeg! Mooie vacht heeft die! Stoor mij alleen aan het onscherpe op de voorgrond. En het feit dat je daardoor stukken van de poten mist.

Heavenslove: Lekkere zomers foto. :) Fijne kleuren en scherpte is ook okee. Stoor mij alleen een beetje aan die onscherpe halmpjes die ervoor zitten. :P

Irene96: Hele aparte kunstzinnige foto. Zwart/wit maakt hem sterker. Compositie kijkt alleen niet zo lekker weg. Ziet er wat apart uit zeg maar. :')

ismy: Prachtig drieluik! :+: Kasteel? Echt helemaal mijn ding. Mooie belichting. Fijn sfeertje!

jes_sam: Nette foto! Fijne kleuren en prima scherpte. Compositie is ook goed, je ziet mooi de hele vleugel zo. Mooie vlinder! :)

Jessica_1998: Vind de achtergrond rommelig, had het beeldje voor een andere achtergrond gezet. Belichting vind ik ook niet zo, mis daglicht.

JewEmm: Prima foto, veel te zien. :j Alleen had ik er een soort panorama foto van gemaakt, dus een stuk van boven en onderkant gehaald. En ik had nog iets met de kleuren gespeeld.

jilinda: Dromerige foto. :D Leuk die lichtinval!

Joey: Prachtige pony! Fijne lichtinval en mooie kleuren. :)

k_m: Prima foto, fijne kleuren. Scherpte zie ik alleen op het linkeroog? (rechteroog is niet scherp) Halster ziet er wat oud uit en dat vind ik wel zonde voor de foto.

kani_ejj: Hele gave lucht! Heel duister!! Het beetje licht wat je ziet past er erg goed bij.

_Kiki_: Leuk met die silhouetten en die boom ernaast! Vind alleen de kleuren niet zo fijn maar dat is persoonlijk.

kimberley23: Prachtige kleuren! Interessante rups trouwens. Prima scherpte.

KletsKoekje: Vind het konijn te centraal staan op de foto. Een andere compositie had de foto interessanter gemaakt. Kleur, belichting en scherpte is prima.

Lizaa01: Leuk idee zeg!! Ik mis alleen een stuk licht op de foto, helderheid. Hij is zo donker. Compositie had van mij ook wat spannender gemogen.

manonnevot: Prima portretfoto maar hij lijkt wat laag genomen? Had van mij wat meer contrast erin mogen doen.

MarijeR: GAAF! Prachtige kleuren, goeie scherpte en prima compositie. Niets op aan te merken. Erg fijn licht ook.

Marit: Van jou ook al zo'n fijne plaat. :D Jij hebt altijd zo'n mooi apart sfeertje in je foto's zitten. Alleen een beetje jammer dat hij net gras gegeten heeft. :P

Marjoow: Ik mis hier wel wat scherpte lijkt wel. Iig op mijn laptop. En het zal een kwestie van smaak zijn maar ik mis wat kleur/contrast.

Mb_foto: Fijne foto! Mooie kleuren! Misschien dat ik persoonlijk nog een stukje van de onderkant had gehaald, dus wat minder zwart op de foto.

monbyou: Heb je deze foto op ooghoogte genomen? Ziet eruit alsof je hem lager hebt genomen. Heel jammer ook van de schaduw op de pony. Mis ook wat kleur en scherpte kan beter.

NatassJa: Fijne zachte foto! Stoor mij alleen wel aan het onscherpe op de voorgrond. Mooie ogen heeft ze trouwens!

Nefertarie: Prachtige foto! Ook een mooi fijn sfeertje door de belichting.

Racheel: GAAF!! Veel te zien, fijne kleuren en scherpte! Hier kan ik heel lang naar kijken. :j Je ziet steeds wat nieuws. :D

Revanches: Heel creatief idee zeg!!! Goed uitgevoerd ook. Ook hier fijne belichting en kleuren. :)

Robin_Rikkie: Apart sfeertje heeft deze foto...komt door de kleuren...denk wel dat ik het mooi vind. :j

Sanne_com: Prachtig! :+: Alles klopt hier. Kleuren, scherpte en de foto is interessant om naar te kijken.

SharonPlugge: Ik vind hem in zwart/wit idd krachtig. Ik mis een klein tikkeltje scherpte maar vind het verder een mooie foto!

showteam: Wat een aparte blik trekt die kat! Erg fijne foto om naar te kijken. Kleuren in balans en prima scherpte. Ja, mooie foto. :D

Sodeletuut: Ik hou van maanfoto's! <3 Netje scherp en de wolken die er bij drijven geven een leuk effect. :D

straalina: Ik vind de foto te flets en het neusje is onscherp. Compositie is niet spannend genoeg.

