[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JW18

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:13

De Fuji s5700 is een mooie camera waar je alles zef kan instellen net als bij een dslr

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:33

EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
EF 75-300mm f/4-5.6 III
EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM (ARCHIEF)

Kan iemand mij misschien even vlug vertellen, wat nu precies het verschil is tussen deze 4 Clown

Wat IS, USM en III betekend Bloos

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:09

Tatariki schreef:
Ik zoek een camera met volgende opties:
- minimum 6x optische zoom
- ingebouwde flits
- SD geheugenkaart
- instelbare sluitertijd en diafragma (ik denk dat dat nu wel met bijna alle toestellen kan?)
- maximum 400 euro

De fuji finepix S5700? Haha! Een super fijn ding, ik heb hem voor 230 euro gekocht.
10x optische zoom, en nog wat digitale zoom. En instelbare sluitertijd/ISO/diafragma. Er zitten ook standen op dat je je sluitertijd moet instellen en de rest gaat automatisch, hetzelfde bij drafragma invoeren en de rest gaat automatisch. En er zit ook een automatische stand op, en super macro en nog heeel wat

Kort om Tong uitsteken, je kunt er heel veel mee. Ik heb in mijn profiel heel veel foto's staan die ik er mee heb gemaakt Ja

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:15

ponydreamer schreef:
Ik ben op zoek naar een leuke, beginnende camera. Het liefst niet duurder dan €150,-. Zelf leek me de FujiFilm FinePix A800 wel een leuke camera, hebben jullie ook nog tips?

Groetjes, Lisa

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:17

suus_ schreef:
Tatariki schreef:
- ingebouwde flits
- SD geheugenkaart
- instelbare sluitertijd en diafragma (ik denk dat dat nu wel met bijna alle toestellen kan?)
- maximum 400 euro

De fuji finepix S5700? Haha! Een super fijn ding, ik heb hem voor 230 euro gekocht.
10x optische zoom, en nog wat digitale zoom. En instelbare sluitertijd/ISO/diafragma. Er zitten ook standen op dat je je sluitertijd moet instellen en de rest gaat automatisch, hetzelfde bij drafragma invoeren en de rest gaat automatisch. En er zit ook een automatische stand op, en super macro en nog heeel wat

Kort om Tong uitsteken, je kunt er heel veel mee. Ik heb in mijn profiel heel veel foto's staan die ik er mee heb gemaakt Ja

Deze camera heb ik ook. Een hele fijne vind ik. In mijn profiel staan ook voorbeeld foto's Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:48

Tatariki schreef:
- ingebouwde flits
- SD geheugenkaart
- maximum 400 euro

Ik kan de Olympus SP-510 UZ aanbevelen(heb hem nu te koop staan(wil overgaan op een spiegelreflex, ligt dus niet aan de camera)).
Je kan hem vergelijken met de fuji finepix S5700 etc.
10x optische zoom, ook nog wat digi zoom.
Ingebouwde flits(uitklapbaar).
Helaas geen SD geheugenkaart, maar een xD..
Sluitertijd en diafragma etc. allemaal instelbaar.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:12

Ik heb de Sony DSC H5, heeft dezelfde opties en bevalt mij super Lachen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:23

ik heb een fototoestel gekocht de De Fuji s5700 met geheugenkaart voor €227,- als het goed is mrogen in huis. ik ben beniewd..

dank je wel voor de tips

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:42

wie heeft er ervaring met de Pentax K10D? en wat vinden jullie hiervan?

Maaikyhj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:54

Ook ik wil verder gaan in de fotografie. Momenteel maak ik foto's met een al wat oudere cybershot en ik zou nu graag de overstap maken op digitale SLR. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik er verder nog weinig tot geen verstand van heb en eigenlijk ben ik dan ook meteen op zoek naar iemand die het leuk vind om mij te helpen een keuze te maken en mij tips te geven over het fotograveren.

Ik zal vooral (bewegende) paarden en dieren gaan fotograveren omdat mij dit gewoon ontzettend aanspreekt en ik dit nu ook voornamelijk doe met de cybershot.

