Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Iriscope schreef:Even een vraagje voor mensen hier;
Ik wil graag de maandelijkse versie van LR aanschaffen maar heb geen credit card en zie ook geen andere optie. Hoe hebben jullie dit gedaan? Ik zag wel dat er een Paypal optie is, maar als ik die aanklik krijg ik de melding dat ik een CC toe moet voegen aan mijn Paypal omdat ik anders nog niet kan betalen. Beetje nutteloos dus...
Ik heb ook geen zin om een CC aan te schaffen speciaal ervoor, vooral omdat het een gedoe is om een CC te krijgen (heb enkel een NL bankrekening en pas opsturen vanuit ABN naar hier duurt eeuwen)
Ik voel me bijna gedwongen om een gehackte versie te nemen, maar behalve dat ik die slecht kan vinden zou ik ook liever gewoon de legale versie hebben.
Iemand tips?
Courses schreef:Ik heb mijn Paypal al jaaaaaaren (7+) en ik heb een 'oud' account waar ik mijn bankrekening nog mocht linken met m'n Paypal account. Er is wel een manier voor, maar volgens mij moet je tegenwoordig eerst geld overschrijven naar je Paypal account van je rekening om dat kunnen te gebruiken.
Iriscope schreef:Nog even een on-topic vraagje!
Ik vertrek binnenkort naar Namibie voor een paar maanden en aangezien mijn camera alweer 6 maanden terug gestolen is, is het nu ECHT tijd voor een nieuwe.
Ik wil aan de Nikon kant blijven en heb gekeken naar de D5600. Nu krijg ik van veel kanten te horen dat de D5300 eigenlijk een minstens zo goede, zo niet betere, camera is.
Ik ben even benieuwd naar jullie meningen, vooral die van onze Nikon deskundige hier, Maaike, wat vind jij?
Het scheelt nogal wat in aankoop en dat geld gebruik ik dan liever voor een flinke zoomlens. De D5300 is hier gewoon nieuw te krijgen nog en is omgerekend EUR 530 (of voor EUR 570 met kitlens).
De D5600 nieuw zou me EUR930 kosten voor alleen de body. Nogal een verschil dus!
Ik weet dat de D5600 een touchscreen heeft en de D5300 niet, maar ik had een D3100 en werk liever met knopjes dan met een touchscreen als het om mijn camera gaat. Verder zie ik dat de batterij van de D5600 langer mee gaat, maar om daar nu 400 euro extra voor uit te geven gaat me ook wat ver. Is er een andere reden om liever voor de D5600 gaan of zouden jullie ook dat geld liever uitgeven aan een goede lens?
Ben heel benieuwd
Naoom_ schreef:
Aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie van de Systeemcamera's.. stel ik mijn vraag hier. Heeft er iemand ervaring met systeemcamera's?
Ik fotografeerde altijd met een spiegelreflex van Canon, maar ben opzoek naar een wat handzamere camera om mee te nemen op vakantie, te gebruiken voor het bloggen/vloggen. Tevens heb ik ook wel een paar eisen![]()
- Kantelbaar/opklapbaar scherm
- Lens met groot diafragma (2.8 of lager)
- Liefst een waarbij je het diafragma manueel kan aanpassen
En dat all voor een budget voor ongeveer €500/600,-
Momenteel kwam ik uit op Sony, omdat daar meer keuze in objectieven is dan bij de standaarden Canon/Nikon bij de dslr wereld.
Iriscope schreef:Heb antwoord en voor EUR60 meer kan ik de lens met VR krijgen![]()
Nu nog heel even een paar weken sparen en dan bestellen.
Thanks again Maaike!
Emmaa_ schreef:Ik kom hier toch weer even om het hoekje spieken. Ik heb vorig jaar een Canon EOS 500D gekocht om mijn oude hobby weer op te gaan pakken, en nou merk ik toch dat hij enkele tekortkomingen heeft. Hij is niet meer helemaal scherp en een functie die ik vooral heel erg mis is de autofocus bij filmen.
