[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kokomo

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 01:13

Laura_89 schreef:
Ik heb een vraagje: Welke camera kan ik het beste aanschaffen.
Ik wil graag een DSLR camera die meerder foto's per seconde kan maken.
Ik wil verschillende dingen op de foto kunnen zetten, Paarden(sport) Natuur en gewoon mensen en dieren.. Vrij veelzijdig dus

Hopelijk is dit genoeg info?
Het budget is trouwens als volgt maximaal 3500
Maar liever onder de 2000 Lachen

EDIT: Ik lees hier veel positieve dingen over EOS 400D
Is dit ook wat voor mij als je leest wat ik ermee wil?

MNet een dergelijk budget kun je iets heel moois aanschaffen. De camera's die dan binnen bereik liggen en ik zonder meer kan aanraden zijn:
Canon Eos 30D met een 17-85 en een 70-300 objectief. Bij Konijnenberg als kit voor 1899 euro.
Wil je wat objectieven betrefd gelijk het beste kun je ook de 24-70 2.8 en de 70-200 2.8 nemen en dan ben je 3217 kwijt.
Andere mogelijkheid is de 5D, dat is een full frame camera. Dat betekend dat er een sensor in zit die net zo groot is als het oude 35mm kleinbeeldformaat. Die heeft 12,8 Mp en kost € 2169. Als je daar de 24-105 f/4.0 opzet ben je voor totaal 3164 klaar.

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:10

Hallo!
Ik ben op zoek naar een DSLR camera ( beginner) en twijfel tussen ( tweedehands) de Nikon D50 en de Canon 350D. Wat zou jullie advies zijn? Wat zijn goede lenzen om hierbij als eerste te kopen, om ook een beetje zoom te hebben?

Alvast bedankt!

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 14:41

Hanneke_S schreef:
Hallo!
Ik ben op zoek naar een DSLR camera ( beginner) en twijfel tussen ( tweedehands) de Nikon D50 en de Canon 350D. Wat zou jullie advies zijn? Wat zijn goede lenzen om hierbij als eerste te kopen, om ook een beetje zoom te hebben?

Alvast bedankt!

De Nikon D50 is meer nog dan de D40x gebaseerd op de D70, van toch al weer een paar jaar oud. Om een betaalbare instapfcamera te maken hebben ze daarom wat opties eruit gehaald, maar ook een aantal dingetjes iets verbeterd. Toch blijft het een camera die iets gedateerd is. Alle concurentie is overgestapt op meer pixels en snellere burst ed, maar de D50 dus niet. Met de 6 Mp blijft hij achter en ook de burst is verlaagd tov de D70 van 3 naar 2,5 fps. De 350D is gewoon een volwaardige camera die in de lijn van opeenvolgende Canon's meer heeft meegekregen dan zijn voorganger. Doordat er inmiddels een opvolger is in de 400D is de 350D nu voordelig geprijst, maar kan nog steeds uitstekend meekomen met de concurentie.
Doordat de 350D in prijs vaak nog onder de Nikon D50 zit, vind ik de Canon 350D de betere keuze. Bedenk wel dat de Canon 400D momenteel met 80 euro cashback van Canon ook erg voordelig is. Die is te koop vanaf 640 waar dan de 80 euro cashback nog afgaat.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:42

Wie kan mij vertellen of een 70-300 mm macro objectief kwalitatief goed is bij de canon 400d?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:53

Hanneke_S schreef:
Hallo!

Alvast bedankt!

Ik ben zelf nog niet heel erg bekend in het camerawereldje. Maar heb sinds een week een tweedehands canon 350D en aangezien ik dus nog geen ervaring had met een DSLR vind ik dit toch wel een aanrader. Je kan er leuke foto's mee maken en stap voor stap er verder mee oefenen en uitproberen. Ik heb nog gewoon de standaard kitlens en dit voldoet voor nu goed.

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:52

Kokomo schreef:
Poppetjes_ schreef:
hoe bedoel je 80 euro retour?
als je je oude camera inlevert?