Alle tips, adviezen en informatie is welkom! Alvast bedankt Lachen

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:08

Tipje voor mensen die nog op zoek zijn naar een leuke camera en hem het liefst zo goedkoop mogelijk willen hebben; op www.ibood.com komen af en toe errug fijne aanbiedingen langs, laatst de panasonic FZ8 voor 199 euro, en de Fuji 5700 stond er een tijdje geleden voor 168 euro dacht ik. Lachen
SLR heb ik er nog niet gezien, maar het zou me niets verbazen als die ook nog eens langs gaat komen. Haha!

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:39

@nerootjeh, wat dat allemaal betekend staat allemaal op de site van Canon. Wanneer je alles zelf een beetje opzoekt dan kun je zo goed als alles vinden.

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:22

jullie kunnen mij vast wel helpen. ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camera. mijn instructrice heeft een super camera, heerlijk makkelijk in gebruik en super scherpe foto's, en ik dacht meteen, DIE camera wil ik, dat bleek de Kodak easyshare Z740 te zijn. maar nu zag ik dat er ook alweer de Z710 is, die volgens mij nog iets beter is?

hebben jullie nog andere tips voor een camera rond de €200 met een goede sportstand en die makkelijk in gebruik is? en wat zijn jullie ervaringen met de Z740 en/of de Z710?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:29

Ik heb de sony H9 in huis gehad
Deze raad ik ten zeerste af.
Bediening is super, zoom is geweldig, maar waar het om draait, de foto's, zijn zeer slecht.

Voor op i-net, voor 15 x 10 cm, dan is het allemaal acceptabel.
Maar zet je sommige foto's op ware grote op je beeldscherm krijg je foto's waarvan lijkt of ze ge olieverfd zijn. Dit komt in de reviews ook naar voren en het is dus ook gewoon waar.

Afbeelding

een uitsnede op ware grote
http://members.lycos.nl/runningkawa/H9/ ... tsnede.jpg

zijn poot is ineens geolieverfd, maar ook zijn snoet heeft een rare veeg. (zijn oren hebben het ook)

Ook op andere foto's is dit duidelijk (met andere instellingen)

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:39

Ik heb dus de h5 en daar ben ik wel echt super tevreden over. Wat zonde dat de opvolger dus niet goed bevalt Lachen Maar als ik deze foto zo bekijk heb ik het idee dat ie niet goed scherpgesteld is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:44

Op andere delen van de hond was hij wel scherp
Op dat deel dan weer niet.
En zo had ik meer foto's, stukken scherp, vlekken er tussen die gewaterverfd waren.
Ik heb die foto's ook op de camera laten staan en aan de winkel laten zien. En zonder problemen kreeg ik direct mijn geld terug.

In reviews lees je ook dat de H5 wel goed is.
Maar deze niet goed comprimeerd oid.
8 mb in te weinig kb's willen proppen in jpeg formaat.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:26

runningkawa schreef:
In reviews lees je ook dat de H5 wel goed is.
Maar deze niet goed comprimeerd oid.
8 mb in te weinig kb's willen proppen in jpeg formaat.

Dat is inderdaad de oorzaak. De H9 van Sony comprimeerd de foto's teveel. Meestal heb je de mogelijkheid te kiezen tussen verschillende compressies en een RAW mogelijkheid. Dat heeft de H9 niet en kun je niet anders dan de camera terug brengen. Een absolute blunderr van Sony, zeker voor die prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:28

Idd
Dacht eerst vast top fotografen die elke verkeerde pixel zien
Maar ik vind het ook erg slecht en ben geen top fotograaf
En heel erg jammer. Had me helemaal verheugd op die camera, was precies wat ik zocht. Voor mij hoeven ze er verder niets aan te veranderen, als de software veranderen. Hoop maar dat ze dat gaan doen ooit bij deze, of een opvolger net zo fijn maken, maar dan dat je wel zelf kunt kiezen dat je hem op "fine" kunt zetten.
Want dat is idd wat met mijn oude Sony wel kan.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 23:39

runningkawa schreef:
Idd
Dacht eerst vast top fotografen die elke verkeerde pixel zien
Maar ik vind het ook erg slecht en ben geen top fotograaf
En heel erg jammer. Had me helemaal verheugd op die camera, was precies wat ik zocht. Voor mij hoeven ze er verder niets aan te veranderen, als de software veranderen. Hoop maar dat ze dat gaan doen ooit bij deze, of een opvolger net zo fijn maken, maar dan dat je wel zelf kunt kiezen dat je hem op "fine" kunt zetten.
Want dat is idd wat met mijn oude Sony wel kan.

