[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:43

Commentaar voor deze week - Ik mis bij heel veel mensen de scherpte en dat vind ik gewoon best wel jammer.. Want het kan best een mooie foto zijn als er scherpte in verwerkt.

Agossie - Ik hou echt van jou concertfotografie. Ik zie echt dat daar je passie in ligt. Probeer anders gewoon concerten aan te schrijven,
eventueel kan je dan betaald concerten fotografen. Ik heb op jou foto eerlijk gezegt verder geen commentaar!

Asselruiter - Goed gelukt vind, ik stoor me echt aan die brandlichten zoals ik het noem. Ik had die eerlijk gezegt weggehaald.

Bellatrix - Ik vind hem wel goed gelukt, maar.. ik vind hem echt te crap genoemen. Ik had echt afstand genomen namelijk!
Het is echt zonde, want het echt een prachtige foto kunnen worden namelijk

Binky - Eerlijk gezegt.. spreek de foto me niet zo erg aan. Ik vraag me echt af wat hier word laten zien..

Bumblehorse - Vind hem echt leuk, maar ik stoor me aan dat gele poesje er achter :o

Calise - JESSEEEEEE. Knap kindje hihi. No comment :D

C_estmoi - Hij is goed gelukt, maar ik mis scherpte en kleur heel erg. Je had er echt wat moois van kunnen maken en dat vind ik jammer.

Crazyiris - Ik zag dat je die met je telefoon heb gemaakt. Dan geef ik liever geen commentaar, ik mis namelijk echt de scherpte er in.
Maar dat is natuurlijk te begrijpen haha. Voor de rest echt een prima foto om zo te zien.

Eviii_x - Wat een eng best :o, ik vind hem wel leuk. Maar ik mis kleur, iets van licht mis ik er aan toe namelijk! Voor de rest toppie!

faatxhorse - Grappig foto, echt waar. Precies de goede moment uitgekozen vind ik haha. Vind hem wel op zijn kop wat te overbelicht.

fenneeee - Ik had het eerlijk gezegt of met een kar erachter of zonder de men spullen op het paard. Het is verder wel een goede foto vind ik hoor.
De kleuren zitten goed, en er zit scherpte in. Maar dat is net echt een puntje waar ik me aan stoor.

Gub - Mag ik wat vragen wat hij in zijn mond heeft? :o Verder prima foto. Maar heb er niet veel naar gekeken, ik vind het echt zo zielig namelijk :o

Hanna_94 - Mooie foto, had iets meer kleur en scherpte gemogen van mij eigenlijk. Maar voor de rest vind ik het echt een mooie foto :)
Al stoor ik me wel aan dat de voorkant zo tewazig is. Heb je dat zelf gedaan?

Heavenslove - Flower power haha, Ik hou van bloemenfoto's :D. Ik vind hem goed gelukt, je hebt je gefocussed op de rechter kant van de foto.
Waardoor je linkerkant heel wazig wordt vanzelf en dat vind ik goed voor zo'n foto.

irene96 - Ik zag je topic als ik het goed zeg, ik vond het echt in begin een rare foto eerlijk gezegt. Maar ik vind hem ook te schattig om naar te kijken.
Al vind ik het veulen te apart liggen eerlijk gezegt..

ismy - Erg leuk gedaan, al had ik liever gewoon 1 foto gezien. Verder eigenlijk geen comment.

jes_sam - Heel mooi, mooi gedaan echt waar. Maar waar is de scherpte ? :O. Als die scherpte er in had gezeten, was die echt prachtig :O

Jessica_1998 - Ik vind dit eerlijk gezegt geen mooie foto. Puur omdat je je bed ziet, en duidelijk dat hij op een dekbed legt.
Had hem dan voor een witte muur neer gezet, en dan wat geprobeerd.. Ik vind dit namelijk niet een fotografie foto als ik eerlijk mag wezen

Jewemm - Wat een grappige foto, wat zijn ze aan het doen haha? Zijn ze op water bezig, of ben ik nou gewoon dom aan het kijken :o

jillinda - Echt waar, ik vind hem prachtig. De kleuren zijn prachtig, ik zag dat je hem zelf had gemaakt. Echt prachtig!