Als je de 400D voor 31 augustus koopt en de barcode's van de doos opstuurt naar Canon krijg je van Canon 80 euro op je bankrekening, gewoon als extra korting.

Oh, zo Lachen

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:06

Ik zoek een goedkope (evt 2dehands) camera die kwalitatief redelijke filmpjes kan maken, liefst met geluid. Iemand een idee? Foto's is echt bijzaak trouwens.
(Of zo'n klein videocameratje dat degelijk is want de merken die daarin 2dehands worden aangeboden ken ik van haar noch pluim)

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:17

Bluem schreef:
Ik zoek een goedkope (evt 2dehands) camera die kwalitatief redelijke filmpjes kan maken, liefst met geluid. Iemand een idee? Foto's is echt bijzaak trouwens.
(Of zo'n klein videocameratje dat degelijk is want de merken die daarin 2dehands worden aangeboden ken ik van haar noch pluim)

Wat wil je ermee doen en hoeveel mag die kosten.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 00:22

Ik kijk zowieso naar iets 2dehands, echt niet meer dan 100 euro eigenlijk. Moet maar dienen om paardrijfilmpjes te maken, broertje kan nu niet echt overweg met mijn 400d en of ik mijn vader zijn materiaal mag meesleuren... Lachen

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 01:03

Bluem schreef:
Ik kijk zowieso naar iets 2dehands, echt niet meer dan 100 euro eigenlijk. Moet maar dienen om paardrijfilmpjes te maken, broertje kan nu niet echt overweg met mijn 400d en of ik mijn vader zijn materiaal mag meesleuren... Lachen

Alle bekende merken hebben redelijke camera's gemaakt. Het beste kun je een digitale nemen, beste een DV van Panasonic, Sony, JVC als bekendste. Op marktplaats is wel wat te vinden onder de 100 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:45

Nou, laat ik hier nu zelf eens advies gaan vragen.

Ik wil graag een cameraatje voor "erbij", naast m'n andere camera/lenzenzooi. Een KLEINTJE, eentje die ik zonder al te veel moeite in een tas kan proppen en mee kan nemen als ik eens een dagje weg ga, naar m'n werk, ga zo maar door, zonder direct met een ontzettend zere schouder thuis te komen. Dus gewoon compactje.

Bij voorkeur leuk aantal megapixels (vanaf 5/6), leuk lensje (beetje leuke optische zoom), mooie kleuren zonder er al te veel aan na te hoeven bewerken (heb al genoeg wat ik na moet bewerken) en een accu, maar IN IEDER GEVAL toch behoorlijke mogelijkheden wat betreft ISO en handmatige instellingen.

Prijs doet er niet zo veel toe. Als het maar een goede camera in een klein jasje is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:13

Ik wil graag de Canon 300D gaan kopen,
Maar zoek nog even doro, weten jullie nog een aantal DSRF die niet duurder zijn als 600"? Lachen

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:56

Nouks schreef:

Ik wil graag een cameraatje voor "erbij", naast m'n andere camera/lenzenzooi. Een KLEINTJE, eentje die ik zonder al te veel moeite in een tas kan proppen en mee kan nemen als ik eens een dagje weg ga, naar m'n werk, ga zo maar door, zonder direct met een ontzettend zere schouder thuis te komen. Dus gewoon compactje.

Bij voorkeur leuk aantal megapixels (vanaf 5/6), leuk lensje (beetje leuke optische zoom), mooie kleuren zonder er al te veel aan na te hoeven bewerken (heb al genoeg wat ik na moet bewerken) en een accu, maar IN IEDER GEVAL toch behoorlijke mogelijkheden wat betreft ISO en handmatige instellingen.

Prijs doet er niet zo veel toe. Als het maar een goede camera in een klein jasje is.

