[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NESCAFE

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:24

Wow, gave foto Mariett!

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:36

Gaaf Mariett! Heel mooi!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:16

S_imonee schreef:
Feedback week 21 vanaf pagina 234.

LoveUggs
Leuke foto! Ik heb ooit tips gehad van een paardenfotograaf (die voornamelijk springwedstrijden fotografeert). Hij vertelde mij dat mensen het liefst de foto's zien, waarbij het paard nog (net) met de achterbenen op de grond staat. Dus op het moment van de sprong zeg maar. Dan konden ze het beste zien hoe hun paard over de hindernis sprong. Ik ben hier zelf mee gaan oefenen en dat soort foto's vind ik persoonlijk ook mooier. Ook zou ik ervoor zorgen dat de hele hindernis erop staat. Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)
Dit is ook zeker een goede foto! Mooie scherp!

Waauww dank je wel! Ik heb hier zeker wat aan! (zat helaas niet op een goed punt om dat soort momenten vanaf de zijkant goed vast te leggen.
Heb nog wel wat foto's hoor, ook een reeksje 'actie' fototechnisch niet super, maar vond de reeks wel onwijs tof om te zien. :j

Je bedoeld zoals dit dus? (foto is via fb hoor, even snel opgezocht. Orgineel is net zo scherp als de foto die ik hier geplaatst heb.)
Klik!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 07:31

LoveUggs schreef:
S_imonee schreef:
Feedback week 21 vanaf pagina 234.

LoveUggs
Leuke foto! Ik heb ooit tips gehad van een paardenfotograaf (die voornamelijk springwedstrijden fotografeert). Hij vertelde mij dat mensen het liefst de foto's zien, waarbij het paard nog (net) met de achterbenen op de grond staat. Dus op het moment van de sprong zeg maar. Dan konden ze het beste zien hoe hun paard over de hindernis sprong. Ik ben hier zelf mee gaan oefenen en dat soort foto's vind ik persoonlijk ook mooier. Ook zou ik ervoor zorgen dat de hele hindernis erop staat. Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)
Dit is ook zeker een goede foto! Mooie scherp!

Waauww dank je wel! Ik heb hier zeker wat aan! (zat helaas niet op een goed punt om dat soort momenten vanaf de zijkant goed vast te leggen.
Heb nog wel wat foto's hoor, ook een reeksje 'actie' fototechnisch niet super, maar vond de reeks wel onwijs tof om te zien. :j

Je bedoeld zoals dit dus? (foto is via fb hoor, even snel opgezocht. Orgineel is net zo scherp als de foto die ik hier geplaatst heb.)
Klik!

Ja, dat soort foto's! :o
Dit is wel heel leuk om mee te oefenen op je timing. Ik vind het zelf ook lastig om te fotograferen, maar oefening baart kunst he!

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:30

Rest feedback week #20

- Marjoow: wat een mooie, zachte foto :)

- XiiaaooNaa: knap gedaan!

- TeSzZz: ik heb lang naar je foto zitten kijken. Op zich heb ik er niet meteen een probleem mee dat je enkel de rug van het meisje ziet, maar de foto boeit me niet echt. Misschien omdat ze redelijk centraal zit. Ik vind de omzetting naar zwart/wit leuk :)

- Killyenn: leuk gedaan, niets aan toe te voegen.

- Joysieee: mooie, zachte foto, niets aan toe te voegen.

- Crazy_horses: ik vind het echt een mooie foto, alleen jammer dat ie zo donker is. (Update: je lichter versie is al beter ;) )

- Fem: wat een leuke foto! Niets aan toe te voegen.

- Horserider22: je beeld heeft wel iets vind ik, hij is wel totaal niet scherp bij mij (maar dat kan aan je upload liggen, zoals je zelf al aangaf). Misschien nog wat meer contrast in je zwart/wit omzetting, om nog wat meer pit in je foto te brengen.

- Agossie: knappe studiefoto! Misschien had ik liefst nog iets minder schaduw gezien bij de overgang hoofd-nek, maar dat is persoonlijke smaak denk ik :)

- Robin_Rikkie: hihi, wat een leuk beeld! Goed dat je ruimte hebt gelaten rechts, zo kijk je echt mee met de geitjes. Je foto is mooi scherp, alleen oogt hij voor mij net een tikkeltje 'flets', misschien wat donker.

