[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eviii_x

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:22

Ik wil toch feedback geven voor deze week, dus ik post met feedback vanavond aangezien ik morgen ochtend voor 3 dagen op ponykamp ga met mijn brijrijdpaard :)

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:23

mijn foto voor week 32

Afbeelding

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:19

Week 32.
Afbeelding

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:18

Iedereen heel erg bedankt voor de feedback :j , heb ze stuk voor stuk weer doorgelezen en vind het erg leuk om jullie meningen en tips te lezen :D .

Mijn week 32, geen echt hoogstandje omdat ik afgelopen maandag een wortelpuntoperatie heb gehad en rustig aan moest doen. Maar wou wel graag een nieuwe foto inzenden dus gisteren even met Jesse in de tuin gespeeld :) .
Afbeelding

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:24

Week 32
Afbeelding

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:37

Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:49

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:51

Mijn week 32:

Afbeelding

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:04

week 32

Afbeelding

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 08:49

Week 32 : Afbeelding

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:31

Week 32:

Afbeelding

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:59

week 32

Afbeelding

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:39

oude foto voor deze week
heb al wel mooie vakantie foto's hier gemaakt!

Afbeelding

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:44

Zie weer mooi foto's voorbij komen voor deze week. Wij waren van het weekend naar de dierentuin in Kleve (Duitsland). Ik uiteraard de camera mee, zet ik deze aan; SD kaart vergeten!! Zit deze nog thuis in de laptop en mijn reserve kaart die in de tas zit had ik uitgeleend.. Echt zo enorm balen!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:56

straalina schreef:
@k_m : wat bedoel je precies met huis tuin keuken foto? Ik interpeteer het als 'niet provisioneel' of een 'makkelijk' te maken foto die iedereen kan maken. Ik snap wel ergens wat je bedoeld, ik heb na het buitenrijden nog snel wat foto's van hun geschoten dus daarom dat het er allemaal wat 'normaaltjes' uitziet, niet profisioneel en fotoshoot :) Van dat halster; dat komt omdat ze net op buitenrit waren geweest, ze laten dan het halster aan zodat ze er een extra touw aan kunnen hangen voor hem vast te houden, vast te binden... Is niet erg voor de pony, heeft hij helemaal geen last van ;)

Ik bedoel het niet slecht hoor! Eerder dat het zo was van snel even de camera nemen en een foto maken! Niet dat er gedacht was van welke achtergrond enzo, niet slecht bedoeld! En oke duidelijk van het halster :D

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:02

Week 32!
Afbeelding

Oude foto, ik dacht ik wacht om m'n nieuwe lens om een foto in te sturen, maar hij is er nog niet dus doe het maar zo!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:03

Mijn week 32
Afbeelding

Onze 'huis'konijn van vakantie. Zoals ik hiervoor al schreef sd kaart vergeten toen we naar dierentuin gingen dus kon geen foto's maken helaas. Een 'oude' foto van 2 weken geleden dus.
Zo op de eerste gezicht denk ik jammer van het (erg) wazige gras op de voorgrond, maar dan anderzijds vind ik het ook wat hebben. Benieuwd naar jullie mening/advies

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:40

Afbeelding
Even onbewerkt, anders vergeet ik eentje in te zenden. :P

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:57

Een oude doos foto, maar wel vandaag pas bewerkt :)

Horse Event 2013

Afbeelding

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:29

Zo ik ben weer terug van vakantie!
Dus hierbij 3 foto's van de afgelopen 3 weken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:41

Ik lever mijn week 32 foto later deze week in, ben aan het werk op een manege op ameland en heb hier geen laptop! :)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:47

Week 32:
Afbeelding

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:50

Mijn comments voor week 31:

Agossie verzamelt hier
Mooie scherpe foto! Weinig op aan te merken.

Asselruiter
Ik mis de interactie tussen persoon en paard. Paard staat er iets te gemoedelijk bij. Erg jammer. En ik had denk ik ook de touwtjes en zowiezo het draadje erachter weggewerkt.

Bellatrix verzamelt hier
Wat blauw :P Nee gekheid mooie foto, die lichtjes voegen wel echt iets toe.

binky
Grappig dat het (lijkt alsof het) kindje naar de eigen schaduw kijkt. Alleen had ik ‘m vanuit een andere positie genomen, iets meer van de zijkant dat je ook het gezichtje ziet.

Bumblehorse
Leuk en netjes qua scherpte, maar moest even 2x kijken, lijkt net alsof dat de ruiter op zijn mobieltje in zijn hand kijkt… :P

calice
Mooi hoor! Zie bijzondere platen van je voorbij komen.