Joey - Ik vind hem echt schattig, maar ik mis scherpte best wel.

k_m - Heel erg leuk, de veulen heeft een goede kleur en is niet te overbelicht. Hij had wel een iets lichtere kleur kunnen krijgen.
Dit is heel makkelijk via photoshop te doen. Verder mis ik wel wat scherpte. Wauw ik kan alleen maar klagen over scherpte :o.

kani_ejj - Wauw wat een foto, was dit van de week toen het zo erg omweerde?

_kiki_ - Ik vind hem wat tegenvallen.. de kleuren dan heel erg. Hij had echt wel wat lichter gemogen

Kimberley23 - Prachtig, de kleur is echt goed. Maar ik mis iets te weinig scherpte bij het diertje.

kletskoekje - Leuke foto, had liever het gras uit zijn mond gezien. Vind hem wel schattig. Let op de scherpte!

lizaa01 - Echt een goede foto om te zien. Je ziet de druppels duidelijk zitten en dat vind ik goed om te zien.

manonnevot - Goed, en de kleur en de scherpte komt hier goed in voor. Alleen volgende keer wat groter laten doen. Zoals 800x500. Wil dan wel eens zien,
of je dan nog die scherpte blijf houden!

Marijr - Prachtig, 1 woord, prachtig! :o

Marit - Bij jou hoef ik niks te zeggen, want ik ben verliefd op jouw werk

marjoow - Ik vind hem wel leuk, alleen te scherpgesteld. Er zit bij mij ook wel wat hier en daar ruis op, maar dat valt bij sommige punten wel mee.
Verder ja ik vind hem wel goed!

mb_foto - Wauw, wat een leuke foto. Ik vind die lucht ook zo erg mooi.

monbyou - Ik vind hem wel oke, het is een welshje daar heb je een pluspunt mee. Maar ik had hem liever van een andere kant gezien. dus dat je zijn manen ziet.
Ik mis ook hier en daar wat scherpte en wat kleur om het toevoegen.

Natassja - Ik vind hem echt goed gelukt, had een topic van je gezien. En ik ben eerlijk gezegt meer van jou mensen fotografie dan van de paarden.
Dat kan ook aan de topic liggen hoor, maar daar vond ik ze echt wazig en soms zonder scherpte. En dat heb ik bij deze foto geen van beide niet.

nefertarie - Wat een schattig stel bij elkaar. Ik vind je logo mooi maar simpel hihi. Verder is het licht en de scherpte echt goed gecombineerd.
Je weet precies waar je mee bezig ben!

Racheel - JE VAKANTIEFOTO'S.. WAUWWWW.. Je maakt me echt jaloers. No comment :o

Revanches - wauw. Een woord.. Wauw! Ik weet niet wat ik anders moet zeggen.

Robin_Rikkie - Ik vind hem goed, goede scherpte. Alleen vind ik je lucht best wel grauw. Heb je dit zelf gedaan, of was het die dag best wel grauw?

Sanne_Com - Geweldige foto, ik hou van vakantie foto's haha. Ik ken je werk, en weet dus ook echt geen commentaar voor jou.

sharonplugge - Vind hem goed, mooie scherpte alleen gericht op de bomen zie ik. Voor de rest toppie!

showteam - Wat een arrogant haha. Ik vind hem wel goed om zo te zien hoor. Ik zie duidelijk scherpte op de kat en de voorkant van de foto van de stoel.
Dat daar achter is minder scherp en dat vind ik prima om te zien.

sodeluut - Wauw.. al had ik dan alles om die maan zwart gemaakt. Zodat je alleen die maan zag :o

straalina - Ik vind hem wel oke, meer een fotokiekje eerlijk gezegt :). Ik mis gewoon de scherpte en de kleur en op de achtergrond,
had ik liever de geiten weg gehaald dan!

suuszels - Hij is leuk om te zien, maar verder commentaar geef ik liever via een pb eerlijk gezegt. Pb maar als je wilt.