- Nefertarie: wat erg :( het is misschien technisch geen hoogstandje, maar ik vind dat de foto veel emotie toont en dat vind ik soms beter. Wat jammer voor de eigenaar, mooi dat deze wat herinneringsfoto's heeft.

- Revanches: leuk beeld, maar het blijft mij persoonlijk niet boeien. Technisch gezien is het wel een goede foto. :)

- Nescafe: ik heb lang naar je foto zitten kijken... Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden. Hij is scherp e.d., maar qua sfeer.. de foto heeft wel iets mysterieus zo. Met zwarte achtergrond vind ik em inderdaad ook beter :)

- Deetjeeuh: mooie foto, niets aan toe te voegen.

- Monbyou: mooie foto, jammer van de schaduw links.

- Sanne_com: helemaal fan :D Echt leuke foto!

- Catyenbeau: Ik vind je idee van foto leuk, maar ik vind het jammer dat de zwaan net met het hoofd weggedraaid zit. Misschien je foto ook nog wat oplichten :)

- MZorro: mooie plaat, niets aan toe te voegen.

- Bumblehorse: mooie foto, niets aan toe te voegen.

- Joeluna: mooi gedaan hoor :) misschien nog wat lichter?

- Rosslover: wat een mooie sfeerplaat :)

- Marit: oh dat hoofdje van die pony *smeltsmelt*, prachtig!

- Quartel: leuk sfeerplaatje, misschien had ik er graag nog iets meer contrast in gezien.

- Eline91: het moet niet altijd perfect technisch zijn je foto, om een leuke foto te hebben :) hij heeft wel iets :)

- LinSa: het idee van je foto is echt leuk! Inderdaad jammer dat de voeten van het meisje afgesneden zijn. Het lijkt ook een beetje dat je deels tegen de zon getrokken hebt, kan dat? Je lucht is erg overbelicht, maar daar kan je soms weinig aan doen. Nog een tip: als je het meisje ook mooi belicht willen hebben, zet je ze beter aan de lichtkant van de pony, zo valt ze niet in de schaduw van de pony. Jammer dat ie niet helemaal scherp lijkt. Maar je idee is zeker goed, oefen lekker verder ;)

- Billionache: leuke foto, abstract :)

- Lovesushi: wow, knappe foto!

- Verosjaak: leuke foto met lentegevoel :)

- Caaramel: je blackfoto is goed gelukt hoor. En kippen zijn idd geen eenvoudige modellen, heb er zelf ook al ervaring mee :P

- Wendy1987: ik vind 'em wel iets hebben, het is eens wat anders ;)

- Hanna_94: leuk sfeerbeeldje :) misschien nog tikje lichter en ietsiepietsie croppen.

- Ylvy: hihi, dit is leuk! :)

- Sternphoto: wow, knap beeld!

- Ismy: leuk gedaan! :)

- Lipydo: knappe foto! Niets aan toe te voegen.

- Ingvild: mooi portret :)

- Heavenslove: <3 (zegt genoeg, toch? :P )

- Tesseke: leuke plaat, niets aan toe te voegen.

- Hilly200: leuk beeld, leuk in zwart/wit. Niets aan toe te voegen.

- It_is_me: mooie sfeerbeeld, jammer dat de lucht egaal is (maar daar kan je vaak niets aan doen)

- Iejoorr: hij heeft iets mysterieus... maar hij blijft me niet boeien. Is ie helemaal scherp?

- Gub: leuk sfeerplaatje :)

- Showteam: wow, wat een plaat! Super! <3

- Jessica_1998: ik vind het idee van je foto niet slecht. Tip: hij staat niet helemaal in het midden, dat is goed, maar misschien kan je foto nog wat met minder 'omgeving' nemen of croppen, dan wordt de focus meer op de hond gelegd; ik mis wat scherpte, kan dat?

- Calice: topplaat!

- Niece: simpel plaatje, moet ook kunnen, maar mij boeit ie persoonlijk niet.

- Ash_: mooi beeld, ik volg met je eigen opmerkingen.

- Tigress: knappe foto! Niets aan toe te voegen.

- Manonfleur: leuke foto! Maar hij lijkt wat scheef?

