Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HLPhoto schreef:Carlijn schreef:Dat klopt, maar een SD-kaart is qua interface beperkt. Hoe precies weet ik zelf niet, is me ooit uitgelegd, maar komt erop neer dat dezelfde chipjes in een SD-kaartje minder presteren dan in een CF, en dat je de 90MB/s die met een echt snelle CF mogelijk is met een SD bij lange na nooit zal halen.Waarom trager? Interesse.
Ik bedoel, 30 mb/s is toch 30 mb/s?
Wat je dus vaak ziet is dat bijvoorbeeld een Extreme III CF bijvoorbeeld 60MB/sec is, en dat dezelfde Extreme III SD dan 45MB/sec is.
Alwiene schreef:@ Kevin, 25mb voor een foto uit een 550D? Dan heb je het over RAW bestanden denk ik? Want mijn gewone L jpg foto's zijn tussen de 5 en 8 MB. Wat wel veel groter is dan de geloof 2 a 3 mb die uit mijn 350D kwamen
HLPhoto schreef:Met een 300D is dat genoeg voor je, maar een 300D is 6,1 megapixel. In RAW geeft dat bestanden van - gokje - 7MB? Met een 550D zit je al gauw aan 25MB, per foto (als 't niet meer is).
kippiekipp schreef:Hoe doe je dat dan precies? >> Heb m'n reader al een jaar of 2 denk ik, en daar is me al een oliebol aan data doorheen gegaan (en dus een ongelofelijk aantal keer een kaartje ingestoken).Wat ik trouwens wel érg irritant vind aan de CF kaart is die kleine gaatjes
waar de pinnetjes van de cardreader in moeten, ik heb hierdoor al veel readers
versleten
kippiekipp schreef:Wat is jullie mening over de 60D?