De Canon Powershot S80 is een kleine camera met ook veel handmatige instellingen. 8Mp en een 28-100mm optiek 35mm equivalent. Denk dat je meer hebt aan redelijke groothoek dan tele. De samples op Dpreview zien er uitstekend uit.
http://www.dpreview.com/gallery/canons80_samples/
Laatst bijgewerkt door Kokomo op 30-07-07 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:58

SmeeJ schreef:
Ik wil graag de Canon 300D gaan kopen,
Maar zoek nog even doro, weten jullie nog een aantal DSRF die niet duurder zijn als 600"? Lachen

De 300D wordt niet meer nieuw gemaakt. De 350D die voor die prijs te koop is wel en dat is een goede. Ook Pentax is beneden die prijs en een goed alternatief.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:04

Nouks schreef:

Wij hadden exact hetzelfde als jij (voor de vakantie) en hebben de Canon Ixus 950 IS gekocht. Bevalt prima en is lekker klein Ja Alleen vind ik hem qua prestaties met hogere ISO niet echt geweldig.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:18

manzano schreef:
Nouks schreef:

Wij hadden exact hetzelfde als jij (voor de vakantie) en hebben de Canon Ixus 950 IS gekocht. Bevalt prima en is lekker klein Ja Alleen vind ik hem qua prestaties met hogere ISO niet echt geweldig.

Die heeft wat minder handmatige instelmogelijkheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:04

Handmatig in kunnen stellen is voor mij wel een pre, evenals (voor een compact) goede ruisprestatie. Anders ga ik me als prof alleen aan het ding ergeren namelijk Haha!

Wat jouw suggestie (Kokomo) betreft... Foto's zien er lekker uit inderdaad. Beetje jammer alleen dat het een 2.8-5.3-objectiefje is... Ook de zoom vind ik enigszins tegenvallen, genoeg compactjes te vinden met bijvoorbeeld 6x optisch...

Tsja, ik weet dat het lastig gaat worden met mijn wensen, ja Clown

Edit: zie dat de ISO ook maar tot 400 gaat... Ook weer klein tegenvallertje. Shutter lag valt me mee, das dan wel weer ok.

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:32

Is de canon g7 niet wat? Wel wat groter, maar het schijnt een perfect toestel te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:46

Die ziet er heel goed uit inderdaad! Haha!

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 01:12

Nouks schreef:
Die ziet er heel goed uit inderdaad! Haha!

Wat je wilt, is alle techniek van ee dslr in een compact te stoppen. Dat hebben al meer geprobeerrd, maar dat lukt echt niet. Je moet je gaan richten op de hoofdpunten en accepteren dat je bepaalde dingen niet kunt. Beperk je dan tot de dingen die wel mogelijk zijn en dan ook op de best mogelijke manier. Denk dat de S80 dan aardig in de buurt komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:42

Dat hoef ik écht niet, een kleine DSLR. Maar zoals ik in mijn eerste post al zei, voor mij zijn erg belangrijk

*Leuk lensje + redelijk zoom
*Hoge iso-waarde mogelijk zonder ál te veel ruis
Plingiafragma/sluitertijd handmatig in te stellen
*Bij voorkeur op accu

Ik wéét dat er compactjes zijn die dit aankunnen. Jouw suggestie valt alleen al op twee van de vier punten af...

Manny

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:50

Esther_ schreef:
Manny schreef:
ik had een vraagje en ik hoop dat iemand dat hier weet.

Ik heb hier thuis een camera liggen van mijn stiefvader een analoge Canon EOS 500 hierbij zijn twee lenzen en mijn vraag is of die lenzen ook zouden passen op de Canon eos 400D.

Als die oude lenzen ook autofocus hebben moet het volgens mij gewoon kunnen.

oke, hoe kan ik dan aan deze lenzen zien of ze autofocus hebben aan de af die erop staat?

Kokomo

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:06

Manny schreef:
oke, hoe kan ik dan aan deze lenzen zien of ze autofocus hebben aan de af die erop staat?

Alle objectieven die op de Eos 500 passen, passen ook op de 400D, het zijn nl allemaal EF objectieven.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:07

Je moet kijken of het EF lenzen zijn. Die passen ook op de 400D. Dat staat ook op de lens zelf. Bij de ene lens is het in de ring van het glas, of op de focusring.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:08

Hahaha, je was me net voor.