- Ponyaddicted: leuke foto, ik had hem nog iets lichter gemaakt.

- JewEmm: je foto heeft iets mysterieus :)

- Jilinda: mooie foto, niets aan toe te voegen.

Hehe, ziezo dat is ook gebeurt :) Nu ga ik enkele weken geen feedback geven vanwege examens.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:50

Asselruiter schreef:
Rest feedback week #20

- LinSa: het idee van je foto is echt leuk! Inderdaad jammer dat de voeten van het meisje afgesneden zijn. Het lijkt ook een beetje dat je deels tegen de zon getrokken hebt, kan dat? Je lucht is erg overbelicht, maar daar kan je soms weinig aan doen. Nog een tip: als je het meisje ook mooi belicht willen hebben, zet je ze beter aan de lichtkant van de pony, zo valt ze niet in de schaduw van de pony. Jammer dat ie niet helemaal scherp lijkt. Maar je idee is zeker goed, oefen lekker verder ;)

Het meisje zat juist aan de lichtkant van de pony. Ik heb de foto via bokt geupload omdat Flickr niet meer mee wil werken, die pakt m'n yahoo account niet.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:02

Dank jullie, Nescafe en Lovesushi :D

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:49

Week 21
AfbeeldingWeek 21 by equestrianmy, on Flickr
Een keer iets anders, het is een deel van een molen. Niet heel speciaal.

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:12

Mijn foto voor week 21:

Een veulentje bij ons op stal <3

Afbeelding

Geüpload via Picasa.

Valerie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:01

Week 21 ons Welsh B veulentje TOTUS TUUS en Jackel LOT
Afbeelding

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:29

Mijn week 21
Afbeelding

Ik ben stiekem best wel trots op deze foto :+

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 16:13

Week 21

Niet helemaal tevreden: De elleboog mist net een puntje en hij lijkt net niet helemaal lekker scherp.
Ik heb nogal moeite met de scherpte en ik weet vaak niet waar het aan ligt. Zal de instellingen erbij vermelden, misschien heeft iemand dan een idee wat er mis kan gaan? :D

(weer met boktupload, dus daar ook kwaliteitsverlies helaas. Flickr en ik hebben een stevige bitchfight momenteel >;) )

Afbeelding

Instellingen:
ISO-100
f5/6
1/100

Ik denk dat ik het probleem zelf al zie, 180 mm ingezoomd, maar sluitertijd op 100 laten staan.... :7

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 16:17

Mijn week 21.
Eigenlijk een 'mislukte' foto omdat ze haar hoofd omhoog deed, maar uiteindelijk vind ik het toch nog wel een leuk effect geven.
Afbeelding

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 16:18

Heerlijke sfeer zo met die gele bloempjes! Mooi zeg!

(wat heeft jouw paard dikke bulten boven zijn ogen zeg! Die van mij heeft echt 'gaten' :D )

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 16:23

Dankje!
Ja normaal heeft ze ook gewoon de kuiltjes die horen. Het is net de kaakspanning die in de foto te zien is :P

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:51

Iedereen bedankt voor de feedback!

Week 21
Afbeelding

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:53

Mijn week 21:
Afbeelding

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:05

Afbeelding

Andere pup van dezelfde fokker

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:22

Jeetje wat een heerlijke foto's weer <3 Hele sterkte platen!

Ik heb nog even een lucky shot van afgelopen weekend.
Afbeelding

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:58

Ik wil me graag melden in dit topic! Ik ga heel erg mijn best doen elke week een mooie foto te kunnen showen. Het lijkt me een leuke motivatie om die pas gekochte camera ook daadwerkelijk te gaan gebruiken. Van mij kun je waarschijnlijk voornamelijk honden foto's gaan verwachten, maar ik wil ook zeker foto's maken van andere dingen. Daarnaast hoop ik veel van anderen te kunnen leren in dit topic.

Ik ga de foto's hier verzamelen.

En hier mijn foto voor week 21:

Afbeelding

Ik heb mijn camera twee weken geleden gekocht en dit was 1 van de allereerste foto's. Ik ben gelijk wat gaan klooien in de aperture mode en wat met scherptediepte gaan stoeien.