Tesseke - Wauw, husky's :o. Ik hou van husky's. Je hebt prachtige gebied gekozen en prachtige kleuren en scherpte. voor de rest geen commentaar.

tinky12 - Bloemen, bloemen en bloemen :o. Ik hou van bloemen haha. Ik vind hem heel erg leuk, zo iets in een fotolijst lijkt me echt gaaf en dan in de woonkamer haha.

Xiiaaoonaa - Wel een ouwe foto denk ik.. Vind ik jammer. Want ik vind dit echt eerlijk gezegt een van je mindere foto's.. Hij is voor de rest wel schattig.

Racheel

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 00:02

Bedankt DShots! :o :D

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 00:08

DShots schreef:
Natassja - Ik vind hem echt goed gelukt, had een topic van je gezien. En ik ben eerlijk gezegt meer van jou mensen fotografie dan van de paarden.
Dat kan ook aan de topic liggen hoor, maar daar vond ik ze echt wazig en soms zonder scherpte. En dat heb ik bij deze foto geen van beide niet.

Ja, ik ben ook meer van de mensen hoor :D Heb al lang geen paarden meer gefotografeerd/ben er ook eigenlijk mee "gestopt"!
Wil me echt gaan ontwikkelen in portretfotografie. :)

Dank je wel voor je commentaar :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:29

Ben t wel met je eens hoor DShots, maar ik wilde de foto nog een beetje bijsnijden maar dan werd t echt ewn onscherpe foto, plus dat ik verder gewoon geen fotos heb gemaakt afgelopen week, ik heb mn camera nog niet zo lang dus echt oude doos fotos heb ik ook niet

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:54

Bedankt voor je commentaar, foto is idd niet het beste van deze week maar ik kwam om 2 minuten voor 10 erachter dat ik niks had ingeleverd dus hem snel van fb af geplukt, zodat ik nog precies op tijd zou zijn. Tot nu toe hou ik het braaf iedere week vol dus wilde deze week niet overslaan. Zeker omdat ik wel gefotografeerd had

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:54

DShots schreef:
Asselruiter - Goed gelukt vind, ik stoor me echt aan die brandlichten zoals ik het noem. Ik had die eerlijk gezegt weggehaald.

Eerst en vooral: dank je wel voor de feedback DShots :) Ik moest even kijken wat je bedoelde, maar nu snap ik het. Eerlijk gezegd heb ik bewust een foto getrokken waar deze mee opstaan, omdat ik hier reeds eerder een zonsondergang geplaatst heb en die werd eerder als "saai" (nu niet helemaal, maar wil het maar even uitdrukken) bestempeld. Daarom heb ik nu die extra elementen laten meespelen. Dit is geen kritiek naar jou toe hoor, geef gewoon wat uitleg waarom ze er mee opstaan. Vind het zelf jammer dat er eigenlijk zoveel wolken waren, maar bedankt voor je leuke feedback ;)

Ik zal proberen vanavond feedback te geven. Veel te lang geleden dat ik dat gedaan heb en ik begin me schuldig te voelen daarover. Op naar de volgende week, wat zijn we allemaal leuk bezig :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:26

Bedankt voor het commentaar DShots, lief :D

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:47

Dank je wel !! Ja klopt stond met doosdangsten de foto te maken haha
Ben als de doods voor onweer en met t maken van deze foto had de lucht een hele rare licht wel mooi

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:54

Bedankt voor je commentaar DShots dat de foto jou niet aanspreekt kan natuurlijk ik heb waarschijnlijk een heel andere smaak dan jou want ik vond deze foto juist meteen te gek! Ik associeer hem zelf met geketend zijn, slavernij, gevangenschap maar ook met kracht....... maar ik weet dat bij dit soort foto's ieder zijn eigen gedachte erbij kan hebben en dat is nu precies wat ik wil. Jij bv vraagt je af wat je er in moet zien......en denkt daar over na als je de foto bekijkt , prima!