C_estmoi
Blackfoto, qua black goed gelukt, alleen paard zelf is wat mat van kleur. Dat had ik graag wat sprankelender gezien.

CrazyIris
Mooi, fijne lichtinval.

Djura99 verzamelt hier
Mooi, fijne kleuring en scherpte

Dshots
Mooi, ook qua scherpte op het neusje, fijn om te zien.

Eviii_x
Mooi gelukt, fijne scherpte diepte, wel wat strak gekaderd.

faatxhorse
Mooie foto! Bijzonder gebaar geeft het.
Foto oogt wel wat ruizig, met hoge iso gemaakt?

Fenneeee
Eh, waar is de neus van de haf?? Zonde dat die er net niet opstaat… En het touw leidt af.

Gub verzamelt hier
Zo, krachtige foto!! Wow! Mooie scherpte en zeer gave kleuren!

Hanna_94 verzamelt hier
Mooi gemaakt, iets uit het midden. Door de heide komt het in algeheel wat mat over.

HeavensLove verzamelt hier
Prachtfoto, fijne kleuren, goede scherpte en sfeer wordt goed overgebracht!

Irene96 verzamelt hier
Mooi, ook qua kleuren, moest wel 2x kijken, in het kader van die struiken rechts.

ismy
Opzich een mooie foto, maar wat mij opvalt zijn de 2 zonnestippen, die zijn nagenoeg identiek aan elkaar, gelijke hoogte etc. en dat stoort mij. Of geen zonnestippen, of iets subtieler…

jes_sam
Leuke poging, jammer dat je de schraalheid rond de ogen niet wat hebt weggewerkt.
En het oog zelf had van mij iets sprekender gemogen, is mij nog wat te donker.

Jessica_1998
Leuk met die horizonkleur, hond is mooi scherp, maar aandacht wordt getrokken naar de stenen op de achtergrond.

JewEmm verzamelt hier
Prachtig! Zon had nog wat krachtiger gemogen, maar verder erg mooie foto!

jilinda
Mooie foto, mooi model!

Jis_
Macro op den top, jammer dat de scherpte net achter het koppie van de vlieg/wesp ligt en niet rond de oogjes, dat had nog meer diepte werking gegeven. De plaats waar die scherp gesteld is, is die ook echt goed scherp!

Joey
Ik heb naar deze foto wat langer gekeken, qua kleuren vind ik’m heel mooi. Qua compositie laat het nog wat de wensen over voor mijn gevoel. De mensen voegen zeker wel wat toe aan het geheel, maar ik had ze graag nog iets duidelijker, hoger richting zee zien lopen.
Ook zie ik nog een vaag streepje links… En eigenlijk, een bootje aan de horizon zou het plaatje denk ik echt afmaken.

Joeluna
Leuk geprobeerd, maar de scherpte zit op het achterste bloemblaadje in plaats van op het vliegje. Dat leidt af.

Jolandaa_
Mooi! Ook die strepen in het water…foto oogt qua bos wel erg donker.

k_m
Katje met blauwe ogen! Dat knalt! :p Vooral met die andere kleuren eromheen.

kani_ejj
Eh…vind de foto niks…de hond heeft zn ogen dicht en zit eigenlijk te laag. Jammer, want je had er echt wel wat moois van kunnen maken.

_Kiki_ verzamelt hier
Mooi! Mooie scherpte, en de weergave van de waterval komt erg mooi over.

KletsKoekje
Grappig, Het gele op de achtergrond trekt wel wat de aandacht. Verder mooie scherptediepte

Lizaa01
Leuk! Ook fijne spiegeling in het water.

manonnevot
Hihi eigenlijk een heel grappig plaatje. Wat links uitbeeld treedt, komt er van links ook ineens weer bij. Eigenlijk erg leuk gedaan! Vind het zeker wel wat hebben. Alleen doodzonde die half bijgesneden paardenbenen. Ik zie het vaker bij meerdere foto’s van verschillende fotografen, dat ze net bij de kootjes de foto bijsnijden, snij dan hoger bij of laat de hoeven erop bijop staan…

MarijeR
Over op en top macro waar ik het bij Jis_ overhad, zie ik hier echt Macro van Micro. Gaaf! En super scherp!! Zeer geslaagd. Petje af.

Marit
Hele mooie foto!! Super! Zo te zien gemaakt met een wat langere sluitertijd gezien het ‘ghost effect in het water”

Marjoow verzamelt hier
Leuke foto maar ik vind de kleurstelling niet passen… Dat is natuurlijk smaak afhankelijk. Maar dit is te paarsgroenig.

Mb_foto
Opzich heeft het wel wat…maar ik had graag wat hals gezien van het paard. Nu lijkt de hals niet aanwezig doordat het wegvalt in het zwarte rompgebied. Zonde! Ook zie ik een zwarte schim rechtsboven…kijk of je de achtergrond enigszins egaal kunt houden.

monbyou
Qua momentopname, perfect genomen. Maar de achtergrond leidt te veel af, ook die grote lantaarnpaal. Kijk of je vanuit een andere positie kunt fotograferen waarin het geheel iets minder afleidend is.

Racheel verzamelt hier
Mooi, nette foto. Tikkeltje scheef… :P

Revanches verzamelt hier
Ben ik zelf :P

Robin_Rikkie verzamelt hier
Mooi, ook qua kleuring alleen ik zie wat wazig op de achtervleugel van de vlinder. Was mooier als de vlinder qua scherpte er echt uitsprong.

SharonPlugge
Hihi, het moet heel wat lijken, maar eigenlijk is het nog niet wat. De bloem maakt het huge. Terwijl er maar een mini vliegje opzit. Vind’m niet zo geslaagd. Maar…de scherptediepte is wel fijn aanwezig.

showteam
Pracht foto, mooie kleur, valt goed op en komt van de achtergrond af.

Sodeletuut
Netjes. Ook mooi bijgesneden/gekaderd.

straalina
Leuke poging, maar er zit voor mijn gevoel te veel poespas aan. Voor het meisje zelf een waardevolle foto, maar het gaas op achtergrond leidt af, tezamen met het omgeknoopte halster en de vliegendeken. Is allemaal net iets too much.

Suuszels
Mooi, maar…hierbij vrij veel ruimte aan de bovenkant terwijl de paardenbenen weer zo half zijn afgesneden. (Zie ook bij manonevot) Pak eens vanuit een extreem lage positie. Maar dan wel met ook dat hek erbij achterop, en het paard volledig afgebeeld. Dat maakt deze tinker imposant. Nu kun je zien dat het vanuit ooghoogte gemaakt is, zonder extra’s. Durf te doen, durf te proberen!
Ik zat bij de anderen te hameren op een te drukke achtergrond, nu bij dit hek vind ik het juist wel weer wat toevoegen.

tesseke verzamelt hier
Mooi, maar wel heel veel ruimte vanuit de bovenkant. Paard staat precies in het midden van de foto,probeer eens wat af te wisselen.

Tinky12 verzamelt hier
Grappig, maar ik mis wat scherpte. Het hek is scherper dan de ponytjes. Terwijl de ponytjes juist de aandacht moeten trekken. Probeer ook wat meer van het hek erop te zetten.

XiiaaooNaa
Door een gaas heen gemaakt? Of lijkt dat zo?? Wel een mooie foto, op het koppie mooi scherp.

Ylvy
Leuk, maar je had nog meer uit de foto kunnen halen door iets meer afstand, en te zorgen dat het persoon niet middenin de foto staat, en wat meer van de spiegeling op het water in beeld te laten zien.

Yvank_
Grappig. Volgende keer iets meer van orkest erop zetten voor een completer geheel. Nu kijk je leuk tegen de rug van de dirigent(=vaak zo), maar het zegt net te weinig.

Misschien wat streng, zo bedoel ik het niet(no hard feelings). Hopelijk hebben jullie er iets aan.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:02

Week 32
Afbeelding
Canon 70D met 70-200mm F4 L 11-08-2014

Speciaal nog even naar Avifauna geweest vanmiddag om een mooie foto te maken :)
Ik vind hem sprekender in zwart-wit dan in kleur :)

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:07

Revanches schreef:
Mijn comments voor week 31:
jes_sam
Leuke poging, jammer dat je de schraalheid rond de ogen niet wat hebt weggewerkt.
En het oog zelf had van mij iets sprekender gemogen, is mij nog wat te donker.

Bedankt! Het oog moet inderdaad wat sprekender worden, dat ga ik zeker nog proberen met het bewerken. Met schraalheid bedoel je de plekjes zonder haar bij der oog? Bedankt voor je commentaar. Ik ben, zoals anderen ook hier, slechts een beginner. Dus er valt zeer veel te leren en dan waardeer ik jullie feedback echt! +:)+