[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:27

Quir schreef:
Fem schreef:
Ik vond het ook al klinken als een kaartfout.
Wat ik regelmatig heb gezien is dat mensen een 64 GB of zelfs 128 GB kaart in een instapmodel camera wilde stoppen. Mijn 450D kon niet groter aan dan 32 GB.
Dus ik weet niet hoe groot je kaartje is?

Serieus? Ik heb een 64 GB erin zitten en dat gaat gewoon goed (heb een 100D). Nooit geweten, haha.

100D is nog een vrij nieuw model toch? Misschien hebben ze de nieuwere modellen er beter op uitgerust.. Maar mijn oude bakbeestje (450D) kon dat dus niet aan.

Courses

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 00:52

Maar als er een rood lampje brand kan het best zijn dat de kaart te langzaam wegschrijft en de body bezig is met het wegschrijven van de foto's. Ik zou bij de BCC even vragen naar een nieuwe (exact dezelfde) kaart van degene die je erbij hebt gekregen, dezelfde schrijf snelheid. Mocht het probleem in de camera zitten zou je een error code op de display krijgen dus dat is het probleem niet. Is het een Sandisk/Transcend kaart?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:37

Ik kan mijn oude post niet terug vinden maar heeft iemand ervaring met de canon eos D80? Ook revieuws ben ik wel nieuwscharig mee. Ik heb nu de 500D maar merk dat die oud begint te worden

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:53

Heb zelf al zitten zoeken maar kan niet echt goed vinden, hoop dat iemand me verder kan helpen.
Ik heb zelf vorig jaar een Canon 750D gekocht, nu heeft mijn zus d'r Canon 7D 'over'. En kan ik die dus gaan gebruiken, deze is wel jaren oud.

Waar kan ik goed de verschillen vinden tussen deze toestellen?

En iemand zei dat het misschien handig was om het toestel ergens te laten checken/reinigen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:00

hagelkruis schreef:
Heb zelf al zitten zoeken maar kan niet echt goed vinden, hoop dat iemand me verder kan helpen.
Ik heb zelf vorig jaar een Canon 750D gekocht, nu heeft mijn zus d'r Canon 7D 'over'. En kan ik die dus gaan gebruiken, deze is wel jaren oud.

Waar kan ik goed de verschillen vinden tussen deze toestellen?

En iemand zei dat het misschien handig was om het toestel ergens te laten checken/reinigen?

Gewoon even opzoeken op www.canon.nl
Voor jouw beeldvorming: een goede 7D occasion kost in de winkel 500 - 600 euro in goede staat (en vaak met garantie).

Je zou 'm kunnen laten controleren bij een goede winkel in je omgeving, eventueel reinigen, maar of dat echt nodig is, hangt ook af van wat ie meegemaakt heeft.

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:08

Ik heb al gezocht op Canon, maar zie ik veel over de 7D Mark II

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:50

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:04

Klein vraagje ivm geheugenkaarten
Voor mijn nikon heb ik een Verbatim microSDXC class 10 I 64GB (70mb/s)
Maar deze staat eigenlijk niet tussen de compatibele kaarten in de handleiding van de nikon D3300.
Kan het kwaad of koop ik toch betereen SanDisk of ander aanbevolen merk?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:12

Ik denk dat het probleem eerder in de grootte van de kaart gaat zitten als hij er problemen mee heeft, maar als het werkt, dan werkt het.

Joh, die van mij eet zelfs Hema kaartjes.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:53

Nuja de grootte denk ik niet. Hij kan immers SanDisk van 64gb ook aan.

