[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xLisaa

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:22

Ik ben op zoek naar een leuke, beginnende camera. Het liefst niet duurder dan €150,-. Zelf leek me de FujiFilm FinePix A800 wel een leuke camera, hebben jullie ook nog tips?

Groetjes, Lisa

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:28

Thats_Me schreef:
Ik ben zelf nog niet heel erg bekend in het camerawereldje. Maar heb sinds een week een tweedehands canon 350D en aangezien ik dus nog geen ervaring had met een DSLR vind ik dit toch wel een aanrader. Je kan er leuke foto's mee maken en stap voor stap er verder mee oefenen en uitproberen. Ik heb nog gewoon de standaard kitlens en dit voldoet voor nu goed.

Bedankt voor je advies, ik hoor altijd dat de standaard kitlens echt waardeloze kwaliteit foto's geeft, dat is volgens jou dus neit het geval?. Heb je misschien een paar voorbeelden, die je geschoten hebt? Bedankt!

Kokomo schreef:
De Nikon D50 is meer nog dan de D40x gebaseerd op de D70, van toch al weer een paar jaar oud. Om een betaalbare instapfcamera te maken hebben ze daarom wat opties eruit gehaald, maar ook een aantal dingetjes iets verbeterd. Toch blijft het een camera die iets gedateerd is. Alle concurentie is overgestapt op meer pixels en snellere burst ed, maar de D50 dus niet. Met de 6 Mp blijft hij achter en ook de burst is verlaagd tov de D70 van 3 naar 2,5 fps. De 350D is gewoon een volwaardige camera die in de lijn van opeenvolgende Canon's meer heeft meegekregen dan zijn voorganger. Doordat er inmiddels een opvolger is in de 400D is de 350D nu voordelig geprijst, maar kan nog steeds uitstekend meekomen met de concurentie.
Doordat de 350D in prijs vaak nog onder de Nikon D50 zit, vind ik de Canon 350D de betere keuze. Bedenk wel dat de Canon 400D momenteel met 80 euro cashback van Canon ook erg voordelig is. Die is te koop vanaf 640 waar dan de 80 euro cashback nog afgaat.

Bedankt voor je advies! Wat betreft de D50, die werd op op een fotografieforum aangewezen, dat dit een betere camera is ook wat betreft de lens. (kitlens), maar goed om het even van een heel andere hoek te bekijken. Maakt de 6 mp veel uit (negatief) als je al fotografeert met een DSLR?

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:03

Hanneke_S schreef:
Bedankt voor je advies, ik hoor altijd dat de standaard kitlens echt waardeloze kwaliteit foto's geeft, dat is volgens jou dus neit het geval?. Heb je misschien een paar voorbeelden, die je geschoten hebt? Bedankt!

Het kitobjectief is natuurlijk geen topobjectief en dat kan ook niet als je er een 40 a 50 euro meer voor moet betalen als je hem gelijk met de camera koopt. Alle camerafabrikanten hebben wel zo'n objectief waardoor ze een compleet werkende camera kunnen verkopen. Dat is marketing. Maar hoe slecht is nu dat objectief of hoe goed. Het valt allemaal best wel mee. Je zult bij vergrotingen, als je die gaat vergelijken met de veel duurdere concurenten, best wel verschil zien. Was ook niet best als dat niet zo was. Maar ook met dat goedkope kit-objectief kun je behoorlijke foto's maken. Nu zijn de meeste commentaren geschreven over het kit-objectief dat in het begin bij de 300D en 350D werden verkocht. Canon laat dat soort commentaren niet links liggen maar doet er iets mee. Er is dan ook een opvolger gekomen die beter is. de II versie. Kon je met deoude ondanks alle commentaren best behoorlijke foto's maken, met de nieuwe kan dat dus nog beter. De meesten zullen nooit kunnen ondekken dat je een kitobjectief gebruikt als zij de foto's zien. Op de link zijn een hele serie foto's gemaakt met dit objectief:
http://www.hitendrasinkar.com/index.php ... &pagenum=1

Hanneke_S schreef:
Bedankt voor je advies! Wat betreft de D50, die werd op op een fotografieforum aangewezen, dat dit een betere camera is ook wat betreft de lens. (kitlens), maar goed om het even van een heel andere hoek te bekijken. Maakt de 6 mp veel uit (negatief) als je al fotografeert met een DSLR?

Allereerst moet ik zeggen dat het aantal Mp niet zaligmakend is. Heel belangrijk is ook hoe de software in de camera met die informatie omgaat, maar ook de kwaliteit van die afzonderlijke pixels binnen een sensor. Nu kan je er op aan dat de sensor van beide camera's op zich wel goed is. Dan van 6 naar 8 Mp is geen grote stap, maar het blijft natuurlijk een stap. Het geeft je vaak net even meer ruimte te croppen en dat gecropte te vergroten. En vooral dan komt het erop aan. Als je een crop vergroot naar 20/30 kan dat verschil net uitmaken of je pixels begint te zien of niet. Maar ook op een kleiner formaat oogt de foto met meer pixels vaak net even scherper doordat hij net even meer beelddetails kan verwerken. Dus het maakt wel uit al moet je er natuurlijk geen wonderen van verwachten.

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:06

Hoi Kokomo,

Alweer heel egr bedankt, het is me weer een stuk duidelijker geworden en de kitlens valt inderdaad best mee Knipoog, zeker voor een beginner!