Omdat ik als freelancer werk (vooral webteksten schrijven maar hier en daar ook promomateriaal filmen en fotograferen) wil ik een DSLR waarmee ik makkelijk en snel kan wisselen tussen foto en video, zonder veel kwaliteitsverlies. Voor filmen gebruik ik doorgaans professioneler materiaal maar omdat een DSLR wat compacter is gebruik ik deze veel voor onder andere bewegende shots en snelle shots uit de hand. Ik heb de laatste tijd veel voor bedrijven in de zorg gefilmd en ik merk dat het prettiger is als ik een DSLR op een stabilisator gebruik dan als ik mijn hele opzet mee de OK op moet slepen.
Mijn 500D is dus langzaam aan vervanging toe, maar wat wil ik? Ik zit nu te kijken in de richting 700D of 750D, of wellicht een 70D/80D? Ik koop hem ivm budget het liefst tweedehands.. Het lastige is dat ik er dus eigenlijk niet heel veel meer dan plus minus 600 euro aan wil uitgeven (is wat flexibel maar hoe minder hoe beter), maar dat hoge kwaliteit film en vooral autofocus in film dus wel heel belangrijk is.
Iemand hier toevallig tips, linkjes of wat dan ook?
ikke schreef:Emmaa_ schreef:Ik kom hier toch weer even om het hoekje spieken. Ik heb vorig jaar een Canon EOS 500D gekocht om mijn oude hobby weer op te gaan pakken, en nou merk ik toch dat hij enkele tekortkomingen heeft. Hij is niet meer helemaal scherp en een functie die ik vooral heel erg mis is de autofocus bij filmen.
Omdat ik als freelancer werk (vooral webteksten schrijven maar hier en daar ook promomateriaal filmen en fotograferen) wil ik een DSLR waarmee ik makkelijk en snel kan wisselen tussen foto en video, zonder veel kwaliteitsverlies. Voor filmen gebruik ik doorgaans professioneler materiaal maar omdat een DSLR wat compacter is gebruik ik deze veel voor onder andere bewegende shots en snelle shots uit de hand. Ik heb de laatste tijd veel voor bedrijven in de zorg gefilmd en ik merk dat het prettiger is als ik een DSLR op een stabilisator gebruik dan als ik mijn hele opzet mee de OK op moet slepen.
Mijn 500D is dus langzaam aan vervanging toe, maar wat wil ik? Ik zit nu te kijken in de richting 700D of 750D, of wellicht een 70D/80D? Ik koop hem ivm budget het liefst tweedehands.. Het lastige is dat ik er dus eigenlijk niet heel veel meer dan plus minus 600 euro aan wil uitgeven (is wat flexibel maar hoe minder hoe beter), maar dat hoge kwaliteit film en vooral autofocus in film dus wel heel belangrijk is.
Iemand hier toevallig tips, linkjes of wat dan ook?
Voor 600 heb je een occasion 7D. Soms iets erboven voor een erg mooi exemplaar:
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... lr-body-2/
Emmaa_ schreef:ikke schreef:Voor 600 heb je een occasion 7D. Soms iets erboven voor een erg mooi exemplaar:
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... lr-body-2/
De 7D komt uit 2009 toch? Die heeft dan geen autofocus in film neem ik aan. De eerste Canon die dit wel had was de 70D.. Is die tegelijk met de 7D uitgekomen?
ikke schreef:Emmaa_ schreef:De 7D komt uit 2009 toch? Die heeft dan geen autofocus in film neem ik aan. De eerste Canon die dit wel had was de 70D.. Is die tegelijk met de 7D uitgekomen?
http://www.canon.nl/Images/EOS_7D_Produ ... 676738.pdf
Hier heb je alle specificaties.
Emmaa_ schreef:ikke schreef:
Jij zegt dus eerder 7D kopen dan 70D? Ze zijn ongeveer dezelfde prijs als occasion dus dat maakt verder niet uit.