Suuszels: Toch wel een krachtige foto door het onderwerp wat erop staat. Je gaat er over nadenken. Omdat hij zo klein is kan ik niet veel zeggen over de scherpte. Kleur en belichting is okee.

tesseke: WOW! :wow: Vind deze één van de mooiste foto's van deze week! Scherpte, kleur, belichting en compositie zijn allemaal TOP! Prachtige hond met prachtige blauwe ogen. :+:

Tinky12: Hier ook een fijn sfeertje door de belichting en kleuren. Mooie plaat. :j

XiiaaooNaa: Jammer dat ie zo krap gecropt is, had graag haar hele hoofd erop gezien. Mis ook wat scherpte.

Mijn mening is gebaseerd op mijn smaak en smaken verschillen nou eenmaal dus trek het je niet te hard aan. ;)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:14

Bedankt voor de feedback! Wat veel al :)

Helaas heb ik gisteren de foto snel van fb gehaald om toch even wat in te leveren, maar hierdoor is er veel kwaliteitsverlies en verkleind hij hem te veel..

Het gaat mij inderdaad bij dit soort foto's vooral om de sfeer, mogelijkheden en band vast te leggen. Ik studeer zelf maatschappelijk werk en vind het dan mooi om zulke momenten mee te maken en vast te leggen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:34

Dank je wel :) ben ook erg blij met se foto

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:40

Dank je Bellatrix!

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:27

Asselruiter schreef:
faatxhorse - Mooie foto, wat een leuk moment dat je daar te pakken hebt! Mooi scherp en dat blauw op de achtergrond bevalt me ook goed.

Dankjewel! :D :o

Bellatrix schreef:
faatxhorse: Wow! Ook hier super scherpte en fijne kleuren en belichting. Jammer dat je nog ziet waar de meeuw op staat maar je zal niet heel makkelijk van compositie hebben kunnen wisselen.

Ook jij heel erg bedankt! :D Nee klopt, het was op een boot en ik moest tussen de spijlen heen fotograferen. Verder kon ik ook niet uitzoomen omdat ik mijn zoomlens gebruikte. Maar ik zal er de volgende keer op letten, je hebt wel gelijk! :j

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:07

Hierbij stop ik met het topic. Ik ben terug van een geweldige vakantie, heb ook heel veel foto's gemaakt. Kan alleen via de computer niet meer inloggen op bokt, dus foto's plaatsen word een beetje moeilijk. Ook vind ik zelf dat ik nog niet genoeg ervaring heb, om commentaar te geven.

Volgend jaar hoop ik wel weer iedere week wat te kunnen plaatsen en dan de ervaring te hebben om commentaar en tips te leveren.

Iedereen die mijn foto's beoordeeld heeft, heel erg bedankt :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:26

Feedback week 32
Zo, tijd gemaakt voor feedback. Ik heb geprobeerd van elke foto een pluspunt en een verbeterpunt aan te geven en ook waarom ik iets mooi of juist minder vond. Het is niet altijd even goed gelukt, maar ik hoop dat jullie er iets mee kunnen.

Agossie
Pluspunt: De sfeer in deze foto! Ik vind het mooi hoe je dat hebt weten te pakken, ik vind het erg fijne kleuren om naar te kijken.
Verbeterpunt: Ik vind het jammer dat zijn gezicht zo weg valt, op zich niet zo heel erg maar dan denk ik dat ik het mooier had gevonden als de focus nog net iets meer op het instrument zou liggen.

Asselruiter
Pluspunt: De rust laat je wat mij betreft erg mooi zien, erg fijn gedaan. De lucht is echt prachtig. Ik vind de rotsen (?) rechtsonder leuk en ‘anders’ op de foto.
Verbeterpunt: Ik denk dat ik het nog mooier had gevonden als de zee ‘leeg’ was geweest, al snap ik dat het lastig is.

Bellatrix
Pluspunt: Hihi, die blik is echt geweldig! Mooie scherpe foto.
Verbeterpunt: Jammer van de weerspiegeling in de ogen, ik denk dat de blik nog sterker was geweest met ‘zwarte pupillen’. Misschien had ik het ook mooier gevonden als je de foto uit een net iets lager standpunt had genomen.

Binky
Pluspunt: Wauw, het lijkt bijna een standbeeld. Vind het een foto die kracht uitstraalt, leuk gedaan.
Verbeterpunt: Ik vind de bewerking heel erg bij de foto passen, alleen bij zijn haren is het net iets te voor mij, daar zitten nu hele zwarte gaten in wat ik jammer vind bij deze foto.

Bumblehorse
Pluspunt: Super leuk idee en erg leuk uitgevoerd!
Verbeterpunt: Jammer dat het ene oortje niet scherp is. Ook vind ik het jammer dat de krabpaal (?) net een beetje scheef lijkt te zijn.

