[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:52

Ik vind het niet erg als iemand niet reageert als ik feedback heb gegeven, maar ik zou 't wel zonde vinden als ik m'n best doe en iemand het niet leest of niets mee doet ;)

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:52

Dank je wel Marjoow, ik apprecieer je feedback. Dank je!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:59

Dank voor de feedback. WAs niet m'n sterkste foto maar vond de kleuren erg fijn.

Deze week totaal iets anders haha.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:07

Bedankt voor de feedback, zal er volgende keer rekening mee houden.
T werd ook al schemerig toen ik deze foto maaktw

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:16

Ik ben ook altijd erg blij met de feedback :)
Helaas kost het zo veel tijd dat ik er zelf niet aan toe kom.
Deze foto was idd niet echt mijn beste foto..

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:55

Ik weet niet zo goed hoe ik de feedback moet geven, heb er niet zoveel verstand van haha..
Zal t wel een keer proberen als ik tijd heb

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:25

Bedankt voor de feedback :) het was voor mij de eerste keer dat ik rijfoto's maakte en ik ga hier nog veel mee oefenen.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:27

Bedankt voor de feedback!

Ik heb er zelf heel veel aan en zet het allemaal in een Word document en lees het regelmatig even door :)
Helaas heb ik zelf echt geen tijd om feedback te geven, ik neem het me steeds voor maar het lukt gewoon niet..

Over deze foto: Ik heb een nieuwe camera en ben vooral veel aan het oefenen en proberen, op het moment gaat het mij dus niet echt om het onderwerp maar meer om het technische aspect :)
Alsnog bedankt voor de feedback! Kan ik weer mooi mee verder :)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:47

Marjoow schreef:
Citaat:

binky: Naar mijn mening geen fijne plaat. Je ziet niets. Er ligt bijvoorbeeld niets op de grond waar het kind naar kijkt ofzo. Qua kleur en scherpte is de foto wel netjes.

Bedankt voor je feedback, maar dit maal kan ik er niets mee want
er ligt wel degelijk iets op de grond waar het kindje naar kijkt, als je bijbehorende tekst had gelezen had je geweten dat dit kindje erg onder de indruk was nl van haar eigen schaduw!

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:53

Iedereen heel erg bedankt voor de feedback weer! :) hoop dat ik volgende week ook weer een gaatje kan vinden voor feedback :j

Mijn week 32 is ook weer een foto uit Parijs, gemaakt vanaf de Eiffeltoren :)

Afbeelding

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:20

week 32
gister de hele middag bezig geweest met een dromenvanger en toen die eindelijk af was moest ie nog even op de foto in het avondzonnetje
Afbeelding

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:25

Bedankt voor de feedback! Ga ik zeker meenemen voor de volgende keer!

Mijn week 32
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 08:36

Mijn week 32. <3
Gespeeld met mijn externe flitser. :D

Afbeelding

straalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:15

Bedankt voor de feedback! Ik ben nog een beginner dus ik vind het heel erg fijn om feedback te krijgen, kan ik alleen maar uit leren :D Zelf feedback geven, ik weet het niet. Zoals ik al zei ben ik een beginner en kan ik op de meeste foto's alleen maar 'Wauwiee _/-\o_ ' zeggen ;)

Maar nu mijn week 32:
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0474_o.jpg

Deze week wat geoefend op mijn geitjes. Deze vind ik wel goed gelukt. Ik ben blij dat het gras op de voorgrond en het hoofdje mooi uitkomen. Ik vind het alleen wel spijtig van de geiten op de achtergrond.

ps: het lukt me nog steeds niet om de foto niet in een link te zetten :( Ik heb hem verkleint en tussen img gezet, maar nog steeds kan ie niet plaatsten!

