[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:13

Hoe kan je eigenlijk zien hoeveel clicks de camera heeft? Kan je dat gewoon in de camera zelf terug vinden? Wel al eens gezocht, maar nog niet kunnen vinden. :=

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:28

Quir schreef:
Hoe kan je eigenlijk zien hoeveel clicks de camera heeft? Kan je dat gewoon in de camera zelf terug vinden? Wel al eens gezocht, maar nog niet kunnen vinden. :=

https://www.camerashuttercount.com/ :)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:32

Heey ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Ik heb sinds gisteren de Canon 1300D en toen ik gisteravond foto's ging maken maakte ik deze met flits. Alleen wanneer ik de knop half in druk begint de flitser meteen te knipperen. Kan dit uitgezet worden? Dus dat hij niet knipperd met scherpstellej pas met het maken van de foto

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:33

Yep, even van de Automatische stand afdraaien ;)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:40

Dan doet hij het nog, maakt niet uit op welke stand hij staat. Of bedoel je dat op de lens dat ik handmatig moet scherpstellen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:46

Druppie7711 schreef:
Dan doet hij het nog, maakt niet uit op welke stand hij staat. Of bedoel je dat op de lens dat ik handmatig moet scherpstellen?

De flits is je hulplicht bij het scherpstellen in donkere omstandigheden.
Losse flitser met IR hulplicht lost dit probleem op.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:58

Wat ikke hierboven zegt!

Een camera kan niet goed scherpstellen op een plekje als het te donker is.
De flitser knippert dan een beetje. Voor de camera werkt dit als een soort ''zaklamp'' en een hulpmiddel om scherp te kunnen stellen.

Als je ooit een reportageflitser (losse flitser voor erop) koopt, zul je zien dat de flitser niet meer knippert, maar even een zacht rood licht. (met dezelfde reden, zodat je camera scherp kan stellen)

Ik weet niet zeker of het ook gebeurt als je handmatig scherp stelt. Ik heb mijn camera niet bij de hand, dus dat zou je even moeten proberen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:30

Bij nader onderzoek en vergelijken toch besloten de Olympus niet te kopen.
Ben nu aan het vergelijken van diverse aanbiedingen van zowel canon als.nikon.
Tot nu toe komt volgende het voordeligst over maar toch graag jullie mening? Ik vind die tamron interessant omdat ik op de Olympus ook een 70-300mm had met dezelfde f waardes en deze ook zeer vaak gebruikte.
Heb echter ook een.aanbieding gezien met de 50-200mm als tweede lens.
Dus dat doet me twijfelen.
Beide lenzen dezelfde lichtsterkte maar welke aanbieding is het best voor dierenfotografie (honden en.paarden)

Beide aanbiedingen

http://www.kamera-express.be/product/12 ... -ld-macro/

http://www.kamera-express.be/product/12 ... 0mm-vr-ii/

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 05:47

Ga voor de variant met de 55-200 lens. Die gaat je veel blijer maken. De 70-300 van tamron is niet zo heel denderend van kwaliteit (zeer politiek correct uitgedrukt). De 55-200 is qua prijs/kwaliteitsverhouding echt een leuke lens.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 08:20

Ok bedankt dus tamron is niet echt dé ideale oplossing als je een goedkopere lens wil?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:05

Voor de 50 euro meer heb je een goede deal voor de 55-200. De tamron gaat je vroeg of laat teleurstellen (wanneer je een kritisch persoon bent heel vroeg).

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:24

Ok thnx

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 08:31

Goedemorgen! Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn ouwe trouwe Sony Alpha 350 DSRL... van mij hoefde hij niet weg, maar het schermpje heeft een stuiter van de tafel helaas niet overleefd en hij ligt daardoor nu al maanden in de kast. Ik wil weer leuk foto's kunnen maken! Ik heb geen vergelijkingsmateriaal behalve dus mijn sony'tje. Heb er geen enkel nadeel van kunnen ervaren, gebruikte alleen de kitlens en alles op de automatische stand, en daar was ik al heel gelukkig met de resultaten. Dus is mijn oog gevallen op een canon d1300 met 18-55 III en 75-300 III lens, óf de canon 700d met dezelfde lenzen, maar de 18-55 is dan de IS STM. Dit gaat allemaal mijn pet al te boven... het prijsverschil is ongeveer 100 euro tussen beide sets, de 700D is dan de duurdere. Mijn "twijfels": erg weinig verschil tussen de twee wat ik zo kan ontdekken, 700 iets sneller (ga ik daar last van hebben, het verschil tussen 3fps en 5fps), 700 heeft geen wifi (ik vind het leuk om foto's op fb te delen dus dat zou i.m.o. een leuke toevoeging zijn). De 1300 is wel nieuwer dan de 700 maar zoals gezegd, ik was nog erg blij met mijn sony'tje uit... 2009 geloof ik. Verder heb ik niet zoiets van het MOET een canon worden, maar dit kwam zo voorbij schuiven en leek me wel wat. Mijn favoriete slachtoffers om vast te leggen zijn kind, paard, hond, zowel binnen als buiten. Alledrie niet echt van het stilstaande type, dus een beetje beweging vast kunnen leggen is wel handig. Ik hoor graag jullie aanraders! *-:)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 07:37

Vandaag naar een kodak kijken. 6maanden oud weinig kliks en precies die dat ik wil. De nikon D3300 + 18-55 mm + 50-200 mm + schoudertas voor 525€ bespaar ik toch nog wat geld uit op een nieuwe set.
Wou immers eerst nieuw kopen maar toen zag ik deze op.kapaza en meteen een mail gedaan. :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 09:07

Wat voor kodak dan? Want kodak heeft geen spiegelreflex of systeem camera's van belang naar mijn weten. Het enige dat ik op Kapaza tegenkom is een cosina voor 50 euro...