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:30

DShots schreef:
Hanna_94 - Mooie foto, had iets meer kleur en scherpte gemogen van mij eigenlijk. Maar voor de rest vind ik het echt een mooie foto :)
Al stoor ik me wel aan dat de voorkant zo tewazig is. Heb je dat zelf gedaan?

Ja, die wazige voorkant is hetzelfde principe als bv. de foto's die je ziet passeren met wazige grassprietjes voor het model. Alleen was er hier een heuveltje voor het model, dus dit kon eigenlijk niet echt vermeden worden, of ik had van hogeraf de foto moeten nemen. Maar dat zou dan ook de hond niet goed tot zijn recht hebben gebracht denk ik.
Bedankt voor je feedback alleszins! :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:09

DShots schreef:
marjoow - Ik vind hem wel leuk, alleen te scherpgesteld. Er zit bij mij ook wel wat hier en daar ruis op, maar dat valt bij sommige punten wel mee.
Verder ja ik vind hem wel goed!

Te scherp? Hoe bedoel je dat? Ik denk dat het komt door wat kwaliteitsverlies? Heb hem bijgesneden en sommige fotos gaan enorm omlaag in kwaliteit na exporteren uit Lightroom om 1 of andere reden.
Heb hem namelijk niet naverscherpt in Lightroom :)

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:56

Dankjewel! :D Ja ik vroeg me inderdaad al af of ik hem niet te licht had gemaakt.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:04

Dit is nog mijn Week 32
Afbeelding
Ik heb deze foto gemaakt met een camera van iemand anders, waar je zelf kon scherpstellen etc. Ik ben dus een beetje gaan uitproberen, maar snap nog niet helemaal hoe je kunt scherpstellen op de plek die jij wilt haha
Feedback mag, graag zelfs :o

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:04

Blij dat mensen blij zijn met het commentaar.. Dit is echt de eerste keer. Zal ook vaker doen! :)

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:13

DShots schreef:
Bumblehorse - Vind hem echt leuk, maar ik stoor me aan dat gele poesje er achter :o

Voor mij was het net de bedoeling dat die erbij op stond :)

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:31

Ik had overigens eergisteren commentaar gemaakt voor week 31, was er bijna klaar mee, laptop dichtgeklapt en toen ik hem een uurtje later open deed was alles weg! |( |( Dus voor deze week geef ik wel commentaar, maar dan maak ik het wel in een word bestandje _O-

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:48

Feedback week 32

Agossie verzamelt hier - Mooie foto, lijkt me niet eenvoudig concertfotografie. Mij persoonlijk spreekt het niet aan, maar ik vind de foto wel knap. :)

Bellatrix verzamelt hier - Echt een goede foto, die ogen :o mooi scherp

binky - knap gedaan hoor! Is dit echt een persoon of een standbeeld? Heel knap!

Bumblehorse - ik vind het een aangename foto, leuk met dat rood op de achtergrond. Hij is mooi scherp.

calice - altijd grote fan van jouw foto's. Ook deze is weer helemaal top, mooi scherp, leuke compo en leuk dat ie omgezet is naar zwart/wit! +:)+

C_estmoi - Leuk beeld C_estmoi! En zo spontaan. Enkel jammer dat ie niet helemaal scherp is.

CrazyIris - ik las dat je je camera niet bij had, vind het op zich een hele mooi foto, je ziet jammer genoeg wel dat het geen topkwaliteit is. Verder wel niets op aan te merken, leuk sfeerbeeld.