Calice
Pluspunt: Wauw, wat een sprankelende foto en een heerlijk ondeugend gezicht! Vind het echt een hele mooie foto, ben ook wel benieuwd hoe hij er in kleur uit zou zien.
Verbeterpunt: Als ik ga zoeken om te piepen zou ik kunnen zeggen dat de achtergrond rechts wat rommelig is, maar dat is alleen zodat ik hier iets neer kan zetten ;)

C_estmoi
Pluspunt: Fijne sfeer in je foto en een leuke uitdrukking van het meisje.
Verbeterpunt: Jammer dat hij niet helemaal scherp is

CrazyIris
Pluspunt: Wat een kleuren zeg, prachtig! Mooi gedaan
Verbeterpunt: Jammer van de rij met ‘lichtjes’ langs de kust, dat trekt mijn aandacht net iets van de lucht af.

Dshots
Pluspunt: Leuke foto, fijne kleuren!
Verbeterpunt: Ik vind de uitdrukking van het meisje niet zo goed bij de foto passen geloof ik, maar ik begrijp dat dat lastig is om goed voor elkaar te krijgen.

Eviii_x
Pluspunt: Ik vind die macro foto’s toch altijd fascinerend om te zien! Prachtig zo’n klein beestje zo op de foto.
Verbeterpunt: Er had van mij net iets meer scherp mogen zijn.

Faatxhorse
Pluspunt: Mooie foto, erg mooi moment!
Verbeterpunt: Jammer van de achtergrond en de schaduw op de meeuw.

Fenneeee
Pluspunt: Schattige foto zoals hij/zij staat te wachten, leuk gedaan.
Verbeterpunt: Ik mis iets ‘speciaals’ in deze foto. Hij oogt voor mij best wel druk maar toch is er niet echt iets waar mijn aandacht naartoe getrokken worst. Misschien is het een volgende keer leuk om wat lager te gaan zitten en de focus meer te leggen op het houten wiel op de achtergrond omdat het paard ook nog helemaal in het tuig staat. Maar dat zal ook smaak zijn :)

Gub
Pluspunt: Ik vind het een geweldige foto, fijne kleuren en heerlijk dat water wat eraf spat! Ik vind het ook erg leuk zoals de weg ‘weg loopt’ uit de foto, mooie compositie.
Verbeterpunt: Geen idee :)

Hanna_94
Pluspunt: Erg leuke foto, vind het wazige op de voorgrond leuk gedaan, zeker omdat de hond ook iets omhoog lijkt te kijken, alsof hij/zij erover heen kijkt. Mooi moment!
Verbeterpunt: Ik denk dat ik net iets meer kleur in de foto mooier zou vinden. Ik vind de hond mooi en de omgeving ook maar weet niet zeker of ik de combinatie ideaal vind omdat de hond een beetje zandkleurig is en daardoor niet uit de foto springt.

HeavensLove
Pluspunt: Mooie zomerse foto, die kleuren zijn echt heerlijk!
Verbeterpunt: Het enige zeurderige dat ik kan bedenken is dat ik het nog mooier had gevonden als de roze bloemen aan de linkerkant van de foto helemaal weggevallen waren, nu trekken ze net een beetje mijn aandacht weg bij het echte onderwerp.

Irene96
Pluspunt: Wat een aparte foto (en dat bedoel ik dus op een positieve manier), ik blijf ernaar kijken en weet niet precies waarom.
Verbeterpunt: Ik mis een beetje een speciaal focus punt in deze foto, misschien is dat ook juist het positieve eraan waardoor ik blijf kijken, maar misschien had ik hem nog sterker gevonden als de focus bijvoorbeeld wat meer op het oog zou liggen.

Ismy
Pluspunt: Ik vind de sfeer in je foto’s altijd super en zo ook in deze foto’s. Ik vind je licht, de combinatie van de ramen en lampen, in de foto’s erg leuk.
Verbeterpunt: De derde foto past voor mij niet helemaal in het rijtje, al vind ik het wel een hele sfeervolle foto.

jes_sam
Pluspunt: Wat mooi gedaan, ik vind de kleuren op de achtergrond heel leuk bij de zwart-witte vlinder omdat ik bij vlinders juist snel aan kleurrijk denk!

Jessica_1998
Pluspunt: Ik vind het een leuk en creatief idee zoals je de foto gemaakt hebt.
Verbeterpunt: Ik mis wat licht in de foto, misschien had je ook nog iets meer met het bed kunnen doen, dat het een duidelijkere achtergrond zou zijn bijvoorbeeld.

JewEmm
Pluspunt: Ik vind het een hele mooie ‘gewone’ foto, en dan niet gewoon als in niet speciaal maar een gewone dag/gewone omgeving en dat heb je op een manier vast gelegd die er voor mij heel goed bij past.
Verbeterpunt: Vind ik eerlijk gezegd erg lastig, ik vind het sterke aan de foto dat het ‘gewone’ er op zo’n goede manier vanaf straalt. Als de focus meer op 1 deel van de foto komt te liggen denk ik dat dat er juist af gaat.

