Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Thats_Me schreef:Ik ben zelf nog niet heel erg bekend in het camerawereldje. Maar heb sinds een week een tweedehands canon 350D en aangezien ik dus nog geen ervaring had met een DSLR vind ik dit toch wel een aanrader. Je kan er leuke foto's mee maken en stap voor stap er verder mee oefenen en uitproberen. Ik heb nog gewoon de standaard kitlens en dit voldoet voor nu goed.
Kokomo schreef:De Nikon D50 is meer nog dan de D40x gebaseerd op de D70, van toch al weer een paar jaar oud. Om een betaalbare instapfcamera te maken hebben ze daarom wat opties eruit gehaald, maar ook een aantal dingetjes iets verbeterd. Toch blijft het een camera die iets gedateerd is. Alle concurentie is overgestapt op meer pixels en snellere burst ed, maar de D50 dus niet. Met de 6 Mp blijft hij achter en ook de burst is verlaagd tov de D70 van 3 naar 2,5 fps. De 350D is gewoon een volwaardige camera die in de lijn van opeenvolgende Canon's meer heeft meegekregen dan zijn voorganger. Doordat er inmiddels een opvolger is in de 400D is de 350D nu voordelig geprijst, maar kan nog steeds uitstekend meekomen met de concurentie.
Doordat de 350D in prijs vaak nog onder de Nikon D50 zit, vind ik de Canon 350D de betere keuze. Bedenk wel dat de Canon 400D momenteel met 80 euro cashback van Canon ook erg voordelig is. Die is te koop vanaf 640 waar dan de 80 euro cashback nog afgaat.
Hanneke_S schreef:Bedankt voor je advies, ik hoor altijd dat de standaard kitlens echt waardeloze kwaliteit foto's geeft, dat is volgens jou dus neit het geval?. Heb je misschien een paar voorbeelden, die je geschoten hebt? Bedankt!
Hanneke_S schreef:Bedankt voor je advies! Wat betreft de D50, die werd op op een fotografieforum aangewezen, dat dit een betere camera is ook wat betreft de lens. (kitlens), maar goed om het even van een heel andere hoek te bekijken. Maakt de 6 mp veel uit (negatief) als je al fotografeert met een DSLR?
manzano schreef:Je moet kijken of het EF lenzen zijn. Die passen ook op de 400D. Dat staat ook op de lens zelf. Bij de ene lens is het in de ring van het glas, of op de focusring.
Tatariki schreef:Ik zoek een camera met volgende opties:
- minimum 6x optische zoom
- ingebouwde flits
- SD geheugenkaart
- instelbare sluitertijd en diafragma (ik denk dat dat nu wel met bijna alle toestellen kan?)
- maximum 400 euro
jolentinus schreef:ook hier weer een aanvraag voor keuze van fototoestel..
ik ben opzoek naar:
een mooi beginners fototoestel.
het belangrijkste vind ik dat hij "snel" foto's maakt. is dat de sluitertijd? want met paarden is het soms best lastig.
zijn er verder nog tips waar ik op moet letten.
mijn moeder heeft de olympus SP 510UZ
de prijsklasse gaat tot ongeveer € 300,-
groetjes