Hij werkt wel gewoon Maar heb nog niet veel foto's ermee gemaakt. (12 max haha)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:31

Hey allemaal, ik wilde hier graag mijn vraag stellen! Ik ben momenteel in het bezit van een Canon EOS 40D, vrij oud beestje dus. ;) Ik wil graag een nieuwe body.
Kunnen jullie mij helpen? Ik wil dus graag een Canon.
Budget: tussen de 500-800€
Eisen: Video functie, liefst uitklapbaar scherm(geen echte must, maar heeft wel de voorkeur), goede lichtgevoeligheid, snelle autofocus.
Doel: Zowel veel actie als portret fotografie, en ook af en toe eens "concert" (Vriendje zit in een band)

Welke raden jullie mij aan?
Ik heb al eindeloos vergeleken, maar ik krijg de knoop maar niet doorgehakt. Ik blijf maar twijfelen. :+
Ik zat te denken aan de 70D, 7D, 750D.. maar ik ben benieuwd waar jullie tevreden mee zijn? :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:22

7D en diens opvolger, de 7D II zijn speciaal gebouwd rond het concept "sport" en daarmee snelle camera's.
De 7D wordt nu tweedehands in de winkels aangeboden voor prijzen rond de 600 euro, met garantie.
Mocht je een 7D II occasion vinden, dan zitten die rond de 1000 euro; boven je budget dus.

Behalve het klapscherm voldoet de 7D prima aan je eisen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:32

Dankjewel voor je feedback ikke! Neem ik mee in mijn beslissing! :)

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:16

De 70D heeft een goede videofunctie (inclusief automatisch scherpstellen ipv manueel), hoe dat bij de 7D zit weet ik niet. Zelf ben ik van de 40D naar 70D overgestapt en erg tevreden, maar de 7D heb ik nooit mee gewerkt dus dat zou ik niet weten.

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:40

Hoi, ook van mijn kant een korte vraag.

Ik fotografeer nu al een aantal jaar, steeds vaker in opdracht. Heb ook bruiloften etc. gedaan.
Altijd met mijn nikon instapbody's (D3100 en D3200).
Nu merk ik toch wel dat (vooral de eerste) ze hard minder worden, en wil ik eens verder gaan kijken.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.
Zo heel veel verstand heb ik er ook niet van, maar ik wil toch goede foto's maken en ik merk dat ik niet altijd meer tevreden ben met deze body's (qua ruis etc.)
Zelf fotografeer ik nu nog veel met mijn tamron 70-300 lens maar deze wil ik binnenkort 'omruilen' voor een 70-200 2.8 van nikon zelf.
Wat is dan een body die hier mooi op aansluit qua kwaliteit?
Verder heb ik ook nog een nikon 50 mm 1.8 lens, die gebruik ik veel voor portretfotografie.

Alvast bedankt! :D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:00

Wil je bij crop blijven of wil je de overstap maken naar een fullframe?

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:10

Ja dat is ook nog iets wat ik niet zeker weet.
Heb de voor en nadelen al wel op een rijtje gezet en ik neig toch naar fullframe, al zit je dan gelijk wel in een hogere prijsklasse.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:20

Qua FF heb je bij Nikon 3 opties:

De d610, de D750 en de D810.

De D610 is de instap FF en ondanks dat het een prima camera is vraag ik me nog altijd af of het nu echt waar voor je geld biedt. De D750 is een stuk duurder, maar biedt wel heel veel leuks waar je een fotografen hart sneller van gaat kloppen. De 810 is weer duurder en is heel mooi, maar ik denk dat qua prijs en kwaliteit dat de D 750 de betere is van de twee.

https://tweakers.net/reviews/3710/4/nik ... -slot.html

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:23

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik zal de link even doorlezen.

Welke body (zonder FF) zou je me anders aanbevelen? :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:28

De D7200 is een mooi machientje! En de D500 is echt top of the bill. Maar die is zo overpriced dat je net zo goed een FF kunt kopen.

Je zou ook nog kunnen kijken naar een tweedehands D300s. Wel een ouder apparaat, maar onverwoestbaar en onder de 400 euro wel te koop.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:24

Hoi allemaal!

Ik fotograaf nu 5 jaar zowel voor mijn werk als privé met een Canon 1100D.
Nu begint deze op te raken en ik merk dat ik tegen de beperkingen van deze body aan loop, het is dus tijd voor een nieuwe, maar wat?