Jilinda
Pluspunt: Prachtige foto met het tegenlicht en die blaadjes! Geeft een hele mooie sfeer aan de foto. Ik vind het ook leuk dat de dromenvanger beweegt, dan hoor je bijna de blaadjes al ritselen.
Verbeterpunt: Niks wat ik kan bedenken op dit moment :)

Joeluna
Pluspunt: Leuk dat je een andere camera hebt kunnen proberen. Mag je nog vaker met die camera fotograferen? Ik vind dat je een goed standpunt hebt genomen bij het maken van de foto, niet teveel van bovenaf maar op roos-hoogte.
Verbeterpunt: Ik denk dat ik de roos meer naar links had geplaatst, dan heb je een net iets ander perspectief en heb je al minder last van de storende achtergrond links.

Joey
Pluspunt: Fijne kleuren in de foto, vind de uitdrukking van het paard ook erg mooi vastgelegd.
Verbeterpunt: Ik vind de waas op de voorgrond van de foto iets te overheersend, vaak geeft het naar mijn idee een soort dromerig effect maar nu vind ik het jammer dat hij zo over de neus van het paard valt.

k_m
Pluspunt: Wat schattig, die oren zijn echt geweldig! Vind dat je een mooie correcte compositie hebt.
Verbeterpunt: Ik vind de schaduwen net iets te overheersend, er valt nu iets teveel weg naar mijn idee.

kani_ejj
Pluspunt: Erg mooie foto, wolken met gouden randjes, prachtig!
Verbeterpunt: Heb er niks op aan te merken :)

kimberley23
Pluspunt: Wauw, ook al zo’n mooie macro foto! Die kleuren op de achtergrond zijn echt prachtig, erg mooi gedaan.

KletsKoekje
Pluspunt: Wat super leuk dat grassprietje nog net uit z’n bekje!
Verbeterpunt: Ik mis net een beetje helderheid in de foto, misschien was het ook leuk geweest als je de focus meer op het grassprietje had gelegd.

Lizaa01
Pluspunt: Wat een prachtige waterdruppels, ze lijken bijna op de foto te liggen!
Verbeterpunt: De foto had van mij net iets helderder mogen zijn, maar ik vind hem prachtig.

Manonnevot
Pluspunt: Leuke foto, je hebt de uitstraling van het paard mooi vastgelegd.
Verbeterpunt: Jammer dat de foto zo klein is, dan is het lastig beoordelen. Foto had van mij nog net iets meer borst erop mogen hebben, nu is hij zo afgesneden onder de hals.

MarijeR
Pluspunt: Wauw, wat een geweldige foto! Dat licht door die vleugels maakt de foto echt af voor mij!
Verbeterpunt: Heb ik niet :)

Marit
Pluspunt: Heerlijke foto met een fijne dromerige sfeer!
Verbeterpunt: Jammer van het grasmondje. En wat zijn alle ‘stipjes’?

Marjoow
Pluspunt: Wat een mooi moment en fijne compositie, alsof je er zelf echt tussen staat!
Verbeterpunt: Om de foto echt af te maken vind ik het jammer dat je de mensen nog op de achtergrond ziet, maar daar kan je weinig aan doen. Ook had hij van mij net iets lichter mogen zijn, zeker door die donkere paarden aan de zijkant.

Mb_foto
Pluspunt: Wat een mooie lucht, die verschillende kleuren van links naar rechts vind ik erg gaaf!

Monbyou
Pluspunt: Wat een leuke foto en een leuk koppie!
Verbeterpunt: Jammer dat er zoveel schaduw over de pony valt.

NatassJa
Pluspunt: Wat een gave en pure foto! Erg mooi gedaan.
Verbeterpunt: Jammer dat er net een blaadje/grassprietje voor haar kin zit, in de hoek vind ik het de foto afmaken maar daar vind ik het jammer.

Nefertarie
Pluspunt: Wat een schattige foto! Vind er een prachtige sfeer in hangen!
Verbeterpunt: Niks :)

Racheel
Pluspunt: Mooie foto zeg! Ik vind het water de foto echt afmaken!
Verbeterpunt: Ik vind het jammer dat de gebouwen aan de linkerkant zo dichtbij zo ‘afgesneden’ zijn, ik weet ook niet goed hoe je het op kan lossen.

Revanches
Pluspunt: Gaaf! Dit wil ik ook zo graag een keertje doen! Super leuk gedaan
Verbeterpunt: Jammer dat het hoofd van de kleindochter net niet binnen de lijst valt, zeker omdat het bij het achterkleinkind dan weer wel helemaal binnen de lijst valt.

Robin_Rikkie
Pluspunt: Wauw, wat een fijne sfeer in je foto! Erg mooi gedaan.
Verbeterpunt: Jammer van het prikkeldraad op de achtergrond.

Sanne_com
Pluspunt: Wat mooi die lucht op de foto! Prachtig!