Dshots - Mooie foto, mooi scherp, leuke compo; ik vind enkel haar gezichtsuitdrukking wat jammer.

Eviii_x - ik weet uit eigen proberen dat het niet makkelijk is om een kever of ander insect op de foto te krijgen. Dus vind het zeker niet mis, maar de foto spreekt me eigenlijk niet echt aan. Had liever een boeiendere achtergrond gezien. (sorry)

faatxhorse - Mooie foto, wat een leuk moment dat je daar te pakken hebt! Mooi scherp en dat blauw op de achtergrond bevalt me ook goed.

Fenneeee - wat een schattige foto. :o Veel commentaar heb ik er niet op, lijkt me goed van scherpte. Het enige wat ik misschien anders zou gedaan hebben is wat meer ruimte gelaten in de richting dat de pony/het paard kijkt.. hij lijkt zo net wat krap.

Gub verzamelt hier - ook altijd trouwe fan van jouw platen! Het is eens wat anders en het spreekt me wel aan! Goed hoor!

Hanna_94 verzamelt hier - <3 wat een schattig dier! Mooi scherp, misschien wat donker, maar verder niets op aan te merken!

HeavensLove verzamelt hier - Mooi mooi he ;) die kleuren. Misschien tikkeltje te druk naar mijn zin, maar dat is persoonlijke voorkeur ;)

Irene96 verzamelt hier - Ik heb je uitleg bij deze foto gelezen; het is een hele aparte foto, maar ik moet zeggen dat het mij niet aanspreekt (is persoonlijke smaak). Technisch gezien vind ik hem wel goed: mooi scherp en leuk die omzetting naar zwart/wit. :)

ismy - Lijkt me een mooi gebouw waar je gefotografeerd hebt. Mag ik vragen waarom je voor 3 foto's hebt gekozen? :) Lijkt me niet eenvoudig!

jes_sam - Wow, prachtig! <3

Jessica_1998 - op zich geen slecht beeld, wat ik vooral als tip wil meegeven als je zoiets fotografeert: kies voor een rustige achtergrond, leg bv. een doek in een effen kleur. Dat maakt dat het beeld nog meer naar voor komt. :)

JewEmm verzamelt hier - leuk sfeerbeeld. De mensen lijken wel uit een miniatuurwereld te komen :D

jilinda - heel mooi, een dromenvanger in een mooie dromerige sfeer weergegeven! :o

Joey - Mooie foto en wat een mooie paard :o leuke dromerige sfeer, mooi scherp. Ik vind misschien enkel het halster een beetje storend, maar dat is weer persoonlijke smaak.

k_m - Wat een schatje. <3 jammer van de sterke verzadiging en hij lijkt ook niet 100% scherp. Maar leuk idee.

kani_ejj - ik heb even naar jouw foto zitten kijken omdat ik niet meteen wist wat ik er van vond. Wat ik heel leuk vind, zijn de zonnestralen die zo achter de wolken vandaag komen :o , maar vind de wolken op zich net iets te donker, net iets te 'zwart'.

_Kiki_ verzamelt hier - wat een mooie sfeerplaat. Meer kan ik niet zeggen :)

kimberley23 verzamelt hier - Heel mooi, die kleuren <3 Is ie helemaal scherp?

KletsKoekje - wat een schattig konijntje! 2 tips: oefen verder op scherpte en probeer je onderwerp niet in het midden van de foto te zetten, maar goed bezig hoor. Blijf oefenen! ;)

Lizaa01 - zoals al aangegeven in een PB naar jou: wow _/-\o_ echt helemaal m'n ding! Ben ook nogaltijd nieuwsgierig hoe je dit gedaan hebt.

manonnevot - Mooie foto :) , hij is wel wat klein om goed te beoordelen vind ik. Misschien nog een tikkeltje lichter?

MarijeR - prachtfoto Marije! <3 mooie kleuren, leuke compo en mooi scherp!

