Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaspar schreef:Ik wil graag jullie advies vragen.
Ik wil graag een spiegelreflex camera kopen om veelvuldig hobbymatig mee te gaan fotograferen.
Met name (bewegende) dieren en kinderen en verder wat stille objecten voor mijn werk.
Welke camera is hier geschikt voor? En wat heb ik evt. nog meer nodig?
Ik wil graag kwalitatief hoogstaande foto's, welke mooi scherp zijn in hoge resolutie.
Verder ben ik nog een nitwit op het gebied van spiegelreflex camera's, dus het moet ook een niet al te ingewikkeld ding zijn.
Budget < 500 euro compleet met benodigde toebehoren.
kippiekipp schreef:Ik zit nu net nog eens naar de 550D te kijken, maar daar moet een andere
geheugenkaart in als in mijn 300D én een andere accu.. dit is wel een nadeel
natuurlijk want dan moet ik dat ook allemaal nog weer nieuw kopen..
Kaspar schreef:Waar moet ik op letten bij aankoop van een camera voor wat ik er mee wil? Al die specificaties zeggen mij namelijk weinig, dus in de winke kunnen ze me alles aansmeren.
Ik ga in ieder geval wel een cursus fotografie doen bij een hele goede fotograaf hier in het dorp.
kippiekipp schreef:Wat voor verschil heeft die met de 550D?
HLPhoto schreef:kippiekipp schreef:Ja oke dan zou ik dus meer richting de 8 moeten gaan?
Da's wel prettig ja, met 18mp, vooral als je RAW schiet. SD's zijn wel een stuk goedkoper dan CF's (en trager, maar daar heb je met een 550D niet echt last van).
Carlijn schreef:Dat klopt, maar een SD-kaart is qua interface beperkt. Hoe precies weet ik zelf niet, is me ooit uitgelegd, maar komt erop neer dat dezelfde chipjes in een SD-kaartje minder presteren dan in een CF, en dat je de 90MB/s die met een echt snelle CF mogelijk is met een SD bij lange na nooit zal halen.Waarom trager? Interesse.
Ik bedoel, 30 mb/s is toch 30 mb/s?