En nu op zoek naar een andere?

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 07:36

Vind je de H5 geen optie dan, RK?

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:42

Nerootjeh schreef:
EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
EF 75-300mm f/4-5.6 III
EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM (ARCHIEF)

Kan iemand mij misschien even vlug vertellen, wat nu precies het verschil is tussen deze 4 Clown

Wat IS, USM en III betekend Bloos

Okee, ik ben hier niet zo heel goed in, maar ik zal een poging wagen. Overigens staat het volgens mij ook wel uitgelegd in het centrale topic 'welk objectief moet ik kopen?'
IS is een beeldstabilisator. Als je erg zoomt beweeegt het beeld nogal. Dit stabiliseert het.
USM is de motor in de lens, hiermee gaat het scherpstellen sneller en is de lens stiller.
III is denk ik gewoon een type aanduiding.
Zo zit het geloof ik. Die laatste is denk ik een oudere.

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 12:05

Ik zit ook nog steeds te twijfelen tussen Fuji Finepix S6500, of de Canon 350 of 400 D.
De Canon is wel wat duurder, maar ik wil er ook niet zo heel veel geld aan uitgeven.
Maar toch wil ik al een wat profesionelere camera als dat ik nu heb, al ben ik nog maar een beginner.
Ik wil mijn nieuwe camera ook lang houden, dat ik niet over een jaar weer een betere moet kopen. Maar wat dat betreft kom ik uit op de Canon, alleen die zijn zo duur Nagelbijten / Gniffelen En moet je bij de 350 D nog een goeie lens kopen? Dat is ook alweer zo duur..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 12:31

Oke...ik heb even een vraagje aan jullie..
een maandje gelede heb ik de fuji finepix s6500 gekocht..
en op vakantie ook een aantal leuke foto's gemaakt..

en nu ging ik gister bij de rijles van mijn vriendin foto's maken.
( ik kan zelf momenteel niet rijden omdat ik mijn enkel gekneusd heb).
door m'n enkel kon ik ook maar op 1 plek foto's maken ( geleund tegen de muur). maar dat maakt verder niet zoveel uit.

alleen ik heb een gigantisch probleem.. die foto's zijn gewoon ronduit bagger geworden Boos!
als ik door/op mijn scherm keek was het allemaal scherp, maar zodra ik de foto maakte ( klikte dus) werd het ineens allemaal wazig en korrelig en weet ik t wat nog meer.
nu heb ik ze net op de pc gezet( die foto's) en de kwaliteit is echt om te huilen.

ik heb echt allemaal verschillende standen gebruikt ( zonder flits) waaronder ook de sportstand..
maar het blijft echt een vreselijk resultaat..

weet iemand hoe ik beter foto's kan maken?
want ik vind dit echt heel erg jammer

[ ik zal zo even een foto uploaden, dan snappen jullie wat ik bedoel]

Edit: nou, 2 foto's geupload..ze zijn door t uploaden nog wel ietsje verslechterd..
nja schrik niet..ze zijn ronduit dramatisch slecht..
(hm t lukt niet om ze in een link te zetten..dus sorry voor iedereen die ik een hartaanval met deze slechte foto's bezorg Tong uitsteken)

Afbeelding
Afbeelding

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 12:42

Heb je ook foto's die buiten gemaakt zijn?
In een binnenbak is gewoon erg weinig licht en zonder licht kan je geen foto's maken.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 12:53

ja maar niet van paarden ik kan wel even zoeken