SharonPlugge
Pluspunt: Wat past het zwart-wit mooi bij deze foto omdat de vogel zo mooi wit afsteekt, erg leuk gedaan.
Verbeterpunt: De vogel lijkt niet helemaal scherp, ik denk dat dat de foto nog sterker had gemaakt.

Showteam
Pluspunt: Die uitdrukking is echt geweldig! Leuke compositie zo op de bank en de leuning boven in de foto.
Verbeterpunt: Ik heb niet echt iets wat ik zo kan noemen ter verbetering maar hij oogt wat ‘gewoontjes’ (waarschijnlijk ook omdat je altijd van die geweldige speciale foto’s hebt!)

Sodeletuut
Pluspunt: Mooie foto, prachtige maan!

Straalina
Pluspunt: Lieve foto zeg! Leuk moment zoals het geitje net een hapje neemt.
Verbeterpunt: Jammer van de andere geitjes op de achtergrond en dat het bekje net niet scherp is.

Suuszels
Pluspunt: Wat een pracht-foto! Vind het heel mooi hoe de foto de band laat zien en het ‘grote’ paard dat zo lief meeloopt.
Verbeterpunt: Jammer dat hij zo klein is, misschien was meer ruimte links dan rechts passender geweest bij de foto. Ik denk dat het maisveld erg mooi was geweest als achtergrond.

tesseke
Pluspunt: Erg mooie foto, leuk met die hei en de prachtige (scherpe) hond!
Verbeterpunt: Ik vind het een hele mooie foto, maar misschien net een beetje druk doordat er veel scherp is, ik denk dat iets meer scherpte-diepte met de boom mooier was geweest.

Tinky12
Pluspunt: Wat mooi die dauwdruppels (?), prachtig gedaan.
Verbeterpunt: Jammer dat de plantjes aan de bovenkant afgesneden worden, ik vind ze juist zo mooi!

XiiaaooNaa
Pluspunt: Ik vind het een hele mooie zwart-wit foto, heb het idee dat dat de foto af maakt.
Verbeterpunt: Jammer dat de hond niet helemaal scherp is

Week 31
@Marjoow, Eviii_x en k_m; dankjewel, ik heb de foto expres zo genomen om niet ‘gewoon’ een waterval op de foto te zetten. Al snap ik wel wat je bedoeld.
@Mb_foto en Revanches; dankjewel!

Week 32
@DShots en Bellatrix; bedankt voor de feedback, mag ik vragen wat jullie niet fijn/mooi vinden aan de kleuren?
@Asselruiter; dankjewel! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:27

Ik kon niet lager, lag al op de grond. _O- Weerspiegeling zag ik idd ook maar zou niet weten hoe ik dat moet oplossen. :')

Edit: ik vind die kleur geel gewoon niet mooi, vind het te donker denk ik. Het kijkt iig niet zo lekker weg.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:33

Haha, dat maakt het lastig ja, de volgende keer een kuil graven :') Ik ook niet, want in een van de eerste weken heb ik precies hetzelfde probleem gehad!

Ah, oke, de volgende keer iets eerder of later een foto maken dus wat dat betreft. :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:35

Denk iets eerder maar het is ook gewoon persoonlijke smaak hoor!! Belangrijkste is dat jij het zelf mooi vindt. :)

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:35

Kiki, dankjewel! De achtergrond kon ik op dat moment helaas weinig aan doen, het was op een boot en de meeuwen waren niet tam ofzo :') Dus hij zat helaas waar hij zat. Maar je hebt wel gelijk hoor!

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:55

Kiki, dankje voor je feedback ondanks dat ik niet in de lijst stond. Als ik bij hun ben zal ik hem vast wel eens vaker mogen gebruiken, maar meer dan huis tuin keuken foto's zullen het niet worden ;)

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:58

_Kiki_ schreef:
Asselruiter
Pluspunt: De rust laat je wat mij betreft erg mooi zien, erg fijn gedaan. De lucht is echt prachtig. Ik vind de rotsen (?) rechtsonder leuk en ‘anders’ op de foto.
Verbeterpunt: Ik denk dat ik het nog mooier had gevonden als de zee ‘leeg’ was geweest, al snap ik dat het lastig is.