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:34

Mijn week 32
Afbeelding

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:56

Ik vind het heel fijn om feedback te krijgen, een paar keer heb ik geregeerd via een pb op de feedback waarna ik geen reactie meer kreeg. Dat vind ik dan ook jammer. Daarom reageer ik niet altijd op de feedback ;)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:26

Agossie: Mooie scherpe foto, Ik had het denk ik mooier gevonden moest die van iets hoger genomen zijn!
Asselruiter: Hmm ik vind de achtergrond te druk om hem zwart wit te doen, als alles dezelfde kleur heeft kan het nogal snel te druk worden. Verder vind ik de uitdrukking van het paard nogal sip..
Bellatrix: Ik vind de foto té blauw, ik denk dat een uurtje eerder er een mooie foto was uitgekomen, maar dat ie nu toch echt wat te donker is.
Binky: Ik vind het een beetje een huis tuin en keuken foto, een foto waar het gezicht van een kind mee opstaat is veel meer zeggend!
Bumblehorse: Knappe foto op een goed moment! Ben je aan het bewerken geweest links langs het hoofd van het paard? Hier zit namelijk een beetje een vage vlek. Verder denk ik dat met uploaden je flinke ruis hebt gekregen!
Calice: Hele mooie lichte foto! Jammer dat de onderkant van de vlinder een beetje vervalt in het lichte van de bloem, ik moet goed kijken waar het hoofdje van de vlinder nu net stopt. Maar ik vind hem wel een hele fijne sfeer hebben!
C_estmoi: Opzich een mooie foto, maar wat is er met het achterbeen? Lijken allemaal zwarte vlekken? Ook de kont van het paard vervalt wat in het zwarte, lijkt net of je hebt een deel eraf geshopt zo!
CrazyIris: Dit vind ik een hele mooie foto! Mooie achtergrond met mooie bokeh, hele fijne sfeer, en de hond kijkt zo lief dat het echt bij de sfeer past. goed gedaan!
Djura99: Mooie foto, ik zou wel iets meer ruimte vanonder hebben genomen!
Dshots: De bles van de pony voor het oog vind ik heel storend, jammer! Verder lijkt de borst me wat wazig? Wel goed gelukte black foto!
Eviii_x: Mooie foto! Veel wazig maar toch de hond goed scherp weten te houden, mss had het leuk geweest moest de hond jou richting uitkijken. Omdat je niets ziet behalve haar en tong nu :')
Faatxhorse: Mooie foto, hij lijkt een beetje ruis te hebben bij mij? Maar wel knap gedaan!
Fenneee: Hmm zwart wit past bij de sfeer, maar zo jammer dat de neus van het paard er net afvalt. Iets meer uitgezoomd had ik hem veel leuker gevonden!
Gub: Wouw wat een mooie bokeh!! Die kleuren! Heb je dat geshopt of? Verder heel scherp, goed gedaan!
Hanna_94: Mooie foto, jammer van het overbelichte deel links!
Heavenslove: Mooi moment voor de foto! Binnen fotograferen is echt niet makkelijk dus goed gedaan!
Irene96: Hele mooie omgevingsfoto! Vind de kleur alleen iets te geel, dit valt vooral op bij de stenen rechtonder!
ismy: Mooie plek om foto's te maken! Ik vind de kleur niet zo geslaagd, vind hem té licht geworden. Zeker omdat niet heel de foto dezelfde sfeer lijkt te hebben. Links bij de balen hebben ze een normale kleur en dan ernaast zie je dat het bewerkt is..
Jes_sam: Het oog zou er meer mogen uitspringen bij een oogjes foto! Nu valt vooral het tuig op.
Jessica_1998: Leuke attente foto, jammer dat hij aan de donkere kant is! Ook is het mooier als je scherpstelt op de ogen van de hond, zo springen deze er meer uit! daardoor gaat je foto gelijk sprekender zijn.