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:23

manzano schreef:
Je moet kijken of het EF lenzen zijn. Die passen ook op de 400D. Dat staat ook op de lens zelf. Bij de ene lens is het in de ring van het glas, of op de focusring.

heb even gekeken staat op lens: For Canon AF

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:24

Weet iemand trouwens wat een goedkoop lensje is voor de Canon Eos 400d ?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:47

Er zijn ontzettend veel goedkope lenzen. Ik neem aan dat je wel een goede lens wilt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 13:02

Ja, een goede lens.
Maar dan wel van de wat goedkopere prijsklasse Lachen

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:09

Bedankt Lachen

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:29

Ik zoek een camera met volgende opties:
- minimum 6x optische zoom
- ingebouwde flits
- SD geheugenkaart
- instelbare sluitertijd en diafragma (ik denk dat dat nu wel met bijna alle toestellen kan?)
- maximum 400 euro

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 13:32

Tatariki schreef:
Ik zoek een camera met volgende opties:
- minimum 6x optische zoom
- ingebouwde flits
- SD geheugenkaart
- instelbare sluitertijd en diafragma (ik denk dat dat nu wel met bijna alle toestellen kan?)
- maximum 400 euro

Dat kan lang niet mey alle camera's.. kijk anders even op www.kieskeurig.nl , hier kun je via productvergelijk al jouw eisen invullen, en komen vervolgens alle camera's die eraan voldoen eruit rollen.
Zelf ben ik erg tevreden met de Canon S3 IS, heeft al jouw eisen (en 12x optische zoom) en ik heb hem gekocht voor 315 euro.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 16:41

mijn camera is binnen Go jij! Go jij!
ga 'm morgen denk ik ophalen Haha!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:15

ook hier weer een aanvraag voor keuze van fototoestel..

ik ben opzoek naar:

een mooi beginners fototoestel.
het belangrijkste vind ik dat hij "snel" foto's maakt. is dat de sluitertijd? want met paarden is het soms best lastig.

zijn er verder nog tips waar ik op moet letten.
mijn moeder heeft de olympus SP 510UZ

de prijsklasse gaat tot ongeveer € 300,-

groetjes

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:52

stipje Lips are sealed

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:57

Hallo,
Ik wil me graag wat meer ontwikkelen in de fotografie, vooral paarden en portret. Nu ben ik dus op zoek naar een camera van niet duurder dan 250,-/300,- euro. Het moet wel zo'n grote zijn, waar je zelf ook andere lenzen voor kunt kopen.
Er moeten macrofoto's mee gemaakt kunnen worden, hoeft niet superscherp enz. te zijn.
Er moeten bewegingsfoto's mee gemaakt worden waar de beweging bevroren opstaat.
Ook moet hij netjes kunnen scherpstellen.

Nu had ik op marktplaats wat zitten kijken en heb gemerkt dat een Fuji in mijn prijsklasse valt en toch alles heeft wat ik wil.
Maar, ik weet absoluut niks van het merk af. Zelf wilde ik namelijk een Canon maar deze is te duur. Kan iemand mij meer van het merk vertellen en misschien een specifiek type aanprijzen?

edit:
Afbeelding
Zoiets wil ik..

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:00

jolentinus schreef:
ook hier weer een aanvraag voor keuze van fototoestel..

ik ben opzoek naar:

een mooi beginners fototoestel.
het belangrijkste vind ik dat hij "snel" foto's maakt. is dat de sluitertijd? want met paarden is het soms best lastig.

zijn er verder nog tips waar ik op moet letten.
mijn moeder heeft de olympus SP 510UZ

de prijsklasse gaat tot ongeveer € 300,-

groetjes

mijn moeder heeft de olympus SP 510UZ, Die heb ik ook! ben best tevreden maar moet nog wel zoeken hoe het allemaal werkt!
Zie: viewtopic.php?f=149&t=813960&hilit=

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:40

Woei Haha!

Week 39 heb ik mijn camera, een Pentax K10D... Lovers

*blij blij blij blij blij*

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:56

@xliekex, dat is geen dslr waarmee je van lenzen kunt verwisselen, maar is een compact camera. Je kunt daarvoor wel voorzetlensjes etc kopen. Volgens mij is het de s5700 die geschikt is voor de door jou aangegeven punten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:13

xXLiekeXx: Voor 250 a 300 euro kun je geen DSLR ("zo'n grote waarmee je ook lenzen kunt verwisselen") kopen. Zou je plannen of je budget dus eerst maar eens aanpassen...

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:15

dem,
da's erg jammer. Heb zowiezo al besloten om het wat uit te stellen, heb er zowiezo het geld niet voor en mijn ouders willen niet dat ik mijn oude verkop Verdrietig

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:41

Je zou wel eventueel kunnen kijken naar een 2ehands Canon EOS 300D met kitlens. Die moet je wel voor 300 Euro kunnen krijgen.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:52

Helaas vertrouwen mijn ouders het niet via marktplaats aangezien je daar iemand heel makkelijk via kan oplichten en als de camera dan een defect heeft merk ik het pas als ik echt ga fotograferen en dan is 't te laat.

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:55

Ik koop heel veel via internet en heb ook mijn dslr van internet gehaalt en heb nog nooit problemen gehad.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:09

Wat is een goede beginnerscamera? Wij hebben de Samsung Digimax A50, maar ik zou graag een camera willen die wat meer functie's heeft etc, en wat profesioneler zegmaar. Heeft iemand een tip?