Dank je wel Kiki voor deze uitgebreide feedback! Daar ben ik echt iets mee! Zoals ik al eerder aangaf bij een eerdere feedback heb ik bewust ervoor gekozen dat die elementen in zee erbij waren, omdat ik bij een vorige zeefoto de tip had gekregen dat het soms beter kan zijn door extra elementen te laten meespelen. Nu ik denk eigenlijk dat dat voornamelijk persoonlijke smaak is ;) Heel erg bedankt!
Ohja en rechtsonder: dat zijn grote rotsblokken inderdaad; ze hebben in Oostende een nieuwe 'pier' aangelegd uit beton in zee en die wordt omgeven door allemaal rots- en betonnen blokken :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:03

Dankjewel Kiki! De stipjes is regen! Het regende tijdens de shoot :)

Artocreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:04

Ik heb me ook maar aan feedback gewaagd, pfft ben gisteren een groot gedeelte van de avond bezig geweest en ben nog maar iets over de helft :') Maargoed hier dus het eerste deel van mijn feedback. Dit is hoe ik tegen jullie foto's aan kijk, iemand anders kan iets heel anders vinden. Trek het je dus niet te erg aan ;)

De samenvatting van week 32 - 2014:

Agossie verzamelt hier - Nette foto! Vooral mooi dat er niets te zien is op de achtergrond. Alleen jammer dat de gitaar er nèt niet helemaal op staat. Dit had je misschien kunnen bijwerken in een bewerkingsprogramma (omdat het maar zo'n klein stukje is)?

Asselruiter - Prachtige foto! Heerlijke kleuren en goed scherp. Ik twijfel alleen of de foto niet beter was geweest zonder de rotsen rechtsvoor. Omdat ze ook scherp zijn leiden ze voor mij de aandacht een beetje af. Of misschien had je juist meer rotsen erop kunnen zetten, dan was dat het onderwerp geweest. Maar dit kijkt voor mij een beetje raar.

Bellatrix verzamelt hier - Mooie scherpe foto met fijne DoF. De kat heeft ook erg sprekende ogen. Alleen jammer dat zijn snorharen er niet helemaal op staan, ik had liever wat meer ruimte aan de onderkant gezien. Verder heb ik het gevoel dat de witbalans iets te 'warm' is? De foto lijkt een beetje sepia-achtig. Maar dat is waarschijnlijk een kwestie van smaak.

binky - Extreme foto! Straalt veel emotie uit. Ik had hem misschien iets ruimer gekaderd, ik ben nu voor mijn gevoel 'te dichtbij' de persoon. Het hoge contrast in de foto past er goed bij, maar ik had het misschien toch wat minder sterk gedaan. Bijvoorbeeld bij zijn arm zijn hele stukken zwart dichtgelopen en dat vind ik niet zo mooi.

Bumblehorse - Mooi scherp en een interessante compositie. Jammer dat de doek (?) waar de kat achter zit wat scheef loopt en dat er rechts een haar op zit. Dat leidt mij wat af. Verder had ik misschien de gouden 'vlek' (sorry, ik weet niet wat het is haha) op de achtergrond weggewerkt; doordat de kleur zo anders is trekt dat mijn aandacht. Ook heb je rechts veel ruimte, waardoor mijn aandacht daar naar toe getrokken wordt. Wat mij betreft had er rechts ook wel wat minder ruimte gemogen, maar dat is misschien een kwestie van smaak. Toch een mooie foto met mooie kleuren :)

calice - Hele mooie foto! Ik vind hem heel sterk doordat je weet dat Jesse een plantenspuit vast heeft terwijl je dat niet kan zien omdat het verborgen wordt door het water dat eruit komt. De spetters geven ook een mooi effect vind ik, en je aabdacht gaat direct naar Jesses stralende gezicht :D Goed gedaan!

C_estmoi - Mooie scherptediepte, achtergrond en perspectief! De kleuren zijn alleen een beetje dof, en de foto had ook net dat beetje scherper gekund. Dit kan je eenvoudig aanpassen in een bewerkingsprogramma, dat zou ik de volgende keer eens proberen! Verder een mooie rustige foto.

CrazyIris - :wow: Wat een mooi landschap! Je aandacht wordt direct naar de lucht getrokken omdat de rest zo donker is. De weerspiegeling in het water is ook echt prachtig. Goede compositie. Ik heb hier niks op aan te merken eigenlijk, behalve natuurlijk dat de foto nog mooier was geweest als je 'm met je camera had gemaakt (qua kwaliteit) :D

Dshots - Wow! Perfect scherp en wat een mooi model. Het enige wat ik kan bedenken is dat het misschien mooier was geweest als de parasol er links helemaal op had gestaan en de achtergrond daar iets lichter was. Dat donkere leidt me een beetje af. Maar dat zijn echt details :)

Eviii_x - Een heel bijzondere foto met fijne scherptediepte en mooi scherp! Goed gedaan. Ik vind de foto wat donker en de kleuren zouden iets feller mogen, je zou de kleuren kunnen ophalen in een bewerkingsprogramma. En rechts zitten er wat vlekjes op het raam (?), die zou je nog weg kunnen werken.

Fenneeee - In principe een mooie foto, goed scherp met een fijne DoF en rustige kleuren. Mooi paardje ook :) Maar er zijn wat storende elementen; bijvoorbeeld de loshangende riempjes, de schaduw die er net niet helemaal op staat en het hek op de achtergrond. De schaduw en de achtergrond kan je proberen te verbeteren door de foto vanuit een ander perspectief te maken.