Marit - Heb de reeks zien passeren op fb en vind ze allemaal erg leuk. Mooi scherp! Goed gedaan, ben grote fan van jou werk :D (Eva op FB ~ post op Fotoforum ivm blog)

Marjoow verzamelt hier - Leuk sfeerbeeld, de ruis stoort me helemaal niet. Vind het echt een leuk beeld. Het enige wat me stoort is de gezichtsuitdrukking :P

Mb_foto - Mooi! Die kleuren :o echt zo of wat aan bewerkt?

monbyou - Wat een mooie paardje! Mooi scherp. Ik vind het een beetje jammer van de schaduw op de zijkant van het paardje en had misschien graag nog wat meer ruimte gezien aan de linkerzijde van de foto, omdat je paard naar daar kijkt. Verder geen slechte foto :)

NatassJa - Prachtige foto! Niets op aan te merken! +:)+

Nefertarie - wat een leuke schattige foto :o mooi hoe je hem wat dromerig hebt gemaakt!

Racheel verzamelt hier - Leuke sfeerfoto, mooi scherp!

Revanches verzamelt hier - Wat een leuke foto :D Echt leuk gedaan. Is dit een speciale techniek?

Robin_Rikkie verzamelt hier - Deze foto bevalt me zeer goed! Mooi gedaan, mooi scherp, leuke compo! +:)+

Sanne_com - je krijgt al helemaal zin om terug op reis te gaan als je deze foto ziet, wat leuk! :o Mooi gedaan!

SharonPlugge - Leuke foto! Mooi scherp. Misschien had ik de compo wat anders gedaan. En iets zachter in zwart/wit. Maar niet mis hoor ;)

showteam - Geniaal ^^ ligt precies in een kader, en dat vind ik mooi in deze foto!

Sodeletuut - Simpel, maar mooi en scherp! +:)+

straalina - Wat een schattig geitje! Niet slecht hoor. Een aantal tips: probeer het eens als het geitje net niet het hoofd naar beneden doet en probeer op ooghoogte van het diertje te fotograferen. Blijf oefenen ;)

Suuszels - Lijkt me een hele leuke foto, maar vind hem wat te klein om goed te kunnen beoordelen.. :(

tesseke verzamelt hier - Wow, die ogen <3 prachtig! Hele mooie foto, leuke compo!

Tinky12 verzamelt hier - Leuk sfeerbeeld Tinky! Mooi met dat ochtendlicht! :o Is ie helemaal scherp?

XiiaaooNaa - Wat een leuke beeld! Leuk om naar te kijken :o

Pfoe, ziezo, dat is gelukt. Het is allemaal goed bedoelde feedback he! We zijn allemaal super goed bezig :D

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:51

Asselruiter schreef:
Sanne_com - je krijgt al helemaal zin om terug op reis te gaan als je deze foto ziet, wat leuk! :o Mooi gedaan!

Dankje :D

straalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:25

Dankjewel voor de feedback :D

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:27

asselruiter: heb er aan bewerkt :)

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:33

Bedankt voor de feedback dames! Wordt weer zeer gewaardeerd :D

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:29

Wat een leuk commentaar van beiden! Dank jullie wel!

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:40

Bedankt voor de feedback allebei! :)
Ik ben het eens dat de kleuren niet helemaal mooi zijn, dat is jammer. Jullie missen allebei scherpte, maar op een 100% crop lijkt de foto mij toch wel scherp?
http://i.imgur.com/ck7Bx2v.png

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:42

C_estmoi schreef:
Bedankt voor de feedback allebei! :)
Ik ben het eens dat de kleuren niet helemaal mooi zijn, dat is jammer. Jullie missen allebei scherpte, maar op een 100% crop lijkt de foto mij toch wel scherp?
http://i.imgur.com/ck7Bx2v.png

Bij mij nog steeds niet scherp hoor?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:45

Hier is ie ook niet scherp.