JewEmm: Mooi moment om foto's te maken! Vind hem jammer genoeg té donker vanvoor.. Had het mooier gevonden moest het iets lichter zijn.
Jilinda: mooie achtergrond, leuke compositie, paardje kijkt leuk, mooie bokeh! heb wel het idee dat er op de kont is scherpgesteld ipv op het hoofd, op het hoofd zou de foto net wat sprekender hebben gemaakt!
Jis_: Brr haha zo dichtbij! Hij is heel scherp, vooral de pootjes en de vleugels, heb het gevoel dat het hoofdje net niet scherp is! denk dat het mooier als geweest moest dit scherp zijn
Joey: Dit vind ik een mooie foto! Het zonlicht zo op de zee, die twee mensen die er lopen! Iets minder geel had ook mooi geweest, maar het past opzich wel bij de foto!
Joeluna: Mooie wazige achtergrond, maar de bij is net niet scherp genoeg!
JOlandaa_: Mooie foto met de weerspiegeling op het water! Mss had hij net iets lichter gemogen!
Kani_ejj: Opzich was het een mooie plaats om foto's te maken, maar het moment vind ik niet geslaagd sorry!
_kiki_: Mooie foto! Mss had er net iets meer ruimte onderin gemogen!
Kletskoekje: Schattige foto! Ik vind het altijd mooier als de ogen van een kindje er duidelijk bijstaan, maar dit gaat natuurlijk niet altijd!
Lizaa01: Grappige foto! Ik denk dat vanboven wat meer ruimte mooier was geweest!
Manonnevot: Leuke foto! Ik mis het hoofd van de merrie wel een beetje, maar de zwart witte sfeer is heel mooi!
MarijeR: WOUWIE! Zo scherp! Welke lens heb je hier voor gebruikt? Heel mooie onscherpe achtergrond, kan hier naar blijven kijken en denken wouw zo scherp! Super gedaan
Marit: Welke camera jij ook hebt, jij kan fotograferen! Ik volg je ook op fb en zag je andere foto's, echt goed gedaan!
Marjoow: Super schattige foto, hele mooie sfeer!
Mb_foto: Mooie rode achtergrond, ik vind het paard alleen iets té donker.
Monbyou: Foto is goed scherp, alleen de achtergrond enzo vind ik storend!
Racheel: Leuke foto van de eifeltoren! Goed gedaan
Revanches: Leuk idee voor een zwangerschapsfoto! Mooi scherp, goed gedaan!
Robin_rikkie: Deze vind ik ook heel mooi! De achtergrond is heel leuk en de vlinder heel goed scherp. Goed gedaan!
SharonPlugge: Hmm ik vind het wespje zo klein dat het niet echt opvalt, iets dichter had mooier geweest.
Showteam: Brr vies beest :p Wel goed scherpe foto met mooie bokeh!
Sodeletuut: Leuke foto! Normaal vind ik het vervelend dat er geen oortjes opstaan maar hier vind ik het niet storend!Schattig ook die zwart witte neus!
Straalina: Deze vind ik een beetje een huis tuin en keuken foto, vanonder had er iets meer ruimte gemogen, en de omheining op de achtergrond is ook storend in beeld! En als ik vragen mag, waarom halster en hoofdstel? lijkt me beetje vervelend voor de pony
Suuszels: kan je foto niet bekijken..
Tesseke: Hele mooie foto! Mss het lijntje nog wegwerken? De achtergrond vind ik heel mooi ook!
Tinky12: Schattige foto, maar de ponies zijn niet echt scherp jammer genoeg!
Xiaaonaa: Hele mooie foto! Gave compositie en kleuren!
Ylvy: Leuke foto! wel mega gemaakte pose en lach van het model haha!
Yvank_: De foto spreekt me niet echt aan, denk dat het leuker was geweest moest je de dirigent langs voor bezig zien! Maar ik snap wel dat dit wss niet mogelijk was!