Gub verzamelt hier - Prachtige foto! Heel mooi licht vooral. En goed scherp, een mooie achtergrond en een boeiend onderwerp. Het enige dat ik kan bedenken is dat het misschien mooier was geweest als je meer naar rechts was gaan zitten, zodat de weg er helemaal op staat. Dus dat je de linkerrand zegmaar ook ziet.

Hanna_94 verzamelt hier - Mooie foto! Lekker scherp en mooi onderwerp en omgeving. Ik vind het alleen jammer dat het heuveltje/zand op de voorgrond echt voor zijn poten zit. Verder perfect!

HeavensLove verzamelt hier - Mooie kleuren en DoF, heel goed gedaan! Hij is alleen rechts een beetje 'druk', veel scherpe stukken bloemen. Daardoor weet ik niet zo goed waar ik naar moet kijken. Maar verder heel mooi!

Irene96 verzamelt hier - Sterk! Zwart/wit en het hoge contrast pas er erg goed bij. Hij is alleen misschien iets te opgescherpt naar mijn smaak. Verder een hele interessante compositie. Persoonlijk houd ik meer van 'duidelijkere' foto's waarbij je het onderwerp direct herkent, maar in zijn soort vind ik deze heel mooi.

ismy - Deze sprong er voor mij meteen uit. Prachtige serie met telkens een mooi gebruik van licht! Het enige wat ik kan bedenken is dat op de eerste foto de poten van het tafeltje vooraan er net niet opstaan, zonde.

jes_sam - Wat een prachtige kleuren zeg! En natuurlijk een heel mooi onderwerp. Alleen jammer dat de vlinder niet helemaal scherp lijkt en het blad er rechts niet helemaal op staat. Verder heb je links naar mijn smaak wel erg veel ruimte gelaten, daar had ik persoonlijk wat bijgesneden.

Jessica_1998 - Goed dat je aan het experimenteren was! Ik vind het alleen jammer dat het licht dat op het beeldje valt vrij geel is, en de achtergrond juist blauw. Dit kan je oplossen door een witte lamp op het beeldje (en een beetje op de achtergrond) te zetten. Ook is de achtergrond wat rommelig; de volgende keer kan je een witte muur zoeken, een doek neerleggen of een groot vel papier gebruiken.

JewEmm verzamelt hier - Hele nette foto! Ik zie hier eigenlijk niks dat anders/beter gedaan zou kunnen worden. Misschien had je de kleuren nog wat op kunnen halen voor een 'spetterender' resultaat. Maar dat is een kwestie van smaak. Goed gedaan!

jilinda - Mooie sfeervolle foto! Hier vind ik het tegenlicht ook mooi gebruikt, en je hebt een mooie omgeving uitgezocht. Alleen jammer dat hij toch wat overbelicht lijkt, met name delen van de achtergrond lijken wit dichtgelopen. En ook het veertje is overbelicht, wat jammer is omdat dat een onderdeel van het onderwerp is.

Joey - Mooi scherp, mooie kleuren en het rode effect vind ik hier ook mooi. Goed gedaan! Alleen is het halster voor mijn gevoel wat groot (neusriem lijkt te laag te hangen). Fototechnisch zijn ook de scheve horizon en (op sommige plekken) wit dichtgelopen lucht zonde. Dit kan je in een bewerkingsprogramma proberen op te lossen.

k_m - Mooie scherpe foto met een fijne DoF! Alleen stoor ik me er aan dat er links bij de rug en rechts naast het oog iets weggewerkt lijkt te zijn. Misschien kan je dit de volgende keer proberen netter te doen :o En de kleur van het veulen oogt mij iets te oranje, maar dat is misschien een kwestie van smaak.

kani_ejj - Gave lucht! :wow: Het enige wat me opvalt is dat de wolken een beetje groenig zijn, ik neem aan dat je de kleuren van de foto wat hebt opgehaald? Ik denk dat de foto mooier was geweest met iets minder contrast (/verzadiging). Maar dat is een kwestie van smaak. :)
Verder stoor ik me eigenlijke een beetje aan je logo dat zo scherp wit afsteekt tegen de donkere lucht. Ik denk dat het mooier was geweest als die wat donkerder was geweest. Maar dat is mijn mening maar hoor :o

_Kiki_ verzamelt hier - Wauw, die lucht en bergen en silhouetten... Prachtig! Wat ik alleen heel erg zonde vind is dat hij erg donker lijkt. Wat mij betreft had de foto een flink stuk lichter gemogen, zodat het geel nog wat feller wordt en de zee en lucht ook mooi te zien zijn.

kimberley23 verzamelt hier - Wow! :wow: Heel mooi scherp en geweldige DoF! Mooie compositie ook. Geen tips :D

KletsKoekje - Agossie <3 <3 Wat een ontzettend schattig konijn! Goede timing, mooie expressie. De achtergrond en DoF zijn ook top. Voor mijn gevoel had hij alleen wat scherper gemogen en rechts lijkt het konijn wat overbelicht.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:17