Mijn budget ligt tussen de 500 en 800 euro. Luxe dingetjes als een klapscherm of touchscreen wil ik juist liever niet. Gewoon een goede kwalitatieve body waar ik weer even mee vooruit kan.
Ik fotografeer vooral honden, paarden maar tegenwoordig ook veel wildlife aangezien ik veel reis. De camera moet dus ook wel praktisch zijn om mee te reizen (backpacken).

Wat zouden jullie adviseren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:01

Hoihoi!

Ook van mij de grote vraag: Welke camera past bij mij?

Ik fotografeer al vanaf mijn 8e, voornamelijk met compactcamera's, vanwege het hobbymatige en budget. Ik heb een tijdje terug een cursus gedaan met een spiegelreflex en dat is mij erg goed bevallen. Ik wil daarom ook de stap maken naar de spiegelreflexcamera.

Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor het fotograferen van paarden, bij voorkeur in beweging, dus hij moet wel goed 'sport' kunnen fotograferen. Ook fotografeer ik graag mijn hond. Voor mij is dus de beweging vastleggen het belangrijkste punt. Daarnaast wil ik ook graag foto's kunnen maken in bijvoorbeeld binnenbakken. Mijn compactcamera maakt bij minder licht slechte foto's, waarbij de foto vaak 'bewogen' is. Een lens die op deze eis aansluit vind ik ook prima, maar dan moet ik dus de juiste body vinden. Ook ben ik niet echt geïnteresseerd in de 'extra's'. Het hoeft van mij allemaal geen Wi-Fi te hebben of een kantelbaar scherm. Ik wil gewoon graag hobbymatig betere foto's (leren) maken, alles wat erop zit is mooi meegenomen maar geen criteria.

Het budget is ongeveer tot 600 euro.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 00:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:12

ikke schreef:
Canon en sport, dan is er maar een antwoord: de 7D en de 7D II. De eerste als occasion kan wel binnen je budget, maar dan moet je nog wel op zoek naar wat fatsoenlijk glas.....
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... lr-body-1/

Dankjewel! Ik heb eigenlijk liever een nieuwe. Ik heb nogal nare ervaringen met tweedehands camera's (waren geen spiegelreflex, maar toch). Ik heb toch liever de volle garantie. Het is niet 'maar een paar tientjes' die je uitgeeft. Heb je een idee welke camera voor een beginnende sportfotograaf het beste aansluit? Of op welke specificaties ik moet letten, om een passende camera te vinden? Ik ben vandaag in de MediaMarkt geweest voor wat advies, maar de verkoper nam helaas geen tijd om mij te helpen en probeerde mij een veel te dure camera aan te smeren.. Niet erg veel opgeschoten dus..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:59

MarZarascha schreef:
ikke schreef:
Canon en sport, dan is er maar een antwoord: de 7D en de 7D II. De eerste als occasion kan wel binnen je budget, maar dan moet je nog wel op zoek naar wat fatsoenlijk glas.....
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... lr-body-1/

Dankjewel! Ik heb eigenlijk liever een nieuwe. Ik heb nogal nare ervaringen met tweedehands camera's (waren geen spiegelreflex, maar toch). Ik heb toch liever de volle garantie. Het is niet 'maar een paar tientjes' die je uitgeeft. Heb je een idee welke camera voor een beginnende sportfotograaf het beste aansluit? Of op welke specificaties ik moet letten, om een passende camera te vinden? Ik ben vandaag in de MediaMarkt geweest voor wat advies, maar de verkoper nam helaas geen tijd om mij te helpen en probeerde mij een veel te dure camera aan te smeren.. Niet erg veel opgeschoten dus..

Als jij bij de gerenommeerde winkels, zoals die hier regelmatig gelinkd worden, een camera koopt, dan zit daar garantie op, ook tweedehands. Zie mijn link, 12 maanden garantie (even wat naar beneden scrollen).

MediaMarkt is leuk als je weet wat je wil hebben, verder hebben ze nauwelijks idee van wat ze verkopen.