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:12

k_m schreef:
Eviii_x: Mooie foto! Veel wazig maar toch de hond goed scherp weten te houden, mss had het leuk geweest moest de hond jou richting uitkijken. Omdat je niets ziet behalve haar en tong nu :')

Het had niet uitgemaakt als de hond zo had gekeken of als die naar mij had gekeken aangezien het sowieso alleen maar haar is.
Het haar zit namelijk ook voor de ogen, dit hoort nu eenmaal bij het ras :)

Maar bedankt voor de feedback ;)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:14

Evii, ik vind dat zowizo een meer sprekende positie ook!

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:52

Dankjulliewel K_m en Marjoow voor het commentaar en complimenten! K_m, ja hij is een beetje ruizig, het was helaas donker.

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 00:52

Als eerst, bedankt voor de feedback! :)) Ik waardeer de feedback onwijs, ik reageer er ook niet altijd op, omdat ik het meestal gewoon vergeet :o Ik ga proberen bij te houden :j

Mb_foto schreef:
Joey foto spreekt me niet echt aan.. Mede doordat ik niet echt een uitgesproken onderwerp vind...

Dat kan, bedankt voor je mening! :)

Eviii_x schreef:
Joey: Heel gaaf! Waar is dit? Jammer van de twee mensen die er lopen… Maar verder vind ik het echt een hele gave foto!

Thanks! :) Grappig dat je zegt 'jammer', ik heb ze er bewust opgelaten.. Ik vond het zonder namelijk een doodsaaie foto :')

Marjoow schreef:
Joey: Hele mooie foto. Ik blijf er naar kijken. Vooral omdat ik probeer te bepalen of het koppel wat erop loopt gepland is of niet. Ze zijn klein maar vallen wel op. Zeer geslaagde plaat!

Bedankt! :)) Het koppel was niet gepland, maar toen ik ze zag lopen aan de branding ben ik keihard bovenop de duinen gerent op deze foto te maken :j

k_m schreef:
Joey: Dit vind ik een mooie foto! Het zonlicht zo op de zee, die twee mensen die er lopen! Iets minder geel had ook mooi geweest, maar het past opzich wel bij de foto!

Thanks! :D Ik was ook niet erover uit of het niet té geel was, maar vond het wel goed passen :j

Ik ga nu me weer eens wagen aan feedback voor deze week! Eindelijk! :D

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 01:07

Marjoow schreef:
Hanna_94: Oei, deze kleuren zijn hier erg paars! Jammer. Scheve horizon is ook erg jammer. De hond staat er leuk op!

Bedankt voor de feedback!
Alleen, ik zie echt geen paars in de foto? :P Mijn scherm is niet gekalibreerd, maar op de andere pc zie ik het eigenlijk ook niet echt...
Horizon staat niet echt scheef, hond stond op een heuveltje :j Ik denk als je kijkt naar zijn pootjes, dat de hond vrij recht staat op de foto. Maar dat vind ik nog wel wat moeilijk, als er heuveltjes zijn...

Ook de rest bedankt voor de feedback! Altijd handig!

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:45

Week 32:

Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:19

Mb_foto schreef:
MarijeR wauw. Erg mooi!

Dank je!

Eviii_x schreef:
MarijeR: Waauw, prachtig! Niks op aan te merken, vind hem echt heel mooi!

Bedankt!

Marjoow schreef:
MarijeR: Woooow die is scherp!! Gave plaat!! Wel jammer dat ie van onderen wat ruimte mist.

Dank je! Ik had wel heel iets speelruimte onderin maar door het vele verkleinen voor gebruik op internet viel er al zoveel detail weg dat ik het zonde vond. Wilde namelijk aan de bovenkant de vleugel wel erop :)

k_m schreef:
MarijeR: WOUWIE! Zo scherp! Welke lens heb je hier voor gebruikt? Heel mooie onscherpe achtergrond, kan hier naar blijven kijken en denken wouw zo scherp! Super gedaan

Ik heb hier de sigma 150mm macrolens gebruikt. Erg fijn lensje.

Mijn week #32:
Afbeelding
Canon 5DmII met Sigma 150mm Macro lens + 36mm tussenring, f11, 1/180.
Vroeg in de ochtend met tegenlicht gemaakt.

straalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:22

@k_m : wat bedoel je precies met huis tuin keuken foto? Ik interpeteer het als 'niet provisioneel' of een 'makkelijk' te maken foto die iedereen kan maken. Ik snap wel ergens wat je bedoeld, ik heb na het buitenrijden nog snel wat foto's van hun geschoten dus daarom dat het er allemaal wat 'normaaltjes' uitziet, niet profisioneel en fotoshoot :) Van dat halster; dat komt omdat ze net op buitenrit waren geweest, ze laten dan het halster aan zodat ze er een extra touw aan kunnen hangen voor hem vast te houden, vast te binden... Is niet erg voor de pony, heeft hij helemaal geen last van ;)