Dank je wel FaatxHorse :)

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:42

Ik hoor nu vaak over het meisje haar gezichtuitdruiking. Ze is 4 jaar, en we hadden en fotoshoot met haar kleine paardje. Ze was een beetje verdrietig geworden hihi

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:33

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:18

manonnevot schreef:
Bedankt voor de feedback allemaal, zie dat hij inderdaad heel klein is, vreemd.
Hier even de grote versie in link
http://i61.tinypic.com/313ozle.jpg

Dat is inderdaad beter :o ik had em wat meer pit proberen geven, wat lichter misschien en de kleuren nog wat meer laten doorkomen. Verder een hele goede foto hoor! Mooi scherp, leuke compo ;)

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:31

DShots schreef:
Heavenslove - Flower power haha, Ik hou van bloemenfoto's :D. Ik vind hem goed gelukt, je hebt je gefocussed op de rechter kant van de foto.
Waardoor je linkerkant heel wazig wordt vanzelf en dat vind ik goed voor zo'n foto.

dank je

Asselruiter schreef:
HeavensLove verzamelt hier - Mooi mooi he ;) die kleuren. Misschien tikkeltje te druk naar mijn zin, maar dat is persoonlijke voorkeur ;)

kan ik inkomen :p maar je weet ook waarom ik deze ingezonden had :D ondanks al mijn twijfels :')

Bellatrix schreef:
Heavenslove: Lekkere zomers foto. :) Fijne kleuren en scherpte is ook okee. Stoor mij alleen een beetje aan die onscherpe halmpjes die ervoor zitten. :P

de roze bloemetjes die onscherp zijn of de groene stengels die een waas op de voorgrond plaatsen?

_Kiki_ schreef:
HeavensLove
Pluspunt: Mooie zomerse foto, die kleuren zijn echt heerlijk!
Verbeterpunt: Het enige zeurderige dat ik kan bedenken is dat ik het nog mooier had gevonden als de roze bloemen aan de linkerkant van de foto helemaal weggevallen waren, nu trekken ze net een beetje mijn aandacht weg bij het echte onderwerp.

bloemen wegknippen zou de papa niet tevreden mee zijn :p eigenlijk heb ik het nog vrij kunnen beperken, want dat deel van de bloemenperken in de tuin staat gewoon volledig met roze bloemen ^^ maar ik begrijp je volkomen :)

faatxhorse schreef:
HeavensLove verzamelt hier - Mooie kleuren en DoF, heel goed gedaan! Hij is alleen rechts een beetje 'druk', veel scherpe stukken bloemen. Daardoor weet ik niet zo goed waar ik naar moet kijken. Maar verder heel mooi!

ik denk dat je bedoel veel onscherpe roze bloemen (die er eigenlijk te veel opstaan) waardoor het wat druk is, want de enige echt scherpe roze bloemen zijn mijn onderwerp die 2 op (ongeveer) 1/3de rechts van de foto of bedoel je die groene stengel aan de rechterkant die ook mee scherp is (omdat ie in het zelfde vlak viel)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:11

Dank je wel voor feedback !!
Logo klopt idd. En qua kleuren de lucht had een hele rare kleur er was op t moment onweer aan de gang

straalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:28

Wat veel feedback, nogmaals dankjewel :D
@_Kiki_ : Wat leuk dat je pluspunt en verbeterpunten geeft!

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:35

Iedereen heel erg bedankt voor de feedback :D
DShots schreef:
monbyou - Ik vind hem wel oke, het is een welshje daar heb je een pluspunt mee. Maar ik had hem liever van een andere kant gezien. dus dat je zijn manen ziet.
Ik mis ook hier en daar wat scherpte en wat kleur om het toevoegen.

kwa kleur klopt helemaal. Ik werk op een oude laptop en deze werkt de laatste tijd niet meer goed.

Asselruiter schreef:
monbyou - Wat een mooie paardje! Mooi scherp. Ik vind het een beetje jammer van de schaduw op de zijkant van het paardje en had misschien graag nog wat meer ruimte gezien aan de linkerzijde van de foto, omdat je paard naar daar kijkt. Verder geen slechte foto :)

ik vind het zelf ook jammer van de schaduw. Een goede rede voor mij om een reflectiescherm te kopen :D
Bellatrix schreef:
monbyou: Heb je deze foto op ooghoogte genomen? Ziet eruit alsof je hem lager hebt genomen. Heel jammer ook van de schaduw op de pony. Mis ook wat kleur en scherpte kan beter.
de pony stond op een blok en ik heb de foto iets van onderaf genomen.

_Kiki_ schreef:
Monbyou
Pluspunt: Wat een leuke foto en een leuk koppie!
Verbeterpunt: Jammer dat er zoveel schaduw over de pony valt.
met de schaduw ga ik aan het werk :)