Ik heb trouwens een Olympus OMD EM10 systeem camera met momenteel enkel nog twee simpele kitlenzen, een 14-42 mm en een 40-150mm (wat je moet verdubbelen als je het vergelijkt met full frame camera)

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 23:48

Vervolg week 19 (pagina 219 tot 222)
IsaCalixa, Mooie foto met prachtige kleuren!
taarss, Mooie zonsondergang! Mij spreekt de houding van het paard mij niet aan.
Valerie98, Jammer dat de foto niet helemaal scherp is. Ook vind ik het jammer dat je het gezicht van het meisje niet ziet.
Showteam, Wauw prachtige foto!
k_m, mooie foto met sprekende kleuren!
Asselruiter, mooie lichte foto!
Dandy200, Het eerste wat mij te binnen schiet bij deze foto is Osgiliath (Lord of the Rings). Ik vind de foto vrij grijs/grauw.
Binky, Lekker eigenwijs meisje! De foto geeft dat ook echt weer.
Brechtjee, Leuke foto
horserider22, mooi scherp en van kleur op de bloem!
Racheel, Mooie blik van het paard, jammer dat de hengstenketting zo veel in beeld is.
Tivara, Prachtig landschap!
Agossie, Aansprekende foto van een prachtige hond!
Fem, Prachtige foto!
Sodeletuut, Mooie foto!
Verosjaak, Altijd leuk die onstuimige pups, ik vind het een geslaagde foto!
Hanna_94, Zoals je zelf al aangeeft kloppen de kleuren niet, ik vind de achtergrond ook iets storend (draadjes & paaltjes)
Wendy1987, prachtige foto!
Jespri, zag die uil jou aan voor een lekker hapje? Prachtige scherpe foto met hele mooie blik.
Jolandaa_, leuk concept, vind de uitsnede minder. Ik mis de bovenkant van de vleugels en voelspriet.
joeluna, Mooie heldere foto!
PrimaDonna_, Leuke foto!
Tigress, Leuke idee, mooie foto
_Patriciaa, Mooi die weerkaatsing in het water!
quartel, Wauw echt een hele gave foto! Die sfeer!
goriginal, leuk moment! Ik vind alleen de uitsnede niet mooi.
Astor, prachtige foto!
MyHu, leuke foto.
elle108030, week 17, mooi moment
elle108030, week 18, zoals je zelf al aangeeft mis ik scherpte, verder wel een leuk plaatje.
crazy_horses, moest eerst even goed kijken waar ik naar aan het kijken was. Mooie foto!
Anouska15, prachtige foto!
rosslover, leuk moment, probeer de volgende keer op de zon te letten ivm schaduw op haar gezicht.
Marit, prachtige foto!
MarijeR, nog zo'n prachtige foto!
Deetjeeuh, leuke sfeer!
it_is_me, mooie foto!
_Elke, Helemaal geen verkeerde foto, ik zou hem volgende keer iets ruimer aan de onderkant nemen en probeer je horizon recht te houden.
Sanne_com, gave foto!
magda_90, mooie heldere foto, vind alleen de uitsnede niet mooi.
XiiaaooNaa, Leuk moment!
monbyou, Leuke foto, jammer van het halster en het oog had er van mij meer uit mogen springen.
WiancaR, leuke foto met mooie kleuren.
Marjooh, prachtige foto!
Eline91, mooie foto!
ismy, mooie foto, alleen jammer dat je de oren van het paard mist.
LinSa, Leuk effect met dat licht!
HeavensLove, Inderdaad iets aan de krappe kant, maar verder een leuke foto!
S_imonee, Een erg drukke foto en jammer van de schaduw.
billionache, leuke foto!
Suuszels, Gave foto!
Ylvy, week 18, mooie foto
Ylvy, week 19, Leuke foto
Calice, prachtige foto!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 07:44

O o mijn foto komt zo snel mogelijk!
Examenssss :)

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 07:58

mijn foto komt vanmiddag of morgen :) XiiaaooNaa gefeliciteerd :D

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 08:35

WK 21 - nog van de serie van vorige week :)

Afbeelding

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 09:47

monbyou schreef:
mijn foto komt vanmiddag of morgen :) XiiaaooNaa gefeliciteerd :D

Jij ook gefeliciteerd *\o/*