Als dat het is... wat wil je nu eigenlijk gaan doen? Wat wil je bereiken? Want je bent al,over the place met je wensen en lijkt voor een dubbeltje de wereld te willen. Want dat ding gaat niets voor je doen. De Olympus die je hebt kost je niets en doet meer voor je.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:18

Ik bedoel een Nikon D3300 maar kodak kwam sneller in me op dan camera *D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:06

Gelukkig!!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:25

Heb hemje gekocht en ben zeer tevreden. Ga alvast oefenen met mijn lease paard

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:36

Heel veel plezier ermee! De 3300 is een prima camera.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:49

Hoi Allemaal,
Op jullie aanraden een tijd geleden een Canon 1300D gekocht. Ben er heel blij mee, echter stopte mijn camera er gister ineens mee. Ik dacht oh de batterij zal dan wel leeg zijn. Ik die vannacht opgeladen, wil vandaag weer foto's maken, wordt het scherm ineens weer zwart. Je hoort het klikgeluidje wel als ik de fotoknop indruk zegmaar maar hij maakt geen foto's en het schermpje doet het dan niet. Ook brand rechts onderaan steeds een rood lampje. Ik heb nu de kaart en de batterij er al een keer uit gehaald, en het schermpje doet het weer. Kon net ook een foto maken, maar dat lampje blijft branden. Iemand enig idee wat er mis kan zijn? De camera is maar 1 maand oud, nooit laten vallen en nooit nat geworden dus ik vind het nogal raar.....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:21

daisyjazz schreef:
Hoi Allemaal,
Op jullie aanraden een tijd geleden een Canon 1300D gekocht. Ben er heel blij mee, echter stopte mijn camera er gister ineens mee. Ik dacht oh de batterij zal dan wel leeg zijn. Ik die vannacht opgeladen, wil vandaag weer foto's maken, wordt het scherm ineens weer zwart. Je hoort het klikgeluidje wel als ik de fotoknop indruk zegmaar maar hij maakt geen foto's en het schermpje doet het dan niet. Ook brand rechts onderaan steeds een rood lampje. Ik heb nu de kaart en de batterij er al een keer uit gehaald, en het schermpje doet het weer. Kon net ook een foto maken, maar dat lampje blijft branden. Iemand enig idee wat er mis kan zijn? De camera is maar 1 maand oud, nooit laten vallen en nooit nat geworden dus ik vind het nogal raar.....

Klinkt een beetje alsof je kaart overleden is. Probeer eens een andere geheugenkaart.
Als dat het ook niet is, terug naar de leverancier. Je hebt ten slotte garantie en je kunt altijd de pech hebben dat er iets stuk gaat.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:24

Ik vond het ook al klinken als een kaartfout.
Wat ik regelmatig heb gezien is dat mensen een 64 GB of zelfs 128 GB kaart in een instapmodel camera wilde stoppen. Mijn 450D kon niet groter aan dan 32 GB.
Dus ik weet niet hoe groot je kaartje is?

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:31

Fem schreef:
Wat ik regelmatig heb gezien is dat mensen een 64 GB of zelfs 128 GB kaart in een instapmodel camera wilde stoppen. Mijn 450D kon niet groter aan dan 32 GB.

Nou dat is het vreemde dus, het is een 8 GB geheugenkaartje die al bij het toestel zat toen ik hem kocht... Dat ding is dus ook nog maar een maandje oud, en ik heb er nooit aangezeten om het eruit te halen ofzo. (en nee hij is ook niet vol :+ , foto's overzetten doe ik met een kabeltje)

Ik heb de geheugenkaart van mijn schoonmoeder ook even gebruikt, daarbij bleef het lampje niet continu branden(zoals bij mijn eigen) maar ging het (continu) knipperen. Mijn schoonmoeder heeft toen even mijn kaartje in haar toestel gedaan en ging toen foto's bekijken en die waren ineens niet scherp op haar camera, maar op die van mij wel gewoon... Het is zo vreemd...

Van de week ga ik wel even langs de BCC winkel (daar heb ik hem gekocht) maar dacht wie weet heeft 1 van jullie dit eerder gezien ;)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:37

Fem schreef:

Ik heb een 64gb voor mijn nikon d3300 gekocht maar niet bij stil gestaan of die dat aankan??

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:22

Fem schreef:

Serieus? Ik heb een 64 GB erin zitten en dat gaat gewoon goed (heb een 100D